Pe
door Petra Flederus Jan 10, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht
Kosten opzeggen via bymetis

Goedemiddag,
Ik schijn, via by metis, een verzoek te hebben gedaan om mijn donatie aan UNHCR per 1 november 2023 op te zeggen. Dit heb ik echter niet gedaan, maar nu heb ik al een aantal mails en 2 brieven per post gekregen van by metis dat ik €30 + €40 boete moet betalen. Ik heb al een aantal mails teruggestuurd dat ik niet van hun dienst gebruik gemaakt heb en daarom dus niet van plan ben te betalen. Nu dreigen ze met deurwaarders als ik niet betaal. Helaas heb ik de mails in mijn mailbox verwijderd, omdat ik al snel dacht dat het spam was. Ook heb ik 1 brief weggegooid. Omdat ik nogmaals een brief kreeg heb ik die wel bewaard.
Ik heb ondertussen ook contact gehad met UNHCR en zij hebben geen opzegbrief van mij ontvangen. Ik heb half november telefonisch contact gehad met UNHCR om mijn donatie te halveren. Ik betaal nog iedere maand aan hen, heb dus niet opgezegd.
Wat kan ik doen om te zorgen dat deze mail-en briefwisseling stopt?
Alvast bedankt!

2257 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jan 10, 2024 om 14:35
11548 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft van een opzegburo gebruik gemaakt, op zeker dat het te vinden is in de aanvraag. Betaal maar anders wordt het duur en duurder

En Google op uhncr voor het juiste adres telefoon nummer. En zeg op.

Hoe kan dit burotje weten wat er bij wie en wanneer moet worden opgezegd, als dat niet door vraagsteller is vermeld?

ti
door tilpend - Jan 10, 2024 om 14:48
132 Antwoorden / 0 Vragen

Veel mensen googlen op "opzeggen xxxxx" en komen dan niet uit op de opzegpagina van de desbetreffende organisatie xxxxx zelf maar op de site van een organisatie die geld vraagt om uw opzegverzoek door te sturen.
De belangrijkste vraag is dan ook: heeft u via internet een verzoek ingediend om uw donatie aan de UNHCR op te zeggen?
Zo ja, dan is de kans groot dat u het, zonder het te merken, via Metys heeft gedaan en dan is het inderdaad zaak om zo snel mogelijk te betalen.
Weet u 100% zeker dat u geen enkel verzoek via internet heeft ingediend om uw donatie aan de UNHCR stop te zetten dan zou ik het bewijs opvragen bij Metys/het incassobureau waaruit blijkt dat U (en niet iemand uit uw naam) gebruik zou hebben gemaakt van uw opzegging.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2024 om 14:59
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn reactie: wie eist bewijst en op basis van hetgeen u stelt heeft u geen gebruik gemaakt van de dienstverlening door 'by metis' en zal men dat ook niet kunnen bewijzen.  Zo men dan het lef hgeeft om een deurwaarder in te schakelen, geeft dan te kennen dat men eerst maar eens zou moeten bewijzenb dat u gebruik heeft gemaakt van hun dienst en er hoe dan ook nooiit een opzegging van u bij de UNHCR is ontvangen. U was opzeggen ook helemaal niet van plan. Vraag bij UNCR wel om een schrifrtelijk bewijs van hetgeen u stelt indien dat uitsluitend mondeling werd gegeven. Laat u niet imponeren ddor een eventieel incassobureau. Zo er  onverkoopt toch een oproeping zou komen voor een zitting bij de kantonrechter, reageer dan met ook: geen enkel bewijs en ga dan wel naar de zitting. Men zal dan op grond van 'geen bewijs' behoorlijk 'lik op stuk krijgen'.

Voor alle zekerheid, neem contact op met - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl en u zou zelfs om advies kunnen vragen bij de politie (melding).

Mijn devies is in ieder geval NIET BETALEN want dan bent u uw geld kwijt resp. zult zelf moeite moeten doen om het terug te krijgen. Afgezien daarvan: een bedrijf kan geen boete opleggen! En nogmaals: laat u niet intimideren! (Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, vraag dan daar om hulp/advies, hun reactie zal m.i. dan niet veel anders zijn en kan men namens u actie nemen)

JMA2
door JMA2 Jan 11, 2024 om 00:16
117 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe weet de opzegservice alle klantgegevens en ook om welk goed doel het gaat
..........juist. ts heeft zelf die gegevens verstrekt, kan niet anders.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 11, 2024 om 11:30
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens mij is het uitgangspunt hier dat hetgeen een vaagsteller aangeeft ook wordt geloofd. Laat ik nu ook zelg langdurig benaderd zijn door ook een bemiddelaar die stelde dat ik gebruik zou hebben gemaakt van hun diensten hetgeen ook absoluut niet het geval bleef.

sira
door sira - Jan 10, 2024 om 15:44
2349 Antwoorden / 24 Vragen

U doneerde dus wel aan UNHCR en u heeft uw donatie gehalveerd?!

Het lijkt mij sterk dat Bymetis uw voorgenomen acties allemaal in de glazen bol heeft gezien en ook uw naam, adres en email heeft geraden.
Dit bedrijf moet heilig verklaard worden, gezien hun voorspellingen.

JMA2
door JMA2 Jan 11, 2024 om 00:17
117 Antwoorden / 2 Vragen

+10

ne
door neodutchio - Jan 10, 2024 om 16:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, hoe komen ze aan uw gegevens?

mahadma
door mahadma Jan 10, 2024 om 18:31
11548 Antwoorden / 51 Vragen

via de vraagsteller verkregen, zoveel goed gokken op juiste antwoorden kan niet.

sira
door sira Jan 10, 2024 om 18:47
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ik doe ook weleens voorspellingen, maar nooit zo scherp als Bymetis

de
door debode - Jan 10, 2024 om 16:53
7 Antwoorden / 2 Vragen

Op deze gegevens kan je geen gefundeerd antwoord geven. Jammer.

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2024 om 18:33
11548 Antwoorden / 51 Vragen

gezien op de startpagina:We verwerken dagelijks honderden opzeggingen voor klanten van bymetis.nl. Laat jouw opzegbrief makkelijk, veilig en snel versturen voor slechts 30 euro!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 10, 2024 om 22:15
2071 Antwoorden / Vragen

Als u niet op die site bent geweest en zeker weet daar geen gebruik van te hebben gemaakt, gewoon afwachten en dan mag u dat op een gegeven moment bij de kantonrechter uit komen leggen, en dan zullen zij daar het niet bestaande bewijs proberen te laten zien dat u dat weldegelijk een overeenkomst bent aangegaan, waarna u of klaar bent of een flink bedrag mag aftikken.