yv
door yvonne1960 Jan 23, 2019 om 08:11
Geldzaken & recht

Kun je een dwangbevel krijgen via de mail

heb namens de koning een dwangbevel gehad via de mail weet nergens van is dit mogelijk via de mail ze komen vrijdag beslag leggen

7882 16 Rapporteer

ma
door maarten heest - Jan 23, 2019 om 08:32
463 Antwoorden / 0 Vragen

Een dwangbevel moet u per post krijgen. U hebt geen schulden en geen aanmaningen gehad in het verleden? Dan kan het een poging tot fraude zijn.
Maar u kunt altijd even bellen met de instantie die meent nog geld van u tegoed te hebben.

panter22
door panter22 - Jan 23, 2019 om 09:46
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een dwangbevel gekregen van de gemeente of het waterschap gekregen? Neem contact op met de deurwaarder.
Dat mag niet over de mail:
https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn-vandaag/waterschap-mag-dwangbevel-niet-elektronisch-versturen/

Thijs12
door Thijs12 - Jan 23, 2019 om 10:49
538 Antwoorden / Vragen

Misschien een voor waarschuwing dat ze vrijdag het dwangbevel komen betekenen?

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 23, 2019 om 11:17
509 Antwoorden / Vragen

Als je echt nergens van weet en geen schulden hebt ,probeert iemand waarschijnlijk een grap met je uit te halen.

marita5
door marita5 - Jan 23, 2019 om 11:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

HalloYvonne1960 ,

Als dit nog te maken heeft met uw vorige vraag , een incassobureau kan geen beslag leggen , lees nog eens de gegeven antwoorden .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/bericht-via-computer-van-een-incassobureau?id=597059

ge
door gewicht Jan 24, 2019 om 13:35
170 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar vond ts de , juiste , antwoorden niet genoeg.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2019 om 11:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen
he
door henkie.penkie - Jan 23, 2019 om 11:58
149 Antwoorden / 0 Vragen

Dwangbevelen dienen persoonlijk overhandigd te worden, als deze per post verzonden worden gebeurd dit aangetekend en zal er  voor getekend moeten worden bij ontvangst. Ook kan het zijn dat deze door een gerechtsdeurwaarder persoonlijk worden overhandigd.
Krijg je een dwangbevel via een mail; "DAN KUN JE ER GERUST VANUIT GAAN DAT DIT EEN NEPMAIL IS " verwijder hem gewoon weg per direct van je computer. Het zijn oplichters die zulke mails sturen.

ja
door jan4073 - Jan 23, 2019 om 12:34
83 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is bijna zeker een nepmail met waarschijnlijk een phissing virus o.i.d erbij. En als je dat hebt kan het wel erg worden.
Ik zou de PC maar eens een keer of wat scannen op virussen e.d en het liefst met verschillende virus scanners.

panter22
door panter22 - Jan 23, 2019 om 12:38
6599 Antwoorden / Vragen

Hier staan de stappen die de deurwaarder moet doen, wil hij beslagleggen op je inboedel, als er een vonnis van de rechter is geweest.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/beslag-op-inboedel/

audb
door audb - Jan 23, 2019 om 14:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een dwangbevel dient personelijk te worden overhandigd dus nee dit klopt niet en ook mag het nooit per aangetekende brief gebeuren.

Maar kijk eens of deze "grechtsdeurwaarder" wel bestaat en zo ja bel deze dan ook eens op.

marcvandenakker
door marcvandenakker - Jan 23, 2019 om 14:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

Nee gewoon weggooien, komt aangetekend per post nooit per mail

klm086
door klm086 - Jan 23, 2019 om 15:41
14 Antwoorden / 1 Vragen

Laten ze het maar komen halen o heerlijk dan kun je ze oten breken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2019 om 15:45
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u de antwoorden/reacties op de eerder door u gestelde vraag (zie @MARITA5) dan helemaal niet gelezen?

Daar is o.a. ook gezegd dat men mogelijk zal blijven proberen om u op te lichten.

Opnieuw: zend de e-mail snel door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl

e
n 'laat u niet gek maken'

ha
door harrybre - Jan 23, 2019 om 15:47
240 Antwoorden / Vragen

Wat-dan-ook: als ik betalen moet op basis van een e-mail ( zou kunnen, brief gemist of zo, website-abo), en het is vreemd, bel ik altijd,. En naar een zelf gevonden nummer, NOOIT het nummer, dat op dat e-mailtje staat.

Pe
door Peterbrouwer1981 - Jan 23, 2019 om 18:27
3 Antwoorden / Vragen

Het kan natuurlijk wel dat ze het en via de post doen en via de email. De incassopartij kan dat doen om de kans dat ze gaan innen te vergroten lijkt me

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2019 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Drie keer een soorgelijke vraag gesteld, op de vorige twee geen enkele reactie en op deze tot op heden ook niet. Niet waard om hier energie in te steken dus.

marita5
door marita5 Jan 23, 2019 om 19:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Had ik gezien , daarom ook de verwijzing naar de vorige vraag . Ik heb geen zin om dezelfde cassetteband af te draaien ;-))

ge
door gewicht Jan 24, 2019 om 13:40
170 Antwoorden / 1 Vragen

Toch erg jammer dat ik dat wel gedaan heb. Foutje bedankt.