Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 18:04
Geldzaken & recht

LAVG deurwaarders Ziggo

Vandaag kregen wij een brief van LAVG deurwaarders over een vordering van Ziggo a €1620,88
Wij gebeld met LAVG en blijkt het over een oude UPC rekening te gaan met een gerechtelijke uitspraak van 30 september 2011.
Wij zijn in maart 2010 geëmigreerd naar  Spanje en hebben daar 10 jaar gewoond.
Bij ons weten hebben wij toen alles opgezegd inclusief UPC.
Nu willen wij graag weten wat wij hier tegen kunnen doen, ik heb al online gezocht en volgens mij is de termijn verjaard na 5 jaar

3415 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2020 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er werkelijk een rechterlijke uitspraak zou zijn, is de verjaringstermijn 20 jaar.

Dus vraag een kopie van die uitspraak.

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 18:36
3 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt maar als de rechter in het vonnis een betalingstermijn heeft gesteld van minder dan 1 jaar ( wat mij logisch lijkt) dan is de verjaringstermijn 5 jaar

ju
door juliomariner Sep 23, 2020 om 18:38
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk niet dat u daar zo makkelijk mee wegkomt

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2020 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bolle

Waar heeft u dat vandaan? Graag een link. En u weet toch niet zeker dat u opgezegd hebt?

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 23:12
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet bijna zeker dat het opgezegd is en anders liepen de incasso's nog door want er stond nog steeds geld op de ING rekening

panter22
door panter22 Sep 24, 2020 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

De verjaringstermijn is 5 jaar. Maar Ziggo is naar de rechter gegaan binnen die 5 jaar en de rechtzaak gewonnen.
Het wordt dan 20 jaar

marita5
door marita5 - Sep 23, 2020 om 18:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bolleboosbolleboos1968 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://schuldinfo.nl/?id=61

http://www.advocaten.nl/wanneer-verjaart-een-vordering-de-verjaringstermijn/#terug

va
door vanlotjegetikt - Sep 23, 2020 om 18:43
809 Antwoorden / Vragen

Lees dit maar eens: https://www.amsadvocaten.nl/de-rechtsgebieden/verbintenissenrecht/verjaring-en-stuiting-van-de-verjaring/
Er zijn meer mensen die denken dant bij emigereren vorderingen verdwijnen.
En een contract opzeggen vanwege emigratie dat gaat zo maar niet.

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 18:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hadden toen al 9 jaar UPC dus opzeggen was geen probleem

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 18:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

En op het moment van emigreren was er geen schuld

va
door vanlotjegetikt Sep 23, 2020 om 19:14
809 Antwoorden / Vragen

Maar er was geen communicatie geweest omtrent opzegging en voorwaarden??
Spit het internet maar eens uit op opzegging contracten en emigratie.
Er gaat een wereld voor u open.

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 23:10
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zal morgen eens kijken, bedankt voor de tip

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 24, 2020 om 00:51
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dit staat er over opzeggen UPC op het internet

Controleer of de looptijd van je UPC contract is afgelopen. UPC hanteert een looptijd van 1 jaar bij het afsluiten van het contract. Daarna is het contract per maand opzegbaar.

Emigreren staat los van het opzeggen en we waren al 9 jaar klant dus konden per maand opzeggen

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2020 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En niemand de post door laten sturen?

getty
door getty - Sep 23, 2020 om 19:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Betalen! Of een regeling treffen.
u heeft geen gelijk in deze.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 23, 2020 om 19:13
2119 Antwoorden / Vragen

En tien jaar lang op geen enkele wijze vernomen dat UPC nog een vordering had? Gewoon doorgaan met je van de domme te houden en kijken waar het schip strand

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 23, 2020 om 22:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben in maart 2010 geëmigreerd naar Gran Canaria, als ik iets opzeg ga ik ervan uit dat dat goed gaat.
En nee 10 jaar lang niks over deze vordering gehoord.
Ons huis was verkocht en we waren uitgeschreven in Nederland dat hadden hun ook kunnen weten als ze geïnformeerd hadden bij de burgerlijke stand

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2020 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij hoeven niet bij de burgerlijke stand te informeren, UPC kan dat trouwens niet eens.

En hebt u dan niet voor doorzenden van uw post gezorgd?

Bo
door BolleboosBolleboos1968 Sep 24, 2020 om 00:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

De deurwaarder zegt dat ze bij de burgerlijke stand mijn adres hadden opgevraagd, dat is een lulverhaal want per 1 mei 2010 waren wij uitgeschreven in Nederland

getty
door getty Sep 24, 2020 om 17:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan is het toch logisch dat u onvindbaar was?  Nogmaals: betalen, dit is niet verjaard!

Bo
door BolleboosBolleboos1968 - Sep 24, 2020 om 00:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Even gegoogled

Dit waren de voorwaarden voor het opzeggen van UPC, eveneens kom ik erachter dat ik niet de enige ben die met deze situatie te maken krijgt.

Controleer of de looptijd van je UPC contract is afgelopen. UPC hanteert een looptijd van 1 jaar bij het afsluiten van het contract. Daarna is het contract per maand opzegbaar.

va
door vanlotjegetikt - Sep 24, 2020 om 08:52
809 Antwoorden / Vragen

Waren dat de voorwaarden van tien jaar geleden of de huidige. Werd er vooraf of achteraf geind.?
En inderdaad is de post doorgestuurd geweest?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2020 om 09:39
16887 Antwoorden / 202 Vragen

(Ook) ik vrees: helaas. Als u kunt aantonen dat de gerechtelijkeuitspraak nooit aan u is toegezonden (heteen normaliter aangetend gebeurt) zou u een handvat hebben om in bezwaar te gaan. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk waarbij ik aanneem dat u wel op de hoogte was van de procedure in 2010 tegen u.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2020 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het dan wel een l*lverhaal vinden, maar als de zaak voor de rechter is geweest er er is gevonnist, moet u gewoon betalen.

ne
door neodutchio - Sep 24, 2020 om 10:16
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, om nu nog te achterhalen waar er 10 jaar geleden een fout is gemaakt zal onmogelijk zijn. Tenzij u kunt aantonen dat u een bevestiging hebt ontvangen van de opzegging en dat u dus ook de verbruikerskosten betaald hebt toentertijd. Een factuur bestaat namelijk uit 2 onderdelen, vaste kosten en variabele kosten. Vaak worden de vaste kosten vooraf maandelijks geïncasseerd en de variabele achteraf. Als u, als voorbeeld, per 31 december zou opzeggen en de maandelijkse incasso gebeurd op de 15de van de maand, dan wordt op 15 januari de variabele kosten geïncasseerd. Maar dan moet er nog wel een rekening van waarvan geïncasseerd is.

Maar aan uw reactie te zien weet u het niet zeker of alles goed verlopen is. Bij u ligt het bewijs om aan te tonen dat er netjes is opgezegd en dat er betaald is. Het hele grote schuldbedrag nu bestaat uit vele onderdelen. Vraag dit des noods op en u weet wat de hoofdvordering geweest is.