LAVG en Ziggo
Ik kreeg gisteren (14-10-2017) een brief van LAVG (landelijk associatie van gerechtsdeurwaarders) dat ik openstaande schuld bij Ziggo zou hebben en deze verzocht heeft de schuld bij mij te incasseren. Het ging over de volgende bedragen:
Ter incasso gegeven bedrag: € 108.82
Rente berekend tot 06-10-2017: € 28.22
Informatiekosten: € 24.37
Incasso-provisie € 37.00
Saldo totaal: € 198.41
Dit moest binnen 5 dagen na dagtekening betaald zijn anders zouden ze verder procederen. Beetje laat dan die brief aangezien deze al op 6-10-2017 gedagtekend is. De betaaldata is dan sowieso al verstreken.
Ik heb meteen contact gehad met Ziggo, aangezien ik nooit iets van hun had vernomen over schulden bij hun.
Ook Ziggo gaf aan dat altijd alles netjes betaald is en heb ook bewijzen op papier dat er geen schulden openstaan en iedere maand netjes betaald is.
Toch krijg ik bij LAVG geen gehoor. Zijn agressief naar je toe als je belt over wat het gaat. Wat is dit voor een machtsgeil bedrijf? Waarom willen ze niet onderbouwen waar deze schuld vandaan komt? Ik ga toch niet betalen als ik niet weet waar het van is bij Ziggo.
Vandaag word er in ieder geval aangifte gedaan. Is er dan echt niemand die dit soort maffiapraktijken aan kan pakken? Iemand nog tips hierover. Mischien een uitzending er aan besteden, aangezien het klachten regent over de LAVG. Ik wil best hierover in gesprek gaan in de media.
Gisteren, is dus zaterdag, een brief binnen. Logisch dat u geen gehoor kreeg.
Zou morgen de bewijzen voor die openstaande schuld maar eerst eens opvragen. Wie eist, bewijst.
En waar wilt u aangifte van doen?
Een brief binnen die dus ook nog eens te laat komt. Ik heb wel contact gehad met hun via social media kanaal.
Ik heb net ook maar eens gegoogeld na LAVG. Man man man, wat een bende daar. Mensen die rekeningen krijgen via hun van bijvoorbeeld Ziggo, maar helemaal nooit een abonnement hebben gehad van Ziggo
Hallo Ivo82 ,
Toch krijg ik bij LAVG geen gehoor. Zijn agressief naar je toe als je belt over wat het gaat.
De rechtsgeldigheid van een vordering wordt niet beoordeeld door de gerechtsdeurwaarder. Het is aan de rechter om daar een oordeel over te geven.
Mocht u ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn over onze dienstverlening of vragen daaromtrent hebben, verzoeken wij u de hierna genoemde procedure te volgen.
Neem contact op met de betreffende vestiging en leg uw klacht of vraag uit en bekijk of er met onze extra uitleg wel duidelijkheid komt, waardoor het conflict is opgelost. Als het probleem c.q. de vraag blijft bestaan gaat u naar stap 2.
Stel uw klacht zo specifiek mogelijk op schrift (eventueel met bewijzen erbij) en zend deze naar de betreffende vestiging ter attentie van de vestigingsmanager. Vergeet niet om ook uw telefoonnummer te vermelden. Binnen vier werkdagen ontvangt u een bevestiging van ontvangst en binnen veertien werkdagen krijgt u onze inhoudelijke reactie.
Indien u het niet eens bent met onze verklaring en de klacht heeft betrekking op gedragingen of acties van een (t.k.-) gerechtsdeurwaarder, dan kunt u overwegen om een klacht in te dienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarder te Amsterdam. Klik hier om naar de klachtenregeling van de KBvG te gaan. Wij wijzen u erop dat niet alle klachten zich lenen om aldaar ingediend te worden.
Wij spreken de hoop uit dat door de transparante en accurate manier van werken van LAVG bovengenoemde stappen niet nodig blijken. Mocht dit onverhoopt toch een keer voorkomen is er een mooi adagium: "Een simpel telefoontje kan soms heel verhelderend werken!"
Bron : lavg.nl
@Ivo82 ,
Vul contactformulier in , klik op de rode regel .
https://www.lavg.nl/aanmaning-ontvangen/contactformulier/
U kunt bij mijn Ziggo nagaan dat u alles hebt voldaan. (Facturen)
Op mijn ziggo staat dat ik alls betaald heb en niks open heb staan. Ook een medewerker die ik aan de lijn heb gehad bevestigd dit.
Voldoende bewijs dus. Printscreen nog even maken kan geen kwaad, telefonische bevestiging (callcenter) vertrouw ik niet altijd.
Ook de printscreen heb ik al gemaakt. Ik heb netjes alles in een mapje gedaan.
Op mijn ziggo staat dat ik alls betaald heb en niks open heb staan. Ook een medewerker die ik aan de lijn heb gehad bevestigd dit.
Dan is er dus niets om je druk over te maken.;-)
Zou er een mailtje aan wagen richting LAVG waarin je dit mededeelt en verder niet meer reageren.
De gang naar het politiebureau kun je je besparen, daar beginnen ze alleen hard te lachen.
En hoe was jouw toon toen je met het LAVG belde? Ik vind nl. wat je hier schrijft, ook behoorlijk agressief. Ik heb zelf ooit diverse keren met het LAVG te maken gehad (om verkeerde invulling te voorkomen: voor een familielid), ik werd alle keren keurig te woord gestaan.
Kan best dat er nog iemand met dezelfde initialen / achternaam is en dat deze brief helemaal niet voor jou bestemd is. Fouten kunnen gemaakt worden. Misschien heeft het LAVG ook wel een Ziggo klantnr., vraag daar eens naar.
Ik hoef het LAVG niet om opheldering te vragen. De brief is dwingend opgemaakt en verstrekt totaal geen informatie over waar deze kosten zijn gemaakt (geen data of niks)
Het staat gericht op mijn vrouw met exact dezelfde naam, initialen en adres.
Als ik aggresief naar jullie overkom is dat ik me niet laat kaal plukken, voor iets waar niemand van weet waar het over gaat.
@ivo
Uiteraard is die brief dwingend opgemaakt. Maar overal worden fouten gemaakt.
Stuur ze een mail en vraag om de bewijzen en dan verder klaar.
Heeft u bij ziggo wel gevraagd of er soms een bedrag open staat op dezelfde naam als van uw vrouw? Want als uw huidige abonnement op uw naam staat vinden daar natuurlijk geen openstaande bedragen.
Zowel op beide namen geen openstaande bedragen
Printscreen nog even maken kan geen kwaad, telefonische bevestiging (callcenter) vertrouw ik niet altijd.
Als u zeker bent dat alles betaald is aan ziggo zou ik niet meer reageren.
Blijkbaar is er door ziggo een fout gemaakt want het incassobureau gaat niet zomaar een brief sturen.
Eventueel stuurt u een boze brief naar ziggo.
Ziggo kan zelf inderdaad niks vinden en heeft het doorgespeeld naar Utrecht waar ze dit verder gaan bekijken. Er is zelfs vorige week nog een bkr toetsing gedaan door SVN (vanwege aandchaf zonnepanelen) en daar staan we ook niet geregistreerd.
@ivo
Eventuele achterstanden bij een provider worden niet bij het BKR geregistreerd.
Ik neem aan als je schulden hebt dit ook bij de bkr te zien is. Ongeacht welke schulden
@Ivo82: dat neem je dan verkeerd aan.
Topantwoord
Beste Ivo,
Denk aan uw hart..... Zoals u heeft aangegeven hier, staat u in uw recht.
Vraag de (schriftelijke) bewijzen op bij Ziggo, maak daar kopiën van en stuur het per e-mail door naar dat bureautje van LAVG, en maak u verder niet meer druk. Laat dat bureautje zich maar verder druk en extra kosten maken.
Fijne zondag verder.
Tja, mischien geeft u wel gelijk. Maar dat dit allemaal zo maar mag en kan in Nederland.
Nou, niet alleen in Nederland hoor. Kijk maar eens tv van andere landen.....
Maar zoals al is gezegd: mensen kunnen fouten maken, u bent vast ook niet feilloos....
Als Ziggo al bevestigt dat je geen schuld hebt bij hen, zou er dan geen sprake kunnen zijn van phishing?
Vergelijk de brief eens met de website.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer