Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 10:34
Geldzaken & recht

LAVG en Ziggo

Ik kreeg gisteren (14-10-2017) een brief van LAVG (landelijk associatie van gerechtsdeurwaarders) dat ik openstaande schuld bij Ziggo zou hebben en deze verzocht heeft de schuld bij mij te incasseren. Het ging over de volgende bedragen:

Ter incasso gegeven bedrag: € 108.82
Rente berekend tot 06-10-2017: € 28.22
Informatiekosten: € 24.37
Incasso-provisie € 37.00

Saldo totaal: € 198.41

Dit moest binnen 5 dagen na dagtekening betaald zijn anders zouden ze verder procederen. Beetje laat dan die brief aangezien deze al op 6-10-2017 gedagtekend is. De betaaldata is dan sowieso al verstreken.
Ik heb meteen contact gehad met Ziggo, aangezien ik nooit iets van hun had vernomen over schulden bij hun.
Ook Ziggo gaf aan dat altijd alles netjes betaald is en heb ook bewijzen op papier dat er geen schulden openstaan en iedere maand netjes betaald is.
Toch krijg ik bij LAVG geen gehoor. Zijn agressief naar je toe als je belt over wat het gaat. Wat is dit voor een machtsgeil bedrijf? Waarom willen ze niet onderbouwen waar deze schuld vandaan komt? Ik ga toch niet betalen als ik niet weet waar het van is bij Ziggo.
Vandaag word er in ieder geval aangifte gedaan. Is er dan echt niemand die dit soort maffiapraktijken aan kan pakken? Iemand nog tips hierover. Mischien een uitzending er aan besteden, aangezien het klachten regent over de LAVG. Ik wil best hierover in gesprek gaan in de media.

10830 11 Rapporteer

getty
door getty - Oct 15, 2017 om 10:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Aangifte doen heeft geen enkele zin.

Gewoon negeren als u geen schuld heeft , zeker als Ziggo zelf dit bevestigd. Mogelijk kan Ziggo beter actie ondernemen bij misbruik van hun naam.

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gisteren, is dus zaterdag, een brief binnen. Logisch dat u geen gehoor kreeg.

Zou morgen de bewijzen voor die openstaande schuld maar eerst eens opvragen. Wie eist, bewijst.

En waar wilt u aangifte van doen?

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 10:44
Antwoorden / 1 Vragen

Een brief binnen die dus ook nog eens te laat komt. Ik heb wel contact gehad met hun via social media kanaal.
Ik heb net ook maar eens gegoogeld na LAVG. Man man man, wat een bende daar. Mensen die rekeningen krijgen via hun van bijvoorbeeld Ziggo, maar helemaal nooit een abonnement hebben gehad van Ziggo

marita5
door marita5 - Oct 15, 2017 om 10:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ivo82 ,

Toch krijg ik bij LAVG geen gehoor. Zijn agressief naar je toe als je belt over wat het gaat.

Beoordeelt de gerechtsdeurwaarder de rechtsgeldigheid van een vordering?

De rechtsgeldigheid van een vordering wordt niet beoordeeld door de gerechtsdeurwaarder. Het is aan de rechter om daar een oordeel over te geven.

Ik ben niet tevreden over de dienstverlening.

Mocht u ondanks onze inspanningen niet tevreden zijn over onze dienstverlening of vragen daaromtrent hebben, verzoeken wij u de hierna genoemde procedure te volgen.

Neem contact op met de betreffende vestiging en leg uw klacht of vraag uit en bekijk of er met onze extra uitleg wel duidelijkheid komt, waardoor het conflict is opgelost. Als het probleem c.q. de vraag blijft bestaan gaat u naar stap 2.

Stel uw klacht zo specifiek mogelijk op schrift (eventueel met bewijzen erbij) en zend deze naar de betreffende vestiging ter attentie van de vestigingsmanager. Vergeet niet om ook uw telefoonnummer te vermelden. Binnen vier werkdagen ontvangt u een bevestiging van ontvangst en binnen veertien werkdagen krijgt u onze inhoudelijke reactie.

Indien u het niet eens bent met onze verklaring en de klacht heeft betrekking op gedragingen of  acties van een (t.k.-) gerechtsdeurwaarder, dan kunt u overwegen om een klacht in te dienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarder te Amsterdam. Klik hier om naar de klachtenregeling van de KBvG te gaan. Wij wijzen u erop dat niet alle klachten zich lenen om aldaar ingediend te worden.

Wij spreken de hoop uit dat door de transparante en accurate manier van werken van LAVG bovengenoemde stappen niet nodig blijken. Mocht dit onverhoopt toch een keer voorkomen is er een mooi adagium: "Een simpel telefoontje kan soms heel verhelderend werken!"

Bron : lavg.nl

@Ivo82 ,

Vul contactformulier in , klik op de rode regel .

https://www.lavg.nl/aanmaning-ontvangen/contactformulier/

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2017 om 10:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt bij mijn Ziggo nagaan dat u alles hebt voldaan. (Facturen)

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 10:46
Antwoorden / 1 Vragen

Op mijn ziggo staat dat ik alls betaald heb en niks open heb staan. Ook een medewerker die ik aan de lijn heb gehad bevestigd dit.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 15, 2017 om 11:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Voldoende bewijs dus. Printscreen nog even maken kan geen kwaad, telefonische bevestiging (callcenter) vertrouw ik niet altijd.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

Ook de printscreen heb ik al gemaakt. Ik heb netjes alles in een mapje gedaan.

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2017 om 10:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op mijn ziggo staat dat ik alls betaald heb en niks open heb staan. Ook een medewerker die ik aan de lijn heb gehad bevestigd dit.

Dan is er dus niets om je druk over te maken.;-)
Zou er een mailtje aan wagen richting LAVG waarin je dit mededeelt en verder niet meer reageren.

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2017 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De gang naar het politiebureau kun je je besparen, daar beginnen ze alleen hard te lachen.

En hoe was jouw toon toen je met het LAVG belde? Ik vind nl. wat je hier schrijft, ook behoorlijk agressief. Ik heb zelf ooit diverse keren met het LAVG te maken gehad (om verkeerde invulling te voorkomen: voor een familielid), ik werd alle keren keurig te woord gestaan.

Kan best dat er nog iemand met dezelfde initialen / achternaam is en dat deze brief helemaal niet voor jou bestemd is. Fouten kunnen gemaakt worden. Misschien heeft het LAVG ook wel een Ziggo klantnr., vraag daar eens naar.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 10:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoef het LAVG niet om opheldering te vragen. De brief is dwingend opgemaakt en verstrekt totaal geen informatie over waar deze kosten zijn gemaakt (geen data of niks)
Het staat gericht op mijn vrouw met exact dezelfde naam, initialen en adres.
Als ik aggresief naar jullie overkom is dat ik me niet laat kaal plukken, voor iets waar niemand van weet waar het over gaat.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 11:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ivo

Uiteraard is die brief dwingend opgemaakt. Maar overal worden fouten gemaakt.

Stuur ze een mail en vraag om de bewijzen en dan verder klaar.

Ge
door Genee Oct 15, 2017 om 11:24
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u bij ziggo wel gevraagd of er soms een bedrag open staat op dezelfde naam als van uw vrouw? Want als uw huidige abonnement op uw naam staat vinden daar natuurlijk geen openstaande bedragen.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 11:31
Antwoorden / 1 Vragen

Zowel op beide namen geen openstaande bedragen

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2017 om 11:30
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Printscreen nog even maken kan geen kwaad, telefonische bevestiging (callcenter) vertrouw ik niet altijd.

Ge
door Genee - Oct 15, 2017 om 11:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zeker bent dat alles betaald is aan ziggo zou ik niet meer reageren.
Blijkbaar is er door ziggo een fout gemaakt want het incassobureau gaat niet zomaar een brief sturen.
Eventueel stuurt u een boze brief naar ziggo.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 11:43
Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo kan zelf inderdaad niks vinden en heeft het doorgespeeld naar Utrecht waar ze dit verder gaan bekijken. Er is zelfs vorige week nog een bkr toetsing gedaan door SVN (vanwege aandchaf zonnepanelen) en daar staan we ook niet geregistreerd.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2017 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ivo

Eventuele achterstanden bij een provider worden niet bij het BKR geregistreerd.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 12:31
Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan als je schulden hebt dit ook bij de bkr te zien is. Ongeacht welke schulden

Cookies
door Cookies Oct 15, 2017 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Ivo82: dat neem je dan verkeerd aan.

Topantwoord

hutch
door hutch - Oct 15, 2017 om 12:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Ivo,

Denk aan uw hart..... Zoals u heeft aangegeven hier, staat u in uw recht.
Vraag de (schriftelijke) bewijzen op bij Ziggo, maak daar kopiën van en stuur het per e-mail door naar dat bureautje van LAVG, en maak u verder niet meer druk. Laat dat bureautje zich maar verder druk en extra kosten maken.

Fijne zondag verder.

Iv
door Ivo82 Oct 15, 2017 om 12:29
Antwoorden / 1 Vragen

Tja, mischien geeft u wel gelijk. Maar dat dit allemaal zo maar mag en kan in Nederland.

aurora1
door aurora1 Oct 15, 2017 om 13:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, niet alleen in Nederland hoor. Kijk maar eens tv van andere landen.....
Maar zoals al is gezegd: mensen kunnen fouten maken, u bent vast ook niet feilloos....

panter22
door panter22 - Oct 15, 2017 om 12:28
6599 Antwoorden / Vragen

Als Ziggo al bevestigt dat je geen schuld hebt bij hen, zou er dan geen sprake kunnen zijn van phishing?
Vergelijk de brief eens met de website.

ne
door neodutchio - Oct 15, 2017 om 12:31
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Fouten maken kan altijd. Iemand met dezelfde initialen en achternaam kan wel een schuld hebben. Wellicht hebben ze de verkeerde gegevens erbij gepakt. Ik heb ooit iets soortgelijks gehad bij een verzekeraar. Een samenloop van omstandigheden die je niet kan verzinnen. Een persoon met dezelfde initialen en achternaam. Er wordt een typfout gemaakt bij het overnemen van het bankrekeningnummer. Voor de verzekeraar dus niet te merken dat er van een verkeerde rekening afgeboekt wordt, de naam klopt immers. Bedrag gestorneert en opnieuw afgeboekt. Contact opgenomen en de fout is herstelt.

Wie weet heeft in uw geval iemand anders de schuld en hebben ze simpelweg een verkeerd klantnummer doorgegeven. Rustig even bellen morgen en vragen wat er aan de hand is. Iedereen kan een fout maken en laten we elkaar helpen om de fout ook op te lossen.