el-zorro
door el-zorro Dec 16, 2014 om 21:52
Geldzaken & recht

Legitimatie id kaart

nog niet zo lang geleden hadden ze bij tros radar een uitzending over de id kaart

dat je via een ap je bsn nummer onzichtbaar kon makken

wat ze vergeten te waren te vermelden was dat sommige instantie ook een copy van de voor kan en achterkant van je id willen hebben ik vroeg me al is af waarom ze ook een copy van de achter soms vragen
na is goed op de achter kant van me id te hebben gekeken zag ik dat het bsn nummer ook in de teks achter op de kaarts is verwerkt ik heb dat ook gelijk afgeplakt
bij mij kunnen ze ook niet meer stiekem het nummer zo op deze manier ontfutselen voor iedereen kijk al je legitimati bewijzen na om ze zien of het niet ergen tussen ander teks is verwerkt

vertel iedereen die je kent dit deze tip
dan is het gevoel voord de veiligheid weer wat verbeterd

665 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een ontdekking.;-))

Maken ze dan zo vaak een kopie van uw identiteitsbewijs? ;-))

el-zorro
door el-zorro - Dec 16, 2014 om 22:52
9 Antwoorden / 33 Vragen

het gebeurt zelden dat ik een copy moet afgeven
daar gaat het niet om

wie er wel of niet vaak een copy moet afgeven

ik heb een lek gezien die moet gedicht worden

of wil je dat criminelengewoon misbruik kunnen blijven maken van je bsn nummer
als ik dit al weet zullen zij dit ook vroeg of laat ook te weten kunnen komen

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2014 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt u zich geen zorgen, dat weten we allemaal al.;-)

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2014 om 23:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit wis ik al vanaf het moment dat de kaart verplicht was. Ik heb nu eenmaal dat ik altijd alles wat geschreven en waar iets mee gedaan moet worden goed na te kijken. Ook als het van offieciele kant komt.

door 1953 - Dec 17, 2014 om 02:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zo oud als de weg naar Kralingen! Niks nieuws onder de zon!

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2014 om 09:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u ook ontdekt dat veel bedrijven die een kopie van een ID maken vaak daarvoor een aparte printer gebruiken waarin de plaatsen van de gevoelige informatie afgeplakt zijn en dus niet gekopieerd worden?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2014 om 12:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 17 dec 2014, 09:04]Heeft u ook ontdekt dat veel bedrijven die een kopie van een ID maken vaak daarvoor een aparte printer gebruiken waarin de plaatsen van de gevoelige informatie afgeplakt zijn en dus niet gekopieerd worden?

Nee.

pi
door pieterwolters - Dec 17, 2014 om 23:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=el-zorro schreef op dinsdag 16 dec 2014, 21:52]na is goed op de achter kant van me id te hebben gekeken zag ik dat het bsn nummer ook in de teks achter op de kaarts is verwerkt ik heb dat ook gelijk afgeplakt

WTF betekent "na is goed"???? Wie is na?