Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 14:30
Geldzaken & recht
Lekkage door ingehuurde monteur, apparatuur defect!

Hallo Mede Kassa leden/ bezoekers.

Ik zit met het volgende probleem!

Lekkage veroorzaakt door monteur in dienst van woningbouw waardoor apparatuur kapot is gegaan.

Wij hadden zondag 19-01-2017 2x op een dag een monteur (Bonarius Service) laten komen die in dienst is van onze woningbouw(Elan Wonen)

Zij constateerde dat onze CV vervangen moest worden, al snel volgde een afspraak op 27-01-2017 (vrijdag).Mijn zus was de hele dag aanwezig totdat de monteur is weg gegaan.

Nu heeft de monteur de CV en de Drukketel vervangen. MAAR..

Bij het vervangen van de drukketel is er lekkage onstaan, dit heeft er voor gezorgd dat mijn versterker verzopen is en kortsluiting heeft gemaakt en hierdoor defect is geraakt. de lekkega is keurig verholpen daar ben ik uiteraard blij mee!

De monteur ontkend dat het zijn fout is, waarbij ik zelf dacht als ik lekkage had dan had jij toch niet hoeven komen ??

Dus dit is wel degelijk door de monteur veroorzaakt.

Nu is het zo dat er geen inboedelverzekering is.

De Monteur heeft alles los gekoppeld en droog gemaakt wat er droog gemaakt kon worden, en had een briefje achtergelaten met zijn naam en telefoon nummer en erbij gezet even fohnen voordat je hem weer aansluit. (wat denkt hij nou zelf..)

Ik heb van alles foto's gemaakt. (vieze vingers op de muur,plafond stukje geel uitgeslagen door lekkage)

Ook hoe de monteur het heeft achtergelaten op de slaapkamer waar de lekkage zich bevond.

Nu wil ik mijn woningbouw aansprakelijk stellen, heb met zowel de woningbouw als het onderhoudsbedrijf contact opgenomen om dit probleem uit te leggen en hoe we dit kunnen oplossen.

Bonarius Service heeft nog niks laten weten.

De woningbouw vertelt letterlijk " wij kunnen niks doen zo is de wetgeving"

Ik hoop dat jullie mij kunnen bij staan en wat ik kan doen, het kan gewoon niet zo zijn dat ik het hiermee moet doen.

Mvg,

Robin

2763 7 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2017 om 14:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoezo wetgeving als excuus van uw verhuurder? In dit geval is er wel degelijk sprake van het aansprakelijk zijn.
De aansprakelijkheid geldt ten principale voor de werkgever van de monteur maar secundair ook voor de verhuurder als opdrachtgever. In dit geval is er duidelijk sprake van het niet goed nakomen van een overeenokomst of on korte bewoordingen: wanprestatie!

Ergo: het bedrijf aansprakelijk stellen met kopie aan verhuurder met geleidebrief: secundair aansprakelijk stellen.

zie:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html schade bij niet nakomen

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:05
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Dankjewel voor het antwoord,  ik ben zelf niet zo bekend in de regelgeving maar het kan toch niet waar zijn dat ze er zo makkelijk mee weg komen. dit is letterlijk het berichtje dat op de mail terug kreeg.

Helaas moet ik u melden dat dit wettelijk zo geregeld is, en Elan Wonen u hier verder niet mee kan helpen.

Ik laat het hier zeker niet bij zitten!

uwjurist
door uwjurist Feb 2, 2017 om 15:18
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen overeenkomst met het bedrijf van de monteur, dus ook geen wanprestatie. Dit valt onder onrechtmatige daad.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:46
Antwoorden / 1 Vragen

maar waar moet ik het dan op verhalen als het "onrechtmatige daad is ?"

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2017 om 16:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rodo88 Op uw huisbaas.

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 16:56
Antwoorden / 1 Vragen

Dus in dit geval de woningbouw Elan wonen.

uwjurist
door uwjurist Feb 2, 2017 om 17:28
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb u al aangegeven wat u moet doen, ik reageer alleen even op de fouten in het antwoord van Gerritaltena, juist omdat het wordt bestempeld als topantwoord (onterecht).

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2017 om 14:43
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Bij u(woningstichting) moet een huurdersvereniging bestaan. Ben u wel of geen lid, informeer hen ook over het standpunt van uw verhuurder.

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:00
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Ik zal dit even moeten uitzoeken omdat ik weer bij mijn vader woon heb ik hier nooit aangedacht.

bedankt voor de reactie

uwjurist
door uwjurist Feb 2, 2017 om 15:17
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Dat moet helemaal niet.

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:45
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar bedoelt u dat het niet persee hoeft ?

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2017 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rodo88. @gerrit beweert van alles, dus bijvoorbeeld over die huurdersvereniging. En @uwjurist schrijft terecht dat die huurdersvereniging helemaal niet moet. En al zou die bestaan, is hij niet van belang.

Ro
door Rodo88 Feb 3, 2017 om 09:55
Antwoorden / 1 Vragen

@ Tijger dankjewel voor je antwoord.

ik ga ermee aan de slag, alle antwoorden helpen dankjewel

Topantwoord

uwjurist
door uwjurist - Feb 2, 2017 om 14:45
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Uw wederpartij, de verhuurder, is uiteraard aansprakelijk voor de bij u door de monteur veroorzaakte schade. Hoe zij dat oplossen met het andere bedrijf is op zich hun probleem. Laat dat verhuurder weten. En vraag ook nogmaals het andere bedrijf om reactie, want dat bedrijf kunt u ook aanspreken.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 14:59
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Inmiddels een aangetekende brief naar de woningbouw gestuurd met daarin dat ik hun aansprakelijk stel met het vernoemde bedrag van mijn apparaat.

bedankt voor de reactie, en zal nogmaals contact opnemen met het CV onderhoudsbedrijf.

jo
door joerieve - Feb 2, 2017 om 14:54
31 Antwoorden / 7 Vragen

Dit heeft totaal niets met uw vraag te maken. Maar vroeg mij af waarom u geen inboedelverzekering heeft. Als u huis afbrand krijgt u niets....

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 14:56
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Dit is omdat ik weer bij mijn vader woon en hij heeft dit nooit gehad, dus die vraag zou ik niet kunnen beantwoorden.

inmiddels is deze wel afgesloten

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 2, 2017 om 15:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar wie zet zijn versterker onder het expansievat? Je zet toch überhaupt geen electronische apparatuur in de buurt van een leiding waar water door gaat.
Een inboedelverzekering had u nu al terug verdiend

uwjurist
door uwjurist Feb 2, 2017 om 15:21
1043 Antwoorden / 0 Vragen

De lekkage was een verdieping hoger.

pino123
door pino123 Feb 2, 2017 om 15:28
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wie ben ik, misschien eens antwoord geven op de vraag; in plaats van allerlei meningen verspreiden en tips geven waar TS nu niets aan heeft....

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:30
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag, De leiding loopt van de zolder door naar de slaapkamer en is daar gaan lekken, daaronder stond mijn versterker op een kast. niks geks aan volgens mij

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 2, 2017 om 17:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@pimo23 de vragen komen bij mij op omdat ts alleen schrijft dat expansievat is vervangen en dat zijn versterker is overleden. De echte situaties was dus niet uit de vraag op te maken maar ts heeft inmiddels toegelicht.

@Rodo88 Met uw antwoord wordt een boel duidelijk, dank voor toelichtingen.

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 18:26
Antwoorden / 1 Vragen

@diewilil

graag gedaan, hopelijk komt er een oplossing. Maar eerst even wachten wat zij gaan terug antwoorden

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2017 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe oud is die versterker en hoeveel heeft hij gekost? Is hij niet te repareren? En hebt u dan uw eigen inboedelverzekering stopgezetnadat u weer bij uw vader introk?

Als er al iets vergoed wordt, zal dat ook slechts de dagwaarde zijn.

jo
door joerieve Feb 2, 2017 om 15:24
31 Antwoorden / 7 Vragen

Ligt er maar net aan bij wie je verzekerd bent en hoe snel de verzekeraar het product afschrijft.

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2017 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts is helemaal niet verzekerd en die monteur of wbv zal een beroep doen op hun aansprakelijkheidsverzekering. En dan wordt hooguit de dagwaarde vergoed.

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 15:32
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Deze heb ik zelf nooit gehad, maar dat zal wel veranderen aangezien dit de eerste keer is dat dit mij overkomt.

de versterker is 5 maanden oud en nieuw gekocht met een waarde van €369

ge
door gewicht - Feb 2, 2017 om 16:21
170 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat je geen inboedelverzekering hebt, waarom niet? Zo`n verzekering is tegenwoordig echt wel nodig.
Nu moet je het zelf uitvechten met de woningbouw, die zal niet zo maar gaan vergoeden. De monteur heeft zijn best gedaan om de schade te beperken.
Hij of de woningbouwvereniging zal wel verzekerd zijn tegen dit soort gevallen, maar je staat er wel alleen voor.
Stel ze minstens schriftelijk aansprakelijk en wacht dan af hoe ze reageren. (uiteraard niet telefonisch laten doen)

Ro
door Rodo88 Feb 2, 2017 om 16:34
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Dit is iets waar ik zeker van geleerd heb.

maar ik heb vandaag een aangerekende brief gestuurd dus wacht nu even af.