sc
door schriani Oct 22, 2004 om 20:58
Geldzaken & recht

Letselschade en onjuiste diagnose

Na een aanrijding in mei 2003 is mijn man naar het VU Amsterdam gebracht. Hier wordt de diagnose na rontgen-foto en CT scan vastgesteld. Gebroken rugwervel en met een behandelingsadvies van het VU wordt mijn man naar het ziekenhuis in onze regio gebracht. 5 dagen volledige bedrust, 6 weken met corset en daarna intensieve revalidatie training. In januari weer aan het werk. Tegenpartij aanvaardt aansprakelijkheid bijna 1 jaar later en wil de zaak afsluiten. Mijn man wordt 2200 euro smartengeld geboden. In de brief van onze letselschaderegelaar staat ( gelukkig was er geen sprake van een fractuur). Hierop hebben wij de medische stukken opgevraagd. Tevens is de CT scan door een onafhankelijke arts opnieuw bekeken. Zijn conclusie: geen breuk. Vraag 1: wie heeft een indicatie of weet een adres waar we op kunnen zoeken wat een redelijk bedrag aan smartengeld is. Vraag 2: heeft iemand nog tips wat we nu nog kunnen ondernemen inzake de verkeerde diagnose? Anita

1242 3 Rapporteer

te
door teune - Oct 24, 2004 om 14:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor wat betreft de letselschade is het moeilijk om vast te stellen wat een redelijk bedrag is. U kunt zich denk ik het beste wenden tot een letselschade-advocaat of een bureau voor rechtshulp. Voor wat betreft de onjuiste diagnose dient u zich te wenden tot de klachtencommissie van het betreffende ziekenhuis of, als de betreffende arts zelfstandig werkt, het medisch tuchtcollege.

ma
door marmarils - Feb 3, 2005 om 20:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

mijn advies aan jullie is neem een goede letselschade advocaat .Ik zelf ben 4 jaar terug aangereden  en dacht het zelf ook wel te kunen oplossen, Maar een verzekeringsmaatschappij wil zo snel  mogelijk afsluiten zodat ze niet later met een claim komen tezitten als jou man zijn rug weer of wederom beperkingen geven. Ik zelf zit bij  Houkes letselschade in Emmen pak een telefoon en bel een letselschade advocaat de eerste keer kost niks en als de tegen partijtoch de aanspraakelijkheid aanvaard lijkt het mij zeer zeker de moeite waard om dit op te starten.

succes:

marcel

ra
door radenmaar - Oct 7, 2006 om 00:11
16 Antwoorden / 13 Vragen

Neem zeker een goede letselschade advocaat.En probeer vast het dossier van het ziekenhuis te pakken te krijgen.Daarin zit het bewijs of het nu wel of niet een breuk was. Zorg dat je alles een beetje snel doet want de verzekerings maatschappij probeert het te rekken tot na 5 jaar de verjaring van kracht word. Dus alles proberen te pakken te krijgen Dan heb je vast een voorsprong Veel succes.