ri
door richard36 Nov 29, 2012 om 19:33
Geldzaken & recht

Leverancier verplicht mensen direct naar de fabrikant te gaan met defecte onderelen, mag dit?

Een groot bedrijf in Goes waar o.a. dj-apparatuur en dergelijke verkocht wordt, via een grote webshop en grote winkel worden produkten verkocht, waar de fabrikant als regel heeft dat defecte produkten(behringer) naar de fabrikant gestuurd moeten worden.

Dit heeft deze grote shop en webwinkel ook voluit staan op hun zijn site.
Onlangs had ik een produkt van dat merk(behringer)gekocht en 10 minuten na aanschaf kwam er rook uit.
Ik had eerst de helpdesk gemaild, maar besloot ze toch maar te bellen. De persoon achter de helpdesk vertelde me dat ik gewoon een nieuwe kreeg of mijn geld terug.

Later op de dag kreeg ik de mail dat de werkwijze was het defecte produkt naar de fabrikant te sturen, terwijl ik daar volgens de wet geen contract mee heb.

Nu had ik natuurlijk al via een andere medewerker van de helpdesk toegezegd gekregen dat ik een nieuwe kreeg(mondelinge afspraak).

Op hun site staat duidelijk aangegeven dat alle garantie via de fabrikant loopt en de winkel daar niets aan kan doen.

Is dit in strijd met de wet en zo ja, zijn ze dan
niet verplicht die voorwaarden te schrappen???

Er staat ook niet bij vermeldt dat de klant de keuze heeft:of via de winkel of via de fabrikant. Ze dwingen de klant.

Hoogachtend,
R de vreede

2849 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal id dat het via de winkelier naar de fabrikant toe gat, als ze zelf daarvoor geen kennis van hebben. U moet gewoon eisen dat hun dat verzorgen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het product via een webshop hebt gekocht heb je zeven werkdagen bedenktijd. Als je het binnen die bedenktijd terugstuurt en er verder vanaf ziet, hoef je alleen de verzendkosten te betalen voor het terugsturen en kun je de koop ontbinden. Je mag in die dagen het product niet echt gebruiken, maar wel bekijken en testen of het het doet. Omdat hij na tien minuten al de geest gaf, kun je niet zeggen dat je het product echt gebruikt hebt, alleen even aangedaan om te testen. Dus hup in de doos en terug ermee. Ik hoop daarom voor je dat je binnen die wettelijke bedenktijd zit. Wil je binnen die tijd ruilen, dan hoef je in dit geval niet de verzendkosten te betalen, omdat je een kapot product is geleverd.

Na de bedenktijd heeft de verkoper het recht om het product te laten repareren bij de fabrikant, de verzendkosten naar de fabrikant zijn dan niet voor jou, lukt dat niet, dan mag hij je een nieuw product leveren, lukt dat niet dan kun je je geld terugeisen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 29 nov 2012, 21:31: Als je het product via een webshop hebt gekocht heb je zeven werkdagen bedenktijd. Als je het binnen die bedenktijd terugstuurt en er verder vanaf ziet, hoef je alleen de verzendkosten te betalen voor het terugsturen en kun je de koop ontbinden. Je mag in die dagen het product niet echt gebruiken, maar wel bekijken en testen of het het doet. Omdat hij na tien minuten al de geest gaf, kun je niet zeggen dat je het product echt gebruikt hebt, alleen even aangedaan om te testen.

Ja, dat zal lachen worden. De rook kwam er uit en dan ga jij beweren dat je hem alleen maar evenn "getest" hebt. Zeer geloofwaardig. Die nemen ze zo terug. Je had nog beter naar het juridisch loket kunnen verewijzen.

Het is heel makkelijk. De verkoper is helemaal niet verplicht jou garantie te geven. Doet er nu niet eens toe. Dat product is duidelijk non-conform, dus daar kan je je gewoon bij de verkoper op beroepen. Die zoekt het maar uit met de fabriek.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, als er na 10 minuten al rook uitkomt, is hij in feite kapot geleverd. Net als een tv die je aanzet en meteen op zwart gaat. En dan mag je hem gewoon binnen de bedenktijd terugsturen. Geloof het of niet, maakt me geen bal uit.
En ts vraagt helemaal niet of de winkel het met de fabriek uit moet zoeken, ts vraagt of hij gewoon een nieuwe mag krijgen of zijn geld terug. Die fabriek ziet hij niet zitten.
En indien je nog binnen de bedenktijd zit, bel maar met het juridisch loket. 0900 8020

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

U dient zaken te doen met de verkoper. De verkoper mag u niet botweg verwijzen naar de fabrikant. Het zou anders kunnen zijn als de verkoper het apparaat aanmeld bij de fabrikant en u een reparatienummer geeft en u vervolgens verzoekt het apparaat direct naar de fabrikant te sturen. De verzendkosten dient de verkoper wel voor zijn rekening te nemen.
Verstuur wel verzekerd want er wil nog wel eens wat zoek raken bij PostNL.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijk het Bax-shop.nl Thuiswinkel waarborg certificaat!

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

je hebt zelfs 14 dagen bedenktijd.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster

Hij heeft het product kapotgemaakt. Ga dan maar eens bewijzen dat hij het slechts 10 minuten "getest" heeft. Zijn bedenktijd is echt wel voorbij. Hij wil het product ook niet terugsturen omdat hij zich bedacht heeft, maar omdat het niet werkt. Onder die koop komt hij echt niet meer uit, maar hij heeft wel recht op een goed werkend product en dat moet de verkoper hem leveren.

Bel anders zelf het juridisch loket maar eens. Volg je eigen advies maar eens op.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe weet je dat hij het product kapot heeft gemaakt? Als dat nl zo is, dan is het product helemaal niet non-conform, maar 'mishandeld'. Dan heeft hij nergens recht op. Het is het een of het ander.
Door iets aan te zetten moet je het niet kapot kunnen maken.
Waarom ga je zelf niet eens bellen?
Ik bel wel als ik dat nodig vind.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard36 schreef op donderdag 29 nov 2012, 19:33:
Later op de dag kreeg ik de mail dat de werkwijze was het defecte produkt naar de fabrikant te sturen, terwijl ik daar volgens de wet geen contract mee heb.

Als de verkopende partij zelf het product naar de fabrikant stuurt, heeft de koper daar geen zeggenschap over.

Een ander punt is dat veel detaillisten de producten naar de fabrikant sturen of door de koper naar de fabrikant te laten sturen, is dat de fabrikant veel meer productexpertise heeft dan de detaillist.
En als de verkopende partij de fabrikant inschakelt om het probleem op te lossen, is dat gewoon toegestaan.

Bij garantie al helemaal.

In geval van non-conformiteit dient de verkopende partij ervoor te zorgen dat het product alsnog volgens de koopovereenkomst komt. En of de fabrikant dat uitvoert of niet, doet niet ter zake.

En weer erger ik mij rot aan het feit dat hier weer mensen zijn die keiharde uitspraken doen over kosteloze reparatie of vervanging, terwijl men totaal niet weet wat er nu werkelijk mis is en ook de oorzaak van een defect totaal niet weten.
Dergelijke uitspraken dienen niet gedaan te worden!

Pas na grondig onderzoek kan pas geconcludeerd worden wat de oorzaak van een defect is, of het onder eigen schade valt of niet, of het product wel of niet non-conform is.

Op voorhand kan dat nooit of te nimmer beoordeeld worden!

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 29 nov 2012, 22:59: Hoe weet je dat hij het product kapot heeft gemaakt? Als dat nl zo is, dan is het product helemaal niet non-conform, maar 'mishandeld'. Dan heeft hij nergens recht op. Het is het een of het ander.
Door iets aan te zetten moet je het niet kapot kunnen maken.

Als op een apparaat een spanningskeuze schakelaar zit voor 115V/230V en de schakelaar staat op 115V en het apparaat wordt dan gevoed met een spanning van 230V, moet je maar eens kijken wat voor vuurwerk je krijgt.

Als een apparaat met een netadapter gevoed wordt met een spanning van 9 Volt en een grappenmaker gebruikt een netadapter van 12 Volt, kan het ook gebeuren dat de boel in rook op gaat. Dergelijke schades vallen nooit onder garantie of non-conformiteit.

Als men de gebruiksaanwijzing leest, ziet men dat men ten aller tijde voor gebruik de apparaten op de juiste spanning dient te controleren.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 29 nov 2012, 23:49:
zoekster schreef op donderdag 29 nov 2012, 22:59: Hoe weet je dat hij het product kapot heeft gemaakt? Als dat nl zo is, dan is het product helemaal niet non-conform, maar 'mishandeld'. Dan heeft hij nergens recht op. Het is het een of het ander.
Door iets aan te zetten moet je het niet kapot kunnen maken.

Als op een apparaat een spanningskeuze schakelaar zit voor 115V/230V en de schakelaar staat op 115V en het apparaat wordt dan gevoed met een spanning van 230V, moet je maar eens kijken wat voor vuurwerk je krijgt.

Als een apparaat met een netadapter gevoed wordt met een spanning van 9 Volt en een grappenmaker gebruikt een netadapter van 12 Volt, kan het ook gebeuren dat de boel in rook op gaat. Dergelijke schades vallen nooit onder garantie of non-conformiteit.

Als men de gebruiksaanwijzing leest, ziet men dat men ten aller tijde voor gebruik de apparaten op de juiste spanning dient te controleren.

Je zult het niet geloven, maar dat zijn we eens. Dan heeft hij het apparaat 'mishandeld'.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 00:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het één en ander uitgezocht.

Het klopt inderdaad dat de fabrikant de garantieprocedures heeft aangepast.
Daar is niets mis mee.
Dat in de garantieperiode de consument het product bij een garantieclaim zelf naar de fabrikant dient te sturen, is ook geen probleem, omdat namelijk bij garantieclaims de non-conformiteitsregels niet van toepassing zijn.

Echter...
In geval van non-conformiteit dient de verkopende partij wel degelijk die claim in behandeling te nemen, en dat doet men niet. Men accepteert in geen geval een product van dat merk. En dat is tegen de regels is.

Als de TS het product naar de verkopende partij stuurt of brengt, dient de verkopende partij gedurende de eerste zes maanden na aankoop te accepteren en te beoordelen of het product wel of niet conform de koopovereenkomst is. Als het product wel conform de koopovereenkomst is kan de verkopende partij besluiten om het product naar de fabrikant te sturen voor de garantieclaim.

De houding van de verkopende partij slaat nergens op, vooral omdat de fabrikant op de eigen site aangeeft:

8. Andere garantierechten en nationale wetgeving

8,1 Deze Beperkte Garantie geldt niet uitsluiten of beperken van de koper wettelijke rechten als consument op enigerlei wijze.

8.2 De Beperkte Garantie hierin genoemde van toepassing tenzij ze inbreuk maken op toepasselijke wettelijke lokale wetten.

8,3 Deze Beperkte Garantie doet geen afbreuk aan de verplichtingen enig wettelijk verkoper met betrekking tot enig gebrek aan conformiteit van het product en enig verborgen defect.

bron: http://www.behringer.com/EN/Support/Limited-Warranty.aspx

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 29 nov 2012, 23:49:
zoekster schreef op donderdag 29 nov 2012, 22:59: Hoe weet je dat hij het product kapot heeft gemaakt? Als dat nl zo is, dan is het product helemaal niet non-conform, maar 'mishandeld'. Dan heeft hij nergens recht op. Het is het een of het ander.
Door iets aan te zetten moet je het niet kapot kunnen maken.

Als op een apparaat een spanningskeuze schakelaar zit voor 115V/230V en de schakelaar staat op 115V en het apparaat wordt dan gevoed met een spanning van 230V, moet je maar eens kijken wat voor vuurwerk je krijgt.

Als een apparaat met een netadapter gevoed wordt met een spanning van 9 Volt en een grappenmaker gebruikt een netadapter van 12 Volt, kan het ook gebeuren dat de boel in rook op gaat. Dergelijke schades vallen nooit onder garantie of non-conformiteit.

Als men de gebruiksaanwijzing leest, ziet men dat men ten allen tijde voor gebruik de apparaten op de juiste spanning dient te controleren.

Ach gossie daar is de garantiekneus weer.
Hij weet het al weer zeker>> het apparaat is natuurlijk gesloopt, waarschijnlijk expres, want er zat vast een knop die verkeerd om stond,,,Jaaaa wisten wij niet hoe gevaarlijk het is als er een verkeerd voltage gebruikt wordt..? hele gebouwen zijn er door afgebrand...
Ondanks dat TS er met geen woord over rept, moet dat natuurlijk wel de oorzaak zijn volgens ikbenik.
Kan haast niet anders...

Zout toch op jij, je zwamt zoals gewoonlijk weer in de ruimte.
Ben jij wel eigenlijk goed bij je bol?
Volgens mij ben je knap gestoord in je bovenkamer!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom heeft u dan toch gekocht bij webwinkel die de garantieaanspraak op wonderbaarlijke wijze aan hun laars (laarzen) lapt door ronduit de garantieaanspraak, al vermeldend op hun website, naar de fabrikant te verwijzen.

U heeft een overeenkomst gesloten met de webwinkel en de webwinkel hoort wettelijk twee jaar de garantieaanspraak af te handelen. De wet is duidelijk daarin. Het bedrijf hoort/hoorde u een deugdelijk product af te leveren.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:36: Waarom heeft u dan toch gekocht bij webwinkel die de garantieaanspraak op wonderbaarlijke wijze aan hun laars (laarzen) lapt door ronduit de garantieaanspraak, al vermeldend op hun website, naar de fabrikant te verwijzen.

U heeft een overeenkomst gesloten met de webwinkel en de webwinkel hoort wettelijk twee jaar de garantieaanspraak af te handelen. De wet is duidelijk daarin. Het bedrijf hoort/hoorde u een deugdelijk product af te leveren.

Dit is het het antwwoord wat ergens opslaat,maar er zijn altijd mensen die het beter weten, emn hun mening opdringen zo als hun denken dat het zo is.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:15:

Ach gossie daar is de garantiekneus weer.
Hij weet het al weer zeker>> het apparaat is natuurlijk gesloopt, waarschijnlijk expres, want er zat vast een knop die verkeerd om stond,,,Jaaaa wisten wij niet hoe gevaarlijk het is als er een verkeerd voltage gebruikt wordt..? hele gebouwen zijn er door afgebrand...
Ondanks dat TS er met geen woord over rept, moet dat natuurlijk wel de oorzaak zijn volgens ikbenik.
Kan haast niet anders...

Zout toch op jij, je zwamt zoals gewoonlijk weer in de ruimte.
Ben jij wel eigenlijk goed bij je bol?
Volgens mij ben je knap gestoord in je bovenkamer!

Kun jij niet lezen?

Blijkbaar niet, anders had je niet zo'n toon aangeslagen.

Ik had het over de VOEDING, slimbo, niet over een knopje!

Bij gebruik en aansluiting kun je op iedere knop drukken, iedere schuif schuiven, maar het apparaat zal er niet door gaan roken.

De enige manier waarop je zo'n apparaat kunt laten roken, is een verkeerde voedingsspanning.
Normaal gesproken dan.

Een defect in het apparaat kan er ook voor zorgen dat het apparaat kan gaan roken, maar normale bediening: no way!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Leuk dat de betweters beweren dat ik hem kapot gemaakt heb. Alleen ben ik ir-micro-elekltronica, dus ik denk wel dat ik weet hoe ik 2 kanaaltjes aansluit.
Maar bedankt voor de beschuldiging. En het apparaat functioneerde gewoon nog hoor. En ze werken met een variabele voeding, dus het schakelaartje kon ook niet
en tevens staat het merk niet erg bekend om de betrouwbaarheid. Zoek maar even op inet. Ze maken sommige goede lijnen produkten en de andere zijn prut.
Maar ik kom hier geen techniek bespreken... In iedergeval niet met de 2 jongens welke nogal bevoordeeld zijn wat mijn kennis betreft.
Er wordt niet helemaal begrepen wat de vraagstelling is door sommigen:
- Mag een bedrijf mensen verplichten de klant met defecte apparatuur naar de fabrikant te sturen, omdat de fabrikant de regel heeft dat men defecte apparatuur niet naar de winkel moet sturen, maar naar de producent.....

En volgens een paar betweters: theoretisch mag niemand zijn apparatuur zelf aansluiten, alleen mensen die ervoor opgeleid zijn..... Ik dus... En youtube staan vol van reviews van dit model, waarbij ze kapotte geleverd krijgen en de volgende doet het prima.... En er kan ook niet erg veel fout gaan in dit geval bij het aansluiten en uiteraard kreeg ik mijn geld terug, want ik kan hem gratis terugsturen als het me niet bevalt, dus reden tot kapotmaken is er niet.
Maar deze winkel legt mensen dus een zelfverzonnen wet op, puur uit winst-
overwegingen. Ze zijn uitgeroepen tot snelst groeiende middelgrote bedrijf van het jaar.
En ik heb nu ook een dure denon ontvangen , welke al eens door iemand getest is en niet goed bevonden is en hem teruggestuurd heeft. Ik heb daar weinig problemen mee, want ik doe hetzelfde. Maar tegen mij zeggen ze dus dat het service is als ze zelf een behringer terugnemen en repareren en dat gaat niet op.
Zij moeten sowieso bewijzen dat het apparaat in orde was de eerste 6 maanden, aangezien je er vanuit mag gaan dat een produkt een x-periode mee moet gaan.

Tot nu toe in iedergeval iedereen bedankt voor hun reactie.
gr.richard

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
en tevens staat het merk niet erg bekend om de betrouwbaarheid.

En als "expert" koop jij het dan toch?

Jongen, waar het om gat is dat jij dat ding terug kan sturen naar de verkoper omdat het niet deugt en dan een nieuwe mag verwachten.
Of je daar nu blij mee moet zijn is iets anders. Volgens jouw info dus niet.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:36: Waarom heeft u dan toch gekocht bij webwinkel die de garantieaanspraak op wonderbaarlijke wijze aan hun laars (laarzen) lapt door ronduit de garantieaanspraak, al vermeldend op hun website, naar de fabrikant te verwijzen.

sweeterlake schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:36: U heeft een overeenkomst gesloten met de webwinkel en de webwinkel hoort wettelijk twee jaar de garantieaanspraak af te handelen.

Wettelijk twee jaar?

Met alle respect, er bestaat geen twee jaar wettelijke garantieperiode, dus dat de verkopende partij verplicht is om twee jaar garantie te verstrekken.

sweeterlake schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:36:
De wet is duidelijk daarin.

Niet volgens de Nederlandse wetgeving en niet volgens de Europese Richtlijn.

Men spreekt inderdaad soms over "wettelijke garantie". "Wettelijke garantie" is niet de wettelijk verplichte garantietermijn, maar is een andere term voor conformiteit: "De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."

sweeterlake schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:36:
Het bedrijf hoort/hoorde u een deugdelijk product af te leveren.

Ook niet juist.
De verkopende partij dient een product af te leveren welke volgens de koopovereenkomst dient te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten.
Deugdelijk bestaat niet.

Als een consument een defect product koopt, puur voor onderdelen, dan is het product wel defect, maar wel volgens de koopovereenkomst. En als men spreekt dat altijd het product "deugdelijk" dient te zijn, is er dus een probleem.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem daar gekocht omdat er uberhaupt in de randstad weinig winkels van formaat zijn en ook de andere bedrijven zitten vast aan de bepalingen van behringer. Maar er is nog een punt, welke vrij belangrijk is en ik behringer over gemaild heb, maar geen antwoord kreeg. Ze leveren hun produkten onverzegeld
en ook de produkten zelf zit in een open zak welke met 1 stukje plakband aan elkaar zit.
Dus ze komen met allerlei garantie-uitsluitsels, terwijl het produkt al tien keer uit de doos kan zijn gehaald en wie zegt mijn dat er niemand bijv. vochtige vingers had ...
gr.richard

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33: En ze werken met een variabele voeding, dus het schakelaartje kon ook niet

Bedankt voor de terugmelding.

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
en tevens staat het merk niet erg bekend om de betrouwbaarheid. Zoek maar even op inet. Ze maken sommige goede lijnen produkten en de andere zijn prut.

Dan kan ik het wel raden.
De dimensies van de componenten zijn dan zeer laag gekozen, dat door een kleine "overbelasting" de boel klapt.

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
- Mag een bedrijf mensen verplichten de klant met defecte apparatuur naar de fabrikant te sturen, omdat de fabrikant de regel heeft dat men defecte apparatuur niet naar de winkel moet sturen, maar naar de producent.....

Heel simpel: bij garantieclaims zelf wel. Echter bij conformiteitsclaims niet. De fabrikant is daar zelf heel duidelijk over. Zie mijn eerdere posting.

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
En volgens een paar betweters: theoretisch mag niemand zijn apparatuur zelf aansluiten, alleen mensen die ervoor opgeleid zijn..... Ik dus...

Wat kun je dan verkeerd aansluiten?

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
Zij moeten sowieso bewijzen dat het apparaat in orde was de eerste 6 maanden,

Bingo!

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:33:
aangezien je er vanuit mag gaan dat een produkt een x-periode mee moet gaan.

Daar moet ik je op corrigeren.
Een dergelijke regel bestaat niet.

Wat wel zo is, is dat je datgene van het product mag verwachten wat je op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard36 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 01:46: Ze leveren hun produkten onverzegeld
en ook de produkten zelf zit in een open zak welke met 1 stukje plakband aan elkaar zit.

De fabrikant of de verkopende partij?

Trouwens: die webwinkel levert producten met een zichttermijn van een maand.
Wie zegt niet dat mensen dan die producten bestellen, een party draaien en de producten terugsturen?
Scheelt weer aanschafkosten en zeker ook huurkosten!
KASSA!!!!

Net zoals mensen dure kleren bestellen, dragen bij een feestje en de boel terugsturen.

Daarom ben ik principieel tegen een zichttermijn.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 03:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De fabrikant sprak ik aan over verzegelen.... en natuurlijk wees ik de verkoper daar ook op. Maar het merk levert erg veel spullen ; Ze hebben een hele stad ervoor.En bij de dj afdeling is het het meestverkochte merk van ze, dus die gooien ze niet uit de collectie.

Ik had eerst krk speakers(monitors) gekocht, welke iedereen erg mee wegloopt. . Iki vond ze echt knudde, en toen behringers gekocht(na veel reviews)--> perfect gebouwd,geluid en degelijk zwaar. En ze hebben al 4 jaar een dj-mixer de ddm-4000
waar echt alles opzit (en blijft werken) waar je bij een ander merk 2000 voor neerlegt. Nu hebben ze weer 2 probleemmodellen er tussen zitten.

Het is gewoon een irritante branche, waarbij iedereen perse pioneer wilt, terwijl pioneer me niks wilt zeggen over de merken van de gangbare onderdelen in het toestel.
Denon doet dat een stuk beter en is wel duur, maar niet zo belachelijk duur als pioneer. Ik wil graag weten waar de prijs op gebaseerd is. Net als bij een auto.
Het komt ook gewoon doordat onze zgn. top-dj's, welke niet erg veel moeite hoeven te doen meer met alle elektronica die ze hebben, pioneer gebruiken.

Je mist gewoon transparantie en logica. Als ik een computer bouw weet ik precies wat goed is en die markt maakt juist reclame met de onderdelen welke ze gebruiken.(en je ziet ze nogal makkelijk zitten:) ).

En even reagerent op 'ik ben ik': Ben ik inderdaad met je eens dat 30 dagen op proef belachelijk is. Ik ontving de denon dinsdag en dan zonder plasticje op het scherm.... Deze trek je er niet af bij een dagje testen . Binnen een week terugsturen moet de regel worden, alleen kunnen ze geen personeel klrijgen,dus dan loopt het terugsturen helemaal in de soep. Ze waren al een keer 2 weken een doos van me kwijt... En ik ontving al een keer een mixpaneel welke in stukken lag; Per ongeluk tussen de nieuwe produkten terecht gekomen....

Maarja zeeland is niet echt druk bevolkt en als je dan ook geen kilometer vergoeding geeft, dan heb je een personeelstekort.. Als je genoeg betaalt krijg je vanzelf geschoold personeel. Het draait toch allemaal om geld.

En qua winkels de randstand notabene, vindt je geen grote zaken. En in een redelijk grote in Rotterdam verkoopt modellen welke al 2 jaar niet meer gemaakt worden.
Qua Goes gaat mij het erom dat ze mijn reactie over behringer verwijderen,
terwijl zij de mensen misleiden en blijkbaar controleren al die webshopkeurmerken niet erg veel.

gr.richard

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 03:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Herstel, hij is niet gebruikt, aangezien ik net een unboxing filmpje keek
op youtube en er zit standaard geen beschermingsplasticje op het schermpje van de denonmixer.... Ik voel me meteen minder achterdochtig:)

slaapse iedereen, gr.richard