Liander
Hoi ,
Ik ben doof !!!
Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.
Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste tram, dus moet wachten tot volgende tram.
Ik wacht tot 14.00 uur en de monteur komen niet bij mij langs.
Ik zoek de website van Liander en ik zoek contact met iemand van Liander. Er staat op pagina alleen bellen , ik wilde alleen emailen of Whatsappen. Het lukt mij niet beide vinden.
Dan zoek ik naar website van Vattenfall. Na 5 minuten gezocht, vind ik Whatsappen van Vattenfall en heb ik met iemand appen en leg ik hun uit van Liander. Ze vind heel onbegrijpelijk dat Liander alleen telefoonnummer heeft.
Dus Ze gaat naar Liander bellen. Na 5 minuten gewacht op haar, appte ze mij dat Ze geen gehoor van Liander en ze geef mij emailadres van Liander. emailadres : info@liander.nl
Na een half uur later kijk ik naar email en krijg email van Liander. Er staat op :
Beste e-mailer,
Bedankt voor uw e-mail. Graag helpen wij u goed verder. Ga naar liander.nl/consument/contact/contact-opnemen en vul uw vraag en persoonlijke gegevens in. Handig, want dan ontvangen wij meteen alle gegevens die we nodig hebben om u goed te kunnen helpen.
Let op: het e-mailadres info@liander.nl wordt niet meer gebruikt. Wij kunnen uw vraag dus niet via e-mail beantwoorden.
Tot slot
Wilt u liever op een andere manier contact met ons? Ga naar liander.nl/contact voor alle contactmogelijkheden. Ook vindt u hier antwoord op veelgestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
Ik ben echt boos geworden en ik blijf doorzoeken naar telefoonnummer van Liander en ik vind een telefoonnummer van Liander Whatsap : 06 527 979 89.
Ik app Whatsapp naar Liander : Heel vervelend, we begrijpen het. Echter je hebt op dit moment contact met de storingsdienst en kunnen we je afspraak niet controleren. Op dit nummer kun je alleen terecht voor vragen over storingen en/of geplande werkzaamheden of voor het melden van een storing. Voor jouw specifieke vraag kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen tussen 08.00 uur en 21.00 uur bereikbaar via Facebook Messenger (https://m.me/liandernl) Meer contactmogelijkheden vind je op www.liander.nl/contact -Karen
Ik typte ook dat ik geen Facebook heb, kan je niet bellen voor mij ?
Wij kunnen niet voor je bellen met de klantenservice. Zoals mijn collega al aangaf zijn we van de storingsdienst. We houden ons bezig met storingen. -Samantha
Ik antwoord : niet funcitoneerde slimme meter is ook een storing
Pierre, we begrijpen dat je een beperking hebt. Echter beheren wij de afspraken niet van onze klantenservice en zijn wij van de storingsdienst alleen bereikbaar voor urgente zaken. Is er iemand in je omgeving die je hierbij kan ondersteunen? Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 088 542 64 44 tussen 08.00 uur en 17.00 uur. Kies dan voor optie 6 in het keuzemenu. -Karen
waarom krijg ik een brief van Liander dat een monteur vandaag zou komen ?, vertel ik
en ook : afspraak = afspraak
We begrijpen je vraag, en snappen dat het vervelend is. Maar nogmaals je zit bij de verkeerde afdeling. Wij kunnen niet zien wat er aan de hand is, waarom de monteur niet geweest is. -Karen
Wat is dat voor een systeem , ik vind dat Liander erg slecht invloed en helpen niet voor doven / slechthorende mensen.
wat schandalig van Liander ik geef 1 ster aan Liander
doe je er wat met de systemen
U hebt niet met Liander contact gehad maar met de storingsdienst die zij ingeschakeld hebben om dit te verhelpen.
wacht dus nog even af en neem dan contact op met https://www.liander.nl/contact voor een nieuwe afspraak.
Succes.
Ze zouden dus vanmorgen komen en inderdaad, afspraak is afspraak.
Kan het niet zo zijn dat er wel iemand is langsgeweest, maar net in dat kwartiertje dat u te laat was?
De monteur blijft echt niet wachten als er niemand thuis is, hij heeft dan 2 mogelijkheden, namelijk 1) er komt toch nog iemand die de bus heeft gemist, 2) hij staat voor nop te wachten, want de bewoner is de afspraak vergeten.
Helaas voor u werkt het forum hier niet met sterren. Die ene van Liander kan dus zo de prullenbak in.
Uiteraard snap ik dat het lastig is om als niet horend persoon iets voor elkaar te krijgen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Liander het enige bedrijf is die enkel per telefoon bereikbaar zou zijn. Hoe doet u dat anders? Zelf maak ik zakelijk wel eens mee dat ik gebeld werd door een bedrijf namens een doof persoon. De persoon in kwestie typt wat de telefonist doorgeeft. En mijn reactie werd ook weer omgezet in letters.
Soms is het zoeken naar een andere weg.
Als een monteur bij mij was geweest, waarom laat ie geen bericht achterlaten in brievenbus ?
Zoiets als van PostNl kaart : Wij hebben u gemist
Pierre1962, ook de PostNl laat nu geen briefjes meer achter in de brievenbus. Alleen als ze een pakketje aan een van de buren hebben kunnen afleveren, weten de mensen waar ze moeten aanbellen. Voor zover ik nu weet: u bent er niet, dus hup, op naar de volgende klant.
Geachte Pierre,
Maak maar een nieuwe afspraak op een dag , dat u vrij bent.
dan moet Liander een nieuwe afspraak maken voor mij want ik vind lIANDER EEN SLECHTE BEDRIJF
Geachte Pierre ,
Bel maar even met Liander voor een nieuwe afspraak en neem verlof voor die dag.
Of nog beter: op een vrij dag.
GA lees de eerste vier woorden van Pierre.
Dan schrijf je niet Bel maar even....
Wat heeft hij aan zoiets?
Geachte Thijs 12 ,
Er zijn apps tegenwoordig of TS kan iemand vragen voor hem te bellen.
Geboren Amsterdammer
Het valt me op dat u zeer aanmatigende antwoorden geeft (niet alleen op deze vraag)
Misschien de vragen en de reacties waarop u reageert iets beter lezen. Ik vraag me af hoe uzelf zou reageren als iemand bij u zulke antwoorden zou geven als u een vraag stelt. Het verbaast me zelfs dat de redactie (ondanks het verzoek om netjes te blijven) nog geen actie heeft ondernomen tegen u.
Geachte Feeks,
Kunt u uw reactie ook onderbouwen?
Of is het uw eigen "aanmatigende" mening?;<))
Ik lees hier een heel lang verhaal van iemand die er echt helemaal door is aangeslagen.
Daar past zo'n simpel antwoord niet bij.
Ik ben gelukkig nog niet helemaal doof maar heb ook problemen met bellen.
Dankzij mijn gehoorapparaten kan ik er nu redelijk met omgaan.
Bij Pierre is het puur paniek.
Pierre moet zijn rust vinden. Die netbeheerder meldt zich vanzelf wel weer.
Voor Pierre komt dit over als een aanval, niemand heeft begrip voor hem. Hij voelt dit alsof hem kwalijk wordt genomen dat hij niet kan bellen.
Geachte Thijs12,
Mijn excuses als mijn antwoord beledigend voor u persoonlijk was.
Ik hoop toch, dat TS op dit forum een oplossing leest voor de kwestie.
Echt, ga een eind fietsen Amsterdammer. Jouw advies is net zo gewild als kiespijn.
Geachte Ozymandiablo,
Ik fiets nu wat meer op mijn niet- opgevoerde fatbike....;<))
Don't feed the trolls....
Liander is een netbeheerder dacht ik? Daar heb je als consument normaal geen cont(r)act mee.
Dit is tussen uw leverancier (Vattenfall?) en Liander.
Vraag uw leverancier, dit is hun taak. (imo)
De monteur zal wel uiteindelijk een afspraak met u willen maken als die bij de meter zelf moet zijn. Misschien is het probleem al op afstand opgelost?
Kan u meterstanden aflezen?
Je bent je er bewust van dat er belservices zijn voor doven en slechthorenden? Veel praktischer dan verwachten dat een bedrijf rekening gaat houden met elke handicap.
Hallo Pierre1962 ,
Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneert
Misschien heeft u hier iets aan , zie deze links .
Afspraak verplaatsen
U kunt zelf eenvoudig online uw afspraak wijzigen en eventueel uw telefoonnummer achterlaten. Log in met uw persoonlijke inlogcode uit de brief en kies een moment dat u wel uitkomt.
https://www.liander.nl/contact/brieven/we-komen-uw-meter-controleren
Of deze ,
https://aansluiting.liander.nl/aansluiting/login
telefoonnummer achterlaten en zou Liander mij gewoon bellen en wat zeg ik dan doof doof doof ???????
Er staat: eventueel uw telefoonnummer achterlaten.
Eventueel betekent: iets wat zou kunnen, maar niet noodzakelijk is.
Feit is wel dat u niet op tijd dus voor 10.45 uur thuis was terwijl dat wel van u verwacht mocht worden en maakt de kans zeer groot dat de monteur voor een dichte deur heeft gestaan.
In de afsprakenbrief die u heeft ontvangen staat ook hoe u contact met de betreffende afdeling op kunt nemen voor als de afspraak u niet uitkomt en een later tijdstip wil afspreken.
Het heeft dan geen enkele zin om op de website van Liander te gaan zoeken want die is bedoeld voor algemene vragen en niet voor specificieke vragen omtrent de afspraken.
Sec gezien geeft u Liander de schuld van iets dat u zelf veroorzaakt heeft want u was niet tijdig thuis omdat u de bus gemist heeft.
En het missen van een bus komt alleen omdat iemand te laat is weggegaan.
Johan Cruijff zou gezegd hebben:
"Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat".
"Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd bent."
Beste Pierre1962,
Op de site van Liander zie ik dat je telefonisch, via social media en via Whatsapp de klantenservice kan bereiken. Die mogelijkheden zijn voor u niet mogelijk. Echter als laatste optie staat dat als u liever contact hebt via email u dan het contactformulier kan invullen. Ik denk dat het via deze manier wel lukt om in contact met ze te komen. Contactgegevens | Liander. Succes, ik hoop dat het lukt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wel garantie, toch betalen
We hebben vorig jaar een nieuwe cv-ketel gekocht. Af en toe wordt het nu 25 graden in huis en dus hebben we de firma Verbé opgebeld om te controleren wat er mis is. De monteur had het snel gezien, we hadden het knopje "programmeren" aangeraakt. De ketel valt nog tot januari 2025 in de garantie, toch kregen we de dag na de monteur een rekening van maar liefst € 85,18.
Moet ik dat toch betalen?
Lees meer
Lithium of schaliegas en kolen delven
In uw zending wordt melding gemaakt van kinderarbeid bij de winning van Lithium voor thuisbatterijen.
Bij cobalt komt in zeer geringe mate kinderarbeid voor, niet Lithium.
Cobalt wordt niet gebruikt in thuisbatterijen.
Uw deskunkige is een volledig ondeskundige en stennismaker.
Verder. Wat vindt u beter Lithium delven en gebruiken dat eeuwig kan worden gerecycled.
Of
...
Lees meer
Webwinkel UGG vergoedt het aankoopbedrag niet na retourneren & klantenservice onbereikbaar
Begin september 2024 heb ik enkele items bij de webwinkel van UGG (moederbedrijf: Deckers Brands UGG) online gekocht. Ik heb enkele artikelen geretourneerd volgens de retour-instructies en binnen de retourtermijn, maar heb nog geen terugbetaling ontvangen!
De klantenservice reageert niet op mijn e-mails, er is geen telefoonnummer en de chatfunctie werkt niet. De klantenservice is onbereikbaa
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer