orgelmuts
door orgelmuts Jul 27, 2011 om 00:38
Geldzaken & recht

Loterij gewonnen?

Beste experts,

Natuurlijk trap ik er niet in, maar ik kreeg vandaag deze mail gestuurd:

Britse mobiele loterij.

Gefeliciteerd: Beste winnaar,

dat je hebt gekregen miljoen EURO in het britse mobiele loterij sattelite software email loterij waarin emailadressen zijn willekeurig gekozen door software aangedreven door het internet via het wereldwijde website.

Uw emailadres verbonden aan ref. nummer ....
en dus won de loterij in de a-categorie. U heeft dus goedgekeurd voor een forfaitair bedrag uit te betalen van 1.000.000 eur.

contact mr. gary borger
email garyborgerdept@feng

2817 17 Rapporteer

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 27, 2011 om 00:43
632 Antwoorden / 58 Vragen

tel 447024011735
fax 448704953004

oproep om uw winst te bevestigen:

naam
adres
burgelijke staat
leeftijd
geslacht
nationaliteit
land van verblijf
beroep
tel en faxnummer
drawnummer boven

deze gegevens vergemakkelijken het eerlijk proces en de vrijlating van de winsten aan onnodige vertragingen en compicaties bij de verwerking van uw winsten.

met vriendelijke groet,

dhr bent volt
online games directeur
britse mobiele-loterij

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 27, 2011 om 00:44
632 Antwoorden / 58 Vragen

sorry voor 2 posten, maar ik drukte per ongeluk op verzenden in plaats van het balkje waar ik de tekst van overtypte, ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zo'n soortgelijke mail hebben ontvangen.

Groetjes, Wilma.

..
door ... - Jul 27, 2011 om 00:47
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan maar 1 advies geven...

Neem een beter spam filter want dan krijg je dit zelden meer.
Dan hoef je deze duidelijke onzin ook niet meer te plaatsen want alleen echte sukkels zullen erin trappen.

Als ik mijn Spambox zou lezen zou deze rubriek te klein worden.
Maar als je hun dwars wilt zitten, maak dan een nieuw mail adres en stel een vraag; Kunt U mijn meer info sturen...

Dan veroorzaak je werk voor hun en het leverde niets op.
Dan maken zij kosten en sturen jou berichten en vooral dan niet meer antwoorden en eventueel nog gaan klagen dat zij nooit iets laten horen.
Vooral doen alsof je hun antwoorden niet kreeg kan ze gek maken.

Dit is niet zoveel werk als je standaard teksten naar dit soort bedrijven gaat sturen want de vragen; Kunt U mij meer info sturen en Ik heb nog niets ontvangen, stuur zo spoedig mogelijk meer info.

Daar zullen ze zeker op reageren en zij hard werken voor niets...!
Zo pak je ze wel terug.

..
door ... - Jul 27, 2011 om 00:51
104 Antwoorden / 2 Vragen

naam ...
adres straat weg.
burgelijke staat Polygamie.
leeftijd 65-
geslacht Trans seksueel
nationaliteit dubbel
land van verblijf op zee bij neptunes
beroep werkloos
tel en faxnummer fax hoorde in museum
drawnummer boven Wat is Draw nr?

Ik zie nu zoveel onzin, die zou ik nooit geven.

nb
door nbw - Jul 27, 2011 om 01:44
521 Antwoorden / 24 Vragen

Mooie waarschuwing. Vraag me wel af hoeveel mensen er wel intrappen. Zou zeggen meld je aan en claim de prijs en laat ons weten wat de scam is.Ergo welk bedrag moet je voorschieten?

En meld deze spam bij de instanties. Zal wel nutteloos zijn maar alles beter dan niet melden.

Ben benieuwd

börgemeister
door börgemeister - Jul 27, 2011 om 02:38
506 Antwoorden / 25 Vragen

NIET DOEN!

Uw voorschot gaat rechtstreeks naar Nigeria naar die luiwannensen van Nigerianen.

Het Vlaamse televisieprogramma 'Basta' heeft een dergelijke organisatie ook eens een poets gebakken, oftewel een koekje van eigen deeg.

Er is zelfs een Franse reportage geweest waarbij die Nigerianen in Nigeria ter plaatse werden ontmaskerd en gearresteerd.

Of het nu om een erfenis, een loterij, gaat: u bent de verliezer!

hutch
door hutch - Jul 27, 2011 om 05:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Natuurlijk trap ik er niet in'

Beste Wilma,

uiteraard is dit je reinste (poging) tot oplichting.

Maar waarom stelt u deze vraag eigenlijk? Of kriebelt het toch een beetje, want misschien zou u toch wel iets gewonnen kunnen hebben............. of niet? En dat is nu juist de bedoeling van dit soort (min)volk, die oplichters. Er zijn er altijd wel een paar, die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen (en daar aan gekoppeld hun geldlust) en toch hun gegevens opsturen. En dan 'zijn de rapen gaar'...... dat verzeker ik u!

Als u een beetje googled, bijv. met: 'garyborgerdept' of met '447024011735' (tussen aanhalingstekens), ziet u, dat u niet de enige bent. Dus dan is uw vraag ook al beantwoord.

En 'by the way': dat mailtje is in perfect NL geschreven......, of?

Gr. Hutch

tdehond
door tdehond - Jul 27, 2011 om 07:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=... schreef op woensdag 27 jul 2011, 00:47

Maar als je hun dwars wilt zitten, maak dan een nieuw mail adres en stel een vraag; Kunt U mijn meer info sturen...

door te reageren weet de verzender dat u uw email adres gebruikt en kunt u met vertrouwen meer spam tegemoet zien.
Niet reageren, maar verwijderen en blokkeren

birdies
door birdies - Jul 27, 2011 om 07:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 27 jul 2011, 00:44] ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zo'n soortgelijke mail hebben ontvangen.

Half Nederland ontvangt dergelijke mailtjes. Gewoon deleten, dat 'probleem' ook weer opgelost.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 09:01
16 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb laatst ook zo'n mailtje in mn Gmail gehad, die werd meteen gefilterd, blokken die handel dus.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 27, 2011 om 11:41
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 27 jul 2011, 05:36]'Natuurlijk trap ik er niet in'

Beste Wilma,

uiteraard is dit je reinste (poging) tot oplichting.

Maar waarom stelt u deze vraag eigenlijk? Of kriebelt het toch een beetje, want misschien zou u toch wel iets gewonnen kunnen hebben............. of niet? En dat is nu juist de bedoeling van dit soort (min)volk, die oplichters. Er zijn er altijd wel een paar, die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen (en daar aan gekoppeld hun geldlust) en toch hun gegevens opsturen. En dan 'zijn de rapen gaar'...... dat verzeker ik u!
Als u een beetje googled, bijv. met: 'garyborgerdept' of met '447024011735' (tussen aanhalingstekens), ziet u, dat u niet de enige bent. Dus dan is uw vraag ook al beantwoord.

En 'by the way': dat mailtje is in perfect NL geschreven......, of?

Gr. Hutch

@hutch

Beste hutch,

Nee hoor, ik heb geen moment gedacht: zou het misschien toch????
ik vroeg me alleen af of er meer mensen waren die zo'n dergelijke mail hadden gekregen.
Ik krijg (gelukkig maar) bijna nooit zulke emails.
En inderdaad in gebrekkig Nederlands, dat is sowieso al een goede reden om zo'n mail te wantrouwen.
Nu ben ik best een aardige meid hoor, maar voor zover ik weet kent die Gary Borger mij niet en om nu aan een vreemde zomaar 1 miljoen euro over te maken ;-)
Ik ga het mailtje maar gelijk deleten.
Ik heb geen miljoen nodig om me goed te voelen, ik heb al een schat van een man en die is me veel meer waard dan een miljoen!

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

tr
door tredneel - Jul 27, 2011 om 19:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Kreeg rond 17:00 uur op 27 juli zo'n mailtje binnen van "gekregen 1 miljoen euro".
Heb hem meteen verwijderd.
Dacht meteen dit klop niet weg ermee.

Mvg.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2011 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Als je nergens aan meegedaan hebt kun je ook niets winnen.
Dus ..... spam! Deleten!

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 28, 2011 om 11:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

@Rodeduimendeler

Nou, weer lekker bezig zeg!
Waarvoor ik in vredesnaam nu weer 2 rode duimen krijg????
En bovenin wel 3 stuks, terwijl ik in mijn post erna uitleg dat ik even per ongeluk op verzenden had gedrukt terwijl het nog niet moest.
Erg flauw om iemand vanwege een tikfoutje een rode duim te geven.
(Dit zal wel weer de nodige rode duimen opleveren, maar goed) :-(

tdehond
door tdehond - Jul 28, 2011 om 12:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op donderdag 28 jul 2011, 11:52]@Rodeduimendeler

Nou, weer lekker bezig zeg!
Waarvoor ik in vredesnaam nu weer 2 rode duimen krijg????
En bovenin wel 3 stuks, terwijl ik in mijn post erna uitleg dat ik even per ongeluk op verzenden had gedrukt terwijl het nog niet moest.
Erg flauw om iemand vanwege een tikfoutje een rode duim te geven.
(Dit zal wel weer de nodige rode duimen opleveren, maar goed) :-(

Maak u niet druk om de rode duimentrol.

hutch
door hutch - Jul 28, 2011 om 12:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op donderdag 28 jul 2011, 11:52]@Rodeduimendeler
Nou, weer lekker bezig zeg! Waarvoor ik in vredesnaam nu weer 2 rode duimen krijg???? En bovenin wel 3 stuks, terwijl ik in mijn post erna uitleg dat ik even per ongeluk op verzenden had gedrukt terwijl het nog niet moest. Erg flauw om iemand vanwege een tikfoutje een rode duim te geven. (Dit zal wel weer de nodige rode duimen opleveren, maar goed) :-(

Wilma,

niets van aantrekken. Er is een ziek persoon bezig, die blijkbaar zijn frustraties niet op een andere wijze kwijt kan. Met dit figuur kun je alleen maar medelijden hebben.

Gr. Hutch

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 28, 2011 om 12:32
632 Antwoorden / 58 Vragen

@tdehond en hutch

krijgen jullie van mij een groene! ;-)