driemaaldrie
door driemaaldrie Feb 15, 2012 om 14:39
Geldzaken & recht

Maarten

Mijn vriendin heeft een proefabonnement genomen op Maarten juni 2011.
In september komt er een rekening voor een abonnement.
Per e-mail laten weten dat daar geen prijs op wordt gesteld. Abonnement blijkt tweemaal in de administratie van die club te staan, ze schrappen er één.
Januari 2012 weer een rekening, u heeft de welkomstbrief niet goed gelezen bij het proefabonnement, u zit eraan vast en moet een maand van te voren schriftelijk opzeggen..
Maarten gaat nergens een handtekening tonen dat er een abonnement is aangegaan.
Hoe lossen we dit op?

524 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 14:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Er zijn uitgevers, die zeggen: als je je na de proefperiode niet afmeld, geldt dat voor hen als een teken dat u lid wilt blijven. Dit heet de negatieve optie. Dit heeft u kennelijk niet gezien/gedaan en derhalve heeft u nu een abonnement. Zoek de voorwaarden op en zeg op de juiste manier en OP TIJD op zodat u er niet ongewenst langer aan vast zit.

gr
door grootvader_1 - Feb 15, 2012 om 15:00
153 Antwoorden / 44 Vragen
0

"Proefabonnementen" (ook die z.g. gratis zijn) worden in vrijwel alle gevallen gevolgd door een stilzwijgend abonnement als men niet binnen 7 werkdagen aangetekend schriftelijk en naar het juiste adres laat weten dat men verder op dat abonnement géén prijs meer stelt.

Vaak is het wel zo dat een begeleidende brief waarin zulks is aangegeven met een (soms ook foutief of een duur) telefoonnummer of met een vaag (postbus)adres.
De "proefbedrijven" zien het kennelijk als een spel om zo'n potentiële abonnee een poot uit te draaien door mensen op het verkeerde been te zetten met "gratis" of "automatisch" stoppen beloofd per telefoon.

Ik vermoed dat uw vriendin ook zo is behandeld.
De enige remedie is een brief aangetekend en met bericht van ontvangst versturen naar die "Maarten" dat u ( na de opzegtermijn in acht nemend ) g''en prijs meer stelt op een vervolgen van dat abonnement.

't Is niet anders.
En.......... U en zijzelf had dit kunnen weten want er is al genoeg voor gewaarschuwd.

De Vrije Vogel

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer