ta
door tazzy1981 Jul 28, 2011 om 15:22
Geldzaken & recht

Mag de Visa je Card wel ineens blokeren door een nieuwe BKR melding ivm NHG

Eergisteren kreeg ik ineens een brief van de Visa dat mijn card direct geblokkeerd werd ivm een nieuwe BKR melding.

Nu blijkt dat de NHG die melding gemaakt heeft een A2 melding omdat ze de verkoop van mijn woning (in maart dit jaar) eindelijk in behandeling hebben genomen.

Nu is mijn vraag mag de Visa mijn card wel ineens blokkeren? Terwijl ik altijd op tijd betaal en nergens achterstanden etc heb?

De verkoop van mijn woning tegen een te lage prijs was het resultaat van mijn scheiding. Het kan toch niet zo zijn dat een beroep op de NHG nu alles op zijn kop gaat zetten?

Mijn telefoonabonnement verloopt binnenkort, ik wil graag oversluiten, maar dat kan niet met een BKR. Mijn visa card geblokkeerd terwijl ik er op spaar en er reserveringen mee doe en dingen online mee koop....

Wat kan ik nu doen? Het duurt nog minimaal 6 weken voor de NHG een eindoordeel velt over de afhandeling en ik weet niet wat de melding word als alles is afgerond....

alvast bedankt voor jullie antwoorden...

5105 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

--2.3. Wij mogen de Card en de bijbehorende faciliteiten direct blokkeren als er sprake is (of lijkt te zijn) van één van de volgende omstandigheden:
(a) u handelt in strijd met de Overeenkomst, bijvoorbeeld als u een betalingsachterstand heeft;
(b) de Card is als gestolen, verloren of vermist opgegeven;
(c) uw kredietwaardigheid is sterk verslechterd;
(d) het openstaande saldo overschrijdt de bestedingslimiet;
(e) u bent failliet verklaard of op u is de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen van toepassing verklaard;
(f) misbruik, niet-toegestaan of frauduleus gebruik van de Card;
(g) u overlijdt;
(h) u hebt of gaat Nederland verlaten om ergens anders te gaan wonen;
(i) u woont niet meer op het door u opgegeven woonadres;
(j) u bent bij fraude betrokken.

2.4. Als wij de Card blokkeren, informeren wij u zo snel mogelijk, tenzij het informeren in strijd is met de wet of met gerechtvaardigde veiligheidsoverwegingen--Info
.

--BKR_A2_Notering
Achterstandscodes: A2 De lening wordt volledig opgeëist, dus geen maandelijkse betalingen zijn meer mogelijk --Je tekst hier...

ve
door verwijderd - Jul 28, 2011 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van www.nhg.nl

Voorkom BKR-registratie
Als u uw woning met verlies verkoopt, meldt uw hypotheek­ verstrekker dit bij Bureau Krediet Registratie (BKR). U heeft dan een BKR ­registratie. Deze registratie kan ervoor zorgen dat u in de toekomst moeilijker een (hypothecaire) lening of andere financiële verplichtingen kunt aangaan.

Als u van Nationale Hypotheek Garantie een schriftelijke verklaring heeft ontvangen dat uw restschuld is kwijtgescholden, levert de BKR ­registratie in principe geen problemen op bij het afsluiten van een nieuwe hypothecaire lening met Nationale Hypotheek Garantie. In sommige gevallen hanteert een hypotheekverstrekker zijn eigen regels.

Ik vermoed dat dit is gebeurd omdat de afhandeling door NHG nog niet rond is.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De BKR heeft mij een brief gestuurd dat alles is kwijtgescholden, maar nu krijg ik van de Visa onderstaande bericht

"U mag de Visa Card niet meer gebruiken, want finale kwijting wordt ook als negatieve registratie bij BKR gemeld.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd"

Dat kunnen ze toch niet maken?! Ik heb nooit schulde gehad, heb mijn uiterste best gedaan om de NHG situatie op te lossen en die is nu dus afgerond en nog krijg ik dit.. Moet ik dan de rest van mijn leven tegen zo'n BKR notering opboxen ofzo? Ik kan met die melding niks meer huren, niks meer lenen, nee zelfs geen telefooncontract afsluiten. Dat kan toch niet zo zijn?!

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, wat verwacht je dan? Je lost een uitstaande schuld niet helemaal in (om wat voor nare redenen dan ook), en de verzekering die je afgesloten hebt om in dit geval bij te springen doet z'n werk. Dan is het toch niet meer dan logisch dat je de eerste tijd niet zo snel meer een krediet krijgt?

(het is niet onmogelijk, het is gewoon lastiger; je hebt wat uit te leggen en zult misschien andere manieren moeten vinden dan je 'gewend' bent, maar het is zeker wel te doen).

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Andere manieren vinden? Ze laten me niet eens een huis huren zelfs niet op vertoon van de brief van de NHG.. het is gewoon onzin. Ik heb geld op mijn visa staan, dat heb ik er zelf op gezet en ik heb er gewoon recht op.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan overigens bij een aantal telecomproviders prima met een BKR notering een abonnement nemen, bijv Simpel.
Je krijgt dan geen luxe telefoon maar kan wel tegen een laag tarief 2,5 cent per minuut bellen.
Als je op een nieuwe telefoon uit bent wordt het inderdaad een lastig verhaal.
Oh je wordt niet levenslang gestraft een bKR notering blijft 5 jaar staan.

Mastag