mr
door mrarnold May 7, 2009 om 05:59
Geldzaken & recht

Mag deurwaarder zomaar ontruimen ondanks afspraak

Goedendag,

Ik heb een huurschuld en dit is uitgegeven aan de deurwaarder. Nu kon ik laatst de lopende huur niet helemaal betalen en heb toch 100 euro aan hen overgemaakt. Dit heb ik hen ook verteld de woningbouw en zij gingen accoord dat ik dit later zou betalen. Nu komt het de deurwaarder zei ook later tegen mij dat er een bedrag losstond en dat dat betaald moest worden. Hiermee eens dat dit betaald moet worden zei ik dat ik die resterende bedrag wel van mijn vakantie geld zou betalen. Hierop heb ik met de deurwaarder een wilsovereenstemming bereikt oftewel een overeenkomt. Dit is rechtsgeldig. Nu komt het nu gaan ze toch ineen keer tot ontruiming over. Mag dit zomaar er is hier toch sprake van overeenstemming.

Ik hoor graag van u

Mrarnold

1095 5 Rapporteer

vladja
door vladja - May 7, 2009 om 08:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Om tot ontruiming over te kunnen gaan wegens huurachterstand moet er een vonnis zijn van de rechtbank.

Is er een vonnis? Is er een rechtszaak tegen u geweest?

Vladja

sp
door speurneus - May 7, 2009 om 10:09
54 Antwoorden / 3 Vragen

In aansluiting op het antwoord van Vladja, stuur, terstond, een aangetekende brief naar de deurwaarder-persoonlijk en een aangetekende brief, met dezelfde tekst, naar de  woningeigenaar (directeur-persoonlijk).

Voorzie deze brieven van alle schriftelijke bewijzen/afspraken, die betrekking hebben op de eerdere met de deurwaarder/eigenaar woning, gemaakte overeenkomst(en)/afspraken.

Vraag in de brieven waarom er nu toch besloten is tot ontruimen, zulks in strijd met eerder afspraken!

Stel in de brieven deze deurwaarder/woningeigenaar aansprakelijk voor alle (buitengerechtelijke) kosten die door deze ontruiming worden veroorzaakt..

Verzamel, tussentijds, zoveel mogelijk bewijzen. Is er iemand bij de gesprekken geweest, die als getuige kan optreden?

Eis van de deurwaarder schriftelijk antwoord binnen een redelijke termijn (b.v. twee weken). Gebruik daarbij de briefdatum als startpunt voor die termijn.

Verzendt de aangetekende brief via TNT. Op de site van TNT is de weg/acceptatie van een brief te volgen. Kopieer dit verhaal en bewaar dit als bewijs.

Voor dat je de brief verstuurt, maak van de adressering/verzending (voorkant brief) een kopie. Zet tevens met grote letters op de enveloppes: "SPOED"! Bewaar dit als bewijs.

Bij ontruiming, tegen de wil van de bewoner, is aanwezigheid/bevel van een (hulp)officier van justitie vereist!

Toon, eventueel, deze politie(officier) de gemaakte afspraken.

Doe vanaf nu verder alles schriftelijk af.

Telefonische afspraken zijn moeilijk te bewijzen. Soms zijn aan de andere kant van de lijn meerdere luisteraars aanwezig, die als getuigen kunnen worden ingezet.

succes,

sterkearm

vladja
door vladja - May 7, 2009 om 10:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Sterkearm,

Dit helpt niet als er al een uitspraak van de rechter is op grond waarvan ontruiming kan plaatsvinden. De deurwaarder kan dan altijd tot ontruiming overgaan. Zo te zien staat de nieuwe huurschuld los (€ 100,-- betalen en de rest later) van de al aanwezige huurachterstand.

Vladja

sp
door speurneus - May 7, 2009 om 10:52
54 Antwoorden / 3 Vragen

Beste vragensteller.

Is er reeds een vonnis door de rechter gewezen?

sterkearm

vladja
door vladja - May 7, 2009 om 11:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Sterkearm,

Die vraag had ik al gesteld. Zonder dat antwoord is het ondoenlijk om een passend antwoord te geven.

Vladja