mb
door mbrinkvd Apr 9, 2018 om 15:10
Geldzaken & recht

Mag een school je verplichten iets in te binden

Voor mijn examen moet ik 2 bijlages uitprinten en profesioneel laten inbinden. De bijlages bestaat uit 1x 50 pagina's en 1x rond de 65 pagina's,
nu heb ik vandaag te horen gekregen (9-4-18) dat het allemaal ingebonden ingeleverd moet worden dus niet in een map op snelhechter maar profesioneel. Het moet 16-4-18 ingeleverd worden.
Mag je school die verplichten om te laten inbinden? Want dit is meer dan 15 euro per bijlage?

5436 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2018 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat hier niets over in de 'Voorwaarden' cq schoolregels?
Lijkt me dat een snelhechtermap ook zou voldoen.

mb
door mbrinkvd Apr 9, 2018 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik dus ook, staat niets in maar moet van onze afdeling sport en bewegen anders heb je gewoon een herkansing want ze gaan het niet nakijken zolan het niet ingebonden is.

Gr
door Grunn1 - Apr 9, 2018 om 16:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan het te maken hebben dat je achteraf niks meer mag toevoegen? Wanneer je een snelhecht map gebruikt kan je achteraf nog dingen toevoegen of verwijderen. Wat voor reden geven ze op school hierop? En de rest van je klasgenoten doen die er ook moeilijk over?

mb
door mbrinkvd Apr 9, 2018 om 16:23
Antwoorden / 1 Vragen

Achteraf erbij doen zou niet kunnen omdat je het zelf niet meer krijgt tezien. School geeft er geen rede voor... klasgenoten vinden het ook erg belachelijk en ook omdat het best wat kost. Alleen ik ben de enigste die er wat durft van te zeggen niemand anders

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2018 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de school beschikt niet over een inbind apparaat? En wat voor school is dat?

mb
door mbrinkvd Apr 9, 2018 om 16:22
Antwoorden / 1 Vragen

Nee mag niet van school dat is alleen voor de leraren, ROC

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan bijvoorbeeld zelf iets op een computer gemaakt wat u moet uitprinten en inleveren?

tijger1
door tijger1 Apr 9, 2018 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier misschien wat goedkoper?

https://www.printenbind.nl

Of kijk eens op Google voor in uw buurt. Persoonlijk vind ik het een idioot gedoe van die school.

pe
door peentjes - Apr 9, 2018 om 16:31
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het niet kunnen, tenzij de school de faciliteiten erbij levert.

ro
door ron503 - Apr 9, 2018 om 16:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Kan de leraar u niet van dienst zijn want die heeft wel toegang tot het inbind apparaat.

ne
door neodutchio - Apr 9, 2018 om 16:55
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat denkt u dat er gebeurt als u 65 pagina’s in een snelhechtertje gaat doen? 1 keer verkeerd vastpakken en je hebt een hoop bladen en een snelhechter, maar niets meer aan elkaar vast.
U zit op school en leert daar een hoop. Het maken van werkstukken en rapporten zal ongetwijfeld daar ook bij horen. Even snel iets in elkaar flansen en inleveren is er dus niet bij. Later in uw werk kunt u ook niet aankomen met losse velletjes of snelhechters.

hansje klein
door hansje klein - Apr 9, 2018 om 17:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maak er met de anderen een gezellige middag van en bind gemeenschappelijk de boel ieder voor zich in.

Binden is niets anders dan lijm op de rug smeren, kaft erom, laten droger en klaar is kees en <Brinkvd.

Er zijn zelf nog verschillende bind-methoden >zoek er één uit of kijk op het internet<.

Naar de binder gaan is altijd duurder en ... beslist niet zo gezellig ...

Suc6 ermee.

hansje klein
door hansje klein Apr 9, 2018 om 22:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

In de klem

De losse bladen moeten goed worden samengeperst voordat de lijm er op wordt gesmeerd, anders dringt die veel te ver tussen de bladen. Men kan dat heel simpel doen door het blok tussen twee vel stevig karton of plaatjes triplex te leggen en daarop een zwaar gewicht te plaatsen, een stapeltje boeken bijvoorbeeld. Men kan het ook tussen twee plankjes vastklemmen in een bankschroef. Wie de smaak van boekbinden te pakken krijgt en dan ook ervaring opdoet waardoor men goed werk kan leveren, kan het beste zelf een boekenklem vervaardigen van twee stevige balkjes, draadeind en moeren, zoals op de foto is te zien.

De rug van het samengeperste boekblok wordt de eerste keer met wat verdunde lijm aangesmeerd. Boekbinderslijm droogt snel; dan moet nog een laagje van wat dikkere lijm worden opgebracht. Voor een dik boek eventueel nog een derde laagje. Laat dan het geheel onder druk een nacht overstaan, dan is het boekblok klaar om in de omslag te worden gelijmd. Daarbij moet worden gezorgd dat de lijm drie millimeter op het voor- en achterblad van de omslag komt en met dat strookje dus aan het eerste en laatste blad van het binnenwerk wordt bevestigd. Laat het daarna nog goed drogen.

Als een boekje uit genaaide katerns bestaat kan men op dezelfde wijze tewerk gaan, als de samenhang van de katerns nog voldoende is. Men kan ook de rug iets afsnijden, zodat een losbladig boek ontstaat, dat weer heel goed kan worden gelijmd. Voor dat afsnijden moet men naar een kleine drukkerij of binderij gaan, waar men over een geschikte snijmachine beschikt. Wie wat handig is kan dit echter ook zelf met een nieuw Stanleymes doen.

Kaft? Hoeft niet, maar vraag de betreffende docent even.

jo
door jorisw - Apr 9, 2018 om 20:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe zie je het voor je dat je 50 en 65 velletjes papier op een fatsoenlijke manier bij elkaar houdt zonder dit in te binden? Als een docent dit in z'n tas doet om thuis na te kijken komt het al verfrommeld uit zijn tas als er alleen een nietje in zit (plus het risico dat niet alle velletjes het overleven). Het is dus ook zeker in je eigenbelang om fatsoenlijk werk aan te leveren.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2018 om 00:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

IK zou niet weten hoe op een andere wijze stapels papierwerk netjes bij elkaar blijft zitten en niet uiteenvalt als stapels van velen moeten worden gecorrigeerd. Kijk in uw omgeving naar een voordelige binder.
Ik zou er ook maar heel snel werk van maken. Kijk eens hier: https://www.google.com/search?q=professioneel+inbinden&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

panter22
door panter22 - Apr 10, 2018 om 09:25
6599 Antwoorden / Vragen

Die bijlages zitten toch wel bij een werkstuk of is het een verslag van de opleiding die je hebt gedaan.
Heb je geen examenreglement waar dit in staat?
Ben je de enige die examen doet? Zo niet, dan met z'n allen moet de school gaan praten of het ook anders kan,
Zo niet, dan moet je er een paar tientjes voor betalen. Een mooi voorblad maken, zodat het er verzorgd uitziet.

jo
door jorisw - Apr 10, 2018 om 09:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvullend op mijn eerdere reactie (kan het opeens niet meer editten): waarom moet je het in 2018 nog op papier inleveren? Dat is toch niet meer van deze tijd? Als een ouderwetse docent het niet van scherm wil of kan lezen print hij/zij het zelf maar uit.

Pi
door PimJoris - Apr 11, 2018 om 13:34
78 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mogen ze. Daarover en over de kosten gaan zitten neuzelen levert je niets op. Als puntje bij paaltje komt zul je het toch op tijd moeten inleveren volgens de eisen die de school stelt.
Met inbinden bedoelen ze alleen dat 'alle blaadjes aan elkaar vast moeten zitten. Geniet of met een spiraal mag vast ook. En het kan echt veel goedkoper dan de bdragen die je hier noemt. Twee bijlages in één band en als dat mag dubbelzijdig, is nog goedkoper. Er zijn tal van websites/kopieerwinkels waar ze zoiets snel voor je regelen.  Kwestie van even googelen op werkstuk inbinden. Kijk bijvoorbeeld eens op www.studentendrukwerk.nl/werkstuk/printen.

ha
door harmsen - Apr 11, 2018 om 13:41
22 Antwoorden / 9 Vragen

Hoe wil de school dat u de bijlages inbindt? Met een lijmmapje of een ringetje? Het eerste gebeurt door middel van warmte, bij het tweede moet u de bladzijden perforeren en om het opengetrokken ringetje doen. Dat laatste is meer werk. Aan de voor- en achterkant moet dan nog een doorzichtige plastic bladzijde.

mo
door mof - Apr 11, 2018 om 14:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag!