ar
door arentsho Mar 12, 2016 om 07:12
Geldzaken & recht

Mag ggn mijn vakantiegeld invorderen met een loonbeslag

4923 5 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 12, 2016 om 07:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Arentsho ,

Lees eens deze informatie , ze mogen loonbeslag doen .
Klik op , wat gebeurt er als ik niet betaal ?

https://www.ggn.nl/particulier/Veelgestelde-vragen/Over-betalen .

En over beslaglegging ,

https://www.ggn.nl/particulier/Veelgestelde-vragen/Over-beslaglegging

Ma
door Mat Matheij Mar 13, 2016 om 08:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals elk incassobureau valt er ook op GGN veel aan te merken. Het verwijzen naar de eigen site is niet zinvol het hierna volgende antwoord wel.

marita567
door marita567 Mar 13, 2016 om 08:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

De vraag van Ts was vakantiegeld inhouden met loonbeslag , op de site staat duidelijk vermeld wanneer ze loonbeslag doen .
Uw antwoord wanneer er een gerechtelijke uitspraak ligt , ook dit staat erin vermeld , dus wat is nu niet zinvol ?

getty
door getty - Mar 12, 2016 om 08:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In principe wel, maar mogelijk maar een deel. Kijk eens op www.schuldinfo.nl

marita567
door marita567 - Mar 12, 2016 om 08:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Link van Getty , lees ook de linkerkolom .

http://www.schuldinfo.nl/

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2016 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoge Raad, 31 oktober 2014
In een zeer recente uitspraak heeft de Hoge Raad geoordeeld dat bij de vaststelling van de beslagvrije voet, de jaarlijkse betaling van de vakantiegeld dient te worden aangemerkt als een onderdeel van het maandinkomen in de periode waarover het vakantiegeld is opgebouwd, telkens ter hoogte van het bedrag waarmee die opbouw in de desbetreffende maand heeft plaatsgevonden. Dat betekent dat jaarlijkse betaling van het vakantiegeld in verband daarmee niet voor beslag vatbaar is indien en voor zover in de maanden waarover de opbouw van het vakantiegeld plaatsvond, het inkomen (inclusief de maandelijkse aanspraak op het vakantiegeld) onder de beslagvrije voet bleef. Dat betekent derhalve dat indien het inkomen onder de beslagvrije voet ligt, het vakantiegeld niet (of niet volledig) aan de beslaglegger behoeft te worden afgedragen.
(Bron)

pi
door pieterwolters Mar 12, 2016 om 10:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan je dus (onder bepaalde omstandigheden) uitleggen als dat de schuldenaar lekker op vakantie mag, en de schuldeiser langer mag wachten op z'n geld.....

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2016 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Lekker op vakantie" als het maandelijkse inkomen onder de beslagvrije voet blijft?

Ma
door Mat Matheij - Mar 12, 2016 om 19:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas is het inderdaad zo dat GGN die veelal voor zorgverzekeraars werkt beslag kan leggen op uw inkomen tot de beslagvrije voet. Dat kan inhouden dat ook op uw vakantiegeld volledig of gedeeltelijk beslag kan worden gelegd. Dat uiteraard wanneer u eventuele afspraken met GGN niet bent nagekomen en er een gerechtelijke uitspraak ligt. Alleen dan is beslaglegging gerechtvaardigd. Wanneer U van een bijstandsuitkering moet rondkomen wordt hierop een bedrag ingehouden alsook uw volledige vakantiegeld tot aan finale kwijting. Bent u langdurig werkeloos kunt u eens per jaar een toelage aanvragen waarop geen beslag wordt gelegd. Tip is altijd leg uw vraag voor aan het gratis Juridisch Loket.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 13, 2016 om 01:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Svp ander lettertype gebruiken.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Mar 13, 2016 om 08:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ja zeg ik laat mij niet door anderen voorschrijven hoe of op welke wijze te reageren en in welke opmaak. Wanneer iedereen zich zou bezighouden met vragenstellers te beantwoorden in plaats van als hobby zo veel mogelijk vaak grievend of onzinnige antwoorden op anderen te geven zou deze site meer nut hebben.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Mar 13, 2016 om 12:22
34 Antwoorden / 3 Vragen

Uw antwoord mag gerekend worden tot de TOP-antwoorden samen met die van Getty en Marita567 en EDRICK3. Dank jullie wel. Met die onzinnige zij-reacties kun je en kan ook de vraagsteller niets.

Ma
door Mat Matheij Mar 13, 2016 om 13:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hartelijk dank voor uw steun en stellige opmerking. U heeft iets aan de informatie gehad en dat is het enige doel.