ba
door bakker0282 Jun 15, 2016 om 14:16
Geldzaken & recht

Mag ik reiki behandelingen geven zonder master te zijn?

Mag ik met mijn 2e reikigraad mensen behandelen? En moet ik mij dan gelijk aanmelden bij de KVK? Mijn reikilerares vertelde mij dat als ik geen reiki les wil geven ik ook niet de derde en dus mastergraad hoef te halen. Dit wil ik dan ook niet. En ik wil hooguit 3 mensen in de week gaan behandelen en niet eens de gebruikelijke vergoeding vragen, dus veel geld zal er ook niet in omgaan. Het ligt niet in mijn aard zo veel geld te vragen en bovendien ben ik geen master.

8477 11 Rapporteer

audb
door audb - Jun 15, 2016 om 14:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het als hobby wordt gedaan dan hoef je daar geen KVK nummer voor te hebben maar is het wel verstandig om u aan te sluiten bij een vereniging.

Tevens is het verstandig om alleen de "onkosten" te berekenen zoals stroom en evt verwarming enz enz.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2016 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou als ik lees wat men met Reiki2 al kan doen, zelfs met "terugwerkende kracht naar het verleden" steun geven bij een traumatische ervaring, waardoor de klant er in het heden minder last van zal hebben, dan lijken volgende cursussen compleet overbodig.:-))

Als u mensen gaat "behandelen" vergeet dan niet de opbrengst aan te geven bij de belasting.

newmikey
door newmikey - Jun 15, 2016 om 18:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk mag u mensen "behandelen" want die "graad" betekent helemaal niets. Met dit soort kakzalverij mag u met toverstokjes zwaaien zoveel u wilt. Als u dit als bijverdienste doet, moet u dit opgeven bij uw belastingaangifte, als u er een toverstokjesbusiness mee bouwt moet u inderdaad een KvK en BTW registratie gaan doen.

Maar maak u geen zorgen, ieder mens kan claimen reikibehandelingen te doen, de bestaande Reiki "cursussen" hebben geen BIG registratie gevolgen en of u nu tweedegraads bent of zwarte band of SM meesteres, de "behandelingen" zullen alleen resulteren in lege portemonnees bij de clienten maar geen verdere nadelige gevolgen hebben.

Sl
door Slly Jul 2, 2016 om 10:40
1 Antwoorden / Vragen

Denk aan je bloeddruk Mike .Vooralsnog staan je plantjes prima op hun plaats ;)

jo
door jorisw - Jun 15, 2016 om 19:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal ongetwijfeld mogen, het is denk ik eerder de vraag of klanten het willen. Als je er niet zoveel geld voor wilt vragen zal het niet zo goed zijn als bij een master lijkt me.

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2016 om 01:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit dan een opleiding aan een universiteit of hogeschool? Voor zover ik weet valt reiki daar niet onder.
Op wikipedia lees ik dat die opleiding tot leraar/lerares reiki (wat u "master" noemt) 1-3 jaar kan duren maar dat het ook in 1 dag of een weekend kan.....
De werking van reiki is ook niet wetenschappelijk bewezen, integendeel zelfs.
Ik zou daar zelfs niet weinig geld voor durven vragen.
Ik hoop tegelijk dat u ernstig zieken afwijst want anders kon u weleens in de problemen komen als u ze de indruk geeft ze beter te kunnen maken of hun toestand te kunnen verbeteren.

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2016 om 04:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn zus is ook 'reikilerares'. Ze wil me graag, gratis, behandelen. Iedereen die wil trouwens, krijgt een gratis behandeling. Ik geloof niet in hocus pocus, eerlijk gezegd. En ook dat: ik raak je niet aan verhaaltje, het 'afschudden' van handen, het doet wel iets met me, n.l. lachen. Dat is ook iets waard. Een bos bloemen, maar die had ze toch wel gekregen; 't is een leuke zus, met een voor mij vreemde hobby.

marita5
door marita5 - Jun 16, 2016 om 10:37
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bakker0282 ,

Zit niet op de verkeerde stoel .

Weet dat je een reikigever of wellicht een reikileraar bent !!!. Je bent geen dokter of psycholoog.

.Voor mij is dit de " Ver Van Mijn Bed Show  " .

Cookies
door Cookies Jun 16, 2016 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat is dit??

marita5
door marita5 Jun 16, 2016 om 11:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Oh sorry , ik ben de bron vergeten te melden : http://www.reiki-lotus.com/gevaren.asp De link werkt weer niet , Carola verwijder bovenin de balk https en u krijgt de link te zien .

jv
door jvd81 - Jun 16, 2016 om 10:50
1 Antwoorden / Vragen

Wat een trieste reacties weer op een vraag van iemand die gewoon een kwestie aanhaalt. Direct oordelen, hoe kan het toch dat er zoveel oorlog is in de wereld he. Onbegrijpelijk. (sarcastisch)

Zelf universitair opgeleid als psycholoog en neurowetenschapper. Gelukkig wel open minded ingesteld. Reiki is erg prettig en nee... het is geen placebo effect. Ik ben erg kritisch ingesteld. De wetenschap... tsja.. Wie bewijst wat met wetenschap en wat is wetenschap. Zie bovenstaande tekst.. ik weet goed waarover ik spreek.

Maar wanneer iemand een vraag stelt hier is het dan nodig direct iemand compleet naar de grond te halen? Misselijkmakend.

costnix
door costnix Jun 17, 2016 om 03:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die Reiki zal niets genezen. Het gesprekken de "behandelaar" kan wel wat opleveren. De patiënt kan zijn verhaal kwijt.

marita5
door marita5 - Jun 16, 2016 om 11:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Jvd81 ,

Zelf universitair opgeleid als psycholoog en neurowetenschapper .

Dan weet u ook wat de gevaren kunnen zijn .zie hier klik op de rode regel .

http://www.reiki-lotus.com/gevaren.asp

Bij gezondheidsproblemen ga ik liever naar een dokter .

costnix
door costnix Jun 17, 2016 om 03:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het verhaal achter uw link gelezen. Wat een gezwatel! Ik heb wel gelachen :-D
Maar ja, ik ben bevooroordeeld, omdat ik in de reguliere gezondheidszorg heb gewerkt.

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2016 om 11:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig is er een die de vraag ook, zonder vooroordeel, direct beantwoordt. nml @AUDB. Zou zeker geen KvK nummer aanvragen. Kost u een hoop geld en voor een hobby ook niet nodig. Lees hier over belastingopgave zolang u het als hobby uitoefend:    http://www.belastingtips.nl/prive/werk_en_inkomen/hobby_of_inkomen/
Jammer dat sommige reageren zonder feitelijk te weten wat Reiki werkelijk inhoud. En nee ik doe zelf niet aan Reiki maar weet wel wat het inhoud.

marita5
door marita5 Jun 16, 2016 om 11:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik heb de gevaren gelezen dit zegt voor mij genoeg , dan hoef ik niet te weten wat het inhoud

gerbera
door gerbera Jun 16, 2016 om 12:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een goede Reikigever kent de gevaren ook, weet dat hij of zij geen arts is, en zal daar naar handelen. Overigens was dat ook niet de vraag van de Ts

Ma
door Mat Matheij - Jul 2, 2016 om 17:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Of Reiki valt onder de erkende behandelingen -lees door verzekeraars te vergoeden alternatieve geneeswijzes- weet ik niet. In plaats van uw lerares zou ik eens gaan informeren bij de verzekeraar
Nog onafhankelijk daarvan kan ook de beroepsgroep u beter voorlichten.