bm
door bmwk100lt Feb 29, 2012 om 14:52
Geldzaken & recht

Mag incasso bureau schuld van meerderjarig dochter op mij verhalen?

Mijn dochter heeft er een puinhoop van gemaakt. Woont nu weer bij mij in na een 5jaar buiten de deur geweest te zijn.

Nu dreigt interim justitia met beslag op mijn spullen omdat dochter lief niets heeft en ik ik wel.

Kan toch niet zomaar?

1683 17 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 29, 2012 om 15:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 29 feb 2012, 15:03]hallo, ik kan helaas geen link maken, maar zo te lezen is zij zelf verantwoordelijk. Als u de moeite wilt nemen:
www.forum.fok.nl/topic1171918

Gaat ook niet lukken want deze link werkt niet.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Feb 29, 2012 om 15:15
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Even niet paniekeren.
Dit bureau is een semie oplichtersbende.
Ze proberen u bang te maken.
In de hoop dat u gaat betalen.

Niet reageren op die lui.
Het wordt pas een echte zaak als er een rechter aan te pas gaat komen en dat kunnen deze bijdehandtjes niet zo simpel afroepen.
Als er ooit wat van komt dan wordt uw dochter ook opgeroepen.

Dus rustig blijven en zeker niet reageren.

Vr.gr. poltol

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2012 om 15:17
16880 Antwoorden / 108 Vragen

poltol, had hem echt. Heb 't weer gedaan en inderdaad: nada. Maar goed, reactie van 15:13 moet voldoen.

vladja
door vladja - Feb 29, 2012 om 15:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Tenormin,

Wat een geweldige verwijzing. Ten eerste naar een chatsite, nou daar wordt je veel wijzer van. Je weet zelf wat je met chatten allemaal voor onzin kan neerzetten, daar ben je vaak genoeg op gewezen. Ten tweede gaat het over kamers huren en het commentaar, wat daar geleverd wordt: door ponylover is: en je lult ook uit je nek.. Je had het niet beter kunnen uitzoeken,

Vladja

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Feb 29, 2012 om 15:22
355 Antwoorden / 1 Vragen

Intrim Justitia kan geen beslag leggen, dat kan een deurwaarder.
Het is niet verkeerd om inderdaad duidelijk vast te leggen dat alles in huis van jou is. Wat je aan aankoopbewijzen hebt, goed bewaren.

bm
door bmwk100lt - Feb 29, 2012 om 15:43
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dank voor de raad. ik maakte me al niet druk en nu helemaal niet. Dreigen vond telefonisch plaats en dus zal ik er nog geen werk van maken.

Dank nogmaals

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2012 om 15:44
16880 Antwoorden / 108 Vragen

hallo, ik kan helaas geen link maken, maar zo te lezen is zij zelf verantwoordelijk. Als u de moeite wilt nemen:
www.forum.fok.nl/topic1171918

vladja
door vladja - Feb 29, 2012 om 15:44
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als dochter de schulden gemaakt heeft, nadat zij 18 jaar oud was, dan zijn het haar schulden en die kunnen niet op jou verhaald worden.

Intrum Justitia staat erom bekend, dat zij het niet zo nauw nemen en dreigen met alles en nog wat, ook al is dat niet correct.

Schrijf Intrum Justitia een brief en verstuur die aangetekend met ontvangstbewijs..

Zet daarin dat het jouw huis is en dat alle spullen daarin aan jou toebehoren. Dat dochter onderdak verleend is, nadat zij totaal berooid op de stoep stond met slechts haar kleren. Dat je niet gediend bent van hun intimiderende praktijken en - als ze daarmee doorgaan - je een klacht indient bij het NVI. Mocht dat niet helpen, omdat het een door de incassobureaus zelf opgerichte en georganiseerde vereniging is, je verdere stappen zult ondernemen.

Vladja

poltol
door poltol - Feb 29, 2012 om 15:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=vladja schreef op woensdag 29 feb 2012, 15:13]Als dochter de schulden gemaakt heeft, nadat zij 18 jaar oud was, dan zijn het haar schulden en die kunnen niet op jou verhaald worden.

Intrum Justitia staat erom bekend, dat zij het niet zo nauw nemen en dreigen met alles en nog wat, ook al is dat niet correct.

Schrijf Intrum Justitia een brief en verstuur die aangetekend met ontvangstbewijs..

Zet daarin dat het jouw huis is en dat alle spullen daarin aan jou toebehoren. Dat dochter onderdak verleend is, nadat zij totaal berooid op de stoep stond met slechts haar kleren. Dat je niet gediend bent van hun intimiderende praktijken en - als ze daarmee doorgaan - je een klacht indient bij het NVI. Mocht dat niet helpen, omdat het een door de incassobureaus zelf opgerichte en georganiseerde vereniging is, je verdere stappen zult ondernemen.

Vladja

@vladja en TS,

Is al teveel eer voor deze schurkenclub.
Maar goed, het kost even wat moeite en geld maar dan heb je wel een punt aan de lat gezet.

Ik zou niet reageren hoor, groeten poltol

vladja
door vladja - Feb 29, 2012 om 15:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bmwk100lt schreef op woensdag 29 feb 2012, 15:43]Dank voor de raad. ik maakte me al niet druk en nu helemaal niet. Dreigen vond telefonisch plaats en dus zal ik er nog geen werk van maken.

Dank nogmaals

Ik hoop voor je dat het ophoudt, maar ik heb hier en op andere sites gelezen dat ze er vaak een gewoonte van maken om tot telefonisch "stalken" over te gaan, dus minstens 1x per week bellen (of vaker).

Vladja

Cookies
door Cookies - Feb 29, 2012 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 29 feb 2012, 15:03]hallo, ik kan helaas geen link maken, maar zo te lezen is zij zelf verantwoordelijk. Als u de moeite wilt nemen:
www.forum.fok.nl/topic1171918

Het FOK is niet bepaald representatief voor de kwaliteit van de gegeven antwoorden.

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2012 om 18:44
16880 Antwoorden / 108 Vragen

carola.83, zoals je weet kan ik nog steeds geen link maken, laat staan een websitenaam verzinnen. Ik heb die site gezien; daarna stond er #error.
Ik denk dat je bedoeld te schrijven: FOK is niet bepaald representatief voor de kwaliteit van het antwoord van tenormin. Want nu schrijf je "de gegeven antwoorden" en die waren wel goed.

Cookies
door Cookies - Feb 29, 2012 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat bedoel ik niet. Heb het over de kwaliteit v.d. antwoorden op FOK.

do
door doradora - Feb 29, 2012 om 18:47
58 Antwoorden / 1 Vragen

als ze blijven bellen, laat dan ieder onbekend nummer naar je voicemail gaan of een antwoordapparaat.
hoef je ze zelf niet meer te spreken.

ir. benton deus
door ir. benton deus - Feb 29, 2012 om 19:05
66 Antwoorden / 1 Vragen

Als u kan aantonen dat het uw eigendom is, dan kan er geen beslag op worden gelegd. De schuld die uw dochter heeft (opgebouwd), is volledig op haar naam en niet op uw naam.

ju
door justice4all - Mar 1, 2012 om 12:24
41 Antwoorden / 0 Vragen

Intrum zal niet eens een vonnis in handen hebben, dus ze schreeuwen alleen maar.

Beslag leggen op iets wat niet van de schuldenaar is, kan sowieso niet.
U hoeft zich dus geen zorgen te maken en als het tuig van Intrum belt, gewoon de hoorn op de haak gooien.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 1, 2012 om 12:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Meestal leggen ze slechts beslag op de kamer van de huurder en dat is dit geval je dochter.

Een huurcontract hoeft nu niet omdat het je dochter is.
Een gemeubileerde kamer kunnen ze dus ook de meubels niet in beslag nemen, alleen een laptop of zo.
Wel staan daar privé gegevens op dus zomaar mee mag ook niet.

Zorg er dus voor dat zij geen waardevolle spullen in haar slaapkamer heeft want een 2e hands geranium in plastic pot wil niemand kopen!
Wel is beslag op haar salaris of uitkering mogelijk mits ze niet hierdoor onder het sociale minimale inkomen komt.

Advies, vraag een redelijke huur voor de kamer en eten en laat haar dat per bank overmaken.
Dan heeft zij minder inkomen en met huurcontract als vreemde huurster die toevallig je dochter is valt er bij haar dan tenminste niet zoveel meer te halen.
Als ze ooit weg wil kan zij tenminste weg omdat ze dan niet zomaar veel moet betalen.
Ik denk aan tenminste €250,- per maand.

Als je het geld zelf niet wil kun je het altijd terug geven contant maar dit is vooral omdat je er recht op hebt en zij dan niet alles naar dit extreem dure en niet zo vriendelijke en zelden luisterende incasso bureau hoeft te geven.