Mi
door Michellew Jun 19, 2023 om 23:09
Geldzaken & recht

Mag pensionhouder bij verkoop paard je verplichten jaar stalling af te nemen?

Ik heb een paard gekocht voor mijn dochter. In het contract staat dat we een jaar stalling moeten afnemen. Ondertussen zijn de prijzen 2 keer verhoogd en zijn de pesterijen zo vervelend dat ik het liefst vertrek. Mag de verkoper een jaar verplichte afname van zijn faciliteiten verplichten? En als hij dat verplicht elke keer zijn prijzen verhogen?

1169 6 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Jun 19, 2023 om 23:11
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Wat staat er in het contract waarvoor u heeft getekend?

Mi
door Michellew Jun 19, 2023 om 23:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat we na aankoop verplicht zijn om het paard een jaar te stallen bij de verkoper.

sira
door sira Jun 19, 2023 om 23:20
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dan zult u dat jaar moeten afnemen, helaas, anders pleegt u contractbreuk. Zou u toch weggaan, kan de stalhouder u alsnog die kosten in rekening brengen. Dat de prijzen al een paar keer verhoogd zijn, zal te maken hebben met de gestegen prijzen van voeders, stro, hooi etc.

mahadma
door mahadma - Jun 19, 2023 om 23:17
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als er in het contract staat dat u 1 jaar moet afnemen, zult u dat toch moeten voldoen. Staat mijns inziens tot luid en duidelijk in het contract.

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2023 om 23:26
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@michellew, nu, dat is een duidelijk antwoord uwerzijds. Het staat dus duidelijk in het contract: een jaar, dus verplichting. En ik neem aan dat er niets staat over zijn prijsverhogingen (uiteraard is dat nooit verplicht maar wel gewild uiteraard bij de eigenaar van de stalling) en pesterijen. Maar even doorbijten. Vervelend voor u.

Mi
door Michellew - Jun 19, 2023 om 23:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. En inderdaad dan even door de zure appel heen bijten.

1paul
door 1paul - Jun 20, 2023 om 09:05
3188 Antwoorden / 0 Vragen

in deze overeenkomst moet de prijs staan en een van de voorwaarden moet zijn dat bij verhoging u de mogelijkheid hebt om de overeenkomst te beeindigen.

zoek een ander en zeg de overeenkomst op wegens deze verhoging..

overigens is koppelverkoop niet altijd toegestaan, https://www.managementsite.nl/tql/management/mededinging/wanneer-is-koppelverkoop-toegestaan

v
erboden prijsverhogingen https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-kosten/prijzen/prijsverhogingen-van-abonnementen#:~:text=Een%20prijsverhoging%20is%20bijna%20altijd,En%20per%20wanneer%20die%20geldt.

u
 kunt dus gewoon weg mits er van te voren besproken is dat er prijsverhogingen zouden komen!!

ju
door juliomariner - Jun 20, 2023 om 09:47
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Stel uw vraag anders eens bij de vereniging eigen paard (klik op de onderstreepte woorden.
Ik vraag mij af of boxhuur op een pensionstal wel is te vergelijken met een contract bij een sportschool. Bij de meeste pensionstallen staat in het contract dat ze prijsverhogingen voor voer of strooisel mogen doorberekenen.
Is de pensionstal aangesloten bij het FNRS? zo ja stel uw vraag dan daar ook.