sp
door sponsje Dec 13, 2015 om 15:50
Geldzaken & recht

Mag woningbouw kosten van opruimen afval andere bewoners verhalen op iedereen

Hallo, ik woon in een flat in Amstelveen waar regelmatig door een of meerdere bewoners afval wordt opgeslagen in de openbare ruimtes. Dit is al vele malen gebeurd maar nu hebben de bewoners allemaal persoonlijk een dreigbrief ontvangen dat als het afval niet wordt verwijderd dat Eigen Haard dit zelf zal doen met als gevolg dat de kosten voor alle bewoners zijn. Mag een woningbouw deze kosten zomaar verhalen op bewoners die hier niet voor verantwoordelijk zijn?

5505 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

holstein
door holstein - Dec 13, 2015 om 16:13
922 Antwoorden / 16 Vragen
0
tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2015 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee, dat mag die WBV niet. Persoonlijk zou ik dan maar bekend maken aan de WBV van wie dat afval is en in ieder geval mijn medehuurder, dus de dader(s) daarop aanspreken.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2015 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Dat probeert mijn verhuurder ook. Tot nog toe niet gebeurd omdat betreffende bewoners zelf hun zooi na waarschuwingen hebben opgeruimd, maar ben zeker niet van plan dat ooit te gaan betalen.

me
door mein33 - Dec 13, 2015 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Als u weet wie de vervuilers (nette benaming) zijn dan kunt u dit als "klokkenluider" melden.

Hopelijk gaat de WBV er dan wel mee aan de slag.

uwjurist
door uwjurist - Dec 16, 2015 om 14:53
1043 Antwoorden / 0 Vragen
1

Naar ik aanneem betaalt u servicekosten voor het schoonhouden van de openbare ruimtes. Als die kosten hoger worden door dit asociale gedrag, zal verhuurder dit gaan verrekenen in de jaarafrekening. En dat mag.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

sp
door sponsje Dec 16, 2015 om 15:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor u antwoord blijkbaar staan zij in hun recht om deze kosten te verhalen want de bewoners betalen inderdaad schoonmaak kosten. Jammer genoeg zal dit voor velen een reden zijn om alles maar neer te zetten wat ze kwijt willen, de kosten worden dan toch verhaald op iedereen.

sp
door sponsje - Dec 16, 2015 om 15:02
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik heb alleen vergeten te vermelden dat de dader op het kerkhof ligt (mijn fout) dus iemand aanspreken gaat dus

niet. Ik heb inmiddels de woningbouwvereniging ook al een email gestuurd waar ik ook in heb vermeld of wat zij willen verhalen of dat wettelijk toegestaani is, maar nu na een paar dagen heb ik nog geen enkele reactie op ontvangen. De huisraad staat nog steeds in de boxgang dus de dader heeft maling aan

de waarschuwing.

wh
door whogenturf - Dec 16, 2015 om 15:06
18 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens mij mag dit niet

Cookies
door Cookies - Dec 16, 2015 om 15:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Quote uwjurist: Naar ik aanneem betaalt u servicekosten voor het schoonhouden van de openbare ruimtes. Als die kosten hoger worden door dit asociale gedrag, zal verhuurder dit gaan verrekenen in de jaarafrekening. En dat mag.

 

Nee, zo is de situatie niet bij topicstarter. Als er bij mij troep in het trappenhuis staat, hangt de verhuurder een mededeling op dat als die rommel niet binnen x dagen is verwijderd, dit wordt verwijderd op kosten van ALLE bewoners.

 

uwjurist
door uwjurist - Dec 16, 2015 om 15:59
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0


Quote Carola 83:  "Nee, zo is de situatie niet bij topicstarter. Als er bij mij troep in het trappenhuis staat, hangt de verhuurder een mededeling op dat als die rommel niet binnen x dagen is verwijderd, dit wordt verwijderd op kosten van ALLE bewoners."

Ja, en dat wordt dus verrekend in de (schoonmaak)kosten.

@Sponsje: is het nou afval of huisraad? En een tip: bel het grofvuil om het op te halen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

 

sp
door sponsje Dec 16, 2015 om 16:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mevr Doomernik in de boxgang staat o.a. een oude tv, bedbodem, hout van alles en nog wat dit is grof afval. De gemeente Amstelveen heeft een afval station waar
men gratis al zijn rotzooi naartoe kan brengen.  De gemeente Amstelveen rekent echter voor het ophalen hiervan kosten dus gooien ze het maar gewoon op een hoop tot het wordt weggehaald door deze of gene. Op deze manier komen de verantwoordellijke dus onder de kosten uit. Heb de woningbouw al geadviseerd  om een camera op te hangen maar dit zullen ze ben ik bang jammer genoeg niet doen. Het vermoeden bestaat dat dit dumpen dus ook heel laat of zelfs in de nacht gebeurt zodat niemand ze betrapt.

Cookies
door Cookies Dec 16, 2015 om 23:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@uwjurist: NEE, dat wordt NIET verrekend in de (schoonmaak)kosten!

uwjurist
door uwjurist Dec 17, 2015 om 12:49
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@Carola83: dat kan de verhuurder gewoon doen. Hoeveel hoofdletters en uitroeptekens je ook gebruikt.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

ha
door halex - Dec 16, 2015 om 21:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

De kosten om de gemeenschappelijke ruimtes schoon te houden zitten niet in uw huurprijs. Net als bijvoorbeeld de kosten van de verlichting in de centrale ruimtes. Als het goed is betaalt u daar een voorschot voor (servicekosten). Als uiteindelijk de kosten hoger uitvallen dan het voorschot, betaalt iedereen bij.
U kunt natuurlijk ook zelf de rotzooi opruimen. Dat scheelt u en uw medebewoners geld.
Ik ben nog wel even benieuwd hoe u vindt dat de kosten verhaald moeten worden. De dader is niet bekend. En de woningbouwvereniging is niet verantwoordelijk voor de bende.

sp
door sponsje Dec 16, 2015 om 21:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

De woningbouw mag dan niet verantwoordelijk zijn maar dat ben ik en heel veel andere bewoners ook niet. Ik ben lichamelijk ook niet in staat
om een bedbodem op mijn nek te nemen laat staan een ouderwetse zware tv. Misschien een idee dat de woningbouwvereniging  een camera op moet hangen. Aan de andere kant als de kosten toch verhaald gaan worden op de bewoners is het wel zo makkelijk dat iedereen zijn grof vuil
maar in de ruimte moet dumpen in plaats van netjes naar het avfal station te brengen. Ik denk dat door de kosten te verhalen op iedereen het andere bewoners stimuleert om hun rotzooi ook maar te dumpen.

uwjurist
door uwjurist Dec 17, 2015 om 12:51
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe vervelend ook voor onschuldige huurders, Halex en ik hebben gelijk.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer