do
door dominic_1 May 27, 2007 om 11:11
Geldzaken & recht

Meubels van Leen Bakker

hallo ik heb eergisteren meubels gekocht bij leen bakker, en toen ik gisteren thuis kwam zag ik een folder van leen bakker en merkte ik dat de meubels die ik gekocht had nu in eens veel goedkoper zijn, Ik heb er nog andere producten lopen alleen die stonden niet in de actie folder. Welke rechten heb ik als ik graag geld terug wil? Want als ik meubels koop en de volgende dag een folder zie dat het in eens stukken goedkoper is.

4123 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo snel mogelijk even naar LB gaan. Heb in het verleden hetzelfde gehad bij LB en na een gesprekje met de bedrijfsleider heb ik het toen voor de aktieprijs gekregen. Ze zijn het trouwens NIET verplicht.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Leen Bakker krijg je bij ruiling geld terug, dus ga naar de winkel en vraag of ze het prijsverschil willen terug betalen. Zouden ze moeilijk doen dan zeg je oké, ik ga ze wel even halen en breng ze terug. Kan ik het dus opnieuw kopen, gegarandeer dat ze overstag gaan.

Lukte me zelfs met een duizend klinkertjes bij Gamma.

Succes, Harrie

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij vergeet Harrie even dat je spullen niet zomaar  terug kan brengen! Koop is koop en terugbrengen/ruilen/geld terug is géén recht! Dus hoe ga je dat oplossen Harrie?

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag dominic,

Meestal wordt hier in jouw geval gezegd: KOOP=KOOP en je moet niet mekkeren. Als het in de folder duurder had gestaan, dan was je ook niet terug gegaan om het verschil bij te betalen. In dit geval echter denk dat het antwoord wat genuanceerder moet zijn. Als er slechts één dag verschil is tussen de koop en de folder, dan kan het haast niet anders zijn, dat de verkoper op de hoogte is geweest van de nieuwe prijzen. Bewijzen kun je dat natuurlijk niet, maar het ligt wél heel erg voor de hand. Ik zou het advies opvolgen om met de bedrijfsleider te gaan praten: baat het niet het schaadt ook niet.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wettelijk geldt koop=koop, winkelier is vrij om dit wel of niet aan te houden

In dit geval heb je geluk;

--Ruilen en retourneren Leen Bakker

Binnen 7 dagen na aankoop ruilen we het gewoon voor u om. Zorg dat u de originele verpakking en uw kassabon bij u heeft.Klantenservice pagina

Even omruilen voor de goedkopere set nu dus ;-)

overleg even met bedrijfsleider, waarschijnlijk geeft hij liever het verschil gewoon gelijk terug ipv van omslachtige omruiling........

Succes,

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens in de folder om welke periode die aanbiedingen gaat.

In de folder op hun website staat: van 20 mei tot 29 mei.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Squadron Leader.

Bij Leen kan je ruilen en retourneren, staat heel duidelijk in de winkel en bij de kassa aangegeven en in zo'n geval kan je je er gewoon op beroepen. Koop = koop is dus daardoor vervallen, binnen de ruiltermijn. Gewoon terug gaan en het wordt gegarandeerd geregeld.

Wat ik aan gegeven heb is dat je het gewoon leuk moet brengen, dus niet van; K'mot nu het prijsverschil trug, anders......

Maar op de manier van; moet ik het echt terug brengen? en dan opnieuw kopen of gewoon even terugboeken en weer verkopen tegen de lagere prijs?

Groeten Harrie