al
door alrom May 26, 2024 om 16:11
Geldzaken & recht

Mijn Postbus is verplaatst naar een andere gemeente, mag dat zomaar?

Mijn Postbus is door PostNL verplaatst naar een andere gemeente, nu moet ik er 15 kilometer voor reizen, de reden was dat het servicepunt (winkel) de postbussen niet meer wil beheren, mag dat zomaar?

3702 7 Rapporteer
ti
door tilpend - May 26, 2024 om 16:22
139 Antwoorden / 0 Vragen
2

Niet "zomaar' maar het mag volgens de Algemene Voorwaarden Postbussen 2018, artikel 5.1 en 5.2. Als u het er niet mee eens bent, kunt u de overeenkomst opzeggen en krijgt u restitutie van het teveel betaalde geld.


Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 26, 2024 om 16:25
2137 Antwoorden / Vragen
0

Denk je dat je een winkel kan verplichten tot het behouden van een servicepunt?
Ik neem aan dat je op het platteland woont en de voorspelde kaalslag van services agv de vergrijzing en ontvolking nu aan den lijve meemaakt. Ik weet de oplossing wel maar die zal niet populair zijn, service op het platteland moeten duurder worden, maar om discussie te mijden kiest men voor simpelweg opheffen.

mahadma
door mahadma - May 26, 2024 om 16:27
11607 Antwoorden / 51 Vragen
1

Dit mag uitsluitend na bericht via heldere communicatie. Ik kan mij voorstellen dat het "oude" punt ermee stopt en er niet 1, 2, 3 een nieuw punt is. Ik zou uw postbusnummer in uw reclame uitingen te veranderen in een kantoor/woon adres.

Mabelle
door Mabelle May 26, 2024 om 21:56
493 Antwoorden / 1 Vragen

Reclame uitingen? Lees de openingspost nog eens een keertje.

rj
door rjw - May 26, 2024 om 21:44
3298 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hoe zie je het voor je dat die winkelier gedwongen zou moeten worden om de postbussen te blijven beheren? Kan je het niet zelf gaan beheren? Leuke bijverdienste.

ro
door robert2001b - May 27, 2024 om 11:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Hoewel ik geen specifieke regelgeving kan vinden die dit direct adresseert, is het belangrijk om te weten dat postdiensten zoals PostNL bepaalde operationele beslissingen kunnen nemen op basis van hun servicevoorwaarden. Als u in een vergelijkbare situatie zit, zou ik aanraden om direct contact op te nemen met PostNL of een consumentenadviesdienst zoals ConsuWijzer voor meer gedetailleerde informatie en mogelijke stappen die u kunt ondernemen.

Re
door Reinier182 - May 28, 2024 om 10:39
181 Antwoorden / Vragen
0

Heeft niets met mogen te maken. Veel postophaalpunten stoppen ermee omdat het veel werk is en weinig oplevert. De postbedrijven willen geen normale vergoedingen betalen en nu stoppen er veel. Kan nog veel verder worden als er nog meer stoppen. Een lastig probleem waar we allemaal last van hebben.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer