ve
door verwijderd Dec 9, 2003 om 19:59
Geldzaken & recht

Mijn rechten als schuldeiser bij faillisement!!!

Sinds 12 augustus 2000 ben ik samen met nog een paar particuliere geldverstrekkers investeerder van een Jazz club in Arnhem. Nu is mij vandaag mede gedeeld - nadat ik al 5 weken heb moeten afwachten voordat de rechter uitspraak deed - dat de zaak failliet is. Natuurlijk is dit verschrikkelijk voor de uitbater, ondanks het feit dat ik mijn zorgen over de gang van bedrijfsvoering al vaker had geuit de afgelopen maanden. Moet ik nu zo snel mogelijk beslag laten leggen op onroerende goederen als die er eventueel zijn. Of moet ik gewoon gaan afwachten op wat de curator eventueel gaat beslissen? Bij verkoop van de zaak krijg ik mijn geld mogelijk wel in z'n geheel terug, maar kan nog maanden duren. Iemand suggesties? MVG

830 3 Rapporteer

he
door heinjan - Apr 16, 2004 om 12:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beslagen op onderdelen van een failliete boedel heeft geen zin, dat had daarvoor moeten gebeuren. U moet uw vordering indienen bij de curator. Bedenk dat fiscus, sociale premies en banken via verpandingen voor gaan, en er meestal weinig overblijft. Goed overleg met de curator is altijd goed.

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 12:17
13 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt geen beslag laten leggen dat heeft de curator immers al gedaan wat u wel kunt doen is een vordering indienen bij de curator.
Ik weet niet wat u heeft geinversteerd. Bedenk wel dat personeel,bedrijfsvereniging,belasting banken voorgaan en dan de andere schuldeisers pas.Ook kan de curator onderhands gaan verkopen.Uit ervaring weet ik dat er meestal weinig of niets overblijf.

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:17
91 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Blessy.
Wat jij in dit geval moet doen is contact op nemen met het belasting kantoor bij jou in de buurt. Ik meen me namenlijk te herineren dat er afgelopen jaar iets van op TV is geweest bij die belasting quis over geld lenen aan een startende ondernemer (familie) en dat je daar voor een belasting voordeel kunt krijgen. Hoe het nu precies zit weet ik niet meer maar dat kan de belasting inspecteur je zekers goed uit leggen. Veel suc6 in ieder geval.