sl
door slagroomsoes May 17, 2013 om 16:20
Geldzaken & recht

Misgelopen herinneringen door niet bezorgde post.

Wij wonen al 3 jaar op de [edit redactie - adres verwijderd].
Vanaf het begin al hebben wij problemen met de post bezorging. Vaak worden onze brieven bezorgt op een andere straat ook nummer 190. En wij krijgen ook regelmatig post uit die straat.
Dit werd iedere keer netjes door ons en de bewoners van de andere straat op het goede adres afgeleverd.
We hebben al vaker geklaagd bij postnl maar dit mocht niet baten.
Sinds een paar maanden krijgen we geen post meer van de andere straat, dit huis staat nu ook te koop.
Nu hebben we zelfs een boete gehad van 50 euro omdat we de belastingdienst niet hebben betaald. Maar we hebben die rekeningen/herinneringen nooit gezien.
Wij hebben contact opgenomen met de belastingdienst en ons probleem uitgelegd maar die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen.
Ook hebben we postnl weer opgebeld maar die kunnen er niets aan doen en gaan de klacht weer in behandeling nemen.
Ik heb net nog de makelaar gebeld waar het huis bij te koop staat of ze wilt gaan kijken of er post van ons in het andere huis ligt.
Maar wij moeten nu 50 euro boete betalen terwijl wij er niets aan kunnen doen.
Heeft er iemand een idee wat we nu nog kunnen doen?
Met vriendelijke groeten
Daisy Goossens

6792 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 17, 2013 om 17:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het enige wat kon contact met de RBD heeft u al gedaan. Andere moglijkheden zijn jammer genoeg niet mogelijk, en de rede dat er anders weer misbruik gemaakt kan worden. En de goed moeten als altijd onder de kwade lijden.

dearagain
door dearagain - May 17, 2013 om 20:19
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: dien een klacht in bij de:

Post - De commissies | De Geschillencommissie
www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2314/post?
Geschillencommissie Post. Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen Koninklijke PostNL, voorheen TNT Post. Een klacht over post die niet ...

aurora1
door aurora1 - May 17, 2013 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is nooit verstandig om bijv. je adres (enz.) op een openbaar forum te melden. Ik heb de redactie verzocht het uit de tekst te verwijderen.

vr.gr.

re
door regenwolk - May 18, 2013 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Meteen uitstel van betaling aanvragen bij de belastingdienst en een bezwaarbrief sturen.

ze
door zeemannetje - May 21, 2013 om 11:47
120 Antwoorden / 0 Vragen

Als de vrkeerd bezorgde brief op het andere adres ligt kun je misschien de kosten op post nl verhalen?.
Dat lijkt mij rechtvaardig.

h.
door h.wiebenga - May 21, 2013 om 12:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf een brief naar de Nationale Ombudsman in Den Haag en leg uw probleem voor.

De Ombudsman is de enige organisatie die de Belastingdienst op hun foutieve handelwijze kan attenderen en er een "zaak" van kan maken.

Het gezegde van deze dienst: "Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker" is een
doekje voor het bloeden.

Veel succes!

HW

poltol
door poltol - May 21, 2013 om 13:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u zeker wilt zijn van de post kunt u het beste een postbus nemen en overal bekend maken dat daar uw post naar toe moet.

Vr.gr. poltol.

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2013 om 13:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Slagroomsoes,

Ik heb dit probleem maandelijk's tenminste één keer gehad en zou je aanraden om allereerst hierover iets schriftelijks door die makelaar te laten onderteken wanneer er überhaupt post van jou achter de verkeerde deur ligt met het juiste adres, zodat je de belastingdienst en wie weet wie er nog problemen gaat maken, tenminste een bewijs kunt voorleggen.

Mijn oplossing was om bij Sand, een andere postbezorger, een klacht in te dienen over het feit, dat de post door 14-jarige kids werd bezorgd. Hierdoor kwam ik in het bezit van namen, die hoger op de beslissingen-mogen-nemen-lijst staan. Ik moest dreigen met een aanklacht over "kinderarbeid".

Uiteindelijk zul je altijd een officiële klacht naar Post.nl (met de brief van de makelaar....) moeten sturen en pas met het antwoord een rechtsraad kunnen zoeken. Dus 1- bewijs van het probleem, 2-afgewezen klacht met reden, 3-hulp zoeken die dit soort bewijzen sowieso moet hebben alvorens actief te kunnen worden

En -4-.......betaal de Belastingdienst voorlopig onder protest om verdere boetes en incassokosten te verhinderen.

poltol
door poltol - May 21, 2013 om 13:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Verdorie,

Vergeten voor mijn eerste bericht te plaatsen.

Bij ons wordt alle post van de Belastingdienst bezorgd door Sandd.
Mogelijk klaagt u dus aan het verkeerde adres.

Gr. poltol.

audb
door audb - May 21, 2013 om 13:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Weet u nu ook waar de NL achter post staat?
Niet voor Nederland zo als iedereen zou denken maar voor de Post Niet Leveren

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2013 om 13:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Slagroomsoes,

Gezien het aantal klachten over Post.nl (link), zou ik me nu eerst op deze belastingboete en andere gevolgen concentreren, want een juiste bezorging komt er voorlopig nog niet. Misschien trek je de bezorger zélf aan de jas, want vaak zijn dit óók de voorsorteerders?

Tenslotte, vergeet niet om een juristische raad bij je eventuele rechtbijstandsverzekering te vragen, om een latere procedure met de belastingdienst correct te kunnen (laten) inleiden/afwikkelen.

http://www.klacht.nl/tnt-post/

af
door aflierman - May 21, 2013 om 17:51
128 Antwoorden / 0 Vragen

slagroomsoes

Hij /zij die eist zal dit moeten bewijzen.
Dus laat de belastingdienst maar bewijzen dat ze het U hebben toegestuurd.
A.F

gompy2
door gompy2 - May 21, 2013 om 18:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aflierman schreef op dinsdag 21 mei 2013, 17:51]slagroomsoes

Hij /zij die eist zal dit moeten bewijzen.
Dus laat de belastingdienst maar bewijzen dat ze het U hebben toegestuurd.
A.F
Die hoeven dat helemaal niet te bewijzen...
Welkom in de echte wereld.

Eerst controleren wat je aan "raad" geeft..
Quote:

Burger moet bewijzen dat overheidspost niet aankomt.

Burgers die betogen dat post van de overheid hen nooit heeft bereikt, dienen dat zelf te bewijzen. Dat geldt óók als de post niet aangetekend is verzonden.

Bron, klik-> hier

dearagain
door dearagain - May 21, 2013 om 19:43
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 21 mei 2013, 18:51][quote=aflierman schreef op dinsdag 21 mei 2013, 17:51]slagroomsoes

Hij /zij die eist zal dit moeten bewijzen.
Dus laat de belastingdienst maar bewijzen dat ze het U hebben toegestuurd.
A.F
Die hoeven dat helemaal niet te bewijzen...
Welkom in de echte wereld.

Eerst controleren wat je aan "raad" geeft..
Quote:

Burger moet bewijzen dat overheidspost niet aankomt.

Burgers die betogen dat post van de overheid hen nooit heeft bereikt, dienen dat zelf te bewijzen. Dat geldt óók als de post niet aangetekend is verzonden.

Bron, klik-> hier

Citaat...én omdat het ‘zoekraken van op normale wijze ter post bezorgde brieven op het traject tussen verzender en geadresseerde tot de hoge uitzonderingen behoort’, heeft de exploitant ‘niet aannemelijk gemaakt dat het besluit hem niet heeft bereikt’. Daarmee was het bezwaarschrift ook terecht niet-ontvankelijk verklaard.

*commentaar: het zoekraken van post is tegenwoordig meer regel dan uitzondering!

gompy2
door gompy2 - May 21, 2013 om 19:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 21 mei 2013, 19:43]
*commentaar: het zoekraken van post is tegenwoordig meer regel dan uitzondering!
Dat klopt helemaal readagain, en de overheid van een land als Nederland zou zich er heel diep voor moeten schamen dat ze dat hebben laten gebeuren met een zulk belangrijk deel van een samenleving, de bezorging van post en alles wat daar mee samen hangt.
Tegenwoordig stop je met angst en beven een brief in een brievenbus van Post.nl.
Je vraagt je steeds meer af "komt ie wel aan" .
Tis erg, heel erg.

Het wordt nog erger als je belangrijke post verwacht van om het even welke instantie.

dearagain
door dearagain - May 21, 2013 om 20:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*mogelijke conclusie: de Raad van State zou nu wel eens tot een heel andere uitspraak kunnen komen

mvg

hi
door hipppo - May 21, 2013 om 21:30
303 Antwoorden / 2 Vragen

slagroomsoes,

Om te beginnen zou je, als de post nog steeds verkeerd bezorgd wordt, foto's moeten maken van al die enveloppen waarmee je kan bewijzen hoe de situatie is m.b.t. de postbezorging.
Daarnaast is het natuurlijk onmogelijk spijkerhard te bewijzen dat bepaalde post, bijv. die van de belastingdienst, nooit op jouw adres is bezorgd. Echter, de gemiddelde burger kan ook niet ruiken dat bijv. de belastingdienst iets heeft verstuurd. In mijn optiek moet de verzender, die graag wil dat zijn post bij de geadresseerde arriveert, ervoor zorgen dat de kans dat dat zal gebeuren maximaal is. Men zou bijv. in de betreffende post een verzoek kunnen opnemen de belastingdienst binnen enkele dagen even te bellen als de post is gearriveerd. Bij uitblijven van een telefoontje kan de belastingdienst dan maatregelen nemen, bijv. de brief opnieuw sturen maar dan aangetekend, op kosten van de postbezorger, of een andere postbezorger nemen.
Laat je in ieder geval niet te gauw uit het veld slaan doordat men de bewijslast te gemakkelijk bij jou legt.
Ooit is het mij overkomen dat een digitale b.t.w.aangifte van mij nooit is gearriveerd bij de belastingdienst. Ik merkte dat pas enkele maanden later toen ik mijn inkomstenaangifte wilde doen. Het bijbehorende bedrag had ik op tijd overgemaakt. De oorzaak van het niet aankomen van mijn aangifte heb ik nooit kunnen achterhalen, maar ik heb direct een bezwaarschrift tegen de mij opgelegde boete ingediend en uiteindelijk, na wat correspondentie over en weer, heeft de belastingdienst de zaak laten rusten.
Laat je niet vernaggelen door die lui. Als je in het verleden altijd keurig aan je verplichtingen hebt voldaan zou je alleen dat al als voldoende bewijs kunnen aanvoeren.

labren
door labren - May 21, 2013 om 22:45
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja een verhuisbericht invullen bij de ptt post

anduril
door anduril - May 27, 2013 om 22:06
167 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een fraai staaltje van de horkerigheid van onze overheid. Hoe kan je nu bewijzen dat iets niet is ontvangen?! Laat de verzender maar bewijzen dat een poststuk wel is ontvangen. Zelf meegemaakt dat een aanslag van de belastingdienst aantoonbaar naar een verkeerd adres is verzonden en dan nog hebben ze daar dan 'niets mee te maken'! Rechtstaat? Me hoela!

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2013 om 23:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik lees allemaal mooie sugesties maar er is er eigelijk maar 1 en die is op tijd betalen zodat u zeker weet dat u geen herrinnering kan krijgen.U had al kunnen vermoeden dat er iets niet goed zat omdat de herrinnering binnen een bepaalde tijd wordt verzonden.

hansje klein
door hansje klein - May 28, 2013 om 00:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 27 mei 2013, 23:33]Ik lees allemaal mooie sugesties maar er is er eigelijk maar 1 en die is op tijd betalen zodat u zeker weet dat u geen herrinnering kan krijgen.U had al kunnen vermoeden dat er iets niet goed zat omdat de herrinnering binnen een bepaalde tijd wordt verzonden.

Hoe betaal jij dan een rekening als hij niet eens is aangekomen? De boete is wél aangekomen.........en ik zou graag hier lezen, hoe dit nu probleem uiteindelijk is opgelost!

sl
door slagroomsoes - May 28, 2013 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal,

Normaal betaal ik de belasting van de auto,motor 1x per jaar. Maar deze aanslag was van een motor die ik pas aangeschaft had en die hadden ze op iedere drie maanden gezet. Op zich geen probleem maar dan zit het niet in je systeem en als je dan geen brieven of herinneringen krijgt dan kom je in de problemen.
Maar we hebben de rekening voldaan en een lijstje gemaakt wat er wanneer betaald moet worden.
Ook hebben we een heel pakket met post van de makelaar van het andere huis gekregen en die ging het ook in de gaten houden.
Maar sinds dat we de post weer gebeld hebben gaat het weer goed. Nu hopen dat het zo blijft.
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten
Daisy Goossens