Gj
door Gjv Feb 28, 2017 om 20:47
Geldzaken & recht

Misleidende foutmelding in ABNAMRO APP

Bij een iDeal betaling via de ABNAMRO app kreeg ik de melding dat de betaling mislukt was en dat ik het opnieuw moest proberen. Dat gedaan en uiteindelijk bleek het bedrag 3x afgeschreven. Ik heb het geld netjes teruggekregen van de webwinkel maar de reactie van ABNAMRO was "eigen schuld, dikke bult" en we kunnen niets voor u doen.

Moet ABNAMRO er voor zorgen de meldingen in hun app niet misleidend, onjuist of onvolledig zijn? Ze wijzen elke verantwoordelijkheid af (het was niet hun schuld maar die van een storing) maar het was op hun advies dat ik het nogmaals betaald heb. 


5193 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Als ik een betaling via Mijning doe, niet de app, controleer ik daarna of het afgeschreven is. 

En hun advies was tot twee keer toe, "nog een keer betalen"?

Ik zou die app dan maar niet meer gebruiken. Nu betaalde u nog aan een net bedrijf.

ma
door manwijf Mar 1, 2017 om 17:18
574 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een ING-betaling staat ook direct: 'verwerkt', zodat je al kunt zien dat de betaling daadwerkelijk gedaan is, maar extra kijken kan natuurlijk geen kwaad.

AWYeah28
door AWYeah28 - Feb 28, 2017 om 23:08
355 Antwoorden / Vragen
2

Beste GJV,

Een storing is per definitie overmacht. Met het opnieuw proberen kan ook verwezen worden naar het laden van het huidige scherm, niet naar de betaling. Het is natuurlijk geen handige melding in deze context, maar zoals Tijger1 al aangaf: na een betaling, en vooral na een foutmelding, is het altijd raadzaam direct uw rekening te controleren om te zien of het bedrag (correct) is afgeschreven. ABN AMRO heeft er geen invloed op dat u meermaals dezelfde betaling uit blijft voeren en kan derhalve ook niet aansprakelijk worden gesteld.

ha
door harryromijn - Mar 1, 2017 om 12:41
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

Altijd EERST controleren, of een betaling ook daadwerkelijk afgeboekt is. Daarna pas gaan denken aan een herhaalde tweede opdracht.
En.. wees blij met dit nette bedrijf, die het teveel betaalde heeft teruggestort.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2017 om 12:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen
2

Overigens vrij amateuristische bedoeling dat het mogelijk is om 'n iDeal betaling vaker dan één keer te doen, mocht allemaal blijkbaar weer niet teveel kosten..

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2017 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
3

Slechte app dus en ABNAMRO maakt zich er m.i. wel erg makkelijk van af.
En als ik een melding zou krijgen dat een betaling mislukt was ga ik echt niet kijken of die betaling wellicht toch afgeschreven is.
Gelukkig voor jou heeft die webwinkel het teveel betaalde netjes teruggestort.

vr1944
door vr1944 - Mar 1, 2017 om 17:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Een Ideal betaling gaat niet via een app maar vanaf de website van de leverancier naar de Ideal omgeving . Dus vraag ik me af hoe de ABN app je een waarschuwing geeft dat iets niet betaald is ,want daar ben je niet mee aangemeld.Ik vind het merkwaardig verhaal ,maar goed je hebt je geld teruggekregen dus wat is je probleem dan nog buiten een beetje natrappen.

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 1, 2017 om 21:45
355 Antwoorden / Vragen

Bij iDealbetalingen via smartphone kan gekozen worden om de betaling via de app te laten verlopen indien geïnstalleerd.

lottesanne
door lottesanne Mar 5, 2017 om 14:40
438 Antwoorden / 47 Vragen

Natrappen? Die app werkt dus gewoon niet goed. Zie ook het antwoord van bloemenwals.

vr1944
door vr1944 Mar 6, 2017 om 14:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin ,het zijn realtime boekingen,dus is het een kleine moeite om te kijken of het geld wel of niet van je rekening is afgeboekt .De app werkte in ieder geval goed want er is 3 keer geld afgeboekt.

bl
door bloemenwals - Mar 4, 2017 om 15:22
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ook mij is dit vorige week overkomen. Mededeling. Ik was niet ingelogd en moest het opnieuw proberen.
Dit gedaan en toen lukte het betalen wel. Direct op mijn rekening gekeken en jawel 2x afgeschreven.
Juffrouw van de ABN was nogal lakoniek "we moesten wat meer geduld hebben" !!!!!
Gelukkig heb ik binnen een week het geld van de vliegmaatschappij  terug gekregen.

tonny1946
door tonny1946 - Mar 8, 2017 om 09:55
14 Antwoorden / 4 Vragen
0

bankiers zijn net als politici ze nemen nergens verandwoordelijk voor

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer