Wa
door Wan86 Sep 12, 2016 om 16:19
Geldzaken & recht

Moeder en kind opstraat

Ik sta opstraat met mijn kind, doordat de hoofdbewoner van het huis met crimenele delicten te maken had.
Na veel rond zoeken kom ik nergens zo spoedig mogelijk aan een huis omdat ik met een kind zit en inbezit ben van een uitkering.
Ik zit met mijn handen in het haar, omdat hier in Rotterdam geen mogelijkheid voor mij is.
Ik woonde in Ridderkerk, waardoor Rotterdam mij niet wilt helpen maar wel altijd heb gewoond.
Ik heb de gemeente Ridderkerk hier ook al van op de hoogte gesteld en het antwoord wat ik kreeg was" Sorry mevrouw, wij vinden dit heel erg voor u, maar we kunnen niks voor u betekenen. Ik heb toen ook geinformeerd bij het Centraal Onthaal om een dakloze pas aan te vragen zodat ik als nog in het Leger des Heils kon verblijven. Wat mij toen werd gezegt is "Als u in het Leger des Heils wil verblijven dan is de consequentie voor u zelf, want er wordt wel gelijk een melding bij jeugdzorg gedaan omdat u niet voor u kind kan zorgen". Hoe is dit mogelijk in Nederland? Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar. Wat zijn voor mij de mogelijkheden en hoe kan ik mezelf hier uit redden?

5269 12 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Sep 12, 2016 om 16:21
288 Antwoorden / 0 Vragen

Waar verblijf je nu dan?

marita5
door marita5 - Sep 12, 2016 om 16:30
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wan86 ,

Wat een vervelende situatie , lees hier het gegeven antwoord met de tips en links voor hulp, klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.hoewatwaarom.nl/mens-en-samenleving/wat-plotseling-straat-gezet-kind.html

zoekster1
door zoekster1 - Sep 12, 2016 om 16:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet zo dat als er een melding binnen komt bij jeugdzorg uw kind meteen van u wordt afgepakt. Ik denk dat het juist goed is dat instanties zich over u en uw kind ontfermen om naar de beste oplossing te zoeken.
Wees niet bang en ga naar het Leger des Heils, laat u helpen. Als u door omstandigheden dakloos bent geworden waar u helemaal buiten staat en u bent een goede moeder (ik ga er even vanuit dat u een vrouw bent), dan haalt men u niet uit elkaar of hoogstens tijdelijk.
Het is overigens niet goed voor een kind om over straat te zwerven met een van haar/zijn ouders.

tijger1
door tijger1 Sep 12, 2016 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Ik ga er even van uit dat u vrouw bent"  . Sinds wanneer kan een moeder een man zijn?:-))

ja
door jackyh - Sep 12, 2016 om 16:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Meld je aan bij een AZC en vraag asiel aan. Asiel = tijdelijke opvang. Klinkt hard maar misschien doet men dan wat.

tijger1
door tijger1 Sep 12, 2016 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe niet zo dwaas. Waarom moet men wat doen?

ja
door jackyh Sep 12, 2016 om 19:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Weet u een andere oplossing?

hansje klein
door hansje klein - Sep 12, 2016 om 17:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Begrijp niet, dat er steeds weer berichten opduiken dat in Nederland alles voorbeeldelijk is geregeld en wij na de Zwitsers en Denen het tevredenste volkje op aarde zijn......met dit soort horrorverhalen.

diumenge
door diumenge Sep 12, 2016 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En waarom dan wel niet?

hansje klein
door hansje klein Sep 12, 2016 om 17:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

......door dit soort horrorverhalen.

diumenge
door diumenge Sep 12, 2016 om 17:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En in welke landen kan dat niet gebeuren denk je? Er zijn helaas altijd mensen die tussen wal en schip belanden, maar er is veel wel goed geregeld hier. Daarbij, ik denk dat TS ook niet het volledige verhaal hier heeft opgeschreven.

hansje klein
door hansje klein Sep 12, 2016 om 18:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dàt kan ik dus niet beoordelen!

tijger1
door tijger1 Sep 12, 2016 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Horrorverhalen? De Ts kan bij het Leger des Heils terecht. Of vindt u soms dat er meteen een appartement geregeld moet worden?

hansje klein
door hansje klein Sep 12, 2016 om 23:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben mede-eigenaar van een appartementencomplex en moet ruimte vrij houden voor nog niet toegewezen vluchtelingen. Schadeloosstelling noppes. Omdat de procedures zo lang duren staan er voortdurend gereserveerde appartementen leeg. Vermoedelijk gaat het om honderden of duizenden leegstaande woonruimtes landelijk gezien.....en dan is er helemaal géén enkel appartement voor iemand die zomaar op straat gezet wordt? Met kind...!

Belachelijk.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat in Nederland. In het buitenland is dat allemaal veel beter geregeld. :-((

diumenge
door diumenge Sep 13, 2016 om 06:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou,stel zo'n appartement dan beschikbaar aan TS.

hansje klein
door hansje klein Sep 13, 2016 om 10:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diumenge. Dat is nu juist de clou, die zijn gereserveerd voor vluchtelingen die niet komen.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan bezit u heel wat appartementen in de sociale sector dat u meerdere appartementen moet reserveren. Onzin verhaal dus.

hansje klein
door hansje klein Sep 13, 2016 om 10:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1. Ik schreef, dat ik een mede-eigenaar ben van een appartementencomplex......u reageert erg impulsief! Uw conclusie "onzin-verhaal" is absoluut on-professioneel.

ja
door jackyh Sep 13, 2016 om 12:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft dus een koopapartement in een complex. Doordat er zoveel leeg staan moet u dat deel meebetalen aan servicekosten openbare ruimten. Nee dat kan niet want daar gaan vluchtelingen niet in. U heeft aandelen en de uitgever daarvan heeft belegd in appartementen en nu krijgt u minder dinidend. Is het dat? Hansie Klein geeft a.u.b. de oplossing.

hansje klein
door hansje klein Sep 13, 2016 om 12:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 had het begrepen, appartementen in de sociale woningsector zijn aan de opgelegde spelregels (zoals het tot beschikking stellen van woonruimte voor vluchtelingen of uitkeringsgerechtigden) onderhevig die onder de streep voor gedwongen leegstand zorgen.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo u al een appartement beschikbaar moet stellen, kan dat er hooguit één zijn.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@henny x 2 = @czar

Cookies
door Cookies Sep 13, 2016 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling aurra1: zie 'Zorgverzekeraar VGZ' topic.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. zat al te denken, maar het kwartje valt.:-))

ro
door ronny530 - Sep 12, 2016 om 17:14
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Het leger is de enigste instantie die snel iets voor u kan betekenen. Dat de jeugdzorg word geïnformeerd wil nog niet zeggen dat u automatisch een probeem geval bent maar dat zonder olossing wel kan worden.

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2016 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen ouders, familie, vrienden, pa van het kind die kunnen helpen? en nee, natuurlijk komt u niet vlug aan een huis, maar u had nu ook een kamer ergens. Dus zoek een andere kamer, maar ga nu. naar het LdH

ja
door jackyh Sep 13, 2016 om 12:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is niet zo simpel want wie gaat nu een kamer verhuren aan iemand met een kind. Dat zijn er niet veel.

he
door hennyhenny Sep 13, 2016 om 14:32
12 Antwoorden / Vragen

Tijger1 had het over familie, ouders en vrienden.
Soms zijn die er niet.

he
door hennyhenny - Sep 13, 2016 om 09:07
12 Antwoorden / Vragen

[Edit internetredactie: reageer inhoudelijk op de vragen]

he
door hennyhenny Sep 13, 2016 om 10:30
12 Antwoorden / Vragen

Je bent vrij als inwoner van de EU je te vestigen in welk land je maar wilt. In Duitsland bestaat ook een uikering, die is niet erg hoog, maar je bent dan wel vrijgesteld van welke kosten dan ook. Kortom, domme opmerking.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vrijgesteld van welke kosten dan? Dacht u soms dat in Duitsland alles gratis is?

Kortom grote kul.

he
door hennyhenny Sep 13, 2016 om 10:49
12 Antwoorden / Vragen

Ziektekosten, gemeentelijke belastingen, inkomstenbelastingen, scholing etc.
Duitsers zijn echt 10x slimmer dan Nederlanders. Die gaan niet eerst heffen en dan weer teruggeven. Dat kost namelijk heel veel aan controle en toezicht, terwijl je de situatie van mensen toch al kent. Geen omwegen.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2016 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hennyhenny. Gebruik die € 650 dan maar om die Ziekenhuisrekening te betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2016 om 11:05
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel inwonen bij...... en waarvan het huis wordt gevorderd is vragen om .... .

Maar zie de andere tips met o.s inschakelen maatschappelijk werk!

he
door hennyhenny Sep 13, 2016 om 11:43
12 Antwoorden / Vragen

Och, een jonge vrouw met een kind op haar arm kun je toch wel een bed aanbieden?
Dat hoef je niet meteen bij de gemeente aan te geven hoor, liever niet.

Redacteur
door Redacteur - Sep 13, 2016 om 15:29
1067 Antwoorden / 62 Vragen

We hebben een aantal reacties verwijderd die van het onderwerp afwijken.
Graag on-topic verder gaan.
Bedankt,

Redactie