Glenn123
door Glenn123 Oct 1, 2021 om 13:56
Geldzaken & recht

Moet ik een factuur betalen waarover ik destijds niet geinformeerd over ben?

In de zomervakantie ben ik een aantal weken naar Frankrijk gegaan. Hier heb ik een COVID test gedaan. Na deze test heb ik 10 euro plaatselijke betaalt. Na een tijdje heb ik een mail ontvangen met een rest bedrag waarover ik destijds niet geinformeerd over ben. Niet op papier en niet mondeling. Moet ik deze dan toch betalen.

5556 9 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2021 om 14:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij van niet indien u daar inderdaad niet over geïnformeerd bent. Was hier sprake van een commerciële testpost? Is het bedrag dat men aan u vraagt erg hoog?
Indien dat niet het geval is zou het zinnig kunnen zijn om dan wel te betalen om verdere 'ellende'te voorkomen.
Het lijkt mij echter meer zinvol dat u een brief opstelt waarin u aangeeft niet akkoord te gaan met deze navraag omdat u daarover niet bent geïnformeerd. Dat aangetekend verzenden.
U kunt dat ook al per e-mail melden. Alsdan niet betalen en afwachten hoe er wordt gerageerd.

Het kan bovendien ook nog zo zijn dat de e-mail die u noemt niet afkomstig is van degene waar u de test heeft gedaan en dus een phishing e-mail is.

U kunt een en ander melden bij de ACM https://www.consuwijzer.nl/nieuws/melden-bij-consuwijzer-loont en u kunt ook bij valse-email@fraudehelpdesk.nl nagaan of de e-mail geen phishing e-mail is door deze te zenden aan het adrs dat ik u gaf met dan ook die vraag.

Glenn123
door Glenn123 Oct 1, 2021 om 14:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor u reactie. Naar mijn weten was het een commerciele testpost. Hier hebben we 20 euro cash betaalt aan de test afnemer. Later dus nog een factuur van 35 euro. Niet abnormaal hoog maar wel apart aangezien ter plekke al betaald is en ik hierover niet geinformeerd ben.

Glenn123
door Glenn123 - Oct 1, 2021 om 14:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor u reactie. Naar mijn weten was het een commerciele testpost. Hier hebben we 20 euro cash betaalt aan de test afnemer. Later dus nog een factuur van 35 euro. Niet abnormaal hoog maar wel apart aangezien ter plekke al betaald is en ik hierover niet geinformeerd ben.

ne
door neodutchio - Oct 1, 2021 om 14:42
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Hebt u ook vooraf gevraagd wat de kosten waren en wat de procedure was?

Glenn123
door Glenn123 Oct 1, 2021 om 15:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb ik van te voren gevraagd en de mevrouw daar heeft aangegeven dat wij plaatselijk 10 of 20 euro (kan het me niet meer goed herrineren) moesten betalen en dat hebben wij dus ook gedaan. Nu dus een rekening achtergaaf na gekregen die ze er niet bij had verteld

panter22
door panter22 - Oct 1, 2021 om 15:48
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt een factuur voor het restbedrag van €35. Op die factuur staat niet dat je reeds €10 hebt betaald?
Je hebt geen bewijs gekregen dat je betaald hebt en moest contant betalen?
Kijk eens op de website van de tester. Daar moet dan de procedure staan.
Heb je al even gebeld met die tester hoe het kan dat je een factuur gekregen hebt.

Glenn123
door Glenn123 Oct 1, 2021 om 15:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voo ru reactie,
staat er niet op inderdaad en geen bewijs en contact inderdaad. Wij dachten ooh dat is snel afgewerkt zo, Top! Nu krijgen we het gevoel dat we daar opgelicht zijn. Ben nu op onderzoek uit wat hun procedures zijn en mijn/hun rechten. Bellen met fransen is geen succes haha.

panter22
door panter22 Oct 1, 2021 om 16:04
6599 Antwoorden / Vragen

Ha, met hier bedoel je Frankrijk. Ik dacht Nederland Dan in je beste frans maar een mailtje terugsturen dat je de tester betaald hebt.

Glenn123
door Glenn123 Oct 1, 2021 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor u reactie. ga ik doen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 1, 2021 om 16:15
2119 Antwoorden / Vragen

Of u verplicht bent te betalen zou dan dus afhangen van Frans recht en daar hebben hier weinig mensen verstand van. Als u een beetje avontuurlijk ingesteld bent kunt u ook denken, ik zie het wel, laat ze me eerst maar eens vinden maar dit soort dingen kunnen ook lang slepen en tot incasso lijden. Het zou me ook niets verbazen als er een Fransoos dacht ik pak €20 van de buitenlander mee, die zie ik toch nooit meer terug, en dat dit dus pas de echte factuur is.

sira
door sira Oct 1, 2021 om 17:54
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ze hebben hem al gevonden, anders hadden ze geen factuur gestuurd.

rj
door rjw Oct 1, 2021 om 19:27
3294 Antwoorden / 5 Vragen

@H7: praat jij altijd zo over buitenlanders? "Fransoos" en dan meteen denken dat die de boel wel zou flessen. Man, man, man.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 2, 2021 om 13:10
2119 Antwoorden / Vragen

@sira dus als ik uw mail adres heb weet ik wie u bent en waar u woont?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 2, 2021 om 13:15
2119 Antwoorden / Vragen

@rjw wat is er mis met het woord Fransoos? En wat hebben 'de buitenlanders' ermee te maken en waarom mag ik dat niet denken? Heb jij kennis van het tegendeel?
Ik heb het al eens eerder gezegd, het niveau van begrijpend lezen is bedroevend op dit forum en ik vraag me nog steeds af of het nu het opleidingsniveau of de geriatrische gesteldheid van de deelnemers is. Wat is het bij jou?

sira
door sira - Oct 1, 2021 om 17:59
2380 Antwoorden / 24 Vragen

U spreekt kennelijk geen Frans, daardoor kan het zijn dat u het in de teststraat niet helemaal hebt begrepen.

Stuur een mail en leg uit wat u reeds contant hebt betaald, maar dat u op de factuur niet kunt zien dat u al € 10,- (€ 20,-) hebt betaald.

Vertalen: klik hier
Werkt goed, ik heb vorige maand een in het Engels opgesteld mailtje gestuurd naar Italië, maar heb mijn Engelse tekst vertaald naar het Italiaans.

Glenn123
door Glenn123 Oct 4, 2021 om 07:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie, ga ik doen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 2, 2021 om 18:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het kan zijn dat Franse bevolking subsidie kreeg en U  deel moet bijbetalen.

Maar geld geven zonder betaalbewijs?

Geen duidelijke totaalprijs?

Ik zou zelf niets betalen, hadden ze gelijk de juiste prijs maar moeten noemen.

Verder was gehele EU een puinzooi van prijzen en voorwaarden  en nog steeds niet  foutloos.

S’ils n’envoient pas de facture néerlandaise, je ne parle soudainement que le dialecte russe.

Glenn123
door Glenn123 Oct 4, 2021 om 07:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor u reactie

Dave lubeck
door Dave lubeck - Oct 4, 2021 om 10:39
88 Antwoorden / 2 Vragen

NIET OP REAGEREN !!!

mo
door mof - Oct 4, 2021 om 13:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het riekt naar oplichting. U heeft 10€ betaald, en geen voorwaarden ontvangen. Die gaan echt niet naar de rechter.