no
door noidea Aug 8, 2012 om 12:18
Geldzaken & recht

Moet ik overname door andere sportschool accepteren?

Ik ben lid van een sportschool waar ik vorig jaar een 2-jarig abonnement heb afgesloten dat tot november 2013 doorloopt. Vorige week heb ik daar nog getraind. Afgelopen zaterdag stond ik opeens voor een gesloten deur met een briefje op de deur:

Beste SPLASH leden,

Om direct maar met de deur in huis te vallen: SPLASH Looiersgracht is per direct overgenomen door Fit For Free.

Vervolgens een riedel over de uitstekende kwaliteit van Fit For Free en dan komt het:

Wat gebeurt er met uw huidige SPLASH abonnement?
Uw contractuele relatie met Splash Healthclub Amsterdam BV verandert niet door deze overname. Uw huidige abonnement blijft dus ongewijzigd doorlopen. Wel zullen wij u eind augustus een speciale aanbieding doen om uw huidige abonnementsvorm om te zetten naar een Fit For Free abonnement.

Was ondertekend: Fit For Free

De website van de sportschool waarvan ik vorige week nog dacht lid te zijn weet alleen te melden: Hallo allemaal, Via dit bericht willen we iedereen duidelijkheid geven wat de situatie is met betrekking tot Splash Looiersgracht. Het klopt dat deze vestiging is verkocht aan Fit For Free.

En hier mag je het mee doen, ongelooflijk! Om allerlei redenen (o.a. om alle klachten op de verschillende sites als Kassa) wil ik helemaal niets van Fit For Free weten.

Mijn vraag:

- Kan ik mijn lidmaatschap beschouwen als eenzijdig opgezegd door mijn ‘oude’ sportschool? Er is toch sprake van een ander rechtspersoon? Andere eigenaar, andere bedrijfsnaam? Ik vind het echt heel raar dat ik nu ongevraagd een contractuele relatie zou hebben met Fit For Free.
- Kan ik elk bedrag dat vanaf nu door Fit For Free wordt afgeschreven, storneren zonder dat ik juridisch fout zit?

Graag jullie advies!

11157 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik ben bang dat je tot november 2013 toch aan je abo vastzit. Fit for Free heeft de tent overgenomen en werken met dezelfde voorwaarden als de meeste sportscholen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de contractuele afspraken hetzelfde blijven of zelfs verbeteren blijf je aan het contract vastzitten tot einddatum.

Als de voorwaarden wijzigen in jouw nadeel, dan mag je per direct opzeggen. Je behoort daarvan wel bericht te krijgen.

Gaat de vestiging Looiersgracht op korte termijn weer open of moet je naar een andere vestiging van Fit for Free, die veel verder weg is?

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo noidea,

Ondervind je dan enig nadeel van deze 'overname'? Als ik het goed begrijp, verandert er, wat het 'sporten' betreft, niets. Je kunt nog steeds op dezelfde locatie terecht en de dingen doen die je altijd deed. Ook de prijs blijft blijkbaar ongewijzigd. Wat maakt het dan uit welke naam er op de gevel staat......
Zit je contract uit en neem dan een beslissing. Wellicht is het allemaal niet zo slecht......

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de algemene voorwaarden, prijs, mogelijkheden om er te sporten hetzelfde blijven moet u contract uitdienen.

Zo niet, dan kunt u schriftelijk aangetekend bij Fit for Free aangeven dat u per migratie datum de overeenkomst beëindigt omdat ........ verandert en u dit als een verandering in uw nadeel ziet.

Vraag om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst.
FitforFree heeft van u geen toestemming tot het doen van a.i. FFF moet dus eerst u toestemming vragen omdat er anders onterecht geïncasseerd wordt.

Als niets verandert heeft u wel een betalingsverplichting tenzij per migratiedatum de overeenkomst ontbonden kan worden.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond,

FitforFree heeft van u geen toestemming tot het doen van a.i. FFF moet dus eerst u toestemming vragen omdat er anders onterecht geïncasseerd wordt.

Bij overname door Fit for Free gaat de automatische incasso mee in de overname. Fit for Free heeft helemaal geen nieuwe toestemming nodig om door te gaan met het automatisch afschrijven.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet zeker van niet. Toen ik onvrijwillig ingelijfd werd door een provider die mijn oude provider overnam heb ik de onterechte incasso's die door deze provider na melding onterechte incasso's door mijn bank laten storneren.
Nieuwe provider kon geen bewijs van mijn toestemming aan hen overleggen tot het doen van a.i.

vladja schreef op woensdag 8 aug 2012, 13:06: tdehond,

FitforFree heeft van u geen toestemming tot het doen van a.i. FFF moet dus eerst u toestemming vragen omdat er anders onterecht geïncasseerd wordt.

Bij overname door Fit for Free gaat de automatische incasso mee in de overname. Fit for Free heeft helemaal geen nieuwe toestemming nodig om door te gaan met het automatisch afschrijven.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor jullie snelle reactie! Komende maand "mag" ik op andere locaties van FFF sporten, maar die zijn een eind weg. Over een maand is de sportschool verbouwd en kan ik op dezelfde plek sporten. Over de nieuwe voorwaarden weet ik niets. Mijn angst zit meer in het feit dat ik op basis van alle berichten over FFF bang ben dat ik never nooit meer van ze afkom, in ieder geval niet op een probleemloze wijze.

Maar hoe rijmt het een met het ander? Enerzijds moet ik dus verplicht lid blijven/worden van FFF zonder daar toestemming voor te hebben gegeven (als de condities niet verslechterd zijn), maar anderzijds zou ik ze wel apart toestemming moeten geven om tot a.i. over te gaan? Daarmee geef ik dan ook expliciet aan lid te willen zijn van FFF. Ik heb geen idee of ik het recht heb - als ik daar al moet blijven - zélf maandelijks te storten zodat ik de betalingen in eigen hand houd of kan FFF het recht tot a.i. eisen?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard moet u nu geen toestemming geven tot automatische incasso.

Het lijkt mij niet handig om in te gaan op het sluiten van een nieuwe overeenkomst met FFF als u niet vooraf de a.v. kan doorlezen die erbij horen. U sluit dan namelijk ook een nieuwe overeenkomst met bijbehorende looptermijn.

noidea schreef op woensdag 8 aug 2012, 13:44: Dank voor jullie snelle reactie! Komende maand "mag" ik op andere locaties van FFF sporten, maar die zijn een eind weg. Over een maand is de sportschool verbouwd en kan ik op dezelfde plek sporten. Over de nieuwe voorwaarden weet ik niets. Mijn angst zit meer in het feit dat ik op basis van alle berichten over FFF bang ben dat ik never nooit meer van ze afkom, in ieder geval niet op een probleemloze wijze.

Maar hoe rijmt het een met het ander? Enerzijds moet ik dus verplicht lid blijven/worden van FFF zonder daar toestemming voor te hebben gegeven (als de condities niet verslechterd zijn), maar anderzijds zou ik ze wel apart toestemming moeten geven om tot a.i. over te gaan? Daarmee geef ik dan ook expliciet aan lid te willen zijn van FFF. Ik heb geen idee of ik het recht heb - als ik daar al moet blijven - zélf maandelijks te storten zodat ik de betalingen in eigen hand houd of kan FFF het recht tot a.i. eisen?

ve
door verwijderd - Aug 8, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was 1 van de voorwaarden van de oude sportschool dat het lidmaatschapsgeld per automatische incasso maandelijks ge-ind werd?

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

FFF is een nieuwe rechtsvorm en heeft een andere KvK dan Splash bovendien heb je daar nooit zaken mee gedaan.

Ook trekt hun formule een heel ander publiek dan de format van Splash waar jij bewust voor hebt gekozen.

Erger je kan niet op de zelfde tijden trainen als bij de oude Splash. Dus in het weekend om 16:00 gewoon einde oefening!

Stel dat je een (oude) Mercedes lease auto rijdt en de garage wordt door (nieuwe) Trabant overgenomen is het enige voordeel dat het leasebedrag lager wordt maar je keus was gevallen op de kwaliteit van Mercedes.

Dus geen peren met citroenen vergelijken FFF is niet gelijk aan Splash en waarom mag Splash wel contractbreuk met jou plegen en zou jij je als lid laten gebruiken als onderhandelingswaar! Waar ligt jouw voordeel c.q. tegemoetkoming.

Houd voet bij stuk of dwing tenminste een contract af voor een proefperiode van 3 maaanden om te bezien of de sfeer en de fasciliteieten binnen jouw locatie is gelijk zijn gebleven. Anders stem je toe ben je gelijk een nieuw (wellicht slapend)jaarlid.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt helemaal gelijk. Niet alleen de weekendtijden verslechteren, ook de avondopenstelling vermindert. En nog erger: er gaat met een reserveringssysteem voor groepslessen gewerkt worden. Dit ontneemt mij de mogelijkheid een kwartier voor aanvang spontaan te beslissen dat ik een les wil volgen. Met mijn hectische baan kan ik slecht vooruit plannen.

Inmiddels heb ik eind deze middag - na mailverkeer over en weer sinds gistermiddag toen ik de eerste reactie van FFF kreeg op mijn mail van het weekend (na mijn melding hier - toeval? :-)) - een toezegging per mail van FFF dat ik geen abonnement hoef te nemen. Een schriftelijke bevestiging zou ik over 6 weken krijgen. Eerlijk is eerlijk: de afhandeling verliep prettig en vriendelijk. Nu nog even afwachten (en mijn rekening in de gaten houden) of er ook daden op de woorden volgen. Die daden moeten van het hoofdkantoor komen ...

De antwoorden hebben mij zeker geholpen, iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg bovenstaande mail van Splash; ik heb nog een jaar contract lopen tot 3 maart 2013 MAAR moet per 1 september een nieuw contract afsluiten bij Fitforfree. Andere mogelijkheid is mijn Splashcontract uitdienen in het verbouwde [dan] FFF-pand op de Looiersgracht, dwz dat ik dan 6 mnd ca.40 euro per mnd
meer betaal dan de FFF leden die daar ook sporten. Een 12 mnd FFF is dus goedkoper. Mijn bezwaar tegen FFF is bv de aantrekkingskracht van 10 euro per
maand, dat kon wel eens vol worden. Ik ben 68 en voel daar niets voor maar ze
laten niet los. Mij tenminste niet, vraag me wel af wat ze aan zo'n pruilend lid
zullen hebben want reken maar dat ik dit rare verhaal overal en tegen iedereen vertel. Heeft iemand nog een ontsnappingsadvies?
Vast dank,
Pamela

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anteenstra, het is een vast gegeven dat je moeilijk afkomt van F4F en dat zij met al hun eigen regels blijven proberen je opzegging te vertragen.

Terwijl zij een nieuw rechtspersoon zijn met een nieuwe Kamer van Koophandel vermelding en waar jij nooit zaken mee hebt gedaan. Ik neem aan dat zij jou ook nergens kunnen aantonen waar zij het tarief van 40 euro op hebben gebasseerd want op hun eigen website komen dergelijke tarieven niet voor!!!

Vergeet ook niet dat zij niet dezelfde faciliteiten en openingstijden aanbieden als waar jij voor hebt gekozen toen jij voor de formule van Splash koos.

Maar wat mij ook enorm heeft verbaasd is dat zij vrij toegang hebben tot alle gegevens van de Splash leden. Terwijl bij iedere andere organisatie men altijd terughoudend is vanwege het schenden van de privacy wetgeving.

Bovendien hebben wij daar nooit toestemming toe verleend laat staan om te dienen als onderhandelingswaar voor de verkooponderhandelingen. Goodwill is iets anders dan omzet en of leden kopen.

Indien ze dwars blijven liggen bij jou wordt het misschien tijd om de krachten te bundelen want het gaat niet om het geld maar het principe. Ik denk bijvoorbeeld aan een e-mail adres voor belanghebbende en wellicht kunnen we ook mr. Gerard Spong benaderen want volgens andere leden was hij ook niet bepaald gechameerd over de huidige gang van zaken.

Vriendelijke groet,

res5662

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 02:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt res voor je mail, om het kort te zeggen ik heb een "strop"van 129,40, daar is overheen te komen, Wat me dwars zit is dat iedereen de maand augustus moest betalen tegen Splash tarief, dat zal verrekend worden met je nieuwe contract.
Ik moet het nog zien. Natuurlijk was ook mr G.S not amused maar gedroeg zich voorbeeldig door niets te zeggen. Dat geeft MIJ juist het gevoel dat ze in hun recht staan en ik deze strop maar moet slikken tenzij ik nog een slimme uitweg krijg te
horen. Voordeel is dat ik zo nu en dan een kwartiertje daar kan gaan fietsen of roeien en de boel goed bekijken om daarover elders verslag te doen. Maar het
blijft bar en boos dat een groep mensen+ gegevens zomaar verkocht kan worden.
an

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hier is ook € 49,30 van de rekening gehaald terwijl er geen aantrekkelijk alternatief is geboden. Maar ze zijn dus inderdaad zo sluw om dat geld via de Splash-tegenrekening te innen en Splash zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Jaja, ik zie nu de recente campagne van de overstapweken (waarbij nu een groot deel van de bezoekers aan een 2-jarig contract vastzit) even helemaal in een ander daglicht. Ongelooflijk, ik voel me bekocht en verkocht. Zoals gezegd: ik heb officieel opgezegd en daar krijg ik dus over 4-6 weken 'toestemming' voor. Los van het feit dat dat nog maar afwachten is, moet ik moet wél 1 september (over 2 weken dus) reageren op het voorstel van FFF en daar zal het alternatief van abonnement stopzetten niet bijzitten ... Een gezamenlijk mailadres: ik sluit me graag aan!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 07:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hier is ook € 49,30 van de rekening gehaald terwijl er geen aantrekkelijk alternatief is geboden. Maar ze zijn dus inderdaad zo sluw om dat geld via de Splash-tegenrekening te innen en Splash zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Jaja, ik zie nu de recente campagne van de overstapweken (waardoor nu een groot deel van de bezoekers aan een 2-jarig contract vastzit) even helemaal in een ander daglicht. Ongelooflijk, ik voel me bekocht en verkocht. Zoals gezegd: ik heb officieel opgezegd en daar krijg ik dus over 4-6 weken 'toestemming' voor. Los van het feit dat dat nog maar afwachten is, moet ik moet wél 1 september (over 2 weken dus) reageren op het voorstel van FFF en daar zal het alternatief van abonnement stopzetten niet bijzitten ... Een gezamenlijk mailadres: ik sluit me graag aan!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt schriftelijk aangetekend FFF laten weten dat u opgezegd heeft en dus in September geen overeenkomst met FFF wilt aangaan. Geeft meteen in dezelfde brief aan dat u FFF geen toestemming tot a. i. heeft gegeven en er dus geen automatische incasso's gedaan mogen worden door FFF via de Splash rekening.

Vraag meteen om toezending klachten en geschillenprocedure bij FFF. Dan weet u wat u te doen staat mochten er problemen ontstaan.

U kunt dat nu al doen. Copie brief + verzendbewijs zorgvuldig bewaren.

Meldt bij uw bank als FFF onterechte a.i.'s doet en laat zo spoedig mogelijk ook de Splash rekeningen ( selectief) blokkeren door uw bank, dan kan niet meer geïncasseerd worden via Splash.

noidea schreef op donderdag 16 aug 2012, 07:44: Ja, hier is ook € 49,30 van de rekening gehaald terwijl er geen aantrekkelijk alternatief is geboden. Maar ze zijn dus inderdaad zo sluw om dat geld via de Splash-tegenrekening te innen en Splash zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Jaja, ik zie nu de recente campagne van de overstapweken (waardoor nu een groot deel van de bezoekers aan een 2-jarig contract vastzit) even helemaal in een ander daglicht. Ongelooflijk, ik voel me bekocht en verkocht. Zoals gezegd: ik heb officieel opgezegd en daar krijg ik dus over 4-6 weken 'toestemming' voor. Los van het feit dat dat nog maar afwachten is, moet ik moet wél 1 september (over 2 weken dus) reageren op het voorstel van FFF en daar zal het alternatief van abonnement stopzetten niet bijzitten ... Een gezamenlijk mailadres: ik sluit me graag aan!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat het hoofdkantoor in den haag zit maar niet precies op welk adres want dat wordt niet gegeven!! Brief afgeven aan H.Houttuinen bij FFF!!!?????
Die 4/6 weken is voor mij ook verkeerd omdat ik tot 25 september weg ben, nu
"mag" ik na 25 sept. een contract komen tekenen voor die 129,40 en dat is al
een gunst. Verenigen, ik doe mee!! Maar wie trekt die kar?? Ik ben er dus niet en
wil ook nooit een pc in vakantie. Ik heb mijn contr. voor aug. laten terugstorten en
de aut. incasso is geblokkeerd. Mij rest, denk ik, niets anders dan de beslissing
af te wachten al heb ik daar geen verwachting van.
An

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een andere consumenten forum is lotgenoten contact mogelijk. Misschien kunt u zich daar gemakkelijker verenigen.

Lotgenoten: klik op
Hier

anteenstra schreef op donderdag 16 aug 2012, 15:37: Ik weet dat het hoofdkantoor in den haag zit maar niet precies op welk adres want dat wordt niet gegeven!! Brief afgeven aan H.Houttuinen bij FFF!!!?????
Die 4/6 weken is voor mij ook verkeerd omdat ik tot 25 september weg ben, nu
"mag" ik na 25 sept. een contract komen tekenen voor die 129,40 en dat is al
een gunst. Verenigen, ik doe mee!! Maar wie trekt die kar?? Ik ben er dus niet en
wil ook nooit een pc in vakantie. Ik heb mijn contr. voor aug. laten terugstorten en
de aut. incasso is geblokkeerd. Mij rest, denk ik, niets anders dan de beslissing
af te wachten al heb ik daar geen verwachting van.
An

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er voorwaarden aangepast worden mag je altijd Ontbinden.
Dus niet opzeggen maar ontbinden wegens andere voorwaarden.
Al het reeds onterecht afgeboekte geld terug halen en eventueel via Uw bank deze automatische incasso laten blokkeren als ze blijven afschrijven.

Alleen als ze dezelfde voorwaarden houden mogen ze U als klant vasthouden maar gezien de tijden die volgens enkele zijn aangepast is reeds voldoende om te kunnen Ontbinden.

Negeer een Incasso bureau en Ontbind altijd schriftelijk met de oude organisatie want met de nieuwe heeft U geen overeenkomst.
Wel kun je een kopie sturen van Uw ontbinding ter informatie.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@anteenstra, adres is:

FFF Den Haag Houtrust
Tjalie Robinsonduin 76
2566 HD Den Haag

denhaag-houtrust@fitforfree.nl

zocht je dat?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fit For Free
Ov.v.: Looiersgracht Amsterdam
Afdeling: Klantenservice
Postbus 24001
2490 AA DEN HAAG

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ja, geweldig daar kan ik iets mee en noidea ook, volgens mij!! Art 6: 265 in het BW, ontbinding wegens tekortkoming!!! Daar hebben we al voor, avondsluiting vroeger, zondag al in de middag dicht, geen trainer na 12.00 [dat is mij geschreven-=bewijs] en ik heb als oude zwakke 68ster een trainer nodig!! [overdrijven is toegestaan in dit geval] Reserverenssysteem is er ook 1. Ik ga nog even spitten in de FFF regels en bepalingen wie weet wat ik nog tegenkom. Die brief moet ik aan Splash richten maar p.a FFF???? Looiersgracht en de 2e
Splash, Lijnbaansgracht zijn nl 2 verschillende BV's. Waarheen, weet jij vast wel res5662??!! Naar klantenservice Den Haag??
an

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rehallo allemaal,

Tel ik nu 4 exSplashers/rechtstreeks gedupeerden binnen deze discussie? Ik ben de komende paar dagen nog heel druk, maar misschien is het zinvol om de koppen even bij elkaar te steken? Bijvoorbeeld een afspraak bij Festina Lente, of iets minder druk: bij Van Puffelen? Ik zou maandag- of dinsdagavond kunnen, 20.00 uur. Dit omdat ik hier geen (mail)adres of telefoonnummer wil plaatsen.

De contactpersoon van FFF Haarlem.Houttuinen heeft mij het volgende adres gegeven; dit komt overeen met het adres dat res5662 al gaf:
Fit For Free Amsterdam Looiersgracht
Afdeling: klantenservice
Postbus 24001
2490 AA DEN HAAG

Ik hoor jullie misschien nog wel even. En zeker ook nog een keer mijn dank aan alle meedenkers! Groetjes, noidea (maar steeds meer :-))

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rehallo allemaal,

Tel ik nu 4 exSplashers/rechtstreeks gedupeerden binnen deze discussie? Ik ben de komende paar dagen nog heel druk, maar misschien is het zinvol om de koppen even bij elkaar te steken? Bijvoorbeeld een afspraak bij Festina Lente, of iets minder druk: bij Van Puffelen? Ik zou maandag- of dinsdagavond kunnen, 20.00 uur. Dit omdat ik hier geen (mail)adres of telefoonnummer wil plaatsen.

De contactpersoon van FFF Haarlem.Houttuinen heeft mij het volgende adres gegeven; dit komt overeen met het adres dat res5662 al gaf:
Fit For Free Amsterdam Looiersgracht
Afdeling: klantenservice
Postbus 24001
2490 AA DEN HAAG

Ik hoor jullie misschien nog wel even. En zeker ook nog een keer mijn dank aan alle meedenkers! Groetjes, noidea (maar steeds meer :-))

PS: Het is wel tekenend dat Splash Looiersgracht opgenomen is in het adres ... welke 'aparte' behandeling hebben ze voor ons in petto?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 02:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verder dat jij en ik, dus 2 kom ik niet Noidea en dankzij de goede hulp denk ik me verder wel te kunnen redden en hoef ik niet zonodig daarover de kroeg in. Ik schrijf de brief, lees die wet nog even goed door [alles gewoon via google "ontbinden contract"] en aangetekend is pas nodig bij haast zegt Kassa daarover. Dan heb ik:
opzegformulier heeft FFF al, + tientallen{Ja, echt, protest mails] = ontbindingsbrief en ik natuurlijk overal een kopie van. Volgens Kassa moet ik een antwoord binnen 2 weken eisen. Met de pc en goede raad vind je toch alles, ENORM bedankt en ik
houd jullie op de hoogte. Incasso is geblokkeerd. Ontbindingsbrief doe ik aan Asd en Den Haag.
an

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerechtigheid
==========
Zo, voor mij is het hoofdstuk Fitforfree goed geeindigd; kreeg op 26 september een brief, in antwoord op
mijn verzoek tot annulering, waarin ze mij mededelen mijn lidmaatschap per 1 augustus 2012 te
beéindigen!!!! Had er al niet meer op gerekend!!
Nogmaals mijn dank, vooral aan res5662, voor het advies!!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 02:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier res5662 ik ben blij dat het ook voor jou goed is afgelopen. Ik heb al 2 jaar strijd voor diverse klanten met F4F. Zelf ben ik ook bijna van hen verlost en train sinds oktober bij Health City in de Amstelstraat. Ik vind het wel jammer dat ik als algemeen adviseur nergens steun en of advies mocht ontvangen van mr. Spong. Terwijl hij als specialist ons wellicht veel onnodige ergernis en snellere afwikkeling had kunnen adviseren. Want ook hem heb ik vanaf 01 augustus 2012 via mail op de hoogte gehouden van mijn visie inzake deze zaak. Maar misschien hij is hij wel helemaal happy met deze F4F organisatie. Ik in ieder geval niet en heb veel vraagtekens omtrent hun manier van zaken doen!

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 02:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

By the wat in mijn boosheid over de werkwijze van F4fF vergat ik helemaal te vermelden hoe relaxed het is om te trainen bij Health City. Ruim en vele mogelijkheden van trainen en zelfs een doktersassistent waar je in de winter vanuit de sauna zo in de sneeuw kan rollen! Bijna het Splash gevoel. Vriendelijke groet Edwin

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 02:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry vervelende spellingcontrole moet zijn; by the way en dakterras ipv doktersassisten.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

res5662 schreef op zaterdag 6 okt 2012, 02:57: Sorry vervelende spellingcontrole moet zijn; by the way en dakterras ipv doktersassisten.

Dat is dan wel weer jammer. Als het een doktersassistente was geweest was ik op zeker lid geworden.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi res, dank voor je reactie. Ik train sinds 1 augustus gewoon door bij Splash maar nu Leidseplein
en heb het daar zeer naar mijn zin. Wat Mr Spong betreft vind ik niet dat hij zich ermee moet bemoeien. Hij sport als prive-mens en niet als advocaat.
Nog even een "grapje" van FFF, zag op mijn rekening dat zij 119,40 en 140 euro hebben laten incasseren!!! Laten terugstorten natuurlijk, het dubbeltje van opzeggen is daar nog niet gevallen OF ze
willen me weer pakken. Volgens afspraak met FFF "mocht ik overschrijven contract van Splash naarFFF op 25 sept. doen, na vakantie, en op 26 sept viel de opzegbrief in de bus. Volgens mij is e.e.a
duidelijk maar FFF denkt alleen geld.
Maar we blijven trainen en dat maakt ook sterk tegen dat soort dingen.
Groet, an

ve
door verwijderd - Oct 8, 2012 om 01:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Anne, je hebt helemaal gelijk we trainden allemaal als prive persoon dus ook mr. spong. Alleen had ik in de kleedkamer signalen gekregen dat ook hij de gang van zaken discutabel vond. Daarom hoopte ik toch een beetje op de saamhorigheid van de oprechte Splash leden.

Al met al maakt het mij niet uit want ik zal deze vormen van misbruik en chantage door middel van illegaal gebruik van prive gegevens blijven bestrijden.

Vriendelijke groet,

Edwin

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat jullie niet tussen dat 10 Uro 'gajes' wilt zitten ;-)

Maar waarom gaan jullie niet naar de ANDERE Splash op de Lijnbaansgracht?