Co
door Collie78 Mar 30, 2017 om 08:09
Geldzaken & recht

Moet klunzende keukenboer financieel tegemoetkomen?

Op 14 december 2016 werd onze keuken (gekocht bij Bemmel en Kroon) in 1 dag geplaatst door een monteur die ingehuurd werd door Bemmel. Er was vanalles mis (lades ipv een kast, verkeerde lade ingekort etc.), maar tot overmaat van ramp sloot de monteur de close-in boiler aan op bestaand leidingwerk zonder dat leidingwerk te controleren. In de spoelkast is de boel ongemerkt gaan lekken en dit leverde ons enkele weken later bolstaand laminaat op. De aluminiumbodemplaat in de spoelkast was men vergeten, dus vanuit de kast is het zo via de achterkant onder het laminaat gelopen.
Van Bemmel moesten wij onze eigen verzekering hier voor inschakelen. Die hebben een complete vloer moeten vergoeden.
Bemmel werkt niet erg mee. We hebben een verzoek tot financiële tegemoetkoming ingediend om alle extra opgenomen vrije dagen te vergoeden. Want naast het feit dat er via de verzekering 3 schadeexperts langs zijn geweest, en wij zelf de hele vloer moeten vervangen, loopt de afronding van de keuken ook dramatisch. De spatranden, die enkele weken na plaatsing keuken geplaatst zouden worden, kwamen al later dan gepland en bleken vervolgens niet te passen. Dat moest dus een paar weken later opnieuw (weer een vrije dag). Toen bleek een bepaald deel van de spatrand niet gepolijst te zijn, dus dat heeft de monteur ter plaatse maar even gedaan, waardoor wij nu een kleurverschil in gepolijste randen hebben.
Tevens geeft onze spoelbak een enorme knal als je er kokend water in afgiet. Volgens de monteur was dit volledig normaal (!) bij deze spoelbakken, maar Bemmel heeft aangegeven dat de spoelbak vervangen zal worden. Daar moeten we dan wel weer een halve vrije dag voor regelen. Echt iedere afspraak met Bemmel loopt mis, zelfs de kleinste bestelling gaat niet goed en iedereen (van monteur tot verkoper) vertelt een ander verhaal (de hierboven aangehaalde punten zijn slechts een deel van de ellende, er is echt zoveel misgegaan). Dit houdt in dat we zelf constant overal achteraan moeten zitten en dat we enorm gefrustreerd raken van al het gepruts. Volgens Bemmel kunnen ze ons niet financieel tegemoet komen omdat we de keuken wel hebben kunnen gebruiken. Zij zijn alleen verplicht de schades te herstellen of vervangen. We kunnen als troost een dinerbon krijgen... Heeft iemand enig idee wat we nog met dit verhaal kunnen doen?

8061 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2017 om 08:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kunnen ze wel tegemoet komen, dus gewoon onwil.

Maar ja, dat is het nadeel van alles betalen voordat het klaar is.

Maar u kunt uw klacht overal neerzetten, heel slechte reclame voor ze.

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:28
Antwoorden / 1 Vragen

Van dat vooraf betalen hebben we inderdaad een enorm wijze les geleerd, dat doen we dus nooit meer... Bedankt voor uw reactie.

marita5
door marita5 - Mar 30, 2017 om 08:26
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Collie78 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:29
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Hier staan zeker nuttige dingen tussen, we gaan kijken wat we hier mee kunnen!

marita5
door marita5 Apr 1, 2017 om 07:35
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2017 om 08:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jasses, wat een ellende.
Uiteraard is de leverancier verantwoordelijk voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden.
Zal dan ook wel een verzekering hebben voor aansprakelijkheid.
E.e.a. zal wel in samenspraak met de eigen verzekering geregeld worden.
Neemt niet weg dat enige compensatie van de frustratie en met name de op te nemen vrije dagen op z'n plaats zou zijn. Maar ja, ......
Ze moeten   in ieder geval zorgen dat de keuken perfect opgeleverd wordt.
Ze voeren het CBW-logo, dus je kunt naar de geschillencommissie: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
Suc6

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:31
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. De geschillencommissie is inmiddels een paar keer voorbij gekomen in tips, dus we gaan eens kijken of we daar echt iets mee kunnen. Bemmel wil op zich zorgen dat de keuken goed opgeleverd wordt, maar het duurt een eeuwigheid...

Po
door Pontiac - Mar 30, 2017 om 14:20
131 Antwoorden / 5 Vragen

zet het toch gewoon op veesboek ;-)

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:32
Antwoorden / 1 Vragen

Langzaamaan gaan we de social media inderdaad maar benutten...

jo
door jorisw Apr 1, 2017 om 09:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Langzaamaan? Dit gebeurt toch al jaren?

hansje klein
door hansje klein - Mar 30, 2017 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Druk opbouwen ...

U kunt deze keukenzaak preventief nog schriftelijk eerst voorleggen dat u òf op allerlei fora en social media zult gaan klagen en de slechte service gaat rondtoeteren (wèl bij de waarheid blijven en aantoonbare feiten opsommen), òf/en de klachtencommissie wilt gaat inschakelen. Beide initiatieven zijn een duur imago-verlies voor Bemmel en Kroon, vooral wanneer uw verhaal duidelijk via Google zichtbaar wordt ... misschien wijst u ze nog eens extra hierop.

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. We hebben korte tijd geleden al aangegeven bij Bemmel dat we zullen kijken welke stappen we verder kunnen ondernemen. Daar reageren ze helemaal niet op. Maar het kan inderdaad geen kwaad de stappen wat duidelijker voor ze uit te stippelen...

hansje klein
door hansje klein Apr 1, 2017 om 11:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan zijn dit klunzen, want iedereen die toekomstig dit bedrijf gaat googlen, komt uw reactie tegen.
Nogmaals, oppassen dat uw beweringen en niets dan de waarheid vertellen zodat u niet wegens smaad een advocaat van Bemmel voor de deur heeft staan met een vordering. De geplaatste reviews zijn overigens doorgaans goed en positief.

Suc6.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 31, 2017 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het knallen van de spoelbak is normaal voor de voordeligere bakken. Als u een merkbakken heeft zal dit niet gebeuren.
Heeft te maken met de dikte van het gebruikte materiaal.

Verder allemaal doffe ellende terwijl keukens heel duur zijn en je er eigenlijk van moet kunnen genieten.
Klinkt wel dat de leverancier welwillend is met de afhankelijkheid van de keuken zelf.

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. Het knallen van een goedkopere spoelbak kan ik me voorstellen. Wij hebben echter een spoelbak van het merk Franke, dus dat zou echt niet moeten kunnen. Het stomme is alleen dat de servicemonteur van Bemmel bij hoog en laag heeft beweerd dat dit normaal is voor zo een bak, terwijl de servicemanager aangeeft dat de bak waarschijnlijk onder teveel spanning staat en dus vervangen gaat worden. De servicemanager reageert daarbij ook helemaal niet op de beweringen van de servicemonteur, hoe vaak we er ook over beginnen dat al het personeel daar totaal tegenovergestelde "informatie" geeft. heel irritant.

Verder is Bemmel inderdaad bereid dingen aan te passen, alleen duurt het allemaal enorm lang en gaat het ook bij de bestellingen weer constant mis. Zo wordt de spoelbak besteld met een speciaal matje voor onder de bak, en dan blijkt het matje weer niet besteld te zijn... En zo gaat het maar door...

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 1, 2017 om 20:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Even kort, een Franke bak is inderdaad een bak waar dit geluid zich niet zou mogen voordoen. Dit.is één van de betere spoelbakken.
Ik hoop dat alles toch in orde komt in.een redelijke termijn. Alvast veel plezier van de keuken.

1paul
door 1paul - Mar 31, 2017 om 15:11
3149 Antwoorden / 0 Vragen

stuur ze een aangetekende brief, vermeld daarin dat u ze nog 14 dagen de tijd geeft om alle ellende op te lossen en als dit niet gebeurt dat u dan de koop ontbind, hier vallen dan ook onder de gepolijste rand en alle andere dingen die niet kloppen zoals verkeerde lade ingekort, kast ipv lade enz enz, schrijf elk mankement in deze brief...

komt u er niet uit schakel dan de geschillencommisie in en eis daar ontbinding van de koop EN alle vrije dagen vergoed die u tot nu toe en nog op zult moeten nemen...

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:43
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. We zijn inmiddels al zover dat we gaan kijken wat onze opties bij de geschillencommissie zijn.

ag
door agapon - Mar 31, 2017 om 19:25
115 Antwoorden / 0 Vragen

heeft bij ons bijna twee jaar geduurd voordat de keuken enigszins geplaatst werd zoals afgesproken.
Verkeerd ingemeten, verkeerd geplaats, verkeerde afmeting blad, niet afgetimmerd, kastjes niet goed in gemeten, apparatuur geen goede kwaliteit enz enz enz en maar kamperen, gevolg van de goedkoopste van het land U weet wel.

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:45
Antwoorden / 1 Vragen

Jeetje, dat klinkt dramatisch! Ook al is de keuken van een "goedkope" winkel, dan nog zou dit niet zo mogen gaan...
Onze keuken is helaas niet van de goedkoopste en zelfs dan klopt er geen fluit van...

luppo
door luppo - Mar 31, 2017 om 23:01
69 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste keukenboeren zijn prutsers
    Ik had toen ik nog niet gepensioneerd was er veel ervaring mee
Maar deze spant wel de kroon
Mijn advies,neem een advokaat in de arm en maak de koop ongedaan en eis een
schade vergoeding voor materiele en inmateriele schade

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:50
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie. We hopen nog steeds dat het niet zover hoeft te komen, maar we zijn bang dat het straks toch zal moeten...
We moesten wel glimlachen om uw reactie "spant de kroon" in combinatie met een keuken van Bemmel en Kroon :-).

marita5
door marita5 - Apr 1, 2017 om 07:44
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Collie78 ,

Volgens Bemmel kunnen ze ons niet financieel tegemoet komen omdat we de keuken wel hebben kunnen gebruiken.

Dit is flauwekul , u heeft recht op een deugdelijk product , en u heeft garantie .
Onderneem nu aktie , u zit nog binnen de 6 maanden van de garantie .

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.

. We kunnen als troost een dinerbon krijgen..

U hoeft een dinerbon niet te accepteren .

Biedt de verkoper u een tegoedbon aan?

U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als u te maken hebt met een ondeugdelijk product. Wil de verkoper u toch alleen een tegoedbon geven? Stuur de verkoper dan onze voorbeeldbrief.

Voor verdere informatie lees hier ,

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Co
door Collie78 Apr 1, 2017 om 07:51
Antwoorden / 1 Vragen

Super! Hier kunnen we zeker wat mee, nogmaals dank!

marita5
door marita5 - Apr 1, 2017 om 08:15
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Collie78 ,

Neem ook eens contact op met consuwijzer , en het Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

Juridisch Loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

AD
door AD45 - Apr 1, 2017 om 12:41
6 Antwoorden / Vragen

Geachte collie78,
vraag: waarom keukenboer? (keukenzaak )
Als (voormalig) keukenadviseur is uw verhaal erg jammer, daarvoor koop je geen nieuwe keuken!
Maar zoals eigenlijk met veel dingen, heeft het te maken met kwaliteit en type bedrijf (onderdeel van keten??) en deskundigheid van
adviseur en montagebedrijf. Hoe wil je klant bedienen op prijs alleen of luisteren naar wensen en dan samen invullen, dus tijd nemen
en goed doornemen hetgeen overeen gekomen is. (Specificatie en tekening, voor accoord getekend retour)
Ik ken uw aankoopverhaal niet maar laat er een onafhankelijk expert naar kijken in overleg(of niet) met het bedrijf.
b.v Hoofdkantoor van keten ,CBW, vereniging eigen huis etc. Probeer er voor u op een goede manier samen uit te komen, want met een
nieuwe keuken die niet helemaal naar uw zin is, wordt een steeds groter probleem. Neem geen troostprijs aan, daarvoor ging je geen keuken kopen!

Co
door Collie78 Apr 3, 2017 om 10:03
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw reactie en tips. De term keukenboer is trouwens gebruikt omdat ze ons doen denken aan een lompe boer. Er is totaal geen begrip voor de situatie, de helft van de vragen wordt maar beantwoord en het lijkt net of ze niet begrijpen dat ze met mensen te maken hebben...

AD
door AD45 Apr 4, 2017 om 19:05
6 Antwoorden / Vragen

Ja zo te horen hebt u helaas geen goede gesprekspartner meer in dit bedrijf, heel erg jammer voor u en het bedrijf.
U kent uw eigen verhaal, als u denkt dit wijkt (teveel) af van hetgeen gekocht, laat er nogmaals een onafhankelijk
expert naar kijken, er zijn hiervoor voldoende mogelijkheden.
p.s. meteen aanpakken!
mvg