Moet klunzende keukenboer financieel tegemoetkomen?
Op 14 december 2016 werd onze keuken (gekocht bij Bemmel en Kroon) in 1 dag geplaatst door een monteur die ingehuurd werd door Bemmel. Er was vanalles mis (lades ipv een kast, verkeerde lade ingekort etc.), maar tot overmaat van ramp sloot de monteur de close-in boiler aan op bestaand leidingwerk zonder dat leidingwerk te controleren. In de spoelkast is de boel ongemerkt gaan lekken en dit leverde ons enkele weken later bolstaand laminaat op. De aluminiumbodemplaat in de spoelkast was men vergeten, dus vanuit de kast is het zo via de achterkant onder het laminaat gelopen.
Van Bemmel moesten wij onze eigen verzekering hier voor inschakelen. Die hebben een complete vloer moeten vergoeden.
Bemmel werkt niet erg mee. We hebben een verzoek tot financiële tegemoetkoming ingediend om alle extra opgenomen vrije dagen te vergoeden. Want naast het feit dat er via de verzekering 3 schadeexperts langs zijn geweest, en wij zelf de hele vloer moeten vervangen, loopt de afronding van de keuken ook dramatisch. De spatranden, die enkele weken na plaatsing keuken geplaatst zouden worden, kwamen al later dan gepland en bleken vervolgens niet te passen. Dat moest dus een paar weken later opnieuw (weer een vrije dag). Toen bleek een bepaald deel van de spatrand niet gepolijst te zijn, dus dat heeft de monteur ter plaatse maar even gedaan, waardoor wij nu een kleurverschil in gepolijste randen hebben.
Tevens geeft onze spoelbak een enorme knal als je er kokend water in afgiet. Volgens de monteur was dit volledig normaal (!) bij deze spoelbakken, maar Bemmel heeft aangegeven dat de spoelbak vervangen zal worden. Daar moeten we dan wel weer een halve vrije dag voor regelen. Echt iedere afspraak met Bemmel loopt mis, zelfs de kleinste bestelling gaat niet goed en iedereen (van monteur tot verkoper) vertelt een ander verhaal (de hierboven aangehaalde punten zijn slechts een deel van de ellende, er is echt zoveel misgegaan). Dit houdt in dat we zelf constant overal achteraan moeten zitten en dat we enorm gefrustreerd raken van al het gepruts. Volgens Bemmel kunnen ze ons niet financieel tegemoet komen omdat we de keuken wel hebben kunnen gebruiken. Zij zijn alleen verplicht de schades te herstellen of vervangen. We kunnen als troost een dinerbon krijgen... Heeft iemand enig idee wat we nog met dit verhaal kunnen doen?
Natuurlijk kunnen ze wel tegemoet komen, dus gewoon onwil.
Maar ja, dat is het nadeel van alles betalen voordat het klaar is.
Maar u kunt uw klacht overal neerzetten, heel slechte reclame voor ze.
Van dat vooraf betalen hebben we inderdaad een enorm wijze les geleerd, dat doen we dus nooit meer... Bedankt voor uw reactie.
Hallo Collie78 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel
Dank voor uw reactie. Hier staan zeker nuttige dingen tussen, we gaan kijken wat we hier mee kunnen!
Graag gedaan .
Jasses, wat een ellende.
Uiteraard is de leverancier verantwoordelijk voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden.
Zal dan ook wel een verzekering hebben voor aansprakelijkheid.
E.e.a. zal wel in samenspraak met de eigen verzekering geregeld worden.
Neemt niet weg dat enige compensatie van de frustratie en met name de op te nemen vrije dagen op z'n plaats zou zijn. Maar ja, ......
Ze moeten in ieder geval zorgen dat de keuken perfect opgeleverd wordt.
Ze voeren het CBW-logo, dus je kunt naar de geschillencommissie: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
Suc6
Bedankt voor uw reactie. De geschillencommissie is inmiddels een paar keer voorbij gekomen in tips, dus we gaan eens kijken of we daar echt iets mee kunnen. Bemmel wil op zich zorgen dat de keuken goed opgeleverd wordt, maar het duurt een eeuwigheid...
zet het toch gewoon op veesboek ;-)
Langzaamaan gaan we de social media inderdaad maar benutten...
Langzaamaan? Dit gebeurt toch al jaren?
Druk opbouwen ...
U kunt deze keukenzaak preventief nog schriftelijk eerst voorleggen dat u òf op allerlei fora en social media zult gaan klagen en de slechte service gaat rondtoeteren (wèl bij de waarheid blijven en aantoonbare feiten opsommen), òf/en de klachtencommissie wilt gaat inschakelen. Beide initiatieven zijn een duur imago-verlies voor Bemmel en Kroon, vooral wanneer uw verhaal duidelijk via Google zichtbaar wordt ... misschien wijst u ze nog eens extra hierop.
Dank voor uw reactie. We hebben korte tijd geleden al aangegeven bij Bemmel dat we zullen kijken welke stappen we verder kunnen ondernemen. Daar reageren ze helemaal niet op. Maar het kan inderdaad geen kwaad de stappen wat duidelijker voor ze uit te stippelen...
Dan zijn dit klunzen, want iedereen die toekomstig dit bedrijf gaat googlen, komt uw reactie tegen.
Nogmaals, oppassen dat uw beweringen en niets dan de waarheid vertellen zodat u niet wegens smaad een advocaat van Bemmel voor de deur heeft staan met een vordering. De geplaatste reviews zijn overigens doorgaans goed en positief.
Suc6.
Het knallen van de spoelbak is normaal voor de voordeligere bakken. Als u een merkbakken heeft zal dit niet gebeuren.
Heeft te maken met de dikte van het gebruikte materiaal.
Verder allemaal doffe ellende terwijl keukens heel duur zijn en je er eigenlijk van moet kunnen genieten.
Klinkt wel dat de leverancier welwillend is met de afhankelijkheid van de keuken zelf.
Dank voor uw reactie. Het knallen van een goedkopere spoelbak kan ik me voorstellen. Wij hebben echter een spoelbak van het merk Franke, dus dat zou echt niet moeten kunnen. Het stomme is alleen dat de servicemonteur van Bemmel bij hoog en laag heeft beweerd dat dit normaal is voor zo een bak, terwijl de servicemanager aangeeft dat de bak waarschijnlijk onder teveel spanning staat en dus vervangen gaat worden. De servicemanager reageert daarbij ook helemaal niet op de beweringen van de servicemonteur, hoe vaak we er ook over beginnen dat al het personeel daar totaal tegenovergestelde "informatie" geeft. heel irritant.
Verder is Bemmel inderdaad bereid dingen aan te passen, alleen duurt het allemaal enorm lang en gaat het ook bij de bestellingen weer constant mis. Zo wordt de spoelbak besteld met een speciaal matje voor onder de bak, en dan blijkt het matje weer niet besteld te zijn... En zo gaat het maar door...
Even kort, een Franke bak is inderdaad een bak waar dit geluid zich niet zou mogen voordoen. Dit.is één van de betere spoelbakken.
Ik hoop dat alles toch in orde komt in.een redelijke termijn. Alvast veel plezier van de keuken.
stuur ze een aangetekende brief, vermeld daarin dat u ze nog 14 dagen de tijd geeft om alle ellende op te lossen en als dit niet gebeurt dat u dan de koop ontbind, hier vallen dan ook onder de gepolijste rand en alle andere dingen die niet kloppen zoals verkeerde lade ingekort, kast ipv lade enz enz, schrijf elk mankement in deze brief...
komt u er niet uit schakel dan de geschillencommisie in en eis daar ontbinding van de koop EN alle vrije dagen vergoed die u tot nu toe en nog op zult moeten nemen...
Dank voor uw reactie. We zijn inmiddels al zover dat we gaan kijken wat onze opties bij de geschillencommissie zijn.
heeft bij ons bijna twee jaar geduurd voordat de keuken enigszins geplaatst werd zoals afgesproken.
Verkeerd ingemeten, verkeerd geplaats, verkeerde afmeting blad, niet afgetimmerd, kastjes niet goed in gemeten, apparatuur geen goede kwaliteit enz enz enz en maar kamperen, gevolg van de goedkoopste van het land U weet wel.
Jeetje, dat klinkt dramatisch! Ook al is de keuken van een "goedkope" winkel, dan nog zou dit niet zo mogen gaan...
Onze keuken is helaas niet van de goedkoopste en zelfs dan klopt er geen fluit van...
De meeste keukenboeren zijn prutsers
Ik had toen ik nog niet gepensioneerd was er veel ervaring mee
Maar deze spant wel de kroon
Mijn advies,neem een advokaat in de arm en maak de koop ongedaan en eis een
schade vergoeding voor materiele en inmateriele schade
Dank voor uw reactie. We hopen nog steeds dat het niet zover hoeft te komen, maar we zijn bang dat het straks toch zal moeten...
We moesten wel glimlachen om uw reactie "spant de kroon" in combinatie met een keuken van Bemmel en Kroon :-).
@Collie78 ,
Volgens Bemmel kunnen ze ons niet financieel tegemoet komen omdat we de keuken wel hebben kunnen gebruiken.
Dit is flauwekul , u heeft recht op een deugdelijk product , en u heeft garantie .
Onderneem nu aktie , u zit nog binnen de 6 maanden van de garantie .
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
. We kunnen als troost een dinerbon krijgen..
U hoeft een dinerbon niet te accepteren .
Biedt de verkoper u een tegoedbon aan?
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als u te maken hebt met een ondeugdelijk product. Wil de verkoper u toch alleen een tegoedbon geven? Stuur de verkoper dan onze voorbeeldbrief.
Voor verdere informatie lees hier ,
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Super! Hier kunnen we zeker wat mee, nogmaals dank!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Pictogram op beginscherm plaatsen
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer