sj
door sjaak_1 Feb 21, 2007 om 18:48
Geldzaken & recht

Moeten wij 666 € betalen na annuleren?

Geachte Experts,wij hebben een slaapkamermeubel besteld bij Woonboulevard Poortvliet
in week 36.de levertijd was 6 tot 8 weken.Het bedrijf was verplicht volgens
hun eigen huisregels om ons een brief te sturen in week 40 of uiterlijk in week 41
met daarin de informatie van de levertijd.Dit gebeurde niet en hebben wij zelf
telefonisch contact opgenomen in week 42.Toen kregen we te horen dat ze pas in
week 50 konden leveren omdat de kast nog niet gemaakt was.Dit vonden wij te
lang duren en hebben hun toen meteen mede gedeeld dat wij gaan annuleren.
Daar wilde het bedrijf niets van weten en gingen gewoon door om te leveren
in week 50.Maar toen kreeg het bedrijf in de gaten dat week 50 te laat was
omdat hun maar 1 maand later mochten leveren na de eerste 8 weken dus hebben ze ons
een brief gestuurd met de mededeling Hoera Hoera we kunnen eerder leveren en wel in week 48.
daarmee wilde ze voldoen aan de maximale levering van een maand later.
Het is namelijk zo dat in hun Artikel 6 bij no 3 staat dat als de levering langer duurd
dan 1 maand na week 42 wij het recht hebben om te annuleren zonder verdere kosten.In
het artikel staat dat wij zelfs schade vergoeding kunnen eisen.Zelfs toen wij al een paar brieven
hadden gestuurd wilde ze niet annuleren en gewoon door leveren.Maar nu willen ze dat wij
666 € betalen en het is nu al 823 € via een incasso bureau.Hun zijn aangesloten bij CBW en daar
staat ook het artikel 6 annuleren.Maar nu is onze vraag moeten wij nu betalen of staan wij in
ons recht om te annuleren zonder kosten?Gaarne uw reactie en bij voorbaat dank.
Hoogachtend:Mertens

561 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik denk dat je gewoon zult moeten betalen en bestelling zult moeten kopen of annuleren met bijkomende kosten,

zoals je zelf al zegt je kunt kostenloos annuleren als ze te laat leveren --

-Hoera Hoera we kunnen eerder leveren en wel in week 48.
daarmee wilde ze voldoen aan de maximale levering van een maand later.----------

en als ze dat dus doen dan zijn ze op tijd en daarmee is jouw recht om kostenloos te annuleren door te late levering dus niet van toepassing.

Pas als ze daadwerkelijk te laat zijn zou je kostenloos kunnen annuleren en dat is nu (nog) niet het geval.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Feb 21, 2007 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraagje,

Heeft u meteen nadat gezegd was dat de kast pas ik in week 50 geleverd kon worden, schriftelijk en aangetekend geannuleerd?( met opgaaf van redenen ) en waarom was een levering in week 48 ineens voor u een probleem, het is toch prettig als de verkoper probeert u toch tegemoet te komen?

Hebben ze nu wel of niet geleverd en als ze wel geleverd hebben, in welke week was dat dan?Heeft u niet geannuleerd, dan heeft u als het goed is de spullen ontvangen, en dan moet u ook betalen.

Als ze niet hebben geleverd omdat u zelf de koop annuleerde, dan zult u, zoals stacey aangeeft, toch de kosten moeten dragen.

Als u niet met lage kosten of kostenloos heeft kunnen annuleren, maar alleen de 'volle mep' moet betalen, volgens mij zou u dan alsnog levering kunnen eisen.

Oh en wat die levertijd betreft, is dat gesteld op maximaal 1 maand na week 42 (6 weken na bestelling) of op maximaal 1 maand na week 44 (8 weken na bestelling). En als laatste, de kast moest waarschijnlijk voor u op maat gemaakt worden, dat brengt andere verplichtingen van de koper met zich mee dan wanneer het een standaard artikel betreft.

Linda

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is niets geleverd want toen wij annuleerde hebben wij gezegd dat we iets anders gingen kopen.de kast was standaard.en als ze zouden leveren in week 50 dan waren ze te laat.en week 36 telt ook mee.dus week36,37,38,39,40,41,42,43 dit zijn de eerste 8 weken.dan 1 maand extra week 44,45,46,47,48.dan is leveren in week 50 toch te laat of niet.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar probleem is dat je dus te vroeg hebt geannuleerd, je had moeten annuleren zodra de termijn verstrekken was en ze daarmee dus niet aan de voowaarden voldaan zouden hebben.

Je moet ze eerst wel in de gelegenheid stellen hun afspraak na te komen, dat heb je in dit geval niet gedaan als je gelijk al in week 42 geannulleerd hebt.

-------telefonisch contact opgenomen in week 42.Toen kregen we te horen dat ze pas in week 50 konden leveren omdat de kast nog niet gemaakt was.Dit vonden wij te lang duren en hebben hun toen meteen mede gedeeld dat wij gaan annuleren.-----------

ve
door verwijderd - Feb 22, 2007 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, zoals stacey aangeeft, heeft u dus te vroeg geannuleerd.

U had kunnen annuleren in week 49 en niet al in week 42, toen was namelijk welliswaar de mededeling gedaan dat er waarschijnlijk pas in week 50 geleverd kon worden, maar op dat moment was er nog geen sprake van "in gebreke blijven" van de verkoper.

Echt, pas in week 49 had u de koop kunnen annuleren op grond van de leveringsvoorwaarden en het niet voldoen daaraan.

Nu is het dikke pech en denk ik dat u het beste zo snel mogelijk kunt gaan betalen, alvorens het tot een gerechtelijke procedure komt, die u vast en zeker gaat verliezen op álle fronten.

Linda.