ae
door aelmans Oct 6, 2005 om 21:53
Geldzaken & recht

Na een jaar nog steeds geen eindafreking van oxxio

in 2004 woonden we in een appartement we hadden toen stroom en gas van oxxio gekregen we zijn in oktober 2004 verhuisd naar een tussenwoning  hebben aan oxxio doorgegeven dat we verhuisd waren maar ze konden niet meteen gas en stroom leveren dat duurde 2 weken. na een tijdje kwamen we erachter dat we sinds oktober helemaal geen gas of stroom kregen van oxxio maar hebben we altijd de rekeningen moeten  betalen terwijl we niks van hun kregen en we hebben zelfs al een keer een brief van het intrium justitia gekregen omdat we een rekening niet betaald hadden. we hebben een deel van het geld terug en nu zijn we al bijna een half jaar op de eindafrekeing en het resterend bedrag aan het wachten. we hebben nooit gas en stroom gekregen maar moesten wel betalen voor iets wat we niet geleverd kregen. we hebben al tig keren gebeldt met ze over de eindafrekening en het resterende bedrag maar worden altijd aan de kant geschoven. wat moeten wij nou doen.

met vriendelijke groet

jens en daphne

1748 9 Rapporteer

mv
door mvdmeel - Oct 7, 2005 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jens en Daphne,

Ik kan jullie vraag helaas niet beantwoorden, maar ben zelf ook benieuwd naar het antwoord. Ik ben zelf sinds 2002 klant bij Oxxio (toen nog energiebedrijf.com) en heb in juli 2004 een afrekening gehad tot en met april 2003. Sindsdien zit ik achter de afrekening van tot en met maart 2003 en intussen tot en met maart 2004 aan. Steeds wordt beloofd dat er binnen een paar weken een afrekening zal volgen, maar intussen gebeurd er niets. De klantenservice mag of kan je ook niet doorverbinden met de verantwoordelijke afdeling om direct antwoord of reactie te krijgen. Ze kunnen het alleen doorgeven. Vandaag was ik het helemaal zat en heb mijn contract opgezegd. Graag wil ik weten of je nu een eventuele bijbetaling nog kan weigeren. Nu opzoek naar een andere leverancier, maar heeft bijvoorbeeld Caplare energy zijn zaakjes wel op orde, of begint het dan weer van voor af aan?

Sterkte en succes met de hopelijk betere antwoorden.

Martin

an
door anitast - Oct 7, 2005 om 20:28
11 Antwoorden / 8 Vragen

Ik kreeg, nadat ik de vraag had gesteld, waar blijft mijn jaarafrekening een heel leuk berichtje terug van Oxxio. Ze vertelden mij het volgende: omdat wij nieuw zijn in gas en electra duurt het even voordat u uw jaarafrekening krijgt. Nu wilde ik naar een andere "provider"voor gas overstappen en dit kon dus niet volgens oxxio. Nu krijg ik dus een brief dat ik weer een nieuwe jaarafrekening ga krijgen en de 10 dagen die geleverd zijn door de andere firma (eneco) niet worden berekend in mijn betaling. Ik betaal dus gewoon wel de volle mep en heb ook nog steeds geen jaarafrekening gekregen. Een ideetje voor de kassa redactie om oxxio hier eens naar te vragen?

k2
door k20 - Oct 7, 2005 om 22:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik wacht sinds november 2004 op een eindafrekening van oxxio, door een naamswijziging ben ik zonder mijn medeweten naar de nuon teruggezet, oxxio heeft nog wel 6 maanden de automatische incasso afgeschreven

Katinka de Boer

si
door sidney536 - Oct 8, 2005 om 00:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jens en Daphne,

Ik wacht sinds december 2004 op een eindafrekening van oxxio. Geen resultaat na vele keren bellen en emailen. Ik heb de vraag in het forum gesteld en kreeg van een ander forumlid het email adres van Erik de Heus, de directeur van Oxxio. Misschien moeten wij hem eens bombarderen met emails zodat hij er zelf gek van wordt en er eindelijk eens iets gedaan gaat worden aan dit soort grapjes. We worden steeds maar zoetgehouden maar krijgen geen eindafrekening met als gevolg dat je straks een enorm bedrag extra moet betalen. Schrijf hem een email: E.deHeus@oxxio.nl misschien dat dat helpt. Ikzelf heb nog niets gehoord maar hijzelf  belde met de Vara om te weten hoe ik aan zijn emailadres kwam, dus als hij nou gek gemaakt wordt, dan worden we misschien sneller geholpen.

Groetjes en veel succes,

Sidney536

yu
door yummie - Oct 8, 2005 om 10:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het daar een enorme puinhoop. Ik wacht namelijk al vanaf 09 februari 2002 op de jaarafrekeningen t/m heden. Dus het kan nog veel langer. Ook ik heb brieven gekregen van intrum justitia en het vervelende hier aan is, dat de fout allemaal bij hen ligt, maar jij uiteindelijk wel weer overal op mag gaan reageren, wat je tijd en geld kost. Ook ben ik al meer dan twee jaar bezig om jaarafrekeningen te ontvangen door te schrijven, e-mails te sturen en te bellen. Niets helpt. Standaard krijgt men het antwoord, we sturen het door naar de desbetreffende afdeling en dan......ja je zult het antwoord wel weten: je hoort dan niets meer. Zo gaat dit bij mij al meer dan 2 en een half jaar. KASSA dit kan toch niet. Inmiddels kan ik die naam Oxxio niet meer horen. Ik ben zelfs een keer gebeld door Oxxio, niet om het op te lossen. Nee, met de vraag of ik mijn girorekeningnummer bekend wilde maken om een bedrag van 25 euro af te kunnen schrijven, want dit moest nog betaald worden. Uiteraard heb ik gezegd dat ze dit niet kregen, want ik had nog geld van hun te goed, d.m.v. mijn jaarafrekening en dat ik van een bedrag van 25 euro niets afwist, want er werd namelijk al iedere maand via een incasso 32 euro van mijn rekening afgeschreven, waar ik dan uiteindelijk nog geld van tegoed had, gezien mijn eletriciteitsverbruik. Het antwoord van die dame was: ach mevrouw, het is maar 25 euro hoor. Nou ja zeg, dit is toch het toppunt. Ik ben dan ook bang, dat jullie nog weleens heel lang moeten wachten. Ik hoop dan ook dat het niet zo lang duurt dan bij mij, maar ik vrees het ergste. Want ik wacht nu nog steeds. Terwijl de automatische incasso maar gewoon doorgaat. Dit bedrijf zou eens flink aangepakt moeten worden. Ik raad dan ook iedereen aan, GEEN energie af te nemen van oxxio, want dan beginnen de problemen pas echt.

Groetjes Irma.

sp
door spadafino - Oct 8, 2005 om 11:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uit alle berichten de afgelopen periode, blijkt helaas dat Oxxio zijn zaakjes helemaal niet op orde heeft. Ook ik kan een hele reeks van ellende met Oxxio opnoemen en dit duurt al meer dan een jaar en helaas nog geen oplossing. Bij de DTE kun je dit melden en uiteraard bestaat er ook een geschillencommissie die de klachten behandeld. Echter is de wachttijd momenteel erg lang. Wellicht is het nog een oplossing om met alle gedupeerden een gezamelijke advocaat in te schakelen die een proces opstart met als eis dat alle lopende klachten en problemen binnen 1 maand dienen te zijn / worden opgelost. mijn pogingen tot mailen, bellen en twee keer toe een aangetekende klacht indienen hebben helaas nog niets opgeleverd.

in ieder geval wens ik iedereen succes toe met het oplossen van hun sores met oxxio !!

Groet

Claudia

wi
door witlof7 - Oct 8, 2005 om 14:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een heel gedoe gehad over mijn eindafrekening.Mijn netwerkbeheerder lag/ligt dwars in deze,hij gaf de cijfers niet door.Toen ik uiteindelijk de jaarafrekening kreeg bleek ik zelfs geld terug te krijgen volgens hun(de elek.leverancier).Dit kan gewoon echt niet(volgens de juffrouw wel!!!!).Ik wacht af ze zoeken het zich maar uit.Mensen een tip als het allemaal goed loopt stap dan niet over naar een andere leverancier.Dit kan je een boel kopzorgen en gedoe besparen(en dat is die twee tientjes winst per jaar niet waard).

ke
door kesdan - Oct 9, 2005 om 10:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, ook ik heb veel problemen met de oxxio voorheen durion. Ik kreeg na mijn opzegging na 4 maanden een eindafrekening waar niets van klopte dus daar ben ik tegen in beroep gegaan na een heleboel telefoontjes en brieven kreeg ik na een jaar een nieuwe eindafrekening. Die wel klopt maar het bedrag wat ik terug kreeg klopt weer niet want ze hebben er zogenaamde niet betaalde rekening weer van af getrokken. Ondertussen heb ik drie maanden dubbel betaald en incassokosten aan interum justitia (volgens mij is dit gewoon hetzelfde als oxxio) ben ik ook kwijt. Dus ik adviseer al mijn vrienden kenissen en collega's nu NOOIT in zee gaan met oxxio. Ik heb het er bij gelaten want het is erg slecht voor je bloeddruk en de telefoonkosten lopen alleen maar op.

succes ermee Marianne

ja
door jank1 - Oct 9, 2005 om 14:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook wij zijn erin geluisd door Oxxio. Hebben ook na bijna anderhalf jaar nog steeds geen kloppende jaarafrekening dus ook geen eindafrekening (wij zijn weer teruggegaan naar Essent). Inmiddels wel een bedrag betaald vanwege een bijbetaling die we moesten doen door te hoog energieverbruik. Echter de meterstanden die Oxxio had bepaald werden met ruim 50% overschreden, dus een meterstand die nog lang niet bereikt was! Oxxio beloofde dat het snel rechtgetrokken zou worden na een correcte jaarafrekening...Na terugkeer bij Essent werd er nog diverse malen een bedrag afgeboekt dat we elke keer terughaalden wat weer een brief opleverde van Interim Justitia...wat een slechte organisatie is dat zeg! Na verschillende emails, telefoontjes waarin telkens beterschap werd beloofd "uw brief is verstuurd naar desbetreffende afdeling op het hoofdkantoor" heb ik Oxxio een brief gestuurd mat opsomming wan onze grieven. . Hierin heb ik ook vermeld dat ik de Stichting Geschillen Commissie in zal schakelen als ik na een maand nog geen afdoend bericht heb ontvangen. Ik verwacht geen bericht van Oxxio (je zou daar maar werken bij die klantenservice!) en hoop dat SGC iets voor ons kan doen. Er is dus nog steeds geen bedrag rechtgetrokken maar dat had je misschien al wel ingeschat...

Succes!

Jan