stofzuigers
door stofzuigers Jun 7, 2012 om 22:31
Geldzaken & recht

Nep e-mails

Ik krijg elke dag deze mail in mijn mailbox,
elke dag verwijder ik hem, is dit een echt mailtje???
Heb geen internet bankieren bij deze bank.

MvG.

2135 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de mail: Hebben meerdere mensen deze mail ontvangen?

Nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem

Geachte klant,

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende.

Zoals u weet doet de ABN-AMRO er alles aan om uw Internet Bankieren en Mobiele applicaties zo optimaal mogelijk te beveiligen.
Tot onze spijt is de ABN-AMRO samen met andere Nederlandse banken doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Na aanleiding van het hoge percentage slachtoffers zijn wij een campagne gestart om dit te bestrijden en door uw medewerking in het vervolg te kunnen voorkomen. Alle online bankrekeningen dienen daarom te worden gekoppeld aan een nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, zodat verdachte pogingen tot fraude op uw Internet Bankieren sneller getraceerd en opgelost kunnen worden.

Er is helaas geconstateerd dat uw Internet Bankieren tot op heden nog fraudegevoelig is en niet is voorzien van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5 tot 10 minuten van uw tijd, om deze update compleet te maken om de beveiliging van uw Internet Bankieren zo snel mogelijk in orde te maken.

Hierbij vragen wij u gebruik te maken van de onderstaande link:

http://grsystem.com.br/sys/abn/

Na deze update zal een van onze medewerkers contact met u opnemen om het gehele proces te voltooien. Zodra het proces gereed is kunt u weer optimaal gebruik maken van uw Internet Bankieren.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ABN-AMRO Nederland

2007 - 2012 ABN AMRO

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet doen!!! Zij proberen u gegevens te krijgen, maar zij hebben het mis u zit niet eens bij ABN Amro. Gewoon naar ongewenste laten verplaaten. Dat kan u instellen voor elke mail die u niet wilt hebben.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen gebruik maakt van internetbankieren van deze bank, ljkt me dit duidelijk een nepmail. Daarnaast vraagt de bank nooit online om gegevens. Lees ook hier.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had ik onlangs ook en hier vermeld als topic.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

emcede schreef op donderdag 7 jun 2012, 23:00: Als u geen gebruik maakt van internetbankieren van deze bank, ljkt me dit duidelijk een nepmail. ....

Ook als je wèl internetbankiert bij deze bank, dan is het nog steeds een nepmail...... ;-)

Al die mailtjes over zogenaamde updates van beveiligingssystemen zijn nep. Deze is dan nog in fatsoenlijk nederlands geschreven, maar meestal is het niet te lezen omdat het uit het engels vertaald is. Zoals al gezegd, gewoon weggooien en geen energie in steken.

Freya

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het grootste gevaar is inderdaad dat deze nepmails in steeds beter en foutloos Nederlands worden geschreven waardoor steeds meer mensen erin trappen.

Er waren al zat mensen die ondanks het "steenkolen" Nederlands deden wat er in de mails gevraagd werd laat staan nu de mails inhoudelijk steeds beter worden.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

swat1500 schreef op donderdag 7 jun 2012, 23:45: Het grootste gevaar is inderdaad dat deze nepmails in steeds beter en foutloos Nederlands worden geschreven waardoor steeds meer mensen erin trappen.

Er waren al zat mensen die ondanks het "steenkolen" Nederlands deden wat er in de mails gevraagd werd laat staan nu de mails inhoudelijk steeds beter worden.

Ja als men dat niet door hebt dan ben je de sigaar. Als men goed nadenk dan kan je deze mailsgewoon verwijderen.Vooral als het op deze manier wordt gedaan.Nooit en nooit reageren op dit soort poging om gegevens los te krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

swat1500 schreef op donderdag 7 jun 2012, 23:45: Het grootste gevaar is inderdaad dat deze nepmails in steeds beter en foutloos Nederlands worden geschreven waardoor steeds meer mensen erin trappen.

Er waren al zat mensen die ondanks het "steenkolen" Nederlands deden wat er in de mails gevraagd werd laat staan nu de mails inhoudelijk steeds beter worden.

Of de mails in goed of slecht Nederlands zijn opgesteld, zou geen enkel verschil moeten maken. Iedereen kan zo langzamerhand weten dat geen enkele bank mailtjes stuurt met het verzoek om in te loggen via een link in de mail.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die link in dat e-mailtje verwijst naar een website in Brazilië. grsystem.com.br/sys/abn/
Gaat er dan geen belletje rinkelen???

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 07:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort phishing mail krijg ik zelfs zogenaamd van banken waar ik geen klant van ben.

Een bank vraagt nooit via telefoon of e-mail om gegevens om een account te updaten of wat voor smoes er dan ook gebruikt wordt.

Afzender en/of domein van afzender blokkeren en dan shift+ del. Dat verwijdert het irritante mailtje voorgoed van uw computer.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

swat1500 schreef op donderdag 7 jun 2012, 23:45: Het grootste gevaar is inderdaad dat deze nepmails in steeds beter en foutloos Nederlands worden geschreven waardoor steeds meer mensen erin trappen.

Er waren al zat mensen die ondanks het "steenkolen" Nederlands deden wat er in de mails gevraagd werd laat staan nu de mails inhoudelijk steeds beter worden.

Phishing mails identificeren op basis van slecht taalgebruik is gebaseerd op het idiote idee dat internetoplichters altijd buitenlanders zijn (het gevaar komt immers altijd uit de grote boze buitenwereld, en nooit vanuit het beschermde gebiedje binnen de dijken).

Maar Nederlandse criminelen kunnen natuurlijk net zo makkelijk een phishing actie beginnen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 07:40:

Afzender en/of domein van afzender blokkeren en dan shift+ del. Dat verwijdert het irritante mailtje voorgoed van uw computer.

Totdat ze gewoon weer een ander afzenderadres gaan gebruiken....

Ik heb zelf een gmail account en moet zeggen dat alle phishing mails netjes in de spam folder worden gegooid. Mijn inbox is 100% schoon zonder dat ik zelf actie hoeft te ondernemen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze mails ook gekregen, en via twitter van de ABN-AMRO het volgende bericht gekregen.
Goed dat je zo alert bent. Wij ontvangen toekomstige phishingmails graag op valse-email@nl.abnamro.com.

Of je kunt ze zoals meerdere hier vermelden ze gewoon verwijderen.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 07:40: Dit soort phishing mail krijg ik zelfs zogenaamd van banken waar ik geen klant van ben.

Gek is dat. Je zou toch denken dat ze weten bij welke bank je zit. Het lijkt wel of ze aan het vissen zijn.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 8 jun 2012, 00:01:
swat1500 schreef op donderdag 7 jun 2012, 23:45: Het grootste gevaar is inderdaad dat deze nepmails in steeds beter en foutloos Nederlands worden geschreven waardoor steeds meer mensen erin trappen.

Er waren al zat mensen die ondanks het "steenkolen" Nederlands deden wat er in de mails gevraagd werd laat staan nu de mails inhoudelijk steeds beter worden.

Of de mails in goed of slecht Nederlands zijn opgesteld, zou geen enkel verschil moeten maken. Iedereen kan zo langzamerhand weten dat geen enkele bank mailtjes stuurt met het verzoek om in te loggen via een link in de mail.

Heb je gelijk in maar hoeveel mensen bewaren nog al hun kentekenpapieren in de auto of hebben een papiertje in hun portemonnee met daarop hun pincode?

Er zijn helaas zat mensen die geen besef hebben of zich helemaal niet realiseren dat een bak zoiets niet zal doen. Hoe vaak ze er ook op worden gewezen. Vaak worden ze pas door schade en schande wijzer.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2012 om 05:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw,

Vervelend dat u elke dag dergelijke mails ontvangt.

Het e-mailbericht en eventuele bijlagen die u hebt ontvangen zijn inderdaad niet afkomstig van ABN AMRO. Waarschijnlijk wil men met deze mail uw financiële gegevens achterhalen voor het plegen van fraude.

ABN AMRO zal nooit via e-mail naar uw rekeningnummer, creditcardnummer, overige pasgegevens, geboortedatum of andere persoonlijke en financiële gegevens vragen. Als u mail ontvangt waarin dit wel het geval is, wees dan alert en vul geen gegevens in. Klik ook niet op links die in deze mails staan.

Ontvangt u een dergelijke mail, dan kunt u deze doorsturen naar valse-email@nl.abanmro.com . Ook kunt u via onze website een melding hiervan maken. Ga hiervoor naar www.abnamro.nl/veiligheid. Gebruik het formulier via de link 'Melding Internetcriminaliteit' onder 'Contact' in de rechterkolom.

We stellen elke doorgestuurde phishingmail op prijs.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Mw. D. Piquet

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ABN-AMRO

Geachte klant,

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.

Afgelopen jaar is de ABN-AMRO, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.

ABN-AMRO Update Formulier

1. Voornaam*:

2. Achternaam*:

3. Mobiel Nummer*:

4. Telefoonnummer*:

5. E-mailadres*:

6.Adres*:

7.Postcode*:

8.Geboortedatum (dd/mm/jjjj)*:

9. rekeningnummer*:

10.pasnummer*:

Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,

ABN-AMRO ONLINE
http://www.abnamro.nl

Copyright 2012, ABN AMRO NETHERLANDS. All rights reserved.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op maandag 2 jul 2012, 09:25: ABN-AMRO

Geachte klant,

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.

Afgelopen jaar is de ABN-AMRO, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.

ABN-AMRO Update Formulier

1. Voornaam*:

2. Achternaam*:

3. Mobiel Nummer*:

4. Telefoonnummer*:

5. E-mailadres*:

6.Adres*:

7.Postcode*:

8.Geboortedatum (dd/mm/jjjj)*:

9. rekeningnummer*:

10.pasnummer*:

Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,

ABN-AMRO ONLINE
http://www.abnamro.nl

Copyright 2012, ABN AMRO NETHERLANDS. All rights reserved.

Promotie van phishing met dit epistel?!

*Melden criminaliteit*

*Wat doet ABN·AMRO met phishing!*

ve
door verwijderd - Jul 2, 2012 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Promotie van phishing met dit epistel?!......

En jij doet het nog eens dunnetjes over door te quoten?!