hilfe
door hilfe Sep 24, 2015 om 12:33
Geldzaken & recht

(niet) Het schip ingegaan

Beste adviseurs,
Ik heb bij Nationale TheaterKassa (NTK) voor 19 augustus 2015 een partyschip/zeilschip geboekt voor SAIL 2015 op basis van all in. De volgende prijzen heb ik betaald: 2 * Partyschip/zeilschip a € 51,25 = € 102,50 2 * All In pakket a € 21,25 = € 42.50 In totaal dus € 143. Het volgende kreeg ik voorgeschoteld: 1. Het partyship was geen partyschip maar bleek niets meer dan een oude pont van het Gemeente Vervoersbedrijf. 2. Omdat het een pont was, waren er ook geen facilitaire voorzieningen aan boord, zoals een toilet Kunt u zich voorstellen, een partyschip zonder toilet. Mede hierdoor hebben mijn medepassagier en ik het noodgedwongen gehouden op 1 drankje op deze pont. 3. De beste plaatsen waren al meteen bezet waardoor wij door de plastic ramen heen naar buiten moesten kijken 4. Er was geen begeleiding bij het in en uitstappen van de pont . Ook mensen die niet geboekt hadden konden instappen. 5. De drankjes bleken niet inclusief in het all in pakket. (leest u het svp goed) Hierin is geen melding gemaakt bij het boeken van het all in pakket. Als dat zo was, dan had ik het niet gekozen. 6. De hapjes bestonden uit 6 zeer kleine flauwe piepkleine baksels die nergens naar smaakten. En dat voor € 21.25 p p Ik had het zo mooi voorgesteld aan mijn partner want voor € 143 mag je wel wat verwachten. Het is een zware domper geworden. Van NTK heb ik de kosten van de nauwelijks genoten ALL in pakket teruggestort gekregen. (42.50) Ik vond dat zeker niet voldoende en stelde voor om de klacht af te handelen met een Theater Bon van 75 Euro of iets in die richting. Echter NTK informeerde mij dat mijn klacht was afgehandeld. Ik ben het hier niet mee eens. Graag uw advies wat ik nog kan doen. Dank u wel Met vriendelijke groet, hilfe

2625 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 12:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Had het schip wel zeilen? Daar kan ik me bij een pont niets bij voorstellen.

Ik ben het helemaal met u eens, bij een partyschip mag je een toilet verwachten. Kon u wel ergens uw handen wassen?

Naar mijn mening is hier een wanprestatie geleverd.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 12:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat u kunt doen is schriftelijk een verzoek tot schadevergoeding. Helaas is het bedrag nmm te laag om voor naar de rechter te gaan. In zo'n geval is het goed om overal waar u maar kunt klagen op internet ook daadwerkelijk te klagen.

Denk aan
klacht.nl
klachtenkompas.nl

Kijk of u nog meer sites kunt vinden.

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2015 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Betrof het een arrangement zoals klik hier?
De bovenste versie betreft een zeilschip en de onderste versie veerboten o.i.d.

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 15:29
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 24 sep 2015, 14:49]Betrof het een arrangement zoals klik hier?
De bovenste versie betreft een zeilschip en de onderste versie veerboten o.i.d.

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 15:31
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 24 sep 2015, 14:49]Betrof het een arrangement zoals klik hier?
De bovenste versie betreft een zeilschip en de onderste versie veerboten o.i.d.

Ja die was het inderdaad.

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 15:37
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 sep 2015, 12:46]Had het schip wel zeilen? Daar kan ik me bij een pont niets bij voorstellen.

Ik ben het helemaal met u eens, bij een partyschip mag je een toilet verwachten. Kon u wel ergens uw handen wassen?

Naar mijn mening is hier een wanprestatie geleverd.

dank voor reactie. Nee, je kon nergens je handen wassen.

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2015 om 15:55
11590 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft inmiddels wel € 42,50 terug gekregen. Er is dus nu een meningsverschil tussen u en de verkoper de hoogte van de "schadevergoeding". Als u gaat roeptoeteren op media, vermeld dat wel dat u dit reeds gehad heeft. Maar ik denk dat een persoonlijk gesprek op normaal nivo meer uithaalt als "roeptoerteren".

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2015 om 16:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=hilfe schreef op donderdag 24 sep 2015, 15:31][quote=aurora1 schreef op donderdag 24 sep 2015, 14:49]Betrof het een arrangement zoals klik hier?
De bovenste versie betreft een zeilschip en de onderste versie veerboten o.i.d.

Ja die was het inderdaad.

Als u geboekt had voor het partyschip, wat ik vermoed gezien de door u genoemde bedragen, dan is op de plaatjes te zien dat het niet om een zeilschip ging, dat arrangement was duurder.
Verder staat bij het partyschip (en het zeilschip) vermeld dat het exclusief hapjes en drankjes is en dat je die apart moest afrekenen.
U heeft die tocht gemaakt en het geld voor All in toch terug gekregen?

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 16:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch vind ik het wel anders nu ik de aankondiging zie. Het is dus maar een party van 2 uur en u heeft niet voor het zeilschip gekozen. In deze aankondiging staat er wel bij dat voor het drinken apart moet worden betaald, is dat later aangepast? Het eten is ook een paar euro goedkoper.
Klopte het plaatje bij de boot die u kreeg?

Het blijft een feit dat op een party een toilet aanwezig moet zijn. En ook vind ik dat als er eten wordt geserveerd er gelegenheid moet zijn om je handen te wassen. Het was eigenlijk geen party, maar een langdurige oversteek met een pont. Ze hebben het met woorden een beetje 'opgeleukt'.
De echte 'party' speelde zich op het zeilschip af, vrees ik.

Overigens, ik mag er van uitgaan dat u dat gesprek op 'niveau' al heeft gevoerd. Daarna lekker roeptoeteren ;-)

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 17:07
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 sep 2015, 16:24]Toch vind ik het wel anders nu ik de aankondiging zie. Het is dus maar een party van 2 uur en u heeft niet voor het zeilschip gekozen. In deze aankondiging staat er wel bij dat voor het drinken apart moet worden betaald, is dat later aangepast? Het eten is ook een paar euro goedkoper.
Klopte het plaatje bij de boot die u kreeg?

Het blijft een feit dat op een party een toilet aanwezig moet zijn. En ook vind ik dat als er eten wordt geserveerd er gelegenheid moet zijn om je handen te wassen. Het was eigenlijk geen party, maar een langdurige oversteek met een pont. Ze hebben het met woorden een beetje 'opgeleukt'.
De echte 'party' speelde zich op het zeilschip af, vrees ik.

Overigens, ik mag er van uitgaan dat u dat gesprek op 'niveau' al heeft gevoerd. Daarna lekker roeptoeteren ;-)

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 17:09
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 sep 2015, 16:24]Toch vind ik het wel anders nu ik de aankondiging zie. Het is dus maar een party van 2 uur en u heeft niet voor het zeilschip gekozen. In deze aankondiging staat er wel bij dat voor het drinken apart moet worden betaald, is dat later aangepast? Het eten is ook een paar euro goedkoper.
Klopte het plaatje bij de boot die u kreeg?

Het blijft een feit dat op een party een toilet aanwezig moet zijn. En ook vind ik dat als er eten wordt geserveerd er gelegenheid moet zijn om je handen te wassen. Het was eigenlijk geen party, maar een langdurige oversteek met een pont. Ze hebben het met woorden een beetje 'opgeleukt'.
De echte 'party' speelde zich op het zeilschip af, vrees ik.

Overigens, ik mag er van uitgaan dat u dat gesprek op 'niveau' al heeft gevoerd. Daarna lekker roeptoeteren ;-)

Dank voor uw reactie zoekster. Ik heb zeker gesperk op niveau gehad. Dit is nl. de laatste reactie van Nationale Theaterkassa:

begin:

Middels de reeds gemaakte restitutie hebben wij e.e.a. reeds afgesloten naar u namens de organisator.

Uw recente verzoek zal helaas niet worden gehonoreerd.

De reeds gemaakte restitutie is wat het is, meer zal het niet zijn.

Ik wens u alsnog een fijne dag.

eind

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 17:12
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 24 sep 2015, 16:23][quote=hilfe schreef op donderdag 24 sep 2015, 15:31][quote=aurora1 schreef op donderdag 24 sep 2015, 14:49]Betrof het een arrangement zoals klik hier?
De bovenste versie betreft een zeilschip en de onderste versie veerboten o.i.d.

Ja die was het inderdaad.

Als u geboekt had voor het partyschip, wat ik vermoed gezien de door u genoemde bedragen, dan is op de plaatjes te zien dat het niet om een zeilschip ging, dat arrangement was duurder.
Verder staat bij het partyschip (en het zeilschip) vermeld dat het exclusief hapjes en drankjes is en dat je die apart moest afrekenen.
U heeft die tocht gemaakt en het geld voor All in toch terug gekregen?

U hebt gelijk, dat staat inderdaad op die website.
Het toegangsbewijs vermeldt het volgende:

Rondvaart Traditioneel Zeilschip/Partyschip
Partyschip
Woensdag 19 augustus 2015
Rondvaart Zeilschip/Partyschip
All-in pakket Normaal
€ 21.25
Ticketprijs: € 19.50
Bespreekkosten: € 1.75

Had verwacht dat daar ook drankjes bijzaten.

hilfe
door hilfe - Sep 24, 2015 om 17:40
53 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 sep 2015, 17:31]Als u heeft besteld via de site die aurora1 aangaf, dan had u kunnen/moeten lezen dat de drankjes niet bij de all-in hoorde. Het is inderdaad belachelijk om het dan all-in te noemen, maar u had het wel kunnen weten. Het staat duidelijk op de site.

Nou ja, waar het eigenlijk op neer komt, is dat het niet voor herhaling vatbaar is. Het is maar eens in de 5 jaar, voor een volgende keer bent u gewaarschuwd.

Helemaal mee eens. Volgende keer met de OV chipkaart op de IJpont. Misschien zijn er nog reacties. Ik wacht ze nog af. In ieder geval dank voor advies.

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2015 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Volgende keer met de OV chipkaart op de IJpont".
Dat heb ik vrienden ook aangeraden, een paar keer met die pont op en neer, toen ik die op de webcams zag. Die deden naar mijn indruk zelfs ook hun best om de passagiers zoveel mogelijk te laten zien als dat kon, en ze moesten nogal eens voorrang verlenen aan mooie zeilschepen e.d.

zoekster
door zoekster - Sep 25, 2015 om 14:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u heeft besteld via de site die aurora1 aangaf, dan had u kunnen/moeten lezen dat de drankjes niet bij de all-in hoorde. Het is inderdaad belachelijk om het dan all-in te noemen, maar u had het wel kunnen weten. Het staat duidelijk op de site.

Nou ja, waar het eigenlijk op neer komt, is dat het niet voor herhaling vatbaar is. Het is maar eens in de 5 jaar, voor een volgende keer bent u gewaarschuwd.