me
door mercedes_stela Feb 16, 2011 om 11:26
Geldzaken & recht

NIet mee eens met betaling!!

Ik heb een proef zet van Beyond Beauty gekregen. Toen moet ik verzend kosten betalen. Die heb ik all betlaad.
Het was een telefoon verkoop.
Die vrouw aan de telefoon zei: Je kan 1 maand gratis uit proberen en daarna mag je zelf weten of je verder wil.
Die pakket is op 1 januari 2011 gestuurd.
En ik heb op 1 februari heb ik stop gezet via hun site. Maar ze hebben weer een pakket gestuurd die heb ik all terug gestuurd. Ze hebben all via mijn bank af geschreven.
Die ik terug geboekt. Toen heeft Beyond Beauty Incasso
gestuurd.

Daarna heb ik naar hun email gestuurd en gebeld. Via email antworden ze binnen 10 werkdagen.

Via telefoon die vrouw zei: Jij bent telaat met stop zeggen.. je moest voor 23 januari stop zeggen. Ik heb helle verhaal aan haar uitgelegd maar die vrouw zei: jij moet toch betalen!! en daarna ga contact nemen met hoofdkantoor.
Ik vroeg telefoon nummer van hoofdkantoor... maar ze zei moet via email.
Ik hebe toch all email gestuurd dus.. heb ik antwoord gewacht.

Mijn gestuurd brief:
Hallo Beyonde Beauty,
Ik heb vandaag brief gekregen dat ik moet ¤25,91 betalen. Ik heb vorige week van jullie een pakket ontvangen maar die heb ik vorige week donderdag terug gestuurd.
Ik heb helemaal geen kwartaal - abonnement!! Ik mocht 1 maand gratis proberen, daarna mag ik zelf weten of ik verder wil. Ik wil niet verder Beyonde Beauty gebruiken.
Omdat het heeft op mijn huid niet gewerkt. En ik heb via jullie site aangegeven dat ik niet verder wil.
Ik hoop dat dit zo duidelijk is.


Paar dagen later kreeg een email van Beyond Beauty.
Op brief stond dit:
Wij hebben uw opzegging in goede orde ontvangen en correct verwerkt.

In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Beyond Beauty,
indien er niet tijdig (uiterlijk 23-01-2011) is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt.
Aangezien wij uw annulering te laat hebben ontvangen, hebben wij u een kwartaalzending (goed voor 3 maanden) toegestuurd.


De kosten van deze zending (3x € 23,90) incasseren wij achteraf in drie gelijke maandelijkse termijnen.


Het retour sturen van onze producten ontslaat u tevens niet van uw betalingsverplichting (wij hebben
overigens ook nog geen kwartaalzending retour ontvangen).


Ik heb hellemaal geen kwartaal pakket ontvangen.
Eerst telefoon gesperk zeiden ze van jij gebruikt voor 1 maand dan zeggen ze jij moet in 3 weken stop zeggen.


Ik heb nog een keer brief gestuurd. Want ze hebben bandopname gedaan eerst toen ze mij een proef pakket aanbiedde.

Mijn vraag is:

Wie heeft hier gelijk??






1048 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Feb 16, 2011 om 11:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--In de brief die u samen met de proefzending heeft ontvangen staat duidelijk aangegeven dat Beyond Beauty,
indien er niet tijdig (uiterlijk 23-01-2011) is geannuleerd, automatisch een vervolgzending verzendt--
--En ik heb op 1 februari heb ik stop gezet via hun site--

Als je te laat hebt geannuleerd heb je te laat geannuleerd en zit je dus aan vast en zul je moeten betalen.
Voorwaarden lezen voor je iets doet/uit probeerd dus.

stacey
door stacey - Feb 16, 2011 om 11:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

En Nu gelijk opzeggen om te voorkomen dat je er nog een kwartaal aan vast zit !

--10.3 Ten aanzien van de vervolgleveringen is de Klant uitsluitend gerechtigd deze te annuleren via een emailbericht of telefonische mededeling aan Beyond Beauty, met inachtneming van een termijn van twee weken voorafgaand aan de eerstvolgende (kwartaal)levering door Beyond Beauty.--Voorwaarden

Doe dat per mail, zet leesbevestiging aan en verzoek een Bevestiging van beëindiging (heb je later bewijs van juiste opzegging/einddatum)

marcel75
door marcel75 - Feb 16, 2011 om 12:23
5124 Antwoorden / 4 Vragen
0

Sowieso ben je op 1 februari te laat. Dat is namelijk vanaf 1 januari gerekend 1 maand + 1 dag.

Daarnaast ben je gewoon te laat met opzeggen. Als ze duidelijk hebben aangegeven dat je een week voor verzending moet aangeven dat je niet verder wilt, moet je dat wel zelf in de gaten houden. Die week is ook wel logisch. Ze moeten immers de pakketten samenstellen en verzenden. Dat kun je niet nog even op de dag van verzending annuleren.

Goede les voor de volgende keer: eerst goed lezen en eventueel meteen opzeggen en niet wachten.

ha
door hansvanbijnen - Sep 16, 2011 om 12:12
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vanaf heden is het mogelijk om je als Lotgenoot bij TrosRadar aan te melden.
Heb je problemen met Beyond Beauty, meld je aan!

http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act=getBoardDetail&boardDetailId=1318

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer