luky1951
door luky1951 Mar 31, 2012 om 14:47
Geldzaken & recht

Niet terugbelboete

Kan er niet een boete worden ingesteld voor instellingen, instanties en of particulieren die beloven/toezeggen dat ze terug zullen bellen en dat niet doen van zeg maar € 25,00 of hoger, het telefoongesprek moet dan wel worden geregistreerd, maar ik denk dat dan het aantal toezeggingen sterk achteruit zal lopen, want niets is zo irritant als iets toe te zeggen en niet te doen.
Overigens noemt men dit in het bedrijfsleven : het piepsysteem : consument belt met klacht, niet op reageren, consument belt 2e keer, er word aan gewerkt, consument belt 3e keer: het is in onderzoek.

501 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2012 om 16:41
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan natuurlijk het bedrijf wat iets beloofd heeft en het niet nakomt een factuur sturen (al was het alleen al om te "prikken"), maar betalen zullen ze nooit.

tdehond
door tdehond - Mar 31, 2012 om 19:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het idee spreekt mij aan. Ik kan mij echter niet voorstellen dat bedrijf betaalt voor zijn in gebreke blijven.

zwemmer
door zwemmer - Mar 31, 2012 om 20:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Hè jakkes, zo wordt het nog meer straffend en burokratisch. Iedereen lijkt wel bezig te zijn met beoordelen van de ander. Wel een beetje benauwd. Laat de dingen gebeuren en vraag niet overal een schadevergoeding voor. Straks doen we niks anders meer dan berekenen als wandelende rekenmaschines die de zintuigen niet meer benutten om te merken dat men leeft. "Afrekenen!" lijkt het kwaadaardige credo van deze intolerante tijd helaas.

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2012 om 20:56
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zwemmer, maar als de consument iets niet doet, of wat aan de late kant dan staan er in de algemene voorwaarden wèl regeltjes dat ze een x bedrag aan kosten mogen maken. Off topic: Persoonlijk heb ik tot twee keer toe een telefoonkosten vergoeding geclaimd en ontvangen vanwege een ten onrechte verzonden herinnering die al netjes op tijd betaald was. De ene keer konden ze (ondanks acceptgiro kenmerk) de betaling niet vinden, de andere keer werd een betaling van 27-1 al(?) op 9-2 verwerkt terwijl op 7-2 de herinnering werd verstuurd. Dit als illustratie. Ze weten ons wel te vinden maar andersom mag dat dan weer niet?

zwemmer
door zwemmer - Mar 31, 2012 om 20:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je zou natuurlijk een voorstel voor de invoering van een terugbel-garant-abonnement kunnen indienen bij .....? Daar valt wellicht een slaatje uit te slaan, dus ik geef je weinig kans op slagen.

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2012 om 21:04
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zwemmer,

Een terugbel garantie zal er m.i. nooit komen. Maar het is wel een erg één richtingverkeer van "de grote bedrijven". En dat altijd zo blijven.

zwemmer
door zwemmer - Mar 31, 2012 om 21:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ach, ik grapte maar wat. Soms moet je de dingen maar gewoon nemen en niet zo op een weegschaaltje leggen. Maak je vrij.