ph
door phvrieler May 12, 2004 om 15:08
Geldzaken & recht

Nieuwe BIJcard

Ik kreeg vandaag een brief met daarin de informatie over de nieuwe BIJcard die deze zomer ingaat.

Ik heb nu een BIJcard zonder betalingsfunctie omdat dat handig is en je schulden kan vermijden, maar de Bijenkorf denkt anders en de BIJcard zonder betaalfunctie komt in de zomer te vervallen en wordt gewijzigd in een soort creditcard voor binnen de Bijenkorf-keten.

Dit houdt in dat je alleen op rekening kan kopen. Als je binnen 3 weken betaalt hoef je geen rente te betalen.

Mijn grootste bezwaren zijn dat ik met deze nieuwe BIJcard niet meer direct kan afrekenen, wat wel zo prettig is en als ik dat wel doe met mijn gewone pinpas ik geen BIJpunten kan sparen.

Ik heb niet voor niks voor een BIJcard zonder betaalfunctie gekozen en nu schepen me ze met deze nieuwe kaart op.

Deze nieuwe kaart kan schulden in de hand werken en als hij gestolen wordt is mij niet bekend of hij geblokkeerd kan worden. Hier wordt in de brief namelijk niks over verteld.

Wat moet ik nu doen, ik heb al met de bijenkorf gebeld en zij zeggen dat je geen keus hebt en op rekening moet kopen.

Kan dit misschien aangekaart worden?

1247 1 Rapporteer

user123
door user123 - May 16, 2004 om 00:42
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De commercie ten top. Net als bij "betaal pas over een jaar" gokken ze erop dat je het bedrag dan niet kunt betalen. Dan kunnen ze immers het openstaande bedrag omzetten in een financiering: kassa!

Mogelijk kan het Nibud een handje helpen ?