ed
door edwinn71 May 6, 2012 om 09:49
Geldzaken & recht

Omzetten AEGON Rendementplan

Onlangs heb ik een brief gekregen van AEGON dat mijn rendementplan wordt omgezet. AEGON stopt met de polis (die nog bijna 10 jaar loopt) en geeft ons 2 opties om te doen

1) omzetten naar een Beleggingsrekening bij AEGON
2) Uitkeren van de waarde

Nu hebben wij deze polis afgesloten met een zekerheidsgarantie dat wij op de einddatum MINIMAAL onze inleg uitgekeerd krijgen. Bij de "nieuwe" beleggingsrekening heb ik deze garantie niet meer. De waarde van mijn polis is momenteel lager dan mijn inleg, maar er is mij destijds verteld dat er op de einddatum wellicht de koersen weer stijgen en ik dus een bepaalde rendement behaal. Echter door het EERDER stopzetten van deze polis DOOR AEGON wordt nu de waarde bepaald van mijn "participaties" en aangezien de koers erg laag is, krijg ik dus ook weinig uitgekeerd. AL met al kost mij dit dus veel geld en heb ik bijna 10 jaar VOOR NIKS gespaard, integendeel het heeft mij geld gekost.

Bellen met AEGON heeft geen zin ...... heb ik al gedaan, maar die houden zich aan de brief......omzetten of stopzetten.

* Kan dit zomaar? Een polis die 18 jaar zou lopen op hun initatief stopzetten en dat het mij dus geld kost ?? Want als ik hem stop wilde zetten en laten uitkeren kon dat niet...
* Hebben meer mensen hiermee te maken nu?

Ik hoor graag van jullie!

Ohja, of ik ook even voor 17 mei wil reageren bij de AEGON, anders gaan hun voor mij de rekening automatisch omzetten !! ....

15528 106 Rapporteer

ti
door tinekenijssen - May 6, 2012 om 19:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en heb mijn overzicht van 2011 erbij gehaald.
Tja, ...veel rendament is het niet.

De manier van communiceren van Aegon komt wat 'bot' over. Ik ben benieuwd of het telefonisch beter gaat.
Ik ga dus morgen proberen om contact te leggen en te kijken, wat de 'schade' is van de afgelopen jaren 'sparen'. Ik dacht ook om met dit systeem een pensioengat te kunnen vullen...maar ik ben bang dat ik mijn 'verlies' ga nemen en NIET meer in producten ga investeren maar gewoon sparen bij een gewone bank en het geld vastzetten ipv al die investeringen.

Optie om een omzetting te doen, ga ik niet inzetten. Dat betekent teveel risico's omdat ik niet goed op de hoogte ben van dit soort systemen van geldbeleggen. Tevens zul je dan een studie moeten volgen om alles bij te houden. Tja...ik wil ook gewoon mijn eigen werk doen en niet meer al dit soort problemen hebben als ik thuiskom.

mvg

bo
door bouwhuis - May 6, 2012 om 21:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik zit met hetzelfde probleem ,hoop dat kassa hier weer aandacht aan gaat besteden.... wanneer grijpt nou eens iemand in tegen die legale dieven van aegon?

bo
door bouwhuis - May 6, 2012 om 21:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

denk dat het allereerst verstandig is niet af te kopen ,maar ook niet meer in te zetten na de omzetting!!!

ti
door tinekenijssen - May 6, 2012 om 21:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat we geen keuzen hebben!
Ik weet ook niet wat onze wettelijke positie is.
Dus het zal blijven:
* omzetten
* uitkeren ( maar dan beleggen in een bijv. spaarrekening)

bo
door bouwhuis - May 6, 2012 om 22:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mij lijkt uitkijken met uitkeren,omdat wij het geld hebben belegd, pas op, het zijn sluwe vossen daar bij aegon

ed
door edwinn71 - May 7, 2012 om 07:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vrees dat wij ook geen keuze hebben, want als wij niets doen, dan zet Aegon het zelf over naar een beleggingsrekening....

mi
door mieroels - May 7, 2012 om 12:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook de voorwaarden van het plan doorgenomen, maar er staat geen enkele bepaling in waarmee zij eenzijdig de overeenkomst kunnen opheffen zolang je gewoon betaalt. Ik ga dan ook zeker protesteren tegen hun absurd lage aanbod ter compensatie.

ed
door edwinn71 - May 7, 2012 om 12:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mieroels schreef op maandag 7 mei 2012, 12:26]Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook de voorwaarden van het plan doorgenomen, maar er staat geen enkele bepaling in waarmee zij eenzijdig de overeenkomst kunnen opheffen zolang je gewoon betaalt. Ik ga dan ook zeker protesteren tegen hun absurd lage aanbod ter compensatie.

Hoe wil/ga je dat doen?
Ik ga binnenkort door Aegon teruyggebeld worden door een adviseur ofzo

ki
door king85 - May 7, 2012 om 13:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit ook in hetzelfde schuitje en naast mij nog andere familie leden die toendertijd in dezelfde bootje zijn gestapt (rond 2000 ingestapt). Is het misschien verstandig om een brief terug te schrijven aan Aegon dat je hiermee niet akkoord gaat?

Mvg,

K.

an
door angelzzz - May 7, 2012 om 13:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb hetzelfde probleem. Zojuist heb ik contact gehad met Aegon en de dame in kwestie was echt de snuggerste niet... Al met al houden ze zich aan hun brief; het is beleggen of opzeggen, kortom; jammer joh. En ohja; wel een beetje vlot; voor 17 mei regelen aub. Meedenken ho maar.

Grap is daarnaast; ze kunnen niet vertellen wat je uitgekeerd krijgt als je opzegt. Op 4 juni worden de participaties verkocht (laten we met z'n allen hopen dat de beurs een goede dag heeft!!), dus dan is er pas duidelijkheid. Als je het hele circus vandaag wil stoppen (want ja, wachten op 4 juni voelt ook een beetje als 'kan het nog slechter? Ja tuurlijk!!') dan ben je je zekerheidsgarantie kwijt en weet je dus helemaal niks meer zeker.

Door deze zekerheidsgarantie krijg ik (zegt ze) in ieder geval mn inleg terug, maarja... daar heb ik geen 10 jaar voor bij Aegon gespaard! Vraag is; kan dit echt allemaal zomaar? Hopelijk kan Kassa hier wellicht eens een licht over laten schijnen. Ik gaf naar de dame in kwestie al aan; als ik eerder stop moet ik 5% boete betalen en andersom niks? Maarja... dat begreep ze niet... zucht...

ti
door tinekenijssen - May 7, 2012 om 18:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag Aegon aan de lijn gehad. Als 'leek' moest ik echt wel een aantal keer vragen hoe het zat. Deze heer heeft me wel , althans zo kwam het over , correct toegesproken ( ben benieuwd of dit ook opgenomen is)

Kort komt het erop neer:
1: beleggen ( dat ga dus nu echt niet meer doen...gaat Aegon zo te werk...dan weet ik ook mijn pad te kiezen)
2; opzeggen
Men probeert nog eerst mij in mijn opzeggen,mij als klant te behouden door aan te geven dat ik het geld kan overhevelen naar de rente-rekening en dan dus kan blijven doorsparen. En...ipv 1 % bieden ze 2,4 %. Lekker gul...ik geloof dat veel banken hetzelfde of meer bieden. Maar ja.
Toen ik aangaf: 'ik kan toch ook gewoon de rekening opzeggen en dit overhevelen naar een eigen spaarrekening...kwam er toch uit 'ja'.
Maar...dat levert nog een extra probleem.
Eerst wordt dan het geld van de Rendamentrekening naar de rente-rekening gedaan en dat gebeurt dus begin juni....en dan weten ze wat de waarde is.
En...ik vroeg ...wat NU de waarde is...dat werd mij WEL verteld.
Tja, wel slikken want ik heb va. 2004 geld ingelegd...en volgens mij schiet het wsl terugkomende geld daarin tekort.( veel tekort!)
Dan moet je begin juni weer bellen en dan weten ze het totale bedrag en laat ik dit dus op een eigen spaarrekening zetten bij mijn andere bank en ga dus deze week alvast een rekening openen zodat dit gelijk gestort kan worden als in juni alles duidelijk is. ( en vastleggen...want dit gaat immers om pensioenvoorziening voor mijzelf)

Wat dus rest: bellen in week 1 van juni voor overheveling naar mijn spaarrekening..en hopen dat de vriendelijke meneer aan de telefoon mij goed voorgelicht heeft.

En het klopt hoor...vorig jaar heb ik eens geinformeerd wat er gebeurt als ik dit rendamentsplan zou opzeggen. Dat zou mij veel geld kosten....en in deze situatie hoor je Aegon daar in het geheel niet over.

ed
door edwinn71 - May 7, 2012 om 18:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook vanmiddag weer gebeld door Aegon. Zij kon niks voor mij doen en alleen maar uitleggen waarom Aegon stopt. Ik gaf aan ik het schandalig vind dat ik bijna 9 jaar inleg en mijn rendement nu 0% is (integendeel ... ik moet er geld bij leggen aangezien ik (gelukkig achteraf) een zekerheidsgarantie heb.
Dus ik krijg gegarandeerd mijn inleg terug.

Ze sprak overigens tegen dat als ik eerder wilde stoppen een paar jaar geleden dat de boeteclausule eraf is. Maar dat is achteraf geklets natuurlijk.
Het gesprek kreeg wederom een vervelende wending, aangezien zij alleen maar vertellen wat er gebeurt en verder geen actie kunnen ondernemen.

Uiteraard begrepen zij mij volkomen en gaf aan dat ik niet de enigste was die hier tegenaan loopt.

Hopelijk kan Kassa en/of Tros radar wat betekenen... vanavond maar ff bellen met Tros Radar, want dit is en blijft SCHANDALIG

bo
door bouwhuis - May 7, 2012 om 22:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb (hoop ik)een wijs besluit genomen, ik heb die zooi opgezegd.
kijk maar eens naar de topics op tros radar spaarbeleg e.d. dan denk ik slik mijn verlies maar en get over it,
je kan een rechtzaak aanspannen,maar dat gaat jaren duren(denk ik) ik wens jullie veel sterkte

fr
door frisan - May 7, 2012 om 22:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit in het zelfde schuitje,
Zaterdag gebeld met Aegon, geen duidelijk antwoord gekregen op onderstaande vragen, zou vanavond teruggebeld worden echter nog niks van hun vernomen.
Mijn vragen waren:
-Blijft het rendementplan jaarlijks dividend uitkeren naar een rente rekening?
Ik hou tenslotte precies hetzelfde aantal participatues in dat fonds, ik wil niet dat dividend omgezet wordt naar nieuwe participaties.
-Hoe kan ik zelf de huidige waarde van de sprintermodule uitrekenen?
nu kunnen ze zelf een bedrag vermelden, zal wel positief zijn want dan hoeven
ze het tekort niet aan te vullen.
- Zorggarantie, hoef niks te doen dan vervalt hij automatisch? Wat als ik wel deze
wil houden, wat is dan de dekking?
- "Nieuw concept voldoet meer aan eisen van deze tijd" kortom ik bepaal zelf wat wanneer, hoeveel en beheer alles zelf via internet ** dat wil ik helemaal niet daarvoor heb ik in het verleden deze polis afgesloten anders had ik zelf wel belegd.(Als ze zelf niets meer hoeven te doen, c.q. verantwoording lijkt het inderdaad logisch dat de kosten verlaagd kunnen worden van 2 naar 1,2%.**
-Stap 4 "door een toets af te leggen ontdekt U of U voldoende kennis heeft"
** Volgens mij mag een bank pas klanten laten beleggen indien de bank kan aantonen dat de klant beschikt over "gezond verstand" en weet wat de risco's zijn van beleggen, dan komt deze test goed van pas!! Ik verwacht dat slagenspercentage hoog zal zijn.
In 2008 heeft Aegon rendementplan overgenomen van spaarbeleg. In de algemen voorwaarden staat helaas onder artikel 34 dat Aegon distributie Eurofonds altijd mag staken, ten minste 30 dagen van te voren deelnemer inlichten.
2 keuze:
- Uit laten betalen, gezien lage stand van de participaties waarschijnlijk geen rendement of verlies van dit -rendement- plan..
- Meegaan in de omzetting en in 5 stappen afdalen naar het grote grijze gebied waarin deze trap mij brengt(en volgens mij Aegon) en hopen dat de beurs aan trekt waarmee ik uiteindelijk mee kan liften.(Misschien dat ik stop met inleggen en vervolgens mijn maandelijkse storing stop op een spaarrekening en huidig opgebouwde participaties parkeer.. )

ki
door king85 - May 7, 2012 om 22:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb gebeld met een helpdesk medewerker omtrent rendementplan. Het is ongeacht de rentestand zowiezo al een product dat gedoemd is om meer te kosten dan rendementvol.

De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat ik na 15 jaar (gestart sinds 2001) x bedrag terug zou krijgen d.m.v. de garantiemodule. Na een korte rekensom kan ik je vertellen dat het ingelegde bedrag wel een factor 1.25 hoger is. Als ik wens om te stoppen zou dit betekenen dat ik boetevrij mag stoppen en de genomen sprintmodule, die ondertussen negatief in saldo stond, wordt dan kwijtgescholden.

Maar stel dat Aegon niet zou stoppen maar de volle 15 jaar zou afmaken, dan moet er vanaf nu een rendement van 30-40% per jaar gerealiseerd worden door de Eurofonds om uberhaupt mijn totale inleg terug te verdienen (0% rendement). Dit is natuurlijk totaal onrealistisch en om maar niet over eventuele winst te praten wat wel de doel was geweest.

Op dit moment is mijn keuze vastgelegd om mijn verliezen te nemen en naar rato (ik zit op 2/3de van 15 jaar) de garantie bedrag te nemen en stoppen met dit product. Het is uiteindelijk een woekerpolis waarbij ze dermate hoge kosten inbrengen (intransparant wat voor kosten, maar naar schatting tussen de 20-30%) dat je eigenlijk vanaf contract tekening al inlevert aan de bonuscultuur van Aegon.

Ik zet me geld voortaan wel op een spaarrekening en als ik wil beleggen verdiep ik er zelf wel in.

pino123
door pino123 - May 7, 2012 om 23:14
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Zit ook in dit schuitje!

@King85,

Helaas begrijp ik de redenatie van NN wel. Zolang dit soort grappen in hun voordeel is!
Dat is het nadeel. Als het in mijn voordeel is, dan horen wij deze grappenmakers nooit!

zj
door zjon - May 8, 2012 om 17:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben de pineut in deze, van beleggen heb ik geen kaas gegeten en dus moet ik mijn verlies maar nemen en de boel stopzetten en uit laten keren.
Had voor die paar euro extra die garantie erbij genomen, ik ben benieuwd of dat ik mijn hele inleg terug krijg of niet. Immers Aegon dwingt je tot voortijdig stopzetten van het plan als je geen verstand hebt van beleggen en niet nog meer geld kwijt wil zijn.
Het zijn gewoon een stelletje witte boorden criminelen daar bij Aegon !!

kv
door kvda - May 8, 2012 om 18:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn situatie is soortgelijk: ik heb bij dit produkt echter een zekerheids-plus-garantie. Dit betekent dat er gegarandeerd 3% rendements wordt uitgekeerd.
Werd. Want nu de Aogon er achter komt dat dit hun in crisistijd geen geld oplevert, maar geld kost, stopt men het product. Eenzijdig, zonder overleg. Natuurlijk zijn er andere producten aangeboden als alternatief, maar die hebben die zekerheid-plus niet.

Ik begrijp niet dat dit kan, twijfel aan de regeltjes, maar weet wel wel dat in een omgekeerd geval (ik zou voordeel hebben bij stoppen) er ongetwijfeld een regeltje zou zijn die dit tegen zou houden.

Mijn hoop is slechts gericht op organisaties als Kassa. Maar het is slechts een sprankje hoop, want de termijn is zo gesteld dat het nauwelijks mogelijk is iets te doen...

KvdA

fr
door frisan - May 8, 2012 om 21:34
7 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond zelf maar gebeld naar Aegon, ze hadden niets meer laten horen.
- Afkoopwaarde extreem laag (geen rechten aan ontlenen) heb helaas geen
zekerheidsgarantie destijds afgesloten. (2001)
- Bij de nieuwe omzetting wordt geen dividend meer uitgekeerd naar een rekening.maw dividend niet meer cash, was nu net na al die jaren bijna zover dat dividend over 1 of 2 jaar redelijk in de buurt van de jaarlijkse inleg kwam.(volgens mijn prognose)
- Zorggarantie vervalt, wil je toch verzekerd zijn dan moet je een nieuwe polis
afsluiten.

Eerlijk gezegd was ik altijd een beetje scepties over de resessie mijn motto was lage koers-veel aandelen, lange looptijd-uiteindelijk rendement.
Met deze actie van Aegon had ik eigenlijk geen rekening gehouden.
Kortom: Kwaliteit Uitermate Teleurstellend.

ik
door ikkebenhetzat - May 9, 2012 om 08:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb net de brief ontvangen. Moet zeggen dat mij van alles niets duidelijk is. Vooral die ene lange zin bij de 2 dingen die je kunt doen. Meegaan of opzeggen.
Ben er zo klaar mee met deze polissen. NOOIT meer.
Maar ja wat nu? Wie helpt? Het is allemaal kortdag....

ab
door abartelds - May 9, 2012 om 15:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn rendementplan al vanaf 2000, heb ik 2004 de zekerheidsgarantie plus afgesloten. Dat zou betekenen tegen einde looptijd inleg + 3% terugkrijgen indien de participaties minder waard zijn dan de inleg. De afgelopen jaren vaak twijfels over dit product gehad en veel gebeld/ge-chat/mensen van aegon langs gehad en er is me altijd voorgehouden...stop nou niet want anders heb je voor niets die zekerheidsgarantie afgesloten blabla. Nu stoppen ze zelf en hebben ze mij per email laten weten wat mijn inleg was in de basis vanaf 2000 tot heden en geven ze aan dat ik terugkrijg wat ik in de basis heb ingelegd + 3 %.
Krijg ik gisteren de einduitkering op papier..Nee niets over hoe deze is opgebouwd en wat blijkt als ik bel omdat het bedrag aanzienlijk lager is dan in de email mij werd voorgehouden. Nee hoor mevrouw, uw zekerheidsgarantie plus wordt alleen betaald over het bedrag wat u hebt ingelegd vanaf het moment dat u deze afsloot (dus niet over 2000-2004) en het maakt niet uit dat er in onze email iets anders staat, dat er al die jaren iets anders besproken is etc. Dubbel bedrogen en ze lijken ermee weg te komen. Zij stoppen de overeenkomst dus zij moeten lijkt mij ook betalen..ook de mensen die geen zekerheidgarantie plus hebben afgesloten. Dit kan toch niet zomaar. Ze (ageon) gaan voor mij een klacht indienen en lijken getraind om telefonisch zeer begrijpend te zijn maar of het iets gaat opleveren ik vrees van niet.

je
door jerren - May 9, 2012 om 15:53
7 Antwoorden / 1 Vragen

ook ik zit in het zelfde schuitje.... Net de brief ontvangen en direct in de telefoon geklommen om verhaal te halen.

in 2003 (toen alles nog van goud was) een rendementsplan aangegaan voor de maximale duur van 38 jaar.
het idee was dat ik daarmee een kleine reserve extra kon opbouwen voor vervroegd pensioen bijvoorbeeld.

mijn inleg was totaal 100 euro per maand ( opbouw van 87,72 inleg in het eurofonds en 12,28 aan inleg voor de zekerheidsgarantie plus.

hierdoor zou er zowieso een bedrag van 73.000 worden uitgekeerd aan het einde van de looptijd.

nu bijna 9 jaar na start is mijn inleg ondertussen 10,000 euro geweest en de huidige waarde nog maar 7233 euro. of te wel er is al 2800 euro verdampt.

Nu hield ik de beurzen altijd wel in de gaten en bekeek periodiek wel eens wat het eurofonds deed maar zag nog niet veel beren op de weg omdat ik immers een ''garantie'' had dat ik over 38 jaar zowieso mijn inleg terugkreeg plus doordat de zekerheidsgarantie erop zat er alsnog een rentewinst te behalen was die het totaalbedrag altijd zou aanvullen tot die 73.000 euro.

nu lees ik die brief die erbij zit over de modules zekerheidsgarantie en zekerheidsgarantieplus.

daar vermelden ze ''met de module zekerheidsgarantie ontvangt u op het moment van omzetten gegarandeerd uw inleg terug, en met de module zekerheidsgarantie plus gegarandeerd uw inleg plus 3% terug
terwijl later in de berekening daaronder weer gesproken wordt over het uitbetalen van het hoogste bedrag ( of de waarde van de garantie of de waarde van het rendementsplan)
nu is bij mij het rendementsplan meer waard tov de waarde van de zekerheidsgarantie ( plm 1100 euro hoger)

Wat keren ze nu uit dan? de 10k die ik ingelegd heb plus 3% ( bedrag incl zekerheidsgarantieplus inleg) of de huidige waarde van het rendementsplan (7233 euro)

heb net zo'n muts gesproken van de helpdesk en die vertelde mij dat ik de huidige waarde krijg uitgekeerd, maar waarom wordt er in die brief dan gesproken over het uitkeren van de totale inleg

ik snap er niks meer van, en als ik niet een capabel iemand daar aan de lijn krijg vindt ik het ook een beetje tricky om nu een beslissing te nemen

Nu komt het er op neer dat ik zowieso niet meer krijg dat de huidige waarde, en niemand kan mij garanderen dat de huidige waarde niet alsnog veel verder zakt doordat de mogelijkheid bestaat dat de belegging in de komende periode alsnog minder waard wordt.
doorgaan en omzetten zie ik niet zitten, ik heb niet de tijd en de kennis van de beurs om zelf te gaan beleggen, dat is ook de reden voor mij en velen met mij om zo'n soort beleggingssparen opzet te starten.

je
door jerren - May 9, 2012 om 16:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

ook typisch maar wat wel te verwachten was is om te zien is dat de beurskoers van het eurofonds sinds het uitkomen van dit bericht ineens knetterhard omlaag gaat

http://www.beursgorilla.nl/beleggingsfonds-koersen.asp?ID=60155043&fonds=Aegon-EuroFonds&selGrafiek=1&selVergelijken=12272

dus dat betekend niet veel goeds als de berekening gedaan wordt over de koers die geldt in juni.

ab
door abartelds - May 9, 2012 om 20:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste Jerren,

Volgens mij is het zo mits je gekozen hebt voor de zekerheidsgarantie plus direct vanaf het begin. Dan krijgt je inleg..dus puur het bedrag waarvoor participaties zijn gekocht + 3% of de waarde van je beleggingen (als deze hoger uitpakken) Het geld wat je hebt betaald voor die zekerheidsgarantie plus dat zijn kosten die je hebt gemaakt en die jkrijg je niet terug. Maar voor ze je dit zo vertellen, dat duurt wel even want dan is het product ineens niet meer zo aantrekkelijk als je iei wordt voorgespiegeld.

groet Annemieke
ps verder heb je geen keus als je niet veel van beleggen weet en zul je dus je verlies moeten nemen, hoe stom dit ook is.

je
door jerren - May 9, 2012 om 22:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

klopt annemieke..

ik heb vanavond nog maar een keer gebeld met de klantenservice in de hoop dat ik nu iemand te spreken kreeg die verstand van zaken had.

het is dus inderdaad zo volgens hem dat als je:

inlegt met een zekerheidsplus garantie je zowieso gegarandeerd je inleg terugkrijgt.
dat betekend voor mij dat ik dus in iedergeval de complete inleg terugkrijg incl die 3% rente.

ik wacht nog even een aantal dagen met definitief beeindigen om te zien of er nog meer nieuws en informatie vrijkomt, anders dan is voor mij wel duidelijk wat er gaat gebeuren..

ki
door king85 - May 9, 2012 om 22:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jerren schreef op woensdag 9 mei 2012, 22:07]klopt annemieke..

ik heb vanavond nog maar een keer gebeld met de klantenservice in de hoop dat ik nu iemand te spreken kreeg die verstand van zaken had.

het is dus inderdaad zo volgens hem dat als je:

inlegt met een zekerheidsplus garantie je zowieso gegarandeerd je inleg terugkrijgt.
dat betekend voor mij dat ik dus in iedergeval de complete inleg terugkrijg incl die 3% rente.

ik wacht nog even een aantal dagen met definitief beeindigen om te zien of er nog meer nieuws en informatie vrijkomt, anders dan is voor mij wel duidelijk wat er gaat gebeuren..

Ga er maar van uit dat je niet compleet je bedrag terug krijgt want, zoals hierboven vermeld, rekenen heel simpel de kosten niet mee tijdens het uitkeren maar wel tijdens het verkopen van hun producten. Dus een schatting: 9*12*12,28 = 1326 eraf.. en van het restant bedrag 3% er bij op. zowiezo minder dan jou inleg. Oftewel gedoemd om te mislukken sinds tekenen van contract. Tenzij de fonds genoot van onrealistische rendement (+20%).

marco1978
door marco1978 - May 10, 2012 om 11:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde (stink) brief van Aegon gehad maar gelukkig heb ik dan nog de zekerheidsgarantieplus. Maar goed onderstaande brief gaat asap naar het kantoor waar ik elke werkdag langsfiets in Leeuwarden.

Leeuwarden, 10/05/2012

Betreft: opzegging Aegon rendementplan
Referentie: Rendementplan met rekeningnummer 078.04.63.xxx

Geachte Eric rutten,

Verbolgen ben ik over het feit dat jullie eenzijdig mijn rendementplan opzeggen. Uiteraard bieden jullie een keuze maar dat staat geheel niet in verhouding tot het huidige rendementplan. Jullie leggen in de nieuwe variant de risico’s bij de klant. Je moet zelf maar in de gaten houden wat de markt doet. Daar bedank ik voor.

Bij het opzeggen van mijn rendementplan heeft u wellicht geen rekening gehouden met het feit dat ik meerdere producten afneem van uw organisatie.

Ik heb een woonhuisverzekering, beleggingsverzekering en spaarhypotheek bij jullie lopen. Nu u deze starre houding aanneemt en mij afscheept met mijn inleg van al de jaren (en gelukkig had ik een zekerheidsgarantie plus) zie ik mij genoodzaakt om al mijn producten op te zeggen wanneer het mij mogelijk is.
U gaat nu een trouwe klant verliezen en ik hoop dat u begrijpt dat ik niet de enige zal zijn.

Ik sta erop een correcte terugkoppeling te krijgen van jullie firma en zie tevens graag een bevestiging van het opzeggen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Marco

bo
door bouwhuis - May 10, 2012 om 13:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat die aegon hufters alleen maar harder lachen om die uitspraken van ons. kijk naar het verleden (tros radar topics e.d.)hier zouden we toch een les uit moeten leren?vertrouw geen enkele verzekeringsmaatschappij !ik neem mijn verlies en doe het nooit meer .

ik
door ikkebenhetzat - May 10, 2012 om 20:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waar staat dat je voor 15 mei moet reageren. Blijkt zo te zijn. Doe je dit niet dan gaat t automatisch over per 1 juni!!! Die van mij telefonisch stopgezet en gesprek opgenomen.

ed
door edwinn71 - May 11, 2012 om 08:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet voor 17 mei reageren .... (gelukkig ben ik niet op vakantie anders zetten ze hem gewoon over naar een Beleggingsrekening!)

Misschien moet iedereen ook een review schrijven op de site van AEGON

https://reviews.aegonbank.nl/

Nu gebeurt er ook niks, hopelijk pakt KASSA het nog op!

ed
door edwinn71 - May 11, 2012 om 08:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hier de url van de review-site van Aegon.

Augon reviews

re
door renesmits - May 11, 2012 om 09:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mede gedupeerde,

Ook ik heb de brief ontvangen en contact opgenomen met de klantenservice van Aegon. Hierbij heb ik de volgende vragen gesteld:

1. Op basis van welk artikel uit de voorwaarden kan Aegon eenzijdig besluiten tot omzetting van mijn rendementplan en stopzetten van mijn zekerheidsgarantieplus module?
2. Hoe gaat Aegon met premie compenseren van € 6,14 (maandelijkse betalingen van €50,) welke is berekend voor de gehele looptijd voor de garantie van 3% over de inleg? De premie zou namelijk naar mijn mening moeten worden gecompenseerd naar rato van de looptijd omdat de 3% nu over een veel lager bedrag wordt afgerekend. Per saldo heb ik dus mijn rente 3x zelf gefinancierd.
3. Hoe zit het met de dividenduitkeringen die wij normaal eind juni ontvangen. Deze heeft u namelijk reeds ontvangen van de ondernemingen waarin wordt geparticipeerd, maar welke u nog niet heeft doorberekend naar uw klanten. Naar mijn mening heb ik recht op de ontvangen dividenden van mijn indirecte participaties in de ondernemingen die reeds voor 1 juni dividend hebben uitgekeerd.
4. Wat zijn de consequenties van de keuze "u gaat niet akkoord met de omzetting"?

De antwoorden van de medewerker zijn:
1. Ik kan niet aangeven op basis van welk artikel ik zal dit even voor u navragen (na 10 minuten wachten). Wij kunnen u zo niet vertellen op basis van welk artikel dit is gedaan, ik zal hiervoor een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld.
2. Daar heeft u een punt de premie is inderdaad een vast bedrag berekend voor de gehele looptijd. Ook hiervoor zal ik een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld
3. Als u dividenduitkering wilt ontvangen zult u zelf de aandelen aan moeten houden tot het moment van uitkering van het dividend.

Na driemaal uitleggen dat dit niet acceptabel is begon de medewerker te stotteren en gaf aan dat ik inderdaad een punt had. Ook hiervoor wordt een klacht aangemaakt en wordt hierover volgende week teruggebeld.
4. De consequentie van de keuze "ik ga niet akkoord met de omzetting" wil zeggen dat ik zelf het rendementplan stop zet, dan gelden de algemene voorwaarden weer en vervalt de zekerheidsgarantieplus (dag centjes).
Heb hierop vervolgens aangegeven dat dit niet in de brief staat vermeld en ik het schandalig vind dat dit als optie wordt aangedragen. Gezien de waarde van mijn rendementplan zou dit een extra verlies van meer dan € 1000,- inhouden.
Ook hierover wordt een klacht aangemaakt en zal daarover volgende week worden teruggebeld.

Status
Het is nu 1 week later. Nog niets mogen vernemen van Aegon. Ga nu maar een brief schrijven naar de bank tav de Raad van Bestuur met daarin mijn klachten.

Nog even mijn woede op papier (mening)
Naar mijn mening is het pure diefstal van gelden hoe Aegon de omzetting en stopzetting wil doorvoeren. Echt schandalig gewoon. Daarnaast worden we maar voor de helft geïnformeerd en wordt de druk opgevoerd om voor 17 mei een beslissing te nemen. Hopelijk gaat Aegon nog met een ander voorstel komen, zo niet dan hoop ik zeker dat Kassa hier een uitzending aan zal besteden.

Sterkte allemaal.
Hopelijk ben ik niet de enige die woedend is op Aegon.

zoekster
door zoekster - May 11, 2012 om 10:51
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Kunnen jullie de handen niet ineen slaan? Bijvoorbeeld dit weekend een gezamelijk ontmoetingspunt vaststellen waar julie elkaar in levende lijve ontmoeten? Misschien kunnen jullie nog voor 17 mei gezamelijk een juridisch adviseur raadplegen? Hier op de kassa site worden jullie niet verder geholpen, er zit hier duidelijk geen 'expert' die genoeg van deze zaken weet. Zo zijn jullie alleen maar jullie boosheid en bezorgdheid aan het uitwisselen, terwijl die deadline steeds dichterbij komt.
En hopen dat Kassa er aandacht aan besteed, dat zou dan al aanstaande zaterdag moeten zijn. Erg kort dag.
Een goed bedoeld advies van iemand die jullie ook niet verder kan helpen, veel succes!

ma
door martijn73 - May 11, 2012 om 12:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb het zelfde probleem. gisteren heb ik ook een brief gekregen waar in stond dat mijn zekerheidsgarantie plus wordt stop gezet. Vandaag gebeld met de klanten service die vertelde mij dat ik deze kon omzetten naar een beleggingen rekening en dan zelf moet gaan beleggen met alle risico's of het resterende bedrag naar hun spaarrekening kon overboeken en het rendementsplan stop zetten.Wel moet ik deze beslissing voor 17 mei doen anders kan het geld minder of meer waard zijn. Het verlies is heel groot Ik had een plan voor 20 jaar en was al 10 jaar bezig. Ik legde elke maand €50,- in met de zekerheid van 3%. Als ik dit elke op de spaarrekening bij mijn eigen bank had gestort had ik nu €6000,- gehad + rente. Nu heb ik €4000,- als ik stop. Het was nooit de bedoeling om zelf te beleggen en elke week de koers na te kijken, bovendien gaat het ook niet goed met de economie en kan ik beter stoppen. Niemand bij Aegon aan de telefoon kon of mocht mij advies geven. Wat moet ik nu doen? en kan dit zomaar, want dit is toch contract breuk. Wie kan mij Helpen?

li
door listenbedrog - May 11, 2012 om 21:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?

je
door jerren - May 11, 2012 om 22:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05]Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?

ja maar goed, dan is de vraag WELKE inleg?

ik heb ook ingelegd in de zekerheidsgarantie plus module en dat wil ik ook terug hebben.

tijdens opmaak van de overeenkomst heb ik 3 vellen gekregen die ik nog in de map heb zitten, hierop staat duidelijk op het laatste blad:

* opbouw inleg

maandelijkse inleg:
basisinleg-------- EUR € 87,72
zekerheids--------EUR € 12,26
totale maandelijkse inleg € 100,00

dan zou ik zeggen als ze de gehele inleg vergoeden dat ze alles doen, ik bedoel zoals hierboven uitgezet is anders is die 3% een sigaar uit eigen doos.

lu
door lucin1963 - May 12, 2012 om 18:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb voor mijn kinderen 2 contracten bij aegon.Ik ga een brief versturen waarin staat dat ik niet akkoord ben en aegon aan de contracten hou die tot 2016 doorlopen.Teven verbied ik hun zonder schriftelijke toezegging van mij ook maar 1 participatie te verkopen en al helemaal niet met verlies en wil dat mijn aandelen blijven staan in afwachting van betere tijden .Juist nu er een mondiale crisis is en alles op het laagst staat willen zij verkopen ,nou mooi niet dus.Tevens laat ik weten dat als ik het in zijn geheel tussentijds zou opzeggen dit 5 % boete zou kosten en ik uit hun brief niet haal dat er maar enige vorm van compensatie zou kunnen komen.
Ik heb ze dus verboden zonder schriftelijke toezegging van mijn kant ook maar iets te ondernemen, de participaties die gekocht zijn staan op mijn naam en daar mogen zij niet aan komen laat staan verkopen.

Mijn advies aan u allen reageer in ieder geval op wat voor manier dan ook anders heb je geen poot om op te staan.
O,ja in hun brochure van 2001 staat zelfs dat het een slimme zet is om in het rendement plan te stappen hier wijs ik ze ook op.Als er een rechter aan te pas gaat komen verliezen zij en gebeurt er de komende tijd niets .Ik heb alle brochures en aanbevelingen van toen de tijd allemaal bewaard en dit zijn dan dus valse voorwendselen geweest.Van mij zijn ze nog niet af.

ri
door rinuz - May 13, 2012 om 10:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jerren schreef op vrijdag 11 mei 2012, 22:31][quote=listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05]Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?

ja maar goed, dan is de vraag WELKE inleg?

ik heb ook ingelegd in de zekerheidsgarantie plus module en dat wil ik ook terug hebben.

tijdens opmaak van de overeenkomst heb ik 3 vellen gekregen die ik nog in de
map heb zitten, hierop staat duidelijk op het laatste blad:

* opbouw inleg

maandelijkse inleg:
basisinleg-------- EUR € 87,72
zekerheids--------EUR € 12,26
totale maandelijkse inleg € 100,00

dan zou ik zeggen als ze de gehele inleg vergoeden dat ze alles doen, ik bedoel zoals hierboven uitgezet is anders is die 3% een sigaar uit eigen doos.

Ik heb dezelfde berekening ook hier liggen, jerren. Ik heb ook al een paar van die mensen aan de lijn gehad, ze zeggen allemaal helaas hetzelfde, de basis inleg plus 3%.. Dit betekent dus verlies terwijl we juist daar een zekerheidsgarantie voor hadden afgesloten!! Als we het tot het eind hadden laten lopen hadden we zowieso winst gehad!

ri
door rinuz - May 13, 2012 om 10:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05]Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?

listenbedrog, je hoeft geen belasting te betalen als je deze polis opzegt!

li
door listenbedrog - May 13, 2012 om 20:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Rinuz,

Bij onze eigen bank vertelden ze ons dat we ws wel belasting moeten gaan betalen, we konden het beter bij hun in een spaarpolis stoppen voor pensioen.

Nou wij zijn er klaar mee. We zetten niks meer voor langere tijd vast. Wie weet halen we het niet eens.

Met Aegon zijn we ook klaar, ze hebben ons destijds ook een overlijdensrisicoverzekering aangesmeerd. Ik ga kijken of we daar ook vanaf kunnen. Ze gaan niet nog 30 jaar 50 euro per maand afschrijven.

Hopelijk komen we er allemaal een beetje redelijk uit. Ik ben benieuwd wat ze met de betaalde premies doen van de ZekerHeidsGarantie. Ik denk dat we daar naar kunnen fluiten.

ri
door rinuz - May 13, 2012 om 22:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=listenbedrog schreef op zondag 13 mei 2012, 20:17]Bedankt Rinuz,

Bij onze eigen bank vertelden ze ons dat we ws wel belasting moeten gaan betalen, we konden het beter bij hun in een spaarpolis stoppen voor pensioen.

Nou wij zijn er klaar mee. We zetten niks meer voor langere tijd vast. Wie weet halen we het niet eens.

Met Aegon zijn we ook klaar, ze hebben ons destijds ook een overlijdensrisicoverzekering aangesmeerd. Ik ga kijken of we daar ook vanaf kunnen. Ze gaan niet nog 30 jaar 50 euro per maand afschrijven.

Hopelijk komen we er allemaal een beetje redelijk uit. Ik ben benieuwd wat ze met de betaalde premies doen van de ZekerHeidsGarantie. Ik denk dat we daar naar kunnen fluiten.

Dat is verstandig, banksparen is veel veiliger en interessanter, ik had zeker anderhalf keer zo veel als nu als ik meteen met banksparen was begonnen. Zelf ga ik dat ook doen. In principe is het wel een belastingvrije uitkering maar het kan zijn dat je belasting moet betalen als je totale kapitaal op de bank te hoog is.

je
door jerren - May 13, 2012 om 23:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een goede tip gekregen van mijn zus die werkzaam is geweest bij bedrijven die te maken hebben gehad met woekerpolissen en incasso praktijken.

zij adviseerde mij een brief te sturen naar de AEGON met daarin de mededeling dat ik onder protest accoord ga met de gestelde voorwaarden.

zo houd je nog enige ruimte over om nog nader onderzoek te doen naar het verhaal en indien het echt een dramatisch verhaal zou worden qua uitbetaling je altijd nog de beslissing kunt nemen om juridische stappen te nemen.

ga je accoord via de gestelde link op internet laat je geen ruimte open voor eventuele stappen en moet je het echt doen met de uitbetaling die je krijgt straks.

jo
door joan - May 15, 2012 om 12:38
26 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas zijn wij op de klos met 2 rendementplannen, die zou lopen tot 2015 en 2021.
Ik heb nu bij Centurion (onroerendgoed en huizen in Portorico) inlichtingen gevraag, men zegt dat de belleggingen totaal 3 jaar kunnen duren met op dit moment een rendement van 7.3 %
Wie heeft ervaring met Centurion???
Verder is banksparen bij de bank of Schotland 2.8% en 100% gegarandeerd bij failisement, je krijgt dan in ponden uitgekeerd.
Per 1 juni gaat Aegon het stopzetten en na half juni krijg je het geld op je E-rekening gestort, hoop dat op dat moment de belegging nog is opgelopen!!!
Daarna zet ik alles op de schotlandse bank, en kijk rustig verder.
Bij Aegon haal ik alles weg, want ik heb het helemaal met hun gehad, en een adviseur van hun kant laten komen....hahaha...grapje zeker.

Wij wensen iedereen heel veel sterkte, mocht ik een leuke aanbieding ergens van krijgen, zal ik het meteen op dit forum plaatsen.
Mensen met ideën of ervaring over Centurion mogen het ook naar mijn emailadres sturen: joann747@hotmail.com
vast hartelijk bedankt

ma
door martijn73 - May 15, 2012 om 14:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Na aanleiding van mijn klacht naar Aegon over mijn rendement plan, ben ik vandaag gebeld door medewerkster van Aegon, die mijn klacht had bekeken en zag dat ik fout geïnformeerd was door een collega. Ze heeft alles nogmaals berekend en zag dat ik inderdaad meer terug krijg en dat is een aanzienlijk bedrag. Alles is nu opgelost en ik ben nu tevreden.

jo
door joan - May 15, 2012 om 14:22
26 Antwoorden / 4 Vragen

hoe kun je nu tevreden zijn , daar je weet dat je minder krijgt dan je hoort te krijgen, aegon wordt er beter van maar wij niet, ookal heb je de garantie voor inleg erop zitten.
en...per half juni weet je pas of je er nog een beetje goed onderuit komt.
want dan gaan ze de paticipaties verkopen

lu
door lucin1963 - May 15, 2012 om 17:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Na eerder een stukje te hebben geschreven laat ik nog een keer weten ook via de klantenservice van aegon klachten te hebben ingediend .Wat ik hierbij verteld heb is het volgende .Ik ben van mening dat zij nu onze aandelen goedkoop overnemen en over enkele jaren de winst opstrijken de vooruitzichten voor de komende jaren zijn al beter aan het worden dus het eurofonds gaat heus wel klimmen.Verder heb ik gezegd hun brochures van 2001 nog maar eens na te lezen waarom je een lange termijn belegging kiest want wat zij nu doen sluit hier niet op aan, m.a.w er stonden toen dus leugens in de brochures.
Nogmaals niet accepteren en niet tevreden zijn,geloof het of niet zij gaan er anders wéér met het geld van u en mij vandoor. Ik heb inmiddels twee brieven verstuurt,1 E-mail twee klachten via de klanten service en 1 via de site klacht.nl laat ze maar lekker bezig zijn hiermee.

je
door jerren - May 15, 2012 om 21:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb vandaag een mail ontvangen van AEGON;

[quote]Geachte heer Kuiper

Bedankt voor uw email. Graag geven wij u antwoord op uw vraag.

Om extra zekerheid in te bouwen heeft u bij het afsluiten van uw AEGON
Rendementplan gekozen voor de module ZekerheidsGarantiePlus. Na afloop
van de oorspronkelijke duur heeft u de zekerheid dat de gedane
basisinleg vermeerderd met 3% rente op rente wordt uitgekeerd. Daarvoor
betaalt u maandelijks een bedrag van € 12,28. De ZekerheidsGarantiePlus
geldt normaal alleen op einddatum. Omdat AEGON in juni 2012 stopt met
het product AEGON RendementPlan geldt de ZekerheidsGarantiePlus ook op
het moment dat u nu stopt.

Dit betekent dat AEGON u minimaal de inleg van de basis plus 3% rente
over dit bedrag uitkeert. Is de waarde van uw AEGON RendementPlan hoger
dan uw inleg plus 3% rente dan wordt deze hogere waarde aan u
uitgekeerd.

U heeft tot en met mei 2012 105 maanden x basisinleg € 87,72 = €
1.052,64 ingelegd.
De garantie waarde bedraagt € 10517,65

Als het EUROfonds dividend uitkeert en u bent op dat moment deelnemer in
het EUROfonds dan krijgt u ook dividend. Het is vooraf niet mogelijk aan
te geven of en wanneer het AEGON Eurofonds dividend uitkeert.

Heeft u nog vragen, mail ons gerust.

nou daar klopt dus niks van...

als ik 87,72 per maand in de basis inleg is dat totaal 9210,60
als ik uitreken wat de waarde is incl de 3% rente op rente kom ik uit op € 10271.81

als ik mijn complete inleg (incl inleg in zekerheidsgarantie module) neem en dat bereken met rente op rente kom ik totaal uit op 11806.67 of te wel ik kom nog steeds 1534,86 te kort.

hoe mensen hierboven kunnen zeggen dat ze melding hebben gekregen van AEGON en dat ze tevreden zijn met de uitkomst snap ik niet. Ook al is het verschil een paar 100 euro dan nog wordt je gewoon beroofd en daar kun je toch niet mee accoord gaan?

ik heb een aangetekende brief gestuurd naar de AEGON, telefonisch kun je niet veel bereiken heb ik wel door want er wordt je gewoon een mooi verhaaltje voor gehouden.

hoe je het ook wendt of keert, de omzetting wordt gewoon wel doorgezet, daar kun je niks aan doen ben ik bang voor.

fr
door frisan - May 15, 2012 om 23:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jerren,

Wees maar blij dat je de zekerheidsgarantie destijds hebt afgesloten, ik heb dat helaas op advies van contact persoon van spaarbeleg toen niet gedaan.
Gezien de lange looptijd van 25 jaar kon ik het beste de zorggarantie afsluiten, dit "spaarplan" is immers bestemd voor mijn kinderen, beide afsluiten zou te veel van het goede zijn en uiteindelijk minder rendement opleveren (meer kosten, minder inleg) het zal wel vreemd zijn dat gedurende 25 jaar de beurs geen rendement zou laten zien?? Mochten de kinderen gaan studeren, de beurs gunstig en we extra geld nodig hebben om de studie te financieren dan rendementplan afkopen, boete zou dan naar gelang van verwacht opgebouwd kapitaal een peuleschilletje zijn.
We hebben destijds nooit gedacht dat deze actie van Aegon zou plaatsvinden.
Als ik nou spaarplan zou laten afkopen ga ik een kleine 7000 euro inleveren.
(inleg - prognose(geen rechten aan ontlenen, precieze waarde is nog niet bekend)
Ik heb geen keus en moet dus het pakket in ieder geval omzetten naar een ander fonds, uitbetalen is geen optie.(ik hoop dat voor 2026 de beurs nog een keer gaat stijgen) en sta met dus met mijn rug tegen de muur..
Dus......ook ik heb een bezwaarschrift opgesteld en deze aangetekend verstuurd naar onze "gemeen"schappelijke zakenrelatie Aegon.

.... en de kinderen verboden om nog huiswerk te maken :)

lu
door lucin1963 - May 16, 2012 om 18:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wat eagon mij laat weten;

Geachte heer *********,

Graag reageren wij op uw e-mail. In uw e-mail geeft u aan dat u de participaties wilt behouden. U kunt er dan voor kiezen om uw AEGON Rendementplannen om te zetten in een AEGON Beleggingsrekening. De waarde van uw AEGON Rendementplannen worden dan omgezet naar een AEGON Beleggingsrekening.

Na de omzetting belegt u wel nog steeds in het AEGON Eurofonds. U houdt ook precies hetzelfde aantal participaties in dat fonds.
Drie zaken veranderen:
• U belegt voortaan via uw AEGON Beleggingsrekening.
• U bepaalt voortaan zelf wat, wanneer en hoeveel u belegt.
• U beheert uw beleggingsrekening via internet.

Dit ga ik dan ook doen want ik wil alle aandelen houden in afwachting van betere tijden.

fr
door frisan - May 16, 2012 om 22:02
7 Antwoorden / 0 Vragen

Lucien1963

Als je zekerheidsgaratie(plus) hebt afgesloten misschien een optie:

Uit laten betalen en vervolgens dit bedrag weer inleggen in het eurofonds
dan heb je meer participaties.

ae
door aegonzat - May 16, 2012 om 23:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Speciaal voor rendementplan ingeschreven, dacht probleemloos mijn inleg terug te kunnen krijgen, maar ben na het lezen van dit draadje een illusie armer

een aantal vragen komen er bij mij op;
1. waar in welke brief lezen jullie dat het voor 17 mei beslist moet worden? (nog 40 minutente gaan) :P
2. Ik lees in dit draadje niet zoveel over het divident (tegenstrijdig, niet meer (frisan 8 mei, pag2) en nog wel (renesmits, p3), als je de aandelen houdt... maw: in de nieuwe situatie, dus overzetting) Scheelt voor mij nogal aardig wat; een kleine 2 a 300 euro) Wie weet wat er het meest actueel is? Erg vuil van aegon om dit plan net voor de dividentuitkeringen stop te zetten.
3. met garantie of garantieplus module nu wel of niet de inleg of inleg +3 bij de plus variant terug? hebben meer mensen dezelfde reactie als renesmits ontvangen? ik citeer:

=renesmits schreef op vrijdag 11 mei 2012, 09:17: Beste mede gedupeerde,
4. Wat zijn de consequenties van de keuze "u gaat niet akkoord met de omzetting"?

De antwoorden van de medewerker zijn:
4. De consequentie van de keuze "ik ga niet akkoord met de omzetting" wil zeggen dat ik zelf het rendementplan stop zet, dan gelden de algemene voorwaarden weer en vervalt de zekerheidsgarantieplus (dag centjes).
Heb hierop vervolgens aangegeven dat dit niet in de brief staat vermeld en ik het schandalig vind dat dit als optie wordt aangedragen. Gezien de waarde van mijn rendementplan zou dit een extra verlies van meer dan € 1000,- inhouden.
Ook hierover wordt een klacht aangemaakt en zal daarover volgende week worden teruggebeld.

Zeer laag bij de grondse actie van Aegon om dit zo aan te pakken; u heeft een keuze om over te zetten omdat wij uw product eenzijdig stopzetten, en als u niet over laat zetten, kunt u zelf uw vanuit uw zijde uw product stopzetten, = weg garantie!! SCHANDALIG!

Ik heb tot op heden de post van Aegon door drukte een beetje laten liggen, maar ik ga niet zomaar van me laten plukken zonder van me af te bijten. Ben al bezig met het schrijven van een zeer heldere stevige brief met daarin een aantal eisen omtrent het uitbetalen van dit gedrocht; zodra die af is zal ik hem hier plaatsen zodat we er misschien allemaal wat aan hebben en we een soort van vuist kunnen maken naar deze misselijkmakende witteboordencriminelen.

Gerritjan

ae
door aegonzat - May 17, 2012 om 01:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog even een link; die 17 mei wilden ze graag bij zoveel mogelijk mensen doordrukken, zodat uitbetaald naar rekening, of overgezet naar beleggingsrekening het leeggehaalde rendementplan niet meet bestaat en er geen dividend hoeft te worden uitgekeerd.

Want vanaf 18 mei starten ze namelijk met de berekening cq uitkering daarvan.
[zeg het maar gerust als ik het fout heb hoor ..]

http://www.beursgorilla.nl/fonds-informatie.asp?naam=Aegon&cat=dividenden&symbol=&instrumentcode=11754&subcat=12

dm
door dmen - May 17, 2012 om 19:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

@aegonzat

Je hebt het inderdaad fout.
Met het rendementplan wordt belegt in het Eurofonds.
Niet in het aandeel Aegon op de AEX. (die je via de link stuurt)
Aangezien je dus niet belegt in dit aandeel, heb je ook geen recht op dividend.

ae
door aegonzat - May 17, 2012 om 20:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dmen schreef op donderdag 17 mei 2012, 19:32]@aegonzat

Je hebt het inderdaad fout.
Met het rendementplan wordt belegt in het Eurofonds.
Niet in het aandeel Aegon op de AEX. (die je via de link stuurt)
Aangezien je dus niet belegt in dit aandeel, heb je ook geen recht op dividend.

Oke, het Aegon divident is dus toch niet het divident van het Eurofonds. Die vond ik wel zonet, maar vermeld niet veel over divident data, terwijl ik tussen 2006 en 2011 toch echt 591,- aan divident heb uitgekeerd gekregen, netto na aftrek van dividendbelasting... En het er ook staat dat het jaarlijks wordt uitgekeerd..

http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR0540O

Dit wordt dat uitgekeerd op de Rente/ E-rekening die je online kunt raadplegen en je ook steeds afschriften van krijgt. Vanuit die Rente of E-rekening kun je dan kiezen dit vrij beschikbare bedrag in te leggen of over te boeken naar een betaalrekening naar keuze.

fr
door frisan - May 17, 2012 om 22:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Voor diegene die nog een officiele klacht willen indienen,
misschien is onderstaande site een optie.

www.afm.nl/nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx

as
door aswani - May 20, 2012 om 21:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste, ik ben vanaf februari 2005 ingestapt na mooie verhalen van mijn adviseur. Echter besloot ik toen ook direct voor de ZekerheidsGarantieplus versie die een gegarandeerde opbrengst van 3% belooft na 30 jaren.
Met de laatste brief betreffende de omzetting moet ik helaas concluderen dat Aegon zeer klantonvriendelijk is, de lusten voor zichzelf neemt en de klant met de lasten laat zitten. De verliezen en verantwoordelijkheden worden op de klanten afgeschoven en dat moeten we zeker niet accepteren. Ze hadden me op zijn minst de huidige inleg kunnen bieden inclusief de 3%, boetevrij! Heb het nog niet over de psychische effecten van deze vorm van belazerij op klanten die voor een bewust doel wat geld opzij proberen te leggen, zoals een pensioen aanvulling in mijn geval.

Ik ga dit zeker aan de consumentenbond melden en een jurist in de arm nemen als de Aegon adviseur niet met fatsoenlijke oplossingen komt.

Groet!

aegon
door aegon - May 21, 2012 om 10:49
11 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Als u een vraag of een klacht heeft willen wij u zo snel mogelijk en persoonlijk helpen. Wij vragen u daarom om een mail te sturen naar klantenservice@aegon.nl. Als u bij het onderwerp “RendementPlan” invult en uw telefoonnummer achterlaat, weten wij meteen waar het over gaat en nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groeten,
het klantenservice- team AEGON.

zoekster
door zoekster - May 21, 2012 om 11:41
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Nee maar, Aegon reageert eindelijk op dit forum.

Aegon voelt zeker nattigheid na de uitzending van Kassa 19 mei jl. waarin dit onderwerp werd behandeld en de mogelijkheid werd geopperd om stappen te ondernemen tegen Aegon in deze zaak. Voor degene die het niet hebben gezien, vanmiddag 21 mei in Kassa, tien voor 3 op Ned 2 herhaling.

ed
door edwinn71 - May 21, 2012 om 12:08
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Aegon,
Ik heb al diverse keren contact gehad met jullie, maar het blijft steeds bij hetzelfde. Ook op emails heb ik geen reactie gehad.
Ja, ik krijg een mooie brief met de opzegging (had geen andere keuze) en dat jullie mij bedanken voor mijn vertrouwen in Aegon ... NOU DIE HEB IK DUS NIET.
Overigens is op mijn verzoek alle andere lopende rekeningen op te heffen ook nog niet gereageerd!

En dat gaan jullie nu vragen dat mensen contact met jullie moeten opnemen ???

marco1978
door marco1978 - May 22, 2012 om 15:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zo,

Nav de uitzending van zondag j.l. een nieuwe brief opgesteld. Wellicht dat iemand er wat mee kan!

Leeuwarden, 22/05/2012

Betreft: opzegging Aegon rendementplan
Referentie: Rendementplan met rekeningnummer 078.04.63.xxx

Geachte Mike de Boer,

De reden dat ik deze brief schrijf gaat over de berekening die ik telefonisch van je heb gekregen. Ik kan me niet vinden in de berekening zoals (jij) Aegon deze mij schetst. Ik ben een rendementplan aangegaan met een zeker rendement en niet een verlies of een break even zoals ik deze nu ga krijgen.

De zekerheid dat je je inleg terugkrijgt is wel met aftrek van de 8,5% zekerheidsgarantie plus polis kosten. Met andere woorden wordt onze sigaar uit eigen doos niet door onszelf opgerookt.

Ik waardeerde je telefonisch uitleg maar ik zie graag binnen vijf werkdagen na heden een schriftelijke aangepaste berekening waarin het vastgestelde rendement is opgenomen zoals ten tijde van de start van de overeenkomst overeengekomen tegemoet. Uiteraard niet alleen voor mijzelf maar voor een ieder die een rendementplan heeft afgesloten bij jullie firma.

Met vriendelijke groet,

Marco Verhaag

fr
door frisan - May 22, 2012 om 22:36
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de volgende mail naar Aegon geschreven, commentaar is denk ik niet nodig. Het verbaasd mij wel dat er 30.000 gedupeerde zijn en er in verhouding weinig reacties zijn c.q. verdere aandacht in de media.

Geachte Heer, Mevrouw

Onlangs heb ik naar uw bedrijf een aangetekende brief gestuurd betreffende: Bezwaar omzetten Rendementplan.

Vandaag heb ik via de post bevestiging van ontvangst gekregen, dank hiervoor.

Echter:

In deze brief staat letterlijk, ik citeer:

Wij ontvingen uw brief van 14 mei 2012. In deze brief geeft u aan niet akkoord te gaan met het
stoppen van uw Aegon Rendementplan. Wij hebben uw Rendementplan daarom niet beëindigd.

Binnenkort wordt het Rendementplan als product door ons opgeheven.
Uw Rendementplan zal dan worden omgezet naar een AEGON BeleggingsRekening.

Toen ik de brief las kwam de volgende gedachte als eerste bij mij op:
Hoe kan je een bord voor je kop hebben! bot!!!
Hoe kan uw bedrijf met deze praktijken nog bestaan in Nederland, een land waarin naar mijn optiek
mensen behandeld worden met normen en waarden. Is er in Nederland geen controle op bedrijven zoals Aegon, waar gekeken wordt of Aegon zich houdt aan een bepaalde gedragscode. Hebben jullie geen audits zoals andere bedrijven in Nederland om te checken of jullie wel voldoen aan wettelijke bepalingen/ certificering.
Ik dacht dat Aegon een betrouwbaar bedrijf was, hierin heb ik mij dus al die jaren volkomen in vergist.
Ik ben 1 van de 30.000 gedupeerde "klanten" en hoop dat deze actie van uw bedrijf dit zich als een olievlek over Nederland verspreid en bij mensen een ander beeld naar boven brengt dan als sponsor van Ajax. (Er was eens een sponsor van AZ)
Is er eens een fonds die rendabel is voor de "klanten" worden ze ineens uitgekocht omdat dit het miljarden bedrijf centjes kan gaan kosten.
Nu is het eens jullie fout om een aantal jaar geleden deze contracten af te sluiten en gaan jullie over tot deze daad.
Ik ben op internet verder gaan kijken en ben tot mijn verbazing een heleboel tegengekomen over Aegon waar ik nooit notie van gehad heb, zo zijn er een heleboel items over Koersplan en lopen er zelfs zaken bij de hoge raad, laat ik nou ook nog een koersplan hebben lopen bij jullie?
Wat een vertrouwen heb ik 12 jaar geleden in uw bedrijf gehad. Ik zou helaas nu wel beter weten.
Nu moet ik mezelf ook nog gaan indekken bij " stichting Koersplandewegkwijt" ik heb het er ineens maar druk mee, helaas! Misschien dadelijk ook nog bij "stichting rendementplanopgelicht"!. Moet ik nou ook nog naar mijn verzekeringsagent om te vragen of mijn rechtsbijstand verzekering hier iets voor mij in kan betekenen?
Ik in ieder geval waarschuw iedereen in mijn (werk)omgeving voor uw bedrijf, met name de jongere garde en hoop dat alle andere van de 30000 gedupeerde dit ook doet.

Ik weet dat bovenstaande geen indruk maakt bij uw directie laat staan bij de "steriele" medewerkers van Aegon, maar het lucht van mijn kant zeker op.

pino123
door pino123 - May 22, 2012 om 22:59
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb net een email verstuurd, waarin ik eis middels de algemene voorwaarde om mij duidelijk te maken, dat zij dit zomaar kunnen doen.

bo
door bouwhuis - May 23, 2012 om 07:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik in het begin al zei, ga eens naar het tros radar forum ,http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=66

he
door henkhh - May 23, 2012 om 18:01
174 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vanmiddag op mijn verzoek contact gehad met een adviseur gehad om te kijken of er mogelijkheden waren om met garantie tot uiteindelijk een zelfde eindbedrag uit te komen zoals mij jaren geleden door AEGON is voorgespiegeld. Conclusie is helder: die zijn er niet. Ik heb AEGON verder gevraagd mij schriftelijk uit de doeken te doen hoe het artikel 8 volgens hun in verhouding staan tot de volgende artikelen in de brochure:
Artikel 7. Duur
De Overeenkomst tussen de Rekeninghouder en AEGON geldt voor onbepaalde tijd, tenzij anders is overeengekomen

Artikel 2. Zorgplicht bank en cliënt
1. De bank neemt bij haar dienstverlening de nodige zorgvuldigheid in acht en houdt daarbij naar beste vermogen rekening met de belangen van de cliënt. Geen van de bepalingen van deze algemene bankvoorwaarden of van de door de bank gebruikte bijzondere voorwaarden kan aan dit beginsel afbreuk doen.
2. De cliënt neemt jegens de bank de nodige zorgvuldigheid in acht en houdt daarbij naar beste vermogen rekening met de belangen van de bank. De cliënt stelt de bank in staat haar wettelijke en contractuele verplichtingen na te kunnen komen en haar dienstverlening correct te kunnen uitvoeren. De cliënt mag van de diensten en/of producten van de bank geen oneigenlijk of onrechtmatig gebruik (laten) maken, waaronder mede begrepen gebruik dat strijdig is met wet-en regelgeving, dienstbaar is aan strafbare feiten of schadelijk is voor de bank of haar reputatie of voor de integriteit van het financiële stelsel.

Ik heb mij altijd aan mijn verplichtingen gehouden, ook wanneer het mij even niet goed uitkwam, voor AEGON gelden blijkbaar andere regels. Ik ben benieuwd naar hun reactie en zal deze hier delen.

li
door listenbedrog - Jun 2, 2012 om 15:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmorgen contact gehad met Aegon, we kunnen ons geld loop van de week op de E-rekening verwachten. Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die hebben gebeld? En al wat wijzer over het bedrag wat wordt uitbetaald?

marco1978
door marco1978 - Jun 5, 2012 om 22:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nog steeds geen geld en dat terwijl per 01-06-2012 het rendementplan is opgezegd.... Is dit bij iedereen het geval?

marco1978
door marco1978 - Jun 5, 2012 om 22:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

DIE WAARDELOZE AEGON MOET NU EENS UITBETALE!!! IK HAAL AL MIJN PRODUKTEN VOORZOVER IK DIE NOG HEB BIJ AEGON WEG OOK AL KOST MIJ DIT GELD!!! IK BEN HET SPUUGZAT. ZEG JE OP KRIJG JE JE GELD GEEN EENS!!! NOG EVEN EN IK GA AANGIFTE DOEN VAN DIEFSTAL!!!

=listenbedrog schreef op zaterdag 2 jun 2012, 15:13: Vanmorgen contact gehad met Aegon, we kunnen ons geld loop van de week op de E-rekening verwachten. Ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die hebben gebeld? En al wat wijzer over het bedrag wat wordt uitbetaald?

hereistom
door hereistom - Jun 5, 2012 om 22:09
745 Antwoorden / 1 Vragen

Hou er rekening mee dat je over die uitkering nog belasting moet gaan betalen!

marco1978
door marco1978 - Jun 5, 2012 om 22:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ga je menen? Enig idee hoeveel en hoe je he berekent?

=hereistom schreef op dinsdag 5 jun 2012, 22:09: Hou er rekening mee dat je over die uitkering nog belasting moet gaan betalen!

hereistom
door hereistom - Jun 5, 2012 om 22:24
745 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het op moeten zoeken, maar het wordt als inkomsten gezien, dus je moet er gewoon inkomstenbelasting over betalen, soms houd de maatschappij dat al voor je in anders moet het het zelf nog betalen.
Ik had dat ook met ongeveer hetzelfde met een SNS plan, uiteindelijk heb ik het toen om kunnen zetten naar Banksparen en ontliep zo dus de belasting!

li
door listenbedrog - Jun 5, 2012 om 22:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet hoef je alleen maar 1,2 procent vermogensbelasting te betalen over het bedrag boven de grens. Rendementpaln staat op 0,00 en het staat niet op de erekening. Het hangt vast ergens in de lucht. We worden er zenuwwachtig van, zal het komen of niet?

hereistom
door hereistom - Jun 5, 2012 om 22:42
745 Antwoorden / 1 Vragen

Ja die vermogensbelasting moet je er ook over betalen, maar dat is alleen als je boven die vermogensgrens uitkomt met je totale vermogen, maar als je het krijgt uitgekeerd met je er ook gewoon inkomstenbelasting over betalen.

li
door listenbedrog - Jun 5, 2012 om 22:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

Aegon zegt van niet maar goed hebben we het ook over een bedrijf....We zien het wel, moet dat worden opgegeven bij de aangifte? En hoe weet u dit. Balen, zo houden we er niks aan over...

hereistom
door hereistom - Jun 5, 2012 om 23:19
745 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je over dit plan gedurende de looptijd er belasting over moeten betalen? Zo nee dan is de kans groot dat dat nu dus wel moet.
Ik weet dit omdat ik dus ongeveer hetzelfde plan had.

jo
door joan - Jun 5, 2012 om 23:28
26 Antwoorden / 4 Vragen

ja beste mensen, onze oude dag voorziening is mooi ten gronde gegaan door aegon, maar weet wel dat hun de centen van ons in de zak steken, nu ze er plots mee ophouden. het zijn grote oplichters, hadden wij eens moeten doen om zomaar alles te stoppen. ook ik ga de rest van mijn spaar centen daar weg halen, en ik hoop dat iedereen dit gaat doen. egoisten zijn het, ze denken alleen aan hun zelf, en niet aan de kanten die er voor zorgden dat zij er veel geld mee binnen haalden.nu wij gaan maar bank sparen, ik had het graag ergens in willen beleggen, maar durf niks meer te onder nemen, wij moesten nog 4 jaar met de ene rendementplan, en de ander nog een jaar of 8, voor velen met ons is op dit moment de wereld ingestort, voor je oude dag. wij gaan proberen elke maand nu zelf bij te sparen op een bank die veel rente gaat geven, dat kan bij de bank of schotland en nog een andere bank die hoge rente geeft.
ik wens iedereen heel veel sterkte.
en eagon...stik er in ik hoop dat jullie kapot gaan!!!

hereistom
door hereistom - Jun 6, 2012 om 00:12
745 Antwoorden / 1 Vragen

Hou er rekening mee dat als je je geld bij een buitenlandse bank zet, zoals de Bank of Scotland, dat je dan niet onder het Nederlandse garantiefonds valt!!!
Heb je al eens aan Banksparen gedacht, dan kun je belastingvrij sparen tegen een hogere rente voor je pensioen.
Overigens zijn alle banken oplichters en zakkenvullers, maar ja in een oude sok stoppen lost helaas ook niks op!

ik
door ikkebenhetzat - Jun 6, 2012 om 08:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

A.s. vrijdag wordt al het geld van de mensen die het opgezegd hebben overgemaakt naar de rekening die je hebt bij Aegon.
Daarna moet je natuurlijk nog wel even contact opnemen (bellen in ons geval) en dan kun je het door laten storten naar een andere rekening. (wij willen t naar onze lopende rekening bij de ING) weg met Aegon!!!
Heb meerdere malen contact gehad met Aegon en hou nog steeds mijn vingers gekruist in de hoop dat het allemaal klopt wat ze telefonisch meedeelden.

marco1978
door marco1978 - Jun 6, 2012 om 09:16
7 Antwoorden / 0 Vragen

En het feit dat iedereen die stopt pas vrijdag de 8e zijn geld ontvangt ligt zeker in de regel dat Aegon het geld uiterlijk 5 werk dagen na stopzetting retour stort? Dan kunnen die luchtfietsers nog lekker 5 dagen x al ons geld rente trekken %&^*^*(&^&($*%^#$(&%^()&*%^)*&^
ben er zo klaar mee.

li
door listenbedrog - Jun 6, 2012 om 09:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Hier stond het geld vanmorgen op de erekening. Misschien even checken of julie het ook hebben ontvangen. Voor 11.00 een spoedboeking is vanmiddag na 15.00 op de rekening. Let wel op dat je de kosten voor een spoedboeking direct van het totaalbedrag aftrekt, anderts kan hij niet overboeken.

Tevens nog even gebeld over het stukje belasting. Het valt onder een kapitaalverzekering en zoals Aegon zegt, valt deze in box 3. Dus 1,2 % over het bedrag boven de grens. Hoop dat jullie allemaal ook jullie geld hebben op de e-rekening.

je
door jerren - Jun 6, 2012 om 13:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

vandaag ook de E-rekening bekeken en inderdaad is er geld bijgeschreven.

precies het bedrag wat ze voorgeschoteld hadden, de complete inleg met 3% rente.

ik heb het direct weggesluisd naar mijn tegenrekening en nu maar eens beslissen waar we het nu goed gaan onderbrengen..

voor mij geen AEGON meer...

he
door henkhh - Jun 6, 2012 om 13:42
174 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom een weinig inhoudelijk, helaas pindakaas verhaal van AEGON teruggehad op mijn eerdere inhoudelijke vragen. Zij schermen met artikel 8 van de Algemene Bankvoorwaarden echter de artikelen 2 en 7 van de Zorgovereenkomst bijsluiter van het product staan hier naar mijn mening haaks op. Ook weer het verhaal dat wij als klant er alleen maar beter van worden, het enige wat AEGON in mijn ogen doet is hun risico verschuiven naar hun klanten. Zorgplicht zoals deze in de eigen voorwaarden zijn genoemd hebben ze blijkbaar geen boodschap aan of ze hebben gewoon geen zin, nog een teken dat de klant zeker geen koning is maar een melkkoe, om hier inhoudelijk op te reageren.

Ik heb het klachtenformulier van het Kifid gedownload Link en ga in ieder geval daar een klacht deponeren. Ik pretendeer niet dat ik hiermee AEGON van zijn plannen af kan brengen maar vind op zijn minst dat ik er alles aan moet doen om mijn ongenoegen kenbaar te maken. Na Legio Lease en Woekerpolis vind ik wel dat dergelijke bedrijven erg makkelijk met alles wegkomen. Wanneer ik als privé persoon de boel zo besodemieter dan wordt er uit een heel ander vaatje getapt. Ja dat zal de macht van het grote geld zijn ben ik bang. Wordt vervolgd!!

ed
door edwinn71 - Jun 8, 2012 om 09:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kwam er net achter, dat het jaarlijkse divident dus ook niet uitgekeerd wordt omdat je geen aandelen meer hebt (ik heb opgezegd). Dat is jaarlijks in juni bij mij (en dus ook de andere).
Wederom een actie met voorbedachte rade om het zo vlak voor de dividentuitkering te doen !!!!!
Op klachten wordt bij mij niet gereageerd, ook ik ga maar even contact opnemen met het kifid

as
door aswani - Jun 8, 2012 om 11:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Allen, ik heb ondertussen het beloofde bedrag gestort gekregen en dit meteen naar een andere bank overgezet. Zoals iedereen weet is de vergoeding niet in de haak. Ben me nu aan het beraden over het vervolg. De actie van Aegon is wat mij betreft oplichterij en ze zullen met een eerlijke compensatie regeling moeten komen wil ik weer zaken met ze doen.
Ik zag dat Henkhh al een klachten formulier heeft opgehaald bij het Kifid, maar hoe zet je nou je klacht op papier?
Kunnen we elkaar mogelijk helpen om een klacht bij verschillende instanties in te dienen?
Desnoods gezamenlijk een jurist in de arm nemen?

Groet,
Aswani

he
door henkhh - Jun 8, 2012 om 13:32
174 Antwoorden / 0 Vragen

Aswani en de rest,

Ik ben bezig om e.e.a. op papier te zetten en dit dan naar het Kifid te sturen. Ik denk dat dat de eerste stap moet zijn. In mijn ogen is het nog te vroeg om een jurist in te schakelen. AEGON heeft op dit moment nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op de punten die ik heb aangehaald. Afhankelijk van het besluit via het Kifid kan dan alsnog worden gedacht aan juridische stappen. Wanneer dit op prijs wordt gesteld wil ik de omschrijving van mijn klacht aan het Kifid op dit forum wel delen (morgen of zo). Ik verzoek een ieder die het om de één of andere reden niet met het besluit van AEGON eens is ook een klacht bij het Kifid neer te leggen. Meer klachten betekend ook meer druk op AEGON.

na
door nau70 - Jun 8, 2012 om 13:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jullie reacties doorgelezen. Ook wij hebben/hadden een RendementPlan bij Aegon (sinds 2001) Ook wij hebben de polis opgezegd. Hellaas hadden wij geen zekerheidsgarantie maar een polis met zorggarantie. Ik heb begin mei een scan gemaakt van de waarde van onze polis. Nu een maand later kreeg ik de brief waar de “Participatie-opbrengst zonder garantie” stond vermeld. Deze was nog eens €. 500,00 lager dan waarde van 1 mei 2012. Voel me dus dubbel gedupeerd. Ook ik wil een klacht indienen bij de Kifid, maar dan moet Aegon eerst reageren op mijn klachtenbrief toch?

Met vriendelijke groet,
Sikke

he
door henkhh - Jun 8, 2012 om 14:26
174 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nau70,

Het Kifid vereist dat je eerst de klachtenprocedure van AEGON doorloopt. Kom je daar niet verder, wel schriftelijk laten vastleggen ivm het kunnen meezenden als bewijs als bijlagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Groet,

Henk

inekel1953
door inekel1953 - Jun 8, 2012 om 21:27
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=henkhh schreef op vrijdag 8 jun 2012, 14:26]Beste nau70,

Het Kifid vereist dat je eerst de klachtenprocedure van AEGON doorloopt. Kom je daar niet verder, wel schriftelijk laten vastleggen ivm het kunnen meezenden als bewijs als bijlagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Groet,

Henk

Beste Henk en andere benadeelden cq slachtoffers van Aegon,

Het is jammer dat het Kifid merendeel uit bestuursleden bestaat welke verbonden zijn met die zelfde verzekeringsmaatschappijen.
Ik hoop dat voor u allen iets positiefs wordt gedaan.

Toch zoals u allen misschien wel weet , zijn juist Aegon net zoals Axent van Aegon, Reaal, Achmea, ASR, Delta lloyd en de Nationale Nederlanden de verzekeringamaatschapijen van de bekende "Woekerpolissen", die nog steeds onder de mensen zijn. Het komt bij mij over als criminele activiteiten en ik dacht dat dit bij wet verboden was, toch is dat blijkbaar niet voor bepaalde maatschappijen van toepassing.

Deze zelfde maatschappijen, zijn inmiddels ook met de zogenaamde "Banksparen begonnen"dus kijk uit wat u gaat doen, met de gelden die dadelijk vrijkomen. Laat u deze praktijken van de zelfde maatschapijen voortbestaan of kiest u voor uw eigen bank, waar ook uw salaris op wordt gestort, zodat u zeker weet dat u meer over zult houden als wat u tot nu toe heeft bereikt.

Kassa heeft er al eerder aandacht aan besteed, ik meen dat het in de maand februari van dit jaar was, waar in er een onafhankelijk adviseur bij aanwezig was.
Dit was de heer Kapé Breukelaar, het zou mooi zijn als deze of andere onafhankelijke adviseur, die niet aan de één of andere verzekeringsmaatschappij is verbonden, iets voor u allen kan betekenen.

Ik wens alle betrokken heel veel sterkte en succes.

M.vr.gr.,
Ineke L.

he
door henkhh - Jun 8, 2012 om 22:45
174 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ineke1953,

Ik heb de bewuste uitzending van Kassa ook gezien en het advies van Kapé Breukelaar was om een klacht in te dienen bij het Kifid indien je het oneens was met het besluit van AEGON of met het bedrag van de uitbetaling na het stoppen door AEGON. Dit heb ik mijzelf ter harte genomen. Het Kifid wordt welliswaar betaald door de financiele instellingen maar is onpartijdig. Ik heb wat zaken op de site van het Kifid uit het verleden bekeken en bij gegronde klachten wordt er echt wel ten gunste van client beslist. Het vervelende is dat de voorwaarden van verzekeraars vaak zo ondoorzichtig en vernuftig in elkaar zitten dat je die als klant vaak het niet goed kunt doorgronden.Ik ga het desondanks toch proberen al is het maar om voor mijzelf het idee te hebben er alles aan gedaan te hebben om dergelijke praktijken aan de kaak te stellen. Wanneer de klacht wordt afgewezen zie ik wel verder. Eerst stap voor stap de reguliere mogelijkheden aangrijpen, dit is stap 2. De derde stap zou een groep AEGON Rendement benadeelden kunnen zijn. Ik wacht eerst het besluit van het Kifid af. De klacht gaat morgen de deur uit.

Groet,

Henk

inekel1953
door inekel1953 - Jun 9, 2012 om 09:51
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Henk H,

Natuurlijk wens ik u ook alle goeds met deze kwestie!
Het is te zot voor woorden dat zoveel mensen dit leed is aangedaan. Toch dat deze criminele activiteiten van start gingen door deze verzekeraars, waren de communicatie mogelijkheden van pc en ineternet niet zo vanzelfsprekend, daarbij men vertrouwde de mensen van de verzekeraars en hun tussenpersoon.
Met de komst van de pc en programma's zoals Kassa en Radar, komt men achter hoe de werkelijkheid is en blijkt dat deze verszekeraars niet te vertrouwen zijn en dat het na deze geschiedenis volkomen weg is en nooit meer terug komt.

De Vereniging Onafhankelijke Financiële Planners (VOFP) zijn er voor de consument en verdienen op geen enkele wijze aan het verkopen van financiële producten. Zoals alle verzekeraars en hun tussenpersonen cq intermediars wel doen en vooral AEGON, Axent (ook van AEGON), Achmea, ASR, Delta Lloyd, Reaal en de Nationale Nederlanden met hun in mijn ogen criminele activiteiten wat betreft de woekerpolissen.

Er zijn nu nog steeds 1 miljoen mensen de dupe van bovenstaande verzekeraard die er niet voor de consument zijn maar puur voor buitensporig grote winstbejag voor zichzelf, door de consument te bestelen.
Bij deze de link van site de heer Kapé Breukelaar
http://www.vofp.nl/onafhankelijk-financieel-planners-in-de-pers?page=12

Ook op 8 april bij het programma van Kassa, werd wederom door de heer Kapé Breukelaar belangrijke informatie gegeven wat voor de consument het beste is om te doen, wat betreft dat inmiddels beroemde en beruchte banksparen van de verzekeraars-banken met het grote verschil met de "gewone" banken.

Hier leest u véél en ziet u middels een video-opname meer over die uitzending.
http://weblog.moneywise.nl/pensioen/kamervragen-banksparen-pensioen-kassa/#more-325

Verzekeren is nodig, toch de kleine verzekeraars zijn klantvriendelijker met goede voorwaarden en transparanter naar de consument. We weten inmiddels nu wel dat grote bekende namen niets zegt over de kwaliteit en eerlijkheid van een verzekeraar.

he
door henkhh - Jun 9, 2012 om 12:46
174 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn klacht naar het Kifid vanochtend verstuurd, nu afwachten wat eruit komt. Ik meld het hier wel indien er nieuws is.

aj
door ajprins - Jun 15, 2012 om 20:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een aantal jaar geld in dit product gestopt zonder garantie. Van de bijna 2000 inleg is slechts 1200 over.

Ik ben, als ik de reacties zo lees 1 van de weinigen die wel naar beleggen heb laten overschrijven. Maar wat is er gebeurt tot mijn grote verbazing, bijna alle fondsen draaien positief bij Aegon behalve Het eurofonds waar ze standaard in worden gezet, deze draait een netto verlies van schrik niet -3,7% en dat is niet de laatste maanden maar sinds oprichting.
Gek hè dat van die 2000 er slechts 1200 overblijft.

Maar eens verdiepen in de andere koersen, anders toch maar naar ander fonds of weghalen

he
door henkhh - Jun 15, 2012 om 20:33
174 Antwoorden / 0 Vragen

ajprins,

Je bent vast niet de enige die is overgestapt en ook niet de enige die verlies op verlies moet slikken. Wat ik wel verbazingwekkend vind dat er veel mensen lijken te zijn die het maar over zich heen laten komen en dit zo maar accepteren. Ik hoop echt dat, met mij, meer mensen een klacht hebben ingediend bij het Kifid. We laten dergelijke boeven toch niet zonder slag of stoot hiermee wegkomen toch!

na
door nau70 - Jun 15, 2012 om 21:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik had geen garantie afgesloten maar een zorg polis. Ik loop aan inleg €. 1850,- mis. Maar wat mij het meeste frustreert is dat na het opzeggen de waarde van de polis nog eens met € 500,- is gezakt. Op 1 mei was de koers 5.58 en tijdens de verkoop op 1 juni was hij 5.22. Aegon reageerde met een kort mailtje dat ze naar de beurskoers handelden. (voorkennis?) Vandaag het klachtenformulier met bijlagen opgestuurd naar het Kifid. Afwachten maar.

he
door henkhh - Jul 6, 2012 om 16:32
174 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een alternatief ontvangen nav de klacht bij het Kifid. Hier lijkt een optie tussen te zitten (combinatie sparen en deposito met rente garantie). Mijn looptijd van het rendementplan was nog 7 jaar het alternatief gaat echter uit van 10 jaar (deposito). Het uiteindelijke rendement zou dan wel € 18000 hoger zijn dan het gegarandeerde bedrag bij het rendementplan. Ik ga mij eens goed verdiepen in de voorwaarden van de voorgestelde producten en nadenken over de 3 jaar extra.
Wordt vervolgd.

Henk

he
door henkhh - Jul 26, 2012 om 17:35
174 Antwoorden / 0 Vragen

Heb even goed naar de mogelijkheden gekeken en heb besloten een deposito te openen (maar niet bij AEGON) voor 7 jaar daarin stort ik het bedrag wat AEGON Bank mij heeft uitgekeerd. De maandpremie die ik betaalde aan AEGON Bank stort ik nu maandelijks op een spaarrekening. Na 1 jaar stort ik het gestorte saldo in een deposito van 6 jaar en elk jaar ga ik zo door met een deposito maar steeds 1 jaar korter. Hoewel een beetje afhankelijk van de rente ontwikkelingen brengt mij dit op de originele einddatum van het rendementplan duidelijk meer op dan wat het rendementsplan mij garandeerde. Aangezien ik AEGON via het Kifid even heb kunnen laten voelen hoe ik over de hele zaak denk en ik mogelijkheden zie mijn rendement alsnog te halen ben ik uiteindelijk tevreden.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 26, 2012 om 18:34
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Henk,

u doet er zeer wijs aan, mijn complimenten voor het uitpluizen wat voor u het beste is.
Vooral wetende dat AEGON, de afgelopen jaren zo veel mensen heeft geduppeerd het de bekende woekerpollisen, vertrouw ik deze en de andere verzekeringsmaatschappijen niet meer.

Doordat u uw stappen hier op het forum bekend heeft gemaakt, zal het mogelijk vele anderen helpen ook hun keuze goed na te rekenen en uw voorbeeld volgen, door bij uw eigen bank te gaan sparen.

Bedankt voor het terug koppelen.

M.vr.gr.,
Ineke L

jo
door joan - Jul 28, 2012 om 00:16
26 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Henkhh,

Bij wie heb je het belegd?
ik wilde naar de Big bank, maar als deze failliet gaat moet je het bij de Eslandbank terug vragen, en alles in het Engels, dus dit is voor mij geen optie meer, wél gaf deze bank de meeste deposito rente.
Hoop dat ik een reactie ontvang.

gr joann

he
door henkhh - Jul 28, 2012 om 09:29
174 Antwoorden / 0 Vragen

Joan,

Ik heb gekozen voor LeasePlan Bank, valt onder het Nederlandse Garantiesstelsel. Denk er wel om dat deze en ook andere banken verschillen in regels tav vroegtijdige beeindiging. Via deze link kun je duidelijk zien welke bank wat aanbied, onder welk garantiestelsel en onder welke voorwaarden.
Link

Groet en succes,

Henk

jo
door joan - Jul 29, 2012 om 12:45
26 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Henkhh,

Dankjewel voor het antwoord, ik has toevallig leaseplan al op mijn bureaublad geplaatst, en zie nu dus dat jij hier ook voor hebt gekozen.
Maar het is ook geen Nederlandse bank hé?
ik had het eigenlijk bij Bigbank willen onder brengen, maar als deze failliet gaat, moet je aankloppen bij Estland, en moet je dat allemaal doen in het Engels, en dat vindt ik nu juist het probleem.
En bij de Schotse bank heb je hetzelfde probleem, maar deze 3 banken geven wel het hoogste rente percentage.
Nu ik zal er eens mee aan de slag gaan, want de rente blijft zakken en dat moet ik dus voor zijn.
Nogmaals bedankt

gr joann

he
door henkhh - Jul 29, 2012 om 21:14
174 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Joan,

LeasePlan Bank is een 100% Nederlandse internetspaarbank en onderdeel van het wereldwijd opererende LeasePlan Corporation N.V. LeasePlan Bank. Ik zou in deze ietwat onzekere tijd niet in zee gaan met banken die niet onder het Nederlandse Garantiestelsel vallen. Ik heb liever iets meer zekerheid cq minder rompslomp indien de betreffende bank toch mocht omvallen dan een een paar tienden van procenten meer rente.

Succes,

Henk

jo
door joan - Jul 29, 2012 om 22:46
26 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Henkhh

Ik ga morgen ermee aan de gang, en nogmaals bedankt.
Fijn dat je nog even aan gaf dat het wél een Nederlandse bank is.

groetjes Joann

si
door siekman - Sep 18, 2012 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen u heeft nog bericht gehad bij mij helaas niet dit gaat over begravenisverzekering van axent die alles verzint om niet toe te geven dat zij een fout hebben gemaakt ik heb zelfs bewijzen van nette betaling laten zien aan hun maar niks hoor ze weten zelfs dat je jaren van te voren verhuisd of wanneer je zelfs dood gaat zij zijn helderziens en als je met alles komt dat hebben zijn opeens geen bericht gehad of hun de pc was op dat moment aan het updaten of jij zal wel niet goed hebben gedaan door hun doen ben ik in problemen en alles is kapot door axent en bedrijven namens mij hartelijke dank En zoals het gaat in nederland de grootse tuig en dieven enandere soort zij worden geholpen en gewone kleine man met de pet is de dupe van hun asociale gedrag nou nederland bedankt voor de gewone mens die netjes aan hun plichten heeft en gedaan ik wens daarom iedereen het sterkte en een goede strijdt tegen die bende tiug bedrijven die de kleine man met zijn pet belazerd en dat niet netjes wordt om alles recht te krijgen wordt op tijd

ti
door tinekenijssen - Sep 21, 2012 om 14:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Via de voorbeeldbrief, Aegon gevraagd om een berekening te maken.
Dat doen ze niet ik krijg de volgende mail ( zie onderstaande)

Geachte mevrouw Nijssen,

Graag reageren wij op uw e-mail. In uw e-mail vraagt u om een berekening met het vastgestelde rendement wat u is toegezegd. De berekening die destijds is gemaakt, heeft betrekking op een looptijd van van 25 jaar. Omdat wij stoppen met het AEGON Rendementplan is dit niet meer van toepassing. Daarnaast kunt u dit eenvoudig zelf uitrekenen door het aantal maanden van de originele looptijd maal de inleg in de Basis te doen.

U heeft nu 93 maanden € 46,08 per maand ingelegd in de Basis. Omdat u een ZekerheidsGarantie heeft afgesloten, ontvangt u in ieder geval de door u gedane inleg in de Basis terug.

U geeft aan dat uw het AEGON Rendementplan bent gestart om rendement te maken en dat AEGON dit ook toegezegd zou hebben. Aangezien het AEGON Rendementplan een beleggingsproduct is, kunnen wij niet toezeggen dat u rendement maakt. Omdat u een ZekerheidsGarantie heeft afgesloten kunnen wij wel toezeggen dat u in ieder geval de door u gedane inleg in de Basis terug krijgt.

Heeft u nog vragen, mail ons gerust.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

Vanuit Aegon wordt er niet gepraat over de opgebouwde waarde hoger dan de garatantiewaarde. Waarschijnlijk ziet Aegon de bui al hangen gezien de crisis en gaan zij er niet vanuit dat er een hogere waarde uit komt te rollen.
Vreemd, want dat geld is gebruikt voor investeringen en daar zal Aegon ook van geprofiteerd hebben. Er wordt helemaal geen excuus gemaakt en geen 'schadevergoeding' aangeboden. Gewoon een droge brief met feiten. Die communicatie vind ik erg slecht voor zo'n bedrijf!

En...als ik iets wil opzeggen.....dan gaat dat mij wel geld kosten. Tja, dat is toch MACHT vanuit één kant!

Ik ben dus benieuwd waarmee Aegon in juni mee komt( afkoopwaarde!) Want ik heb dit product opgezegd...en ga bij een andere bank sparen!

Mijn vertrouwen in het bankwezen is toch ernstig geschaad.

Wordt vervolgd en ik zal begin juni maar weer eens naar de telefoon grijpen.

Tineke

lu
door lucin1963 - Sep 21, 2012 om 14:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag gezien dat het geld er staat.Ik heb het direct overgescheven naar een niet eagon rekening .Ook ik ben er klaar mee .Was hier helemaal op tegen.Van de week zou ik binnen 24 uur teruggebeld worden dit was belooft (2x gevraagd) door mevrouw van aegon sh?t nu 48 uur later nog niet gebeld.Ik hoop dat ze kapot gaan.

Met vr gr Luciën.

ps verlies rond 1200 euro.

marco1978
door marco1978 - Sep 21, 2012 om 17:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande is het laatste deel van een zeer uitgebreide brief welke ik van de Aegon kreeg nav mijn deelname in de uitzending van kassa. Let voor al op het vetgedrukte....

Echt waar ik snap niet dat dit LUCHT bedrijf nog zichzelf in de spiegel kan kijken.

Op deze hele uitleg van de directeur heb ik een spreekwoord uit China gevonden:

HOE MEER UITLEGGEN HOE MEER LIEGEN!!!

Opbrengst en mogelijkheden

Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent in de beslissing van AEGON om het product AEGON RendementPlan om te zetten naar een AEGON beleggingsrekening. Met het omzetten van het product AEGON Rendementplan hebben wij voor ogen gehad dat u zelf zou kunnen bepalen hoeveel u wilt beleggen. Met het bedrag dat u krijgt uitgekeerd van het AEGON Rendementplan kunt u zelf kiezen om verder te gaan beleggen in de AEGON Beleggingsrekening of om hiermee te gaan sparen. U bepaalt dan zelf in welk product en voor hoe lang u uw geld vast wilt zetten.

AEGON Beleggingsrekening

De voordelen van de AEGON Beleggingsrekening zijn:

* Wij verlagen de fondskosten van 2% naar 1,2%.

* U kunt overstappen naar andere fondsen met veel keuzes in risico en rendement.

* U kunt helemaal flexibel inleggen. U bent dus niet meer verplicht om vaste maandbedragen in te leggen.

* U kunt op ieder moment uw geld of een deel daarvan opnemen. U hoeft dat niet meer op een vaste einddatum te doen.

* U kunt uw geld op elk gewenst moment beheren via internet.

Depositorekening

Ook kunt u ervoor kiezen om met een de opbrengst van het AEGON Rendementplan een Depositorekening te openen en de maandelijkse inleg van € 30,- per maand door te laten lopen via een spaarrekening. Uitgaande van de huidige rentetarieven en gelijkblijvende duur kan het eindkapitaal mogelijk oplopen tot een bedrag van € 17.111,-. Dit is een hoger bedrag dan de Garantiewaarde van uw AEGON RendementPlan op de oorspronkelijke einddatum.

Heeft u nog vragen?

Neemt u gerust contact met mij op. .

Met vriendelijke groet,

[edit-redactie]
Directeur

fr
door frisan - Jan 27, 2015 om 23:20
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nu de beurs afgelopen jaren gestegen is mis ik nu toch wel mijn sprintermodule.
Jarenlang rente voor betaald, afgekocht op laagste punt onder het mom van dat ik geen schuld meer zou hebben. E.e.a. knaagt nog steeds......