eddopeddo
door eddopeddo Nov 26, 2018 om 22:03
Geldzaken & recht

Ondanks bel-me-niet register toch lastig gevallen

Ondanks mijn registratie bij het belmeniet register word ik regelmatig toch gebeld door bedrijven. Vanavond weer.. door actua vastgoed.
Wederom werd mij, nadat ik had aangegeven niet meer gebeld te willen worden, verzekerd dat ze mijn gegevens zouden verwijderen. Maar na een aantal maanden bellen ze gewoon weer.
Dit is nu al de derde keer en het is echt irritant.

Weet iemand hoe je echt van deze ongevraagde telefoontjes af kan komen of waar je een klacht kunt indienen bij een officiele instantie hierover.

Hoor graag..

Eddy van Sijll

2985 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2018 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u aangeeft niet meer gebeld te worden, hebt u het recht van verzet. Daar moet de beller u op wijzen.

Maar drie keer gebeld worden in de afgelopen maanden, is dat nu werkelijk zo erg? Zeg gewoon geen belangstelling en dan klaar.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2018 om 22:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nog maar een keer Actua Vastgoed aanmelden bij het bel me niet register. Duurt een paar weekjes. Natuurlijk, als u het niet wilt, het is irritant. Dus wederom aanmelden en in de tussentijd: mochten ze weer bellen - wegdrukken -.

aurora1
door aurora1 Nov 27, 2018 om 04:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O.t.: goede avatar.

tenormin
door tenormin Nov 27, 2018 om 12:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Dank je aurora1.

Ka
door Kassagebruiker - Nov 26, 2018 om 22:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

De oplossing ligt bij u zelf, u zegt als het gesprek u niet bevalt: "Sorry, geen interesse, dag!" en legt de hoorn neer/verbreekt de verbinding.

ne
door neodutchio - Nov 26, 2018 om 22:30
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnbaar hebt u toch weer ergens uw telefoonnummer achtergelaten. Opnieuw aanmelden bij het bel mij niet register en het is weer over.

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2018 om 04:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De derde keer maar liefst in een aantal maanden? Het moet niet gekker worden.....
Lees de regels van dat register nogeens door. Ze mogen bellen als u ooit eens met ze van doen gehad heeft.
Volg de hier al gegeven adviezen over afwimpelen op. Dan bent u er snel vanaf.

ma
door maarten heest - Nov 27, 2018 om 12:10
463 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eddy, inderdaad heel irritant. De oplossing ligt bij Actua Vastgoed. Mochten ze nog een keer bellen dan zou ik melden dat u bij een volgend telefoontje een klacht in gaat dienen bij de Autoriteit Consument & Markt zoals het Bel Me Niet Register adviseert.