m.
door m.slikboer Nov 18, 2003 om 16:46
Geldzaken & recht

Onderbroek

Ik heb heel dom ja gezegt op het ontvangen van een `gratis`onderbroek van Front International, nou werd ik toen ze mij belden een beetje overvallen heb toen JA gezegd.Nou heb deze onderbroek ontvangen en ben ik lid en moet 3.50Euro betalen,maar er stond dat ik kan bellen of een NEE kaart kan terug sturen,deze zat er dus niet bij!Ik heb dus gebeld (15 minuten duurde het gesprek) en heb mijn lidschapnummer gegeven er zou dan niets meer verstuurd worden
Mijn vraag is dan ook moet ik de 3.50Euro betalen of de onderbroek in zijn geheel terugsturen.

1212 7 Rapporteer

maikel
door maikel - Apr 16, 2004 om 12:04
11 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier een hele simple oplossing voor. Zolang je nergens voor getekend hebt is het heel simpel.
Alles per aangetekend terug sturen met een brief waarbij je vermeld dat je geen lid wil worden en in het vervolg ook niets van hun wilt horen.

ri
door rixtapothof - Apr 16, 2004 om 12:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Je bent akkoord gegaan met de toezending van de eerste onderbroek en de verzendkosten daarvan moet je dus wel betalen. Doe dat direct, want anders komt er een keer een incassobureau bij kijken en dat is erg duur! Mochten ze toch meer spullen blijven sturen, retourneer die dan gewoon met de mededelinge dat het een ongevraagde zending is.

ji
door jiska - Apr 16, 2004 om 12:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft alleen maar de verpakking te sluiten en met koeienletters RETOUR AFZENDER op het pakketje te zetten. Je hebt ja gezegd op een gratis pakketje. Gratis is gratis, 3,50 euro is NIET gratis en dus heb je hier niet ja op gezegd...of het nu om de verzendkosten gaat of niet. Mijn broertje heeft het gehad met een paar sokken, hahaha. Niet betalen, hoor!

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:04
207 Antwoorden / 4 Vragen

Betaal niets! Stuur de zending (ongefrankeerd)retour of genruik het gewoon en maak schriftelijk per aangetekende brief duidelijk dat je geen enkele relatie hebt noch wenst aan te gaan met de firma Frontside. Stel ze aansprakelijk voor alle noodzakelijke kosten die u moet maken om deze ongewenste relatie te stoppen. Stuur een kopie aan de firma Frontside.

va
door vantay - Apr 16, 2004 om 12:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ongevraagd een boxershort ontvangen, deze retour gezonden op kosten van de afzender heb hier ook een bewijs van. Ik hab vorige week een 2e aanmaning gehad met 9 euro kosten. Het stomme is dat ik de short en de brief retour gezonden heb m.v.v. geadresseerde onbekend, want de voorletters van mijn partner is gebruikt met mijn achternaam. Blijkbaar willen ze nu een incasso buro op ons afsturen ik ben benieuwd. Ook wilt ik de aanvraag wel eens zien.
Ik heb weinig zin om te reageren richting hun kant, want je kunt alleen op een 0900 nummer bellen.

te
door techneut_1 - Jun 4, 2004 om 21:49
83 Antwoorden / 15 Vragen

Zaken die u ongevraagd toegestuurd worden hoeft u niet te betalen en hoeft u ook niet terug te sturen. U hoeft zelfs helemaal niet te reageren. U heeft dan immers nergens omgevraagd. Zou een mooie boel worden. Alles wat u zo toegstuurd wordt kunt u gewoon houden, ze hebben zelfs het recht niet om het weer op te halen. Laat u niet bang maken door dit soort opdringerige bedrijven, ze hebben geen poot om op te staan. U hoeft niets te bewijzen, dat moeten zij doen.

va
door vantay - Jun 4, 2004 om 22:57
2 Antwoorden / 2 Vragen

nu een 1/2 jr later heb ik al weer 3 herinneringen gehad van Intrum Justitia incassoburo, het stomme is dat de kosten van info bevolkingsregister in mindering zijn gebracht, dit kunnen ze ook niet gecontroleerd hebben, want de persoon, die hun aangeschreven hebben, bestaat niet, we hebben daar ook al weer 3 keer naar toe gebeld, maar ze willen dat wij een kopie van het bewijs van retourzenden  opsturen, dit vertik ik, want ik wil er geen geld insteken ook al kost het maar een postzegel, ben benieuwd wat ze nu weer gaan doen