mi
door mikebouw Feb 25, 2005 om 21:42
Geldzaken & recht

Ongevraagd abonnement

Ik heb in november 2004 een kaartje ingestuurd om 3 maanden een proefabonement van de belastingadviseur te ontvangen voor € 10

Nu heb ik van reed elsevier een acceptgiro gekregen voor een jaarabonnement, en ik krijg het blad ook elke 2 weken toegestuurd. Na een telefoontje met reed kreeg ik te horen dat ik dmv dit proefabonnement meteen een abonnement voor een heel jaar heb afgesloten en ik kan er pas onderuit na een jaar als ik tenminste 1 maand van te voren op zeg. Weet iemand hier raad mee. Hoe kom ik toch sneller van dit abonnement af??

Mike

625 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mike - Bij de gewone uitgave van Elsevier geldt de volgende aanbieding:

Als u wilt kennismaken met Elsevier bieden wij u de mogelijkheid een proefabonnement te nemen van 10 weken voor € 10. U ontvangt dan ook - gratis - de Elsevier Thema's die in die periode verschijnen. Na afloop van het proefabonnement stopt de toezending automatisch

Ik vraag mij af of bij het proefabonnement van de belastingadviseur niet eenzelfde aanbod (dus met automatisch stopsetten) gold. Mogelijk kun je dit nog nakijken. In dat geval is het duidelijk en probeert Elsevier je ten onrechte een abonnement aan te smeren. Bovendien als er sprake is van een proefabonnement kan Elsevier ook niet zomaar het abonnement met een jaar verlengen. Een andere mogelijkheid is, dat één van de voorwaarden was, dat als je het abonnement niet wilde verlengen je dat tijdig lkenbaar had moeten maken en dat je dat verzuimd hebt. Nog een mogelijkheid is dat er geen sprake is van een proefabonnement maar van een aanbieding waarbij de eerste 3 maanden slechts € 10.00 kosten. Er zijn dus een aantal mogelijkheden en je moet die eerst maar eens goed uitzoeken. Als er echt sprake is van een proefabonnement zou ik zeker de verlenging niet accepteren en Elsevier schriftelijk en goed gemotiveerd hiervan in kennis stellen. Eventuele nieuwe nummers van het blad dan wel ongelezen en per kerende post retour afzender - Succes - E.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mikebouw,

Waarschijnlijk heeft er bij het proefabonnement in de voorwaarden gestaan dat dat abonnement zonder tegenbericht op het eind van de proeftijd overging in een gewoon abonnement. Als dat zo is dan gebruikt elsevier hier de malafide werkwijze van de negatieve optie: indien geen bericht, dan...enz. enz. Blijkt dat hier zo te zijn, dan zit je er in principe voor een jaartje aanvast omdat de werkwijze van elsevier hoe verwerpelijk ook, wettelijk nog steeds niet verboden is. Wel kun je natuurlijk zelf ook zeggen dat je deze slinkse manier van doen niet accepteert en de directie van elsevier aanschrijven met het verzoek het abonnement te annuleren. Sukses, groeten, Ton.