st
door sterredag May 15, 2008 om 21:04
Geldzaken & recht

Ongevraagd ontvangen geld

Tegenwoordig kan je voordeliger een gastouder (GO) regelen dankzij de kinderopv.toeslag in combi met GO-centrales.

Ik heb Flexmoeders (FM) gecontacteerd en gevraagd naar hoe of wat.

Ik zou een netto fakturering krijgen, hun regelen dan via prof. Fisc. mijn kinderopv.toeslag, dan zou het geld van de  belasting direct naar FM gaan en hoef ik alleen het netto bedrag te betalen.

Ik bespaar jullie de rest van de details van dit lange vage verhaal.

Ik heb hun verteld dat ik vond dat er veel onduidelijk was op hun site want miste belangrijke informatie, telefonisch was me eén en ander uitgelegd. Maar mijn GO moest wachten op belasting voordat ze kon worden uitbetaald. FM vertelde mij: zolang uren van de GO niet worden bevestigd zullen wij niet uitbetalen en dus ook geen bruto bedrag in rekening brengen, als de Belasting rond is, dan wordt alles met terugwerkende kracht uitbetaald en verrekend en gefactureerd.

En toen zag ik dat er ruim 1000 euro van mijn rekening was afgeschreven door FM! Ik wist helemaal nergens vanaf.

Wat bleek. De GO had de uren netjes alvast in het schema gezet en haar akkoord gegeven. Stellig in dezelfde overtuiging als ik, dat ik daarna die uren nog zou moeten accorderen. Dat  bleek dus niet zo te zijn. Ik was stom verbaasd en legde hun uit dat het mij normaal lijkt dat ik de uren ook eerst moet accorderen. Juridisch gezien blijk ik ook in mijn recht te staan met deze verwachting.

FM vond het allemaal heel normaal en vond niet dat ze fout hadden gehandeld.

Ik was het hier pertinent NIET mee eens, ik zat nog te wachten op de aanvraag en had afgesproken met FM netto te factureren en zeker niet bruto 1000 euro voor 3 maanden opvang van mijn rekening af te schrijven.

Sterker nog ik heb NOOIT de overeenkomst  getekend geretourneerd wat ik wel moest doen nog.

Wat mij meer verbaasde is dat met het afschrijven van dat geld (dat ik gelijk heb laten terugstorten) mijn GO werd uitbetaald.

Mijn GO heeft dus 1000 euro gekregen van FM, terwijl dat we nog wachten op de  belasting en zelfs zonder dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Ik heb de overeenkomst nl nooit getekend en teruggestuurd.

Ik heb alles stop gezet, FM verteld dat ik geen overeenkomst meer met hun wou aangaan.

Mijn vraag, is mijn GO nu verplicht op dit geld terug te betalen? Zij heeft immers dit geld direct  van FM gehad en ik heb nergens toestemming voor gegeven. Of ben IK nu verplicht dit geld terug te betalen? Geld wat ongevraagd, zonder toestemming is gestort, maar wel voor haar bedoeld is.

Ik heb ooit  begrepen als je iets ontvangt per post op jouw naam en je hebt er niet om gevraagd ook al is het een TV van 2300 E maar het bedrijf heeft een fout gemaakt en had de tv t.a.v. iemand anders moeten sturen naar een ander adres, dan mag je de TV houden, want hij was t.a.v. jou en je had er niet om gevraagd.

Ik vraag me nu af of dat ook geldt als je geld ontvangt op je rekening. Ik heb nl ook begrepen van mijn rechtsbijstand later dat ik wel degelijk het RECHT heb dat ik de uren eerst accordeer voor er uitbetaling en facturatie plaats vindt.

Bij voorbaat wil ik hier mensen verzoeken om me niet terecht te wijzen en over moraal of zo beginnen. Ik ben hier niet op deze site om de les gelezen te worden, maar om te informeren naar mijn rechten. Wat ik er verder precies mee ga doen, weet ik nog niet.

476 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2008 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was niet helemaal goed gegaan en is misschien onduidelijk door dat het eerste stuk maar een half verhaal is, heb verder daar ook nog geen antwoord gehad. Ik had Kassa al een mailtje gestuurd, dacht dat tie inmiddels verwijderd was