la
door laddyboefje Apr 6, 2006 om 16:07
Geldzaken & recht

Ongewenste post

Hoe kan ik afkomen van post (Readers Digest) die ik niet meer wens te ontvangen, ik stuur alle post "retour afzender-wens geen verdere toezending", ik heb hier ook al met hen over gebeld, maar ik krijg minimaal 2 x per week nog "superprijzen"aangeboden

1284 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Retour afzender (naar antwoordnummer) met een baksteen, een paar handen kiezels of iets anders zwaars erin?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de post met de vermelding retour afzender in de bus gooit, zwaar of niet, de ontvanger kost dat dan helaas niets.

Is in de ongewild ontvangen post sprake van een antwoordnummer? Dan: een zwaar pakketje maken en verzenden naar het antwoordnummer.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoordnummer 333, 1100 VC Amsterdam-Zuidoost

Die bedoel je?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

b.; c'est sublime, mes compliments. De vraagsteller behoeft de post dus niet eens open te maken.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, gewoon een paar handen grind in een doosje, de ontvangen rommel van RD erbij, een stickertje met dit adres erop en huppekee, met de post mee terug naar Amsterdam.

Kost je nix en je bent zo verlost van RD: zij moeten dan elke keer de portokosten betalen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reclamedrukwerk aan u persoonlijk gericht stopt u door u in een bestand te laten zetten van mensen die dit niet willen ontvangen. Uw gegevens blijven 3 jaar in het bestand staan. Daarna moet u zich opnieuw aanmelden.

De meeste adverteerders respecteren dit bestand. U kunt zich aanmelden via www.infofilter.nl, of door te bellen naar 0900-6661000 (€ 0,25 per minuut) of door een gefrankeerd briefje te sturen met vermelding van het medium (post of telefoon) via welke u geen reclame meer wilt ontvangen. Het adres is: Infofilter, Postbus 666, 1000 AR AMSTERDAM

Ook telemarketing, de telefonische verkoop van producten, kunt u grotendeels stoppen door u aan te melden bij Infofilter.

Het helpt echt !!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geadresserde overleden heb ik ook eens gedaan, en wat dacht u de post werd gericht aan de erven van. Toen heb ik een adreswijiziging gestuurd met als nieuw adres het adres van het kerkhof in de buurt nooit meer post van ze gehad.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft RD niet eens die beleefdheid want ik heb RD eens geschreven dat mijn vader al langere tijd overleden was.

Dus inderdaad, een zwaar pakket met al hun rotzooi + 1? Nee, 2 straatstenen! !
Want net als die telefonist van Natuvit heeft ook RD een bord voor hun kop !!!!

Ik schrijf voor de zekerheid ook het gegeven antwoordnummer van ze op.
En dat ge bedankt zeit zulle !

Die ouwe Vrije Vogel weer.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

VestigingsadresHogehilweg 17, 1101 CB Amsterdam Z.O.
Postadres zakelijkPostbus 23330, 1100 DV Amsterdam Z.O.
klantenservicePostbus 13600, 1100 KA Amsterdam Z.O.
Telefoon zakelijk020-56789 11
klantenservice0900-8212225 (10 cpm)
Fax zakelijk020-56789 22
E-mail zakelijkBusiness@readersdigest.nl
Internetwww.readersdigest.nl
www.rdnl.nl
www.hetbeste.nl
K.v.KAmsterdam 33095729
BTW-nummerNL 005136210 B01

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben op deze manier van al mijn overbodige telefoonboeken en Gouden Gidsen afgekomen. In een doos doen en retour afzender liefst via hun antwoordnummer. Dan moeten zij voor de ferme verzendkosten opdraaien. Werkt gegarandeerd.

Ik krijg nooit meer ongewenste post.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

iedereen heel erg bedankt voor de tips, de post gaat volgende week verzwaard de deur uit, retour antwoordnummer.

Hopenlijk is het dan inderdaad afgelopen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@SPEELTUIN, lees FRED. Zijn jouw ogen zo slecht en ben je de leesbril kwijt???

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kan bewijzen dat je hebt afgezgd, is alles wat ''ongevraagd'' wordt bezorgd van jou. Wat het ook is, dus doe maar geen moeite meer met retour zenden.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo JoJo , Nee hoor maar laantje is weer terug in het appartement vandaar .Groet fred

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat die post toch gewoon komen ook al zou je moeten betalen. Natuurlijk niet betalen. Je hebt immers afgezegd. Je doet je gewoon veel te veel moeite voor iets dat toch niet helpt. Misschien kun je iemand anders er blij mee maken die het wel leuk vindt

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij verstuurden de volgende brief naar RD (ik zie dat hun adresgegevens enigsinds veranderd zijn inmiddels maar dit was de originele brief die we stuurden)

De layout van de brief zal wel verloren gaan in dit forum maar was een 'kopie' van de layout van hun posting.

ps we hebben nooit meer post van ze ontvangen!

(koptekst)Deze post is zeer bewust verzonden naar Antwoordnummer 3 om er voor te zorgen dat u begrijpt wat reageren voor u betekend. De deadline in 14 dagen na verzenddatum. Het uitkeren van de prijzen gaat zo snel mogelijk van start. Wacht niet af!(einde koptekst)

Uitgeversmij The Reader's Digest N.V.

Antwoordnummer 3

1100 WE Amsterdam-Zuidoost

Geachte mijnh./mevr.,

Het feit dat u nu een brief van ons ontvangt, bewijst dat u er op dit moment met 100% zekerheid van op aan kunt dat u kans maakt op GRATIS dingen.

Als bewoner en bewoonster van dit pand kunnen wij dit met het volste vertrouwen bevestigen.

wordt vervolgd...

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al velen zijn u voorgegaan in de GRATIS 9 kilo zandclub en de GRATIS 9 kilo papierclub. U maakt zelfs kans op onze nieuwste, verrassendste GRATIS 9 kilo … , nee het blijft nog een verrassing. Dit alles kan GRATIS voor u zijn. Sterker nog, dit zou u eventueel GRATIS kunnen onvangen in maandelijkse zendingen en als u echt geluk heeft in weekelijkse zendingen.

En het enige wat u hoeft te doen om gegarandeerd te winnen:

Ons opnieuw geadresseerde post sturen!

Gooi niet zomaar de kans op 9 kilo GRATIS dingen weg, Het kan van u zijn!

wordt vervolgd...

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En om kans te maken op GRATIS maandelijkse zendingen:

Ons opnieuw geadresseerde post sturen!

En om kans te maken op GRATIS weekelijkse zendingen:

Ons opnieuw geadresseerde post sturen!

U ziet hoe makkelijk het is.

Deze actie gaat in 2 weken na verzenddatum.

Met vriendelijke groeten,

Bewoners van dit pand.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keiiiiiiiiiii goed. Deze ga ik voortaan ook gebruiken

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

waar ik me over verbaas, is dat iedereen zich zo uitslooft om die ongewenste post proberen te weren. Je gooit die hele handel toch gewoon ongeopend bij het oud papier? ook weer klaar. Al die moeite die jullie noemen is het toch allemaal niet waard? zo krijgt de afzender wél mooi alle aandacht! Want negatieve aandacht is óók aandacht....

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 02:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is echt lachen , bijna iedereen heeft weleens van die post gehad dat je een prijs gewonnen had , ik ook mijn brievenbus lag iedere week vol met prijzen die ik gewonnen had , ik ben toen het gevecht om die prijzen aangegaan , ik ben ze op gaan eisen ik stuurde via die antwoord envelop die je erbij krijgt de brieven terug die ik geschreven heb aan die bedrijven , in het begin begonnen ze dat het een feestelijke gebeurtenis zou worden met foto,s en al er bij en dat ik ter zijne tijd geinformeert zou worden waar dat plaats zou vinden , dat was echt lachen maar ja natuurlijk nooit geen bericht meer gehad daar over dus kreeg ik weer een andere prijs aangeboden en toen ging ik vragen of ze eerst de eerdere prijzen aan mij wilden uitkeren en toen gingen ze moeilijk doen ( ik had overal copieen van gemaakt ) en heb ze een paar copieen gestuurt van de eerdere prijzen die ik zou krijgen en toen werdt ik gebelt zowaar een keer dat ik wel de prijs gewonnen had maar dat die het volgende jaar pas werdt uigereikt in feb. 2006 maar om een lang verhaal kort te houden , het heeft een maand of 7 geduurt die discussie maar nu krijg ik helemaal geen gewonnen prijzen meer toegestuurt en geen reclame van gewonnen prijzen van geen enkel bedrijf meer , ik heb nooit geen prijs onvangen maar ben nu wel van dat soort post verlost, maar je moet er wel even de tijd voor nemen en tijd heb ik zat , het is voor mij een soort van tijd verdrijf om met dat soort bedrijven in discussie te gaan en het kost geen geld omdat je de retour enveloppen gebruikt die ze meesturen.

groetjes labren

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 08:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt 2 a 3 keer per week onzinnige post van hun en dat ik enorme geldbedragen had gewonnen etc

ik werd het kotsbeu heb de telefoon gepakt en gebeld en gevraagd of ze mij uit het adressen bestand wilden halen

oke dat deden ze maar had na het gesprek nog een aantal weken post en daarna niet meer gelukkig

ik had ooit bij hun een proefabbonement afgesloten voor 10 euro

zonder verplichtingen en na die tijd zouden ze het stop zetten  en mij niks verplichten  vandaar dat ik in dat klantenbestand stond

kom voor jezelf op want dit bedrijf is  hardleers

ik ga er nooit meer mee in zee

maarloes

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ninc: BRILJANT!!!!!! :-D

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laddyboefje

Ga naar een feestarikelen winkel

en koop daar voor 1 € jeukpoeder en dat tezamen met de ongewenst mailings

Op antwoord nummer retour succes verzekerd.

Robby

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Robby,

Leuk idee, maar ik denk dat dit een aantal jaar geleden nog wel gekund had. Tegenwoordig poederbrieven versturen kan nog wel eens in verkeerde aarde vallen............

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij niet slim kan als poeder/bom brief gezien worden als ze dan uw adres achterhalen zijn voor u de rapen gaar.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook een oude - nog steeds goed werkende - oplossing:
dooie rat of muis sturen met kaartje:
Welkom in de AIDS klub.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2006 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoe zit het dan met ongevraagd toesturen van ARTIKELEN?

ik heb ooit ergens (misschien wel op deze site) gelezen dat je dat dan mag houden en niet hoeft te betalen of terug te sturen...

Nu zijn wij al zover dat wij t/m een deurwaarder zijn omdat een bedrijf (Garant-O-Matic) claimt mijn vriend iets te hebben gestuurd eterwijl wij:

1. dat nooit hebben besteld

2. op vakantie waren op het moment dat zij zeggen te hebben geleverd...Dat kunnen wij dus bewijzen. Wij hebben ook NOOIT getekend voor ontvangst van welk produkt dan ook!!!!

3. tot op heden niet eens weten WAT ons dan is toegestuurd....

Ik heb mijn vriend gezegd niet te betalen, maar er wordt gedreigd op een niet zo leuke manier...

Dus, ja zeker wel actie ondernemen tegen ONGEWENSTE POST is mijn devies...

In het pand waar mijn vriend woont zijn regelmatig wisselende bewoners tot onze spijt, en hoewel ik mij realiseer dat zij misschien best iets kunnen hebben aangenomen, komt het mij vreemd voor dat mijn vriend dus op kan draaien voor zoiets. Zeker als je het nooit hebt besteld!!!!

De rekening is volgens G-O-M al opgelopen tot ongeveer 200 euro. Ik wou dat ik zo gemakkelijk mijn geld verdienen kon!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 07:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Sassie,

Wat jij gelezen hebt is correct. Het is een bedrijf ten strengste verboden om artikelen naar consumenten op te sturen, zonder dat deze zijn besteld door de klant, met als doel hiervoor geld te vragen.

Zelfs een deurwaarder kan hier niets aan veranderen, zolang je maar volhardt. Laat hem maar aantonen dat je vriend iets heeft besteld bij Garantomatic. Bestelformulier met handtekening opvragen moet al afdoende zijn.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Sassie, vergeten te vermelden: vraag ook om een verzend-/ontvagstbewijs van het 'geleverde' artikel.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 11, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij iedere post zit een balk unscrpt,druk op deze balk,nu word gevraagd je emailadres in te typen,doe dat druk op OK

JE KRIGT DAN DE MELDING DAT BENT UI GESCHREVEN IN PRINSIEPE ,ZUL JE DAN GEEN POST MEER ONTVANGE,MOCHT JE HET TOCH NOG ONTVANGEN STUUR DAN JE POST RETOUR,MET HET ONDERWERP,GEEN INTERESSEN MEER TE HEBBEN IN DEZE POST,OOK KAN JE DE POST VIA JE SPAMFILTER TE LATEN LOPEN,,DIE ZORGT DAT HIJ WORD VERWIJDERD.

SUCCES SHORTY.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Shorty,

Ik heb de proef eens op de som genomen en alle enveloppen gecontrolleerd. Ik heb nergens hierop of hierin een balk aangetroffen, laat staat dat er iets op kan typen. Is het ook mogelijk om gewoon "retour afzender" op de enveloppe te schrijven.

Ik heb het ook nog eens bij mijn postbode nagevraagd, maar hij had overigens ook al geen spamfilter bij zich. Volgens zeggen zaten er wel roetfilters in de auto's waarmee ze de broevenbussen ledigen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een-fout siert de mens .

Eenvoudig maar het werkt.stikker op u naar en dan retour afzender

ve
door verwijderd - Apr 14, 2006 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps; vraag beantwoord van de vorige eeuw

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

[EDIT: Opmerking verwijderd door redactie]

Natuurlijk wil ik je niet beledigen, maar als retour afz niet helpt, graag met dikke viltstift;

Geadresseerde overleden, en dan helpt het meestal wel......

Het is blijkbaar de enige methode, want voor een bedrijf wat 95% per post verkoopt is deze harde aktie noodzakelijk, iedereen die iets terug stuurde is niet genoeg, omdat ze soms toch nog wat bestellen.. en daar gaat het om...