sh
door shsshs Jan 30, 2014 om 11:30
Geldzaken & recht

Ongewenste zending van producten

Ik heb een proefpakket gekocht van skinlift. Nu sturen ze me steeds meer producten. Ik heb hun net gebeld in Cyprus!!! En nu zeggen ze dat ik het proefpakket binnen 2 weken moest terug sturen! Maar ik bestel een proefpakket en betaal er ook voor, maar voor de vervolgzendingen niet!!!het is toch vreemd dat ineen proefpakket die ik koop moet terugzenden als ik niet meer voor verdere zendingen in aanmerking wil komen. Dat staat niet in de advertentie. Wat kan ik nu het beste doen?

4827 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2014 om 11:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou zeggen: niets. Ik heb het al gezien en wettelijk is deze manier van een abonnement verkopen niet toegestaan. Blokkeer het bankrekeningnummer van dit bedrijf, neem daarvoor contact met je bank op. Hebben ze er al geld vanaf gehaald, dan kun je storneren. Je geld terugboeken.
Stuur ze desnoods nog een mail dat je ze geen cent meer gaat betalen.

Maak je verder niet druk, er gaat helemaal niets gebeuren, behalve wat geblaf en waf waf.

Ze zitten zogenaamd in Denemarken, zelfs dat waag ik te betwijfelen. Ze richten zich op de Nederlandse en Belgische markt.

Blijf voortaan bij de proefproducten vandaan, altijd problemen.

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2014 om 12:37
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote

=shsshs schreef op donderdag 30 jan 2014, 11:30: Ik heb een proefpakket gekocht van skinlift. Nu sturen ze me steeds meer producten. Ik heb hun net gebeld in Cyprus!!! En nu zeggen ze dat ik het proefpakket binnen 2 weken moest terug sturen!

Oh oh, en dan nog gaan bellen!! met Cyprus? Gewoon niets meer doen, zoals zoekster al aangeeft. Dus geen "proefpakketjes en geen "gratis" producten aanvinken, want gratis of "proef" bestaat niet.

edrick3
door edrick3 - Jan 30, 2014 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo shsshs,

Lees de info van Consuwijzer.

Met vr.gr.

hoemoemenoemoe
door hoemoemenoemoe - Jan 31, 2014 om 11:19
9 Antwoorden / 1 Vragen

lees goed de voorwaarden, gratis bij een commercieel bedrijf= betalen

ab
door abbut - Jan 31, 2014 om 11:35
8 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn bedrijven die een goedkoop proefpakket aanbieden ('gratis' - alleen verzendkosten) met de voorwaarde dat u zich abonneert op vervolgzendingen. Die zendingen moet u wél voor betalen. Hebt u die kleine lettertjes gelezen? Bent u akkoord gegaan met die voorwaarden? Dan is het terecht dat u nieuwe zendingen krijgt. Edric3 verwijst terecht naar het artikel op Consuwijzer.

Hebt u het 'abonnement' inmiddels opgezegd? Dan kunt u - uit beleefdheid - de zending terugsturen. Ongefrankeerd. Ook kunt u een briefje toevoegen waarin u meldt dat u in het vervolg niets meer wilt ontvangen. Eventueel schrijft u erbij dat 'vervolgpakketjes zullen worden beschouwd als ongevraagd toegezonden en dat deze dus kosteloos behouden mogen worden'. Dat laatste is vergelijkbaar met reclamefolders, al dan niet voorzien van een monster, die ongevraagd huis-aan-huis worden bezorgd. Die hoeft u ook niet terug te sturen.

Als u in uw communicatie naar het betreffende bedrijf expliciet bent geweest, binnen de contractvoorwaarden bent gebleven én uw correspondentie goed bewaart, dan hebt u het gelijk al snel aan uw zijde.

ma
door marleenvanh - Jan 31, 2014 om 11:36
452 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, gewoon niks doen. Eventueel (wanneer er een antwoordnummer in NL is) de pakketten terugsturen en wellicht nog 1 mail waarin u ze erop attendeert dat ZIJ in overtreding zijn. Daarna.... Nooit meer (zo dom) doen. Gratis bestaat niet!! En Skinlift? Geloof je het zelf?!

zoekster
door zoekster - Jan 31, 2014 om 11:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@abbut, citeer dan goed, zo help je de vraagsteller van de wal in de sloot.

De ondernemer verwijst naar een brief of naar zijn algemene voorwaarden. Hierin zou hebben gestaan dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?

Soms ontvangt u bij het proefpakket een brief. In deze brief staat bijvoorbeeld dat u contact moet opnemen als u geen vervolgzendingen wilt. U moet het de ondernemer dan laten weten als u niets meer wilt ontvangen. Dit is niet juist. U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd.

Het kan ook zijn dat de ondernemer naar zijn algemene voorwaarden verwijst. In de algemene voorwaarden staat dan bijvoorbeeld dat u ook vervolgzendingen krijgt. Ook dit is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden. De vervolgzendingen moeten echt onderdeel uitgemaakt hebben van het aanbod waar u op in bent gegaan.

Dat is hier het geval, in het aanbod is niets te vinden over een abo, slechts een vinkje met een verwijzing naar de algemene voorwaarden.

me
door meisjevan52 - Jan 31, 2014 om 14:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ben ik er een poosje geleden ook ingestonken, proefpakketje was "gratis", Moest wel de verzendkosten betalen. Had dom genoeg NIET de kleine lettertjes gelezen, en kreeg prompt een paar weken later een vervolgzending met daarin 2 tubes creme, plus de rekening, 79.95.
Heb het weer ingepakt, brief erbij dat ik het niet gelezen had, maar ook dat ik het niet betalen kon, en geen vervolgzending meer wenste.
Kreeg een week later een mailtje van hen waarin stond :

We hebben uw retourpakket in goede orde ontvangen.
Jammer dat u af ziet van verdere zendingen.
U zult van nu af aan geen verdere zendingen meer ontvangen.
met vriendelijke groet,,,,,blablabla.

Toch netjes vond ik.
Want ik had niet binnen de tijd aangegeven niks meer te willen ontvangen..
Kijk dus in het vervolg wel beter uit, want het kan dus ook anders aflopen.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 31, 2014 om 14:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat vraagstelster hier vertelt kan niet waar zijn.
Als de deskundigen de site van Skinlift hadden bestudeerd dan hadden zij geweten dat de stelling van TS onzin is.
Er wordt op de Skinlift site een anti rimpel blubber aangeprezen, met de optie een gratis proefpakket aan te vragen, zonder verdere voorwaarden.
Pas als je het bestelformulier hebt ingevuld, en doorklikt, komt de aap uit de mouw.
Je kunt alleen maar betalen met een creditkaart.
Maar wat het "beloofd gratis" pakket kost staat nergens.
En daar gaat vraagstelster al in de fout : ze geeft haar creditcard gegevens aan een schimmige buitenlandse organisatie, met een site in de Engelse taal.
Het kleine, kromme, stukje in de Nederlandse taal komt absoluut uit een vertaalprogramma.
Men kan IEDER bedrag afschrijven, want een prijs voor de verjongblubber is niet aangegeven.
Dat het probeerpakket moet worden teruggestuurd om verdere zendingen te voorkomen is grote onzin.
Dat staat nergens in de voorwaarden.
Vraagstelster bestelt wel op een Engelstalige site, maar beheerst kennelijk de taal absoluut niet.
Ze beweert dat ze naar Cyprus heeft gebeld om vervolg zendingen te voorkomen.
Maar op Cyrus heeft Skinblubber geen vestiging, wel in enkele andere landen, zie de site.
En hoe je van vervolgzendingen afkomt staat overduidelijk in de Engelstalige voorwaarden.
Daar staat : stuur een e-mail naar :support@beautcatch.com

En Wimmi geeft de rimpeldames een gratis tip:
De wat oudere fotomodellen met walletjes onder de ogen gebruiken vaak vlak voor de opname een spotgoedkope anti walletjes en rimpelcreme : SPERTI.
Sperti heeft een samentrekkend effect, en ik maak deze keer geen grap.

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2014 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wimmi20,

OT
.....Sperti heeft een samentrekkend effect, en ik maak deze keer geen grap......
Komt daar soms de uitdrukking 'blotebillengezicht' vandaan?

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 14:55
11547 Antwoorden / 51 Vragen

OT

Moet je eens naar de winkel gaan en met een serieus gezicht omipv anti rimpelcreme om "rimpelcreme" gaan vragen ........

rubyn
door rubyn - Jan 31, 2014 om 16:22
146 Antwoorden / 18 Vragen

OT:

Iedereen zegt wel dat er geen "gratis" bestaat, maar dit is wel zo! Er zijn inderdaad wat bedrijven die op deze manier mensen producten aansmeren, maar sites zoals gratiz.nl en xgratis.nl bieden wel degelijk gratis producten van bedrijven aan, ik gebruik die sites zelf al 2 jaar zonder problemen. Maar wat je ook besteld, lees altijd de kleine lettertjes!

NB: Hopelijk valt dit niet onder "reclame"

ca
door campinggastje - Feb 1, 2014 om 11:55
10 Antwoorden / 2 Vragen

Laats had mijn man ook ergens op gereageerd,kreeg hij een telefoontje dat hij wat gewonnen had maar wilde zijn banknummer omdat hij wel de verzenkosten moest betalen.Toen voelde hij al nattigheid en weigerde uiteraard dit te geven.Nog een paar keer telefoon gehad hierover en sinds dit soort praktijken bij Radar aan de orde kwamen gelukkig nooit meer wat gehoord.en mijn man wacht zich wel om nog ergens op te reageren want idd gratis bestaat niet.