Ongewild abonnee van Happy Healthy van Oscar Helm door kopen kookboek.
Ik heb twee kookboeken besteld bij Oscar Helm van Happy Healthy. Nu kom ik erachter dat sinds juli 2019 iedere maand €19.97 is afgeschreven van mijn rekening.
Ik heb nooit ingestemd met een abonnement.
Ze reageren niet op telefoontjes of mailtjes.
Ik voel me behoorlijk opgelicht, €160,- voor twee kookboeken is veel geld!
Merkwaardig dat u dat kennelijk nu eerst opvalt, 8 maanden verder. Er zal ongetwijfeld en mogelijk zelf in kleine lettertjes iets zijn gesteld op het 'moeten' opzeggen dat u dan mogelijk is ontgaan. Mijn advies is in ieder geval: schriftelijk bezwaar maken en daarin duidelijk stellen dat u bewijs wenst waarop de afschrijvingen zujn gebaseerd omdat er in dit geval m.i. wel een schriftelijkheidsbeginsel geldt.
Mogelijk heeft u hier iets aan: https://www.klacht.nl/happyhealthy-nl/ en ook deze: https://happyhealthy.nl/contactformulier/ Als u de laatste al heeft benut adviseer ik u om melding te doen bij www.consuwijzer.nl en zie ook deze: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/187571-wanneer-spreek-ik-van-een-rechtsgeldig-contract.html
[Edit redactie: deel verwijderd, geen toevoeging en op de man af]
Twee maanden kunt u zo storneren.
Het internet staat vol met klachten over die club.
https://radar.avrotros.nl/forum/acties-reclame-f27/foute-verkooptechniek-van-oscar-helm-en-s-h-uitgev-t179243.html
[Edit redactie: deel verwijderd, geen toevoeging en op de man af]
Ik zou per omgaande dit abonnement op correcte wijze opzeggen. Ik zou ook direct uw bankafschriften controleren om te zien waaraan u mogelijk allerhande betaalt dankzij uw eigen nonchalance.
Opgelicht voelen is iets anders dan opgelicht zijn want wat het laatste betreft is het eigen schuld.
https://radar.avrotros.nl/forum/acties-reclame-f27/foute-verkooptechniek-van-oscar-helm-en-s-h-uitgev-t179243.html
Oeps: stond er al en ook dat u 2 maanden kunt storneren.
Hallo Marlene388 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen
U bent niet de enige , lees deze discussie ,
https://community.consumentenbond.nl/voeding-levensmiddelen-9/afslank-receptenbijbel-hoe-zit-het-2712
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Wat heb je voor die boeken €27 per stuk betaald? Boven het invullen van je bankrekening, staat dit:
AFSLANK RECEPTENBIJBEL BEVEILIGDE BESTELPAGINA
- Afslank Receptenbijbel eBook + 4 bonus eBooks direct te downloaden - € 27,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie
Ik wil het eBook zonder de bonus van Het Ultieme Afslank Programma »
Of dit:
AFSLANK RECEPTENBIJBEL BEVEILIGDE BESTELPAGINA
- Afslank Receptenbijbel eBook + 4 bonus eBooks direct te downloaden - € 27,- inclusief de 60 dagen niet-goed-geld-terug garantie
- Het Ultieme Afslank Programma - Eerste maand GRATIS (digitale bonus 5), daarna € 19,97 per maand via automatische afschrijving - met de eerste betaling geef je toestemming
- Het Ultieme Afslank Programma is op ieder moment per direct opzegbaar via de mail of het afmeldformulier
Lijkt mij wel duidelijk, of je betaalt €27 voor een boek, of je betaalt het boek met de extras €19,97 per maand .
Zo snel mogelijk opzeggen. Storneren als je een abonnement bent aangegaan, is niet verstandig. Want zolang je abonnement loopt, ben je het maandelijkse bedrag verschuldigd.
U laat het wel erg breed hangen maw geen controlle over uw eigen rekening is wel mooi voor dit soort bedijfjes weinig leveren en veel ontvangen maar zo als gezegd : koop een huishoudboekje en houd uw afschriften in de gaten! weet u waar uw geld blijft.
Hoi @Marlene388,
Zou je je verhaal op de mail willen zetten naar belbus@bnnvara.nl, inclusief het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent? Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa
Beste Marlene, dit is Thomas van de klantenservice.
Ik heb op 26 februari 2020 u mail ontvangen. Dezelfde dag heeft u een reactie terug gekregen. Hierop heb ik geen reactie meer ontvangen. Is deze mail misschien in uw spamfolder terecht gekomen?
Het was niet de bedoeling om u ongewenst lid te maken. U heeft toestemming verleend voor het abonnement door de eerste betaling te doen via iDEAL. Om u tegemoet te komen heb ik op 27 februari een coulance gegeven op 50% van de betaalde termijnen. Om u helemaal tegemoet te komen, heb ik gisteren alle termijnen terugbetaald.
Halverwege januari hebben wij meerdere aanpassingen gemaakt aan de informatie- en bestelpagina om toekomstige misverstanden te voorkomen over het abonnement.
Met vriendelijke groet,
Thomas (klantenservice)
Toch wel wonderlijk dat die "misverstanden" er al sinds 2017 zijn.
Maar ja, klagen op het Kassa forum helpt blijkbaar.
De eerste betaling is gedaan via Ideal. Daarna gaan ze automatisch afschrijven zonder een automatische incasso opdracht? Als dat zo gaat dan wordt het hoog tijd voor een melding ongewenste incasso. Daar moet paal en perk aan gesteld worden.
Beste Thomaa
Mij is hetzelfde overkomen
ook 2 boeken besteld en naar nu blijkt betaal ik ook al maanden voor een maandelijks abonnement waarmee ik nooit akkoord ben gegaan!
Zal in de kleine letters hebben gestaan of vinkje aan/uit
maar is mij ook pas na maanden opgevallen omdat mijn man voor zijn juridische bedrijfje ook soms boeken ed besteld via uitgeverijen en ik dacht in eerste instantie dat het iets van hem was!
vind t echt schande en heb t opgezegd en geblokkeerd in Ing , maar voorlopig veel te veel betaald aan die oplichter!! Oscar Helm!
heb nu mail gestuurd dat ik van alle maanden mijn geld terug eis! En anders ga ik echt stappen ondernemen en aangifte doen van deze praktijken!!
Geen reactie uiteraard!!
hoe Happy & Healty kan je zijn als bedrijf!!
Mij is hetzelfde overkomen bij Happy& Healty van Oscar Helm
ook 2 boeken besteld en naar nu blijkt betaal ik ook al maanden voor een maandelijks abonnement waarmee ik nooit akkoord ben gegaan! Zal in de kleine letters hebben gestaan of vinkje aan/uit
maar is mij ook pas na maanden opgevallen omdat mijn man ook soms boeken edbesteld voor zijn bedrijfje, dus dacht ik in eerste instantie dat het iets van hem was.
Vind dit echt schande en heb t opgezegd en geblokkeerd in Ing , maar voorlopig veel te veel betaald aan die oplichter!! Oscar Helm!
Heb nu mail gestuurd dat ik van alle maanden mijn geld terug eis! Geen reactie uiteraard!!
Maar als ik niets hoor of terug ontvang ga ik zeker verdere stappen ondernemen en aangifte doen! Ook zal ik dit verspreiden op social media! Want dit soort praktijken moet worden gestopt!!!
Hoe Happy & Healty kan je zijn als bedrijf!!
Hallo
Ik heb dezelfde meegemaakt, ik betaal sinds december 2019 19,97 Eur per maand. Ik heb nooit ingestemd met een abonnement. Van de klantenservice kreeg ik een standard antwoord, dat ik 30 dagen had om het abonnement op te zeggen. Maar ik was er niet van bewust. Ik heb een fysieke boek besteld!
Wat voel ik me bestolen, ik heb dus 15 maanden betaald. Voor de laatste 2 maanden heb ik het bedrag terug geworderd. Maar toch, er blijven 13 maanden a 19,97 eur per maand.
Hieronder een voorbeeld email die ik kreeg, er staat niets vermeld over een abonnement, dus ze verstoppen informatie ergens op hun site.
Je hebt 15 maanden betaald zonder dat je iets gemerkt hebt?
Heb je de laatste 2 maanden gestorneerd?
Zeg je abonnement op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer