No
door Nowornever Jul 28, 2018 om 23:00
Geldzaken & recht

Onhandelbare zoon van 19

Hallo,

Mijn zoon van 19 is soms agressief in huis en gebruikt dan soms ook geweld in huis. Slaan , schoppen , schelden enz.

Ik wil dit absoluut niet meer maar hij weigert te luisteren naar zijn ouders. Welke mogelijkheden zijn er om dit te stoppen?

Ik hoor graag .......

Rob

9651 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 28, 2018 om 23:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nowornever ,

Een vervelende situatie , neem contact op met Veilig Thuis .

Veilig Thuis is er voor iedereen die direct of indirect te maken heeft met huiselijk geweld en kindermishandeling.
Je kunt jouw vragen stellen of je hart luchten.
Je krijgt een hulpverlener aan de lijn, die aandachtig naar jouw verhaal luistert.
Deze hulpverlener zet alles voor je op een rij, beantwoordt jouw vragen en geeft je advies.
Ook kijkt de hulpverlener samen met je welke professionele hulp er nodig is.
Als je wilt, kun je anoniem blijven. Bel 0800-2000 (gratis en 24/7 bereikbaar). klik op de rode regels .

https://www.vooreenveiligthuis.nl/het-gaat-bij-mij-thuis-niet-goed/ik-ben-ouder-dan-18-jaar/

Lees ook hier , vraag en antwoord ..

https://www.vooreenveiligthuis.nl/vraag-en-antwoord.php

Veilig Thuis bij u in de buurt ( klik op uw gemeente )

https://www.vooreenveiligthuis.nl/veilig-thuis.php

Slachtofferhulp Nederland kan u in geval van huiselijk geweld juridische ondersteuning bieden.

Wilt u meer informatie? Neem contact met ons op . ( Lees ook onder hulp na een ingrijpende gebeurtenis )

tenormin
door tenormin - Jul 28, 2018 om 23:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe moeilijk ook, je moet toch om van hulp buitenaf vragen. Zie link @marita5. Het zal tegennatuurlijk voelen, uiteraard want, het is je kind. Maar ook, waarschijnlijk denkt hij dat je hem nu in de steek laat (door hulp te vragen), wel grote kans dat het later niet uit de klauwen gaat lopen door ook geweld buitenshuis te gaan gebruiken. En dan is hij, letterlijk en figuurlijk, verder van huis. Veel sterkte, wijsheid en toi toi toi toegewenst.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2018 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geweld nooit accepteren. Zoek hulp, want u helpt hem niet door het op zijn beloop te laten en op betere tijden te hopen.

holstein
door holstein - Jul 29, 2018 om 08:56
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ging zoiets niet op het Kassa forum behandelen, maar loop bv eens naar je gemeentekantoor of zo, die kunnen je vast de weg wijzen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2018 om 10:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend voorzover het advies van MARITA%2 al niet duidelijk: vraag hulp bij een sociaal raadsman/vrouw in uw gemeente.

Op de Veluwe bijv. is Stimenz een instelling die u van dienst zou kunnen zijn.

Uw zoon heeft kennelijk psychologische resp. psychiatrische hulp nodig.
U kunt ook uw huisarts raadplegen in deze.

Essie_V
door Essie_V - Aug 1, 2018 om 12:30
25 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een vervelende situatie. Zoals al eerder aangegeven, loop eens bij uw gemeente binnen. Wellicht kan de gemeente u een aantal opties geven qua organisaties om bij aan te kloppen. De meeste gemeentes hebben een 'sociaal team' waarin uw case kan worden besproken en waarin u aan de juiste hulp gekoppeld kunt worden.

Aan deze sociale teams werken vele organisaties vaak mee. Denk bijvoorbeeld aan wijkagent, jongerenwerk, etc. Door dit brede scala van ervaringen zal het sociale team u zeker op weg kunnen helpen naar de hulp die uw gezin nodig heeft.

Sterkte.