ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 12:41
Geldzaken & recht
ben ik wettelijk verplicht dit te betalen?

Ben ik wettelijk verplicht dit te betalen?

Ik heb op 5 maart een basisaccount aangemaakt bij Huurwoningenland.nl
Er is geen premium aangevraagd , toen kreeg ik op 25 Maart een code per sms die ik naar hun zegge op de site moest invullen om mijn account te activeren ?
Naar mijn weten heb ik dit niet gedaan.
vanochtend kreeg ik een mail en sms dat de automatische incasso was mislukt en of ik deze zelf even via ideal wilde overmaken
het bedrag was 18.93 met 3,97 btw terwijl huurwoningenland per maand 19,95 vraagt voor een premium en voor een basisabonnement vragen zij niets. Ik heb nooit bankgegevens ingevuld en ook geen toestemming gegeven voor een SEPA automatische incasso . Ik heb huurwoningenland gemaild maar omdat het nu zaterdag is zal ik hoogst waarschijnlijk maandag pas reactie krijgen.
Omdat dit mij totaal niet lekker zit stel ik mijn vraag hier
mijn vraag is , ben ik nu verplicht deze incasso te betalen?

4496 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2018 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Naar mijn weten heb ik dit niet gedaan”

Hebt u dat nou gedaan of niet?

ni
door nikki166 - Apr 28, 2018 om 12:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

nee dit heb ik niet gedaan . zoals er staat " naar mijn weten" dus nee ik heb niets ingevuld .

ook is dit vreemd omdat ik 2 dagen terug een bericht van de bank heb ontvangen dat een andere , voor mij totaal ombekende site ook toestemming had gekregen om 22,90 af te schrijven
heb toen contact gehad met dit bedrijf en werd niet al te vriendelijk behandeld . Heb dat bedrijf door de bank laten blokkeren omdat ik dit bedrijf niet kende , nooit de site bezocht had en dus ook geen gegevens heb infevuld
dit is al de 2e in 3 dagen die in mijn ogen onterecht wil afschrijven en vraag me af of iemand mijn gegevens zou hebben kunnen ingevuld ????

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2018 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is overigens verspilde moeite u op die site, gratis of niet, in te schrijven.

Toets die naam eens in op Google en lees u in,

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 13:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

als u geen antwoord heeft op mijn vraag reageer dan aub niet hier heb ik niets aan . Ik heb een Basis account gemaakt in de hoop op een woning . pas na her aanmaken van een basisaccount las ik dat je premium nodig hebt om uberhaupt te kunnen reageren , hier heb ik verder niets meer mee gedaan en heb andere site's bezocht . deze site links laten liggen

aurora1
door aurora1 Apr 28, 2018 om 16:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ho,ho, u maakt niet uit wie reageert en hoe. Lees beter op de sites die u bezoekt. Naar het zich laat aanzien heeft u dat niet gedaan en zit u nu met de gebakken peren.
Inderdaad, tik die naam eens op Google in.

ne
door neodutchio - Apr 28, 2018 om 13:24
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Voor een gratis basisaccount hoeft u niets in te geven, en al helemaal geen rekeningnummer. Zodra u een account gaat aanmaken ziet u op stap 2 staan: Voor nieuwe leden zijn de eerste 14 dagen gratis, daarna betaal je € 19,95 per maand via doorlopende automatische incasso.

Het lijkt mij dat dit niet zo moeilijk is om te begrijpen. Als u daarna op volgende klikt zit u er aan vast.

ni
door nikki166 - Apr 28, 2018 om 13:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dus geen rekening nr ingevoerd . of andere persoonlijke gegevens alleen de gegevens voor een basis account zoals naam email en wat voor soort woning ik zoek en of er huisdieren zijn . geen bankrekening of iets dergelijks
staat er duidelijk toch?..
heb geen stappen gehad alleen registratie voor een BASIS ACCOUNT

Topantwoord

Franske1958
door Franske1958 - Apr 28, 2018 om 13:46
435 Antwoorden / 2 Vragen

Sommige weten niet wat gratis betekent, en kennen ook niet het verschil tussen gratis en voor niets.
Ik ben gratis naar school gegaan,, maar gezien sommige antwoorden zijn er hier veel personen die voor niets naar school zijn gegaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2018 om 18:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo zeg,  die grap is al zo oud.  Kenbaar heeft u gratis van ons geleefd en niets geleerd.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2018 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je je daar wilt registreren, kan dat alleen maar door alle gegevens in te vullen. U moet dan toch ook uw telefoonnummer ingevuld hebben, dat u een sms kreeg.

ni
door nikki166 - Apr 28, 2018 om 14:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger
Ik heb deze gegevens moeten invullen
naam
achternaam
telefoonnummer
emailadres
wachtwoord
huisdieren
huidige woonsituatie
op zoek naar ( soort woning )

geen Iban , vandaar dat mijn vraag is of zij zomaar een email mogen sturen met een factuur zonder dat ik een premium gekozen heb . Heb gekozen voor basis waar geen kosten aan verbonden zitten ????

ni
door nikki166 - Apr 28, 2018 om 14:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

t gaat me er ook om , het bedrag op de toegestuurde factuur komt niet overeen met het maandbedrag dat huurwoningenland.nl rekent
op de factuur staat 18.93 met bijna €4 aan btw en het maandbedrag van premium is 19.95 ?
daarbij heb ik geen premium afgesloten en geen iban ingevuld dus vind t apart dat ze zeggen dat de sepa automatische incasso is mislukt.
heeft iemand hier een oplossing voor of zelf meegemaakt ?
mensen met antwoorden zoals die van Piet verzoek ik niet te reageren omdat dit tijdsverspilling is .

tenormin
door tenormin Apr 28, 2018 om 15:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Als het antwoord van piet je niet bevalt, waarom maak je er dan een topantwoord van?

aurora1
door aurora1 Apr 28, 2018 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hear, hear @tenormin.
Mensen doen zelf onverstandige dingen, lezen niet, gaan vervolgens vragen op forums stellen en hebben praatjes als het antwoord niet bevalt en nog meer: ze vertellen ook nog of en hoe gereageerd moet worden. Erg brutaal in mijn beleving.

ni
door nikki166 - Apr 28, 2018 om 14:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

+ als dit abonnement op 5 maart is afgesloten en de eerste 14 dagen gratis zijn
en hierna je €19,95 betaald zou je dus op de 19e maart €19,95 moeten betalen en op 19 april weer €19.95
tis 28 april (!) en krijg nu pas bericht over 1 " mislukte incasso van dit zogenaamde abonnement
beetje apart apart toch?

Ge
door Genee Apr 28, 2018 om 15:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Stond er niet genoeg geld op uw rekening dat de automatische incasso mislukt is?
Toch wel interessant om dat te controleren.
Volgens u kunnen ze uw rekeningnummer niet hebben en is de tekst in hun e-mail over de automatische incasso dan ook niet juist.
Kan me niet voorstellen dat het van hun kant gebruikelijk is om u op deze manier het verschuldigde bedrag over te laten maken, dus hebben ze uw bankgegevens nu wel of niet?
Als u het zelf overmaakt kunt het niet storneren.
Wanneer u zeker weet dat u op hun site uw bankgegevens niet ingevuld heeft zou ik niet betalen. Vindt ook de tekst op hun betalingsverzoek vreemd, je zou verwachten dat er vermeld zou staan over welke periode u dat bedrag verschuldigd bent.

Ge
door Genee Apr 28, 2018 om 15:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Anders maar vragen of ze uw bankrekeningnummer door willen mailen. In het vervolg altijd een fictief e-mail adres opgeven wanneer om een e-mail adres gevraagd wordt en u toch geen reacties nodig hebt.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2018 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel grappig dat u het antwoord van Piet tot Topantwoord maakt.:-)) overigens maakt u niet uit wie hier een reactie plaatst.

Ik zie op die site nergens een mogelijkheid voor een basisabonnement. Alleen maar Premium, waarvan de eerste 14 dagen gratis.

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 18:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

klikte daar perongeluk op vind t geen topantwoord ;)

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2018 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo zult u dan ook wel uw account geactiveerd hebben.:-))

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 19:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja zeker !  perongeluk een volledige iban intoetsen en toestemming geven tot machtiging? schei uit
zulke reacties zijn een beetje tijdsverspilling ofnietniet?
zult wel niets anders te doen hebben . fijne avond en nee ik maak niet uit wie hier wat reageert maar uw antwoorden zijn vrij nutteloos ,grote tijdsverspilling. ik verzoek mensen met zulke opmerkingen niet te reageren omdat ik mijn tijd niet langer ga verspillen door lezen van zulke onnozele antwoorden

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2018 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect en in het vervolg ook niet meer zulke domme dingen doen op het internet. Dat kost u geld.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 28, 2018 om 15:50
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat hier bij veelgestelde vragen een antwoord waar u iets aan hebt:
https://www.huurwoningenland.nl/huurhuizen/veelgesteldevragen

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 18:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

zal ernaar kijken dankuwel

panter22
door panter22 - Apr 28, 2018 om 16:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet voor een gratis abonnement betalen. Dat is vreemd.
Op de website en in de algemene voorwaarden staat dat een basisaccount gratis is.
En toch krijg je een incasso voor het jaar 2018. Dan is gratis niet gratis.
Hoe heb je je aangemeld, via deze site? Daar moet je een machtiging afgeven en iets selecteren.
https://www.huurwoningenland.nl/register/index
Je hebt een registratienummer gekregen. Heb je een wachtwoord aangemaakt en kun je met inloggen er achter komen waar je voor hebt gekozen?
Eerst maar eens de reactie van huurwoningenland afwachten waarom zij vinden dat je €22,90 moet betalen.
Dan kun je weer verder zien.
Nu schrijf je hierboven:
"ook is dit vreemd omdat ik 2 dagen terug een bericht van de bank heb ontvangen dat een andere , voor mij totaal ombekende site ook toestemming had gekregen om 22,90 af te schrijven" Dan moet je toch een rekeningnummer hebben ingevuld. Die onbekende site is hoogstwaarschijnlijk van Huurwoningenland.

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 18:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja precies super vreemd , Ik heb me aangemeld via hun site en daar een wachtwoord aan moeten maken om in te loggen maar als ik inlog en op "mijn profiel " klik staat er nergens informatie over welk abonnement ik zou hebben
op de site zag ik dat je door schriftelijk bericht te geven je inzage kan krijgen in je persoonlijke gegevens. hier moeten zij dus eerst toestemming voor geven..

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 18:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb geen rekeningnummer ingevuld bij deze site
de site die wilde afschrijven was elektric housing services , een andere site , de man aan de telefoon zei dat ie alleen werkte en er niet van gediend was dat ik de betaling liet blokkeren
heb toen op google gezocht en deze 2 zijn niet verbonden voor zover ik kan vinden . Las online wel dat electric housing services als oplichtingsbedrijf staat geregristeerd . Heel vaag allemaal..

panter22
door panter22 Apr 28, 2018 om 19:37
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 Apr 29, 2018 om 10:55
6599 Antwoorden / Vragen

Op een of andere manier zijn ze aan je rekeningnummer gekomen. Dat zul je toch hebben ingevuld.
Op de site zie ik dat je een rekeningnummer moet invullen onder de rubriek: Machtiging. Anders kom je niet verder met je inschrijving.
En als je onder machtiging een rekeningnummer invult, dan verleen je iemand toestemming om geld van je rekening af te schrijven. Het bedrag zal op die pagina hebben gestaan.
Misschien hoor je dat morgen van Huurwoningenland.
Maar ik zou in ieder geval contact opnemen met Consuwijzer. Het lijkt mij niet te kloppen op deze manier.
Er zullen vast meer klachten zijn.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2018 om 17:20
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nikki166,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=18&p=2534171

ni
door nikki166 Apr 28, 2018 om 18:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

zal ernaar kijken bedankt !

marita5
door marita5 - Apr 28, 2018 om 19:45
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@nikki166 ,

Elektric housing services  heeft te maken met huisvoormij.nl , wat nu Huurwoningenland.nl is .

DOOR NIKKI166 28 APR. 2018 OM 18:53
5 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Heb geen rekeningnummer ingevuld bij deze site
de site die wilde afschrijven was elektric housing services , een andere site , de man aan de telefoon zei dat ie alleen werkte en er niet van gediend was dat ik de betaling liet blokkeren
heb toen op google gezocht en deze 2 zijn niet verbonden voor zover ik kan vinden . Las online wel dat electric housing services als oplichtingsbedrijf staat geregristeerd . Heel vaag allemaal

ni
door nikki166 Apr 29, 2018 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

ahh oke want die man aan de telefoon zei dat ie daar niets mee te maken had ???? Ik wacht de reactie van huurwoningenland.nl wel even af . heb ze gemaild en heb de hele situatie uitgelegd , ben benieuwd
bedankt voor de reacties