da
door damian Nov 19, 2019 om 16:24
Geldzaken & recht

Onterechte incasso

Ik krijg incasso's toegestuurd van classic incasso in opdracht van bax over een zogenaamde koptelefoon die hun perongeluk hebben gestuurd naar mij. Deze koptelefoon is nooit aangekomen en als ik vraag om bewijs krijg ik alleen  het factuur te zien. Buiten dit had ik een andere headset gekocht via bax die tot 3 keer toe kapot binnen kwam en elke keer moest ik hem retouneren wat meer dan 6-7 weken duurde. Uiteindelijk heb ik bij de 3e keer de handoek in de ring gegooid en geprobeerd via de fabrikant om een oplossing te zoeken maar helaas... inmiddels 3 kapotte headsets en 7 weken veder krijg je ineens een incasso aan je broek voor een headset die ik niet heb besteld... Staat het incasso bureau in zijn recht met alleen een factuur? Ik heb dus even veder gegoogled over het incasso bureau en het blijkt dat meerdere mensen worden lastig gevallen met het zelfde verhaal bij verschillende opdrachtgevers. Nu wil ik hier dus een zaak van maken maar vraag ik mij af of het de moeite waard is. Kan ik hier uberhauth iets uit winnen qua compensatie voor het tijd verlies?

4064 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2019 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Compensatie voor het tijdverlies kunt u wel vergeten.

Als zij geen Bewijs hebben dat u die koptelefoon hebt besteld en ontvangen, hoeft uuiteraard niets te betalen. 


Maar men blijft toch niet bij een bedrijf bestellen dat steeds kapotte spullen stuurt? Ik hoop dat u de track and trace codes hebt bewaard. 

marita5
door marita5 - Nov 19, 2019 om 17:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Damian , 

Bax is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .  

https://www.thuiswinkel.org/leden/bax-shop.nl/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen 

Ik kan niet op de site van Classic Incasso komen server fout , bij klachten lees ik , geen geldig SSL certificaat , 2 weken verlopen 

Neem ook eens contact op met Consuwijzer , 

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

ma
door malty - Nov 19, 2019 om 19:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen
3

Vreemd dat de 3 steeds kapotte koptelefoons wel aankomen en die perongeluk werd gestuurd niet.
En wanneer zou die perongelukte door Bax verstuurd zijn, nadat u de 3 kapotte retour gestuurd had?
Had u de koptelefoon die steeds kapot bleek al betaald?
Het lijkt me dat Bax u maar eens een opdrachtbon moet laten zien, een nota kan iedereen maken, het was ook nog een ander type dan de oorspronkelijke aankoop.
Die compensatie kunt u wel vergeten.


da
door damian - Nov 20, 2019 om 00:24
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor de reactie's. Het verhaal ligt iets ingewikkelder. Ik had eerst een ath50 gekocht en deze bleek niet te doen aan mijn verwachtingen dus had ik hem terug gestuurd (geld terug gekregen). Toen ik het geld had ben ik voor de dt990 gegaan en deze kwam met een kapotte driver (links). Terug gestuurd en gewacht op mijn geld en weer een nieuwe besteld en dit keer was de rechter kant kapot... dus heb ik het maar gelaten. Hun geven aan dat er op 30-04-2018 een headset zou moeten zijn verzonden maar ik heb geen mailtjes rond die periode van bax behalve over de kapotte 990. Wel zag ik een mail dat hun onterecht een terug betaling zouden hebben gestort betreft de ath50 maar er staat geen rede bij... maar nu geeft het incasso bureau aan dat het om een verzonden ath50 ging wat tegenstrijd met een onterechte terug betaling. Want wat is het nou een onterechte terug betaling of een verzonden product..

diumenge
door diumenge Nov 20, 2019 om 07:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je een een tweede en onterechte terugbetaling ontvangen voor die ath50? Zo ja, dan moet je dat uiteraard terugbetalen. Zo niet, dan is het aan hen om e.e.a. te bewijzen.

panter22
door panter22 Nov 20, 2019 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Wel zag ik een mail dat hun onterecht een terug betaling zouden hebben gestort betreft de ath50 maar er staat geen rede bij... 
Op dat mailtje heb je niet gereageerd. Dan gaan ze verder. Kijk op je bankrekening. 

Want wat is het nou een onterechte terug betaling of een verzonden product..
Die vraag zul je het incassoburo moeten stellen.

audb
door audb - Nov 20, 2019 om 12:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen
2

Als je de koptelefoon "per ongeluk" zou hebben ontvangen maar je deze niet besteld hebt dan zou je deze gewoon mogen behouden.

Maar ze zouden echter moeten bewijzen dat je de kop telefoon ook daad werkelijk ontvangen hebt door middel van een T&T code en je handtekening.

 

mo
door mof - Nov 20, 2019 om 15:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De factuur zegt niets ovwr het al dan niet betaald zijn danwel het al dan niet besteld zijn. Zij moeten dat kunnen aantonen.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Nov 20, 2019 om 19:17
48 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u niets besteld hebt hoeft u uiteraard niks te betalen. Compensatie kun je vergeten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer