henk-jolanda
door henk-jolanda Jul 5, 2010 om 17:15
Geldzaken & recht

Ontslag

Het contract van mijn neef wordt niet verlengd,hij werkt als timmerman bij een aannemersbedrijf de rede van ontslag is dat er onvoldoende opdrachten zijn om in dienst te houden.Zijn contract verloopt over één week.Nu heeft hij voor 2 weken terug een bedrijfsongeval gehad door toedoen van een collega,hij zit nu in de ziektewet en het ziet er niet naar uit dat hij zijn werk kan hervatten voor volgende week.Mag hij nu nu hij in de ziektewet zit toch zijn ontslag krijgen?
Wie heeft hier een antwoord op?
Groet Jolanda

539 3 Rapporteer

freya
door freya - Jul 5, 2010 om 17:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henk-jolanda schreef op maandag 5 jul 2010, 17:19]In mijn vraag schrijf ik" werk hervatten" maar ik bedoel werk niet hervatten.
Groet Jolanda

beorn
door beorn - Jul 5, 2010 om 17:40
66 Antwoorden / 1 Vragen

Jolanda,

Ja hij mag toch ontslag krijgen, zijn contract loopt van rechtswege af en als de werkgever dit niet wenst te verlengen is hij als de einddatum bereikt is niet meer in dienst.

Wat betreft zijn ziekte verzuim, lees onderstaande door, daar staat informatie hoe verder te handelen.

U bent ziek en uw arbeidscontract loopt af. Vanaf het moment dat het dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U kunt dan een Ziektewet-uitkering krijgen. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij UWV.

Bent u 6 weken of langer ziek? Dan ontvangt u van uw werkgever de documenten die samen uw re-integratieverslag vormen. UWV neemt de re-integratieverantwoordelijkheid van de werkgever over. Mogelijk hebben de werkgever en UWV al eerder contact gehad over uw re-integratietraject.

UWV nodigt u vervolgens uit voor een gesprek. U neemt het re-integratieverslag mee. UWV bekijkt in het verslag of u genoeg heeft gedaan om weer aan het werk te komen. Heeft u niet genoeg gedaan, of heeft u niet meegewerkt? Dan krijgt u (tijdelijk) minder uitkering.

Beorn

henk-jolanda
door henk-jolanda - Jul 5, 2010 om 18:44
7 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor dit antwoord,ik ga hier mee aan de slag.
groet Jolanda