le
door leominie Oct 26, 2008 om 22:41
Geldzaken & recht

Onze hond doodgereden, dader rijdt door, is hier niks aan te doen?

Hallo,

mijn ouders gingen vandaag de honden uitlaten, de mopshond loopt nooit zo snel. Alle honden zaten aan de riem. Bij de oversteekplaats staken ze over, mijn moeder was net op de stoep (de mopshond nog niet) komt er een auto aan rijden met een jonge gozer met hoge snelheid, rijdt strak achter me moeder langs en knalt zo tegen de hond met de bumper, hond meteen dood vervolgens rijdt hij gewoon door!

We hebben het kenteken maar de politie doet er niks mee, het is zijn woord tegen het onze. Dus hij komt er maar gewoon mee weg??

Dit kan toch niet!

Groetjes, Leonie

4706 8 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 26, 2008 om 22:55
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo leonie

Als de politie er al niets mee kan? Denk dat u met de rug tegen de muur staat.

Sorry, geen oplossing voor handen. Maar wilde wel even reageren.

Echt akelig als dit je overkomt! Je zou zo dat kenteken willen natrekken en erop af gaan, maar ja, denk dat het dan meer is om je gram te halen. Het ventje zal het waarschijnlijk toch niet toegeven. En dan nog, je krijgt je beestje er niet mee terug. Echt afschuwelijk.

Sterkte Leonie, groetjes Kiran

de
door deput - Oct 26, 2008 om 23:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kan je hier wat aan doen, als eerste dien je gewoon nog een keer een officiële aanklacht bij de dichtstbijzijnde politie post.

Als die de aangifte wegens door rijden na ongeluk niet op wil nemen wendt u zich tot de hoofdofficier van justitie, in uw arondisement

soepkiep
door soepkiep - Oct 26, 2008 om 23:36
529 Antwoorden / 75 Vragen

nou dit hoop ik nooits mee temaken maar je moet aangiften doen via het internet

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2008 om 13:10
16966 Antwoorden / 202 Vragen

soepkip@? hoe zo via i-net?

De politie is hier labbekakkig bezig en moet aangifte doen. Er is namelijk sprake van een MISDRIJF, doorrijden na een aanrijding.

Mogelijk hebben uw ouders ook nog getuigen, hoe dan ook hebben ze het kenteken en dat is feitelijk al voldoende!

Blijft de politie aangifte weigeren, dan een klacht indienen bij de korpschef!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 27, 2008 om 13:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Leonie,

Traumatisch voor je ouders dat ze vóór hun ogen hun hond zien doodrijden.

Wat de jongeman in de auto deed, valt onder roekeloos rijden, het veroorzaken van een ongeval en het verlaten van de plaats van het ongeval zonder zich bekend te maken, c.q. doorrijden na het veroorzaken van een ongeval. Het kenteken, de datum en de tijd zijn bekend. Mogelijk is de auto aan de bumper beschadigd of vervormd en zijn er bloed- of haarsporen van de hond te vinden.

Daar moet de politie wat mee kunnen doen. Maar ze moeten wel officieel aangifte doen. Zich niet laten afbluffen door een luie ambtenaar! Dan wordt hun verklaring opgenomen, waarin toedracht en de schade wordt vermeld. Daar krijgen ze ook een kopie van mee.

Als er verder geen getuigen zijn is wel lastig, omdat echtgenoten moeilijk elkaars getuigen kunnen zijn. Als er meer mensen bij die oversteekplaats waren, kan een oproep in een advertentie soms soelaas bieden.

Begin deze maand was er een "Blik op de weg" uitzending waarbij een auto iets geraakt werd door overstekend wild. Of omgekeerd. Aan de auto was geen schade. De camera-auto reed achter hem (dus getuigen) en ze achtervolgden de auto. De jongeman in de rakende of geraakte auto kreeg een bekeuring wegens het verlaten van de plaats van het ongeval zonder zich bekend te maken. Van een aanrijding met wild moet je de overheid in kennis stellen vanaf de plaats van het ongeval. Je zult maar geen GSM bij je hebben, midden in de rimboe.....

De hond krijgen ze er niet mee terug, doch een schadevergoeding voor de hond moet toch te claimen zijn. Was de hond al 12 jaar, dan zal de vergoeding zeer gering kunnen zijn. Want zo'n hond heeft niet het eeuwige leven. Een genoegdoening voor de schrik wegens de gevolgen van zijn roekeloos rijden mag ook wel. Dat kan ook een boete zijn. Maar getuigen hé?

Hardware ERror MAN.

le
door leominie - Oct 27, 2008 om 13:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor al jullie reactie´s!

de hond is dacht ik 5 jaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 27, 2008 om 13:45
16966 Antwoorden / 202 Vragen

laat al of niet tzt svp het verloop weten.

aquarius
door aquarius - Oct 27, 2008 om 17:06
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Leonie,

Wel of geen schadevergoeding, dat doet toch er niet toe. Met wat geld hebben je ouders hun hond niet terug en wissen ze deze traumatische gebeurtenis niet uit hun geheugen. Maar zo'n onverantwoordelijke snotneus moet absoluut ter verantwoording geroepen worden. Dus inderdaad, je ouders moeten echt aangifte gaan doen en als hun weer de deur wordt gewezen: naam van de betreffende agent noteren en het hogerop zoeken, zoals al elders wordt geadviseerd. Stel je voor dat de politie een zaak kan afdoen met de opmerking: "er zijn geen getuigen dus het is zijn woord tegen het uwe". Dan gaat iedere overtreder gewoon vrijuit. Probeer alsnog getuigen te vinden. Bel b.v. aan bij omwonenden, meld het bij de lokale krant en vraag of ze hier aandacht aan willen besteden, zet een advertentie in het platselijke huis-aan-huis blad om getuigen op te roepen, plak een advertentie op in supermarkten en een oproep op de plaats van het ongeluk. Heel veel sukses, ik hoop van harte dat die knul op z'n minst een fikse boete krijgt. En zoals gevraagd, laat eens weten hoe dit afloopt.

M.v.g.