jordior12345
door jordior12345 Jan 27, 2019 om 21:59
Geldzaken & recht

Opgelicht door een scooterwinkel

even graag de aandacht voor de volgende winkel, mi-scoot in leidschenveen aan de oude middenweg 241 ,zij hebben mij een snor scooter verkocht, een peugot kisbee die ruim 40 km op de teller ging, waarvan de 34 km  op de teller is afgeproken mondeling en op de rollebank is toegestaan,  waarvoor ik nog 75 euro extra betaalde,ik heb 3x tegen mi scoot te leidschenveen gezegt ik krijg toch geen problemen met die scooter he? nee nee meneer hij rijd goed zo, totdat de peugot kisbee op de rollebank moest, te hard uiteraard! wat ik al dacht, toen ben ik terug gegaan om verhaal te halen, want deze scooter reed vergeleken met mijn vorige scooter veels te hard, ik heb toen met mijn stomme kop mn vorige scooter die bij de dealer stond terug gekocht voor nog 200 bij betalen, een kymco agility 50 uit 2016 met 19.000 km op de teller tegen een  peugot kisbee uit 2018 met 1000 km op de teller, 200 nog vragen, hoe durven ze,
ik zou graag willen weten wat ik hier juridisch aan kan doen, ik ben behoorlijk veel geld kwijt aan deze situatie, en kan nu geen andere scooter rijden
groeten Jordi Engelhardt

1982 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2019 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt gekocht, verkocht, teruggekocht en de nieuwe ingeruild.

Hier kunt u helemaal niets meer aan doen.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Jan 27, 2019 om 22:12
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Juridisch kunt u niets. U heeft zelf de keuze gemaakt uw eerder ingeruilde scooter weer terug te kopen. Er is geen enkele wetsregel die zegt dat dit voor hetzelfde bedrag moet. Zodra de inruil was voltooid was het "uw" scooter niet meer.
Snorscooter mogen volgens de Wet niet harder dan 25 km/u. U kiest zelf voor een afstelling die binnen de toegepaste marges zou vallen maar waarmee u feitelijk toch te hard kan rijden.
Nu deze afstelling toch niet correct bleek te zijn had u alsnog de juiste afstelling moeten eisen. U koos echter voor het inruilen van de nieuwe scooter en het "terug" kopen van uw oude bromfiets. Het verhaal houdt dan op.

U bent overigens NIET opgelicht. U heeft deze handelswijze immers zelf gekozen.

jordior12345
door jordior12345 Jan 27, 2019 om 22:30
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb wel met de winkel afspraken gemaakt, hun maken de technische fout om te veel afteslijpen, hun hebben in feiten mijn scooter vernield is mijn mening

ma
door malhy2 Jan 28, 2019 om 04:29
309 Antwoorden / 13 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft U uw oude scooter ingeruild voor de peugeot, toen u constateerde dat deze 40 ging heeft u 75 euro betaald om dit terug te brengen naar 34 km/uur. Nu is gecontateerd dat hij te hard ging maar hoe hard ging hij op de rollerbank, was dit 35 of reed hij nog steeds 40??
Als de winkel voor de betaalde 75 euro niet de verwachte snelheidsvermindering heeft geleverd heeft U een punt. Zij (hun) hebben dan niet aan uw verwachtingen voldaan en daar kunt u ze op aanspreken.

Gr Ed

jordior12345
door jordior12345 Jan 28, 2019 om 23:10
Antwoorden / 1 Vragen

goedendag ed, ik heb er 75 euro voor betaald om hem van 25 naar 34 te brengen, na afhaal reed hij 40 door de fout dat hun er teveel afgeslepen hadden, hun hadden geen enkel begrio voor deze situatie
groeten Jordi

aurora1
door aurora1 - Jan 27, 2019 om 23:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt hier niets aan veranderen, u heeft zelf die kopen en inruil gedaan, u bent dus niet opgelicht. Zoek anders eens de betekenis van het woord oplichten op. En als je niet opgelicht bent mag je zoiets niet beweren want dan heet dat smaad en laster en dat is strafbaar.
U heeft over die snelheid gegokt, wilde sneller dan toegestaan, op het randje en nu heeft u uzelf in de vingers gesneden. Een goede les?

tenormin
door tenormin - Jan 27, 2019 om 23:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

In zekere zin "grappig" dat u @swatt1500, terecht" een topantwoord geeft maar het er toch niet mee eens bent. Maar hij heeft inderdaad gelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 28, 2019 om 00:08
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Jordi,

Ik raad je aan om een begrenzer op je scooter te laten zetten.

Doe geen zaken meer met dit bedrijf.

Jij bent zelf verantwoordelijk voor je scooter omdat jij de eigenaar bent.

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2019 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet gelezen dat hij dat opgevoerde ding niet meer heeft? Maar ingeruild voor zijn oude scooter.