Mv
door MvMierlo Feb 23, 2021 om 19:11
Geldzaken & recht

Opgelicht door ING. Kunnen jullie me hierbij helpen?

21 januari bij ING spaarpunten een Nespresso Creatista besteld 289€ en 4000 punten betaald maar niets gekregen, vele telefoontjes gepleegd met de helpdesk van Ing. Daar hebben ze eerst de vraag bij de leverancier gelegd. Hier nooit een antwoord op gekregen, weer vele  telefoontjes gepleegd met de helpdesk en zouden ze een nieuwe bestelling plaatsen. Niets meer van  gehoord, weer gebeld. Werd er verteld dat ze dat niet konden, dus weer de vraag  bij de leverancier gelegd, alweer niets gehoord. Weer enkele telefoontjes verder maar geen stap  verder heb ik mijn geld  teruggeëist, dit zouden ze gaan regelen, maarweer wordt er  niets gedaan. Weer gebeld zeggen ze dat ze  niet meer voor ons kunnen betekenen er wordt ons geadviseerd om ing Nederland te benaderen. Dat hebben we gedaan. Die zeggen niets voor ons te kunnen doen en geven ons het advies om de helpdesk te bellen. De helpdesk die niets voor ons kan of wil doen ??  Ik voel me opgelicht door ing.  Kunnen jullie iets voor ons betekenen?

mvg.

M. Van Mierlo

4666 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2021 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Communiceer schriftelijk met ING, kortom stuur ze een brief waar in je geld en punten terugeist óf levering van het bestelde.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2021 om 19:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens schriftelijk uw vraag gesteld bij de juiste afdeling? Met telefoontjes plegen kom je in het algemeen niet zo ver.
U bent hier overigens op het forum met vrijwilligers, voor contact met Kassa kunt u naar beneden scrollen en op contact klikken/tikken.
Wel een zwaar woord dat u gebruikt,
lees eventueel eens hier: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplichting

panter22
door panter22 Feb 24, 2021 om 10:50
6599 Antwoorden / Vragen

Hallo Aurora. Dat is lang geleden. Maar je doet weer mee. Leuk.
Ik heb het schriftelijke email adres gevonden:
https://www.ing.nl/punten/overview

Klantenservice

Meer weten over bestellen, verzenden of retourneren?

Of heb je een vraag? Stel deze dan via e-mail: klantenservice@punten.ing.nl
Op werkdagen ontvang je binnen 24 uur een reactie.

ma
door malty - Feb 23, 2021 om 19:32
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag ING of ze zich aan hun eigen Algemene voorwaarden willen houden.
https://www.ing.nl/media/ING_algemene-voorwaarden-ING-punten.pdf

De levering en leveringstijd

Als een product niet aankomt of beschadigd aankomt, krijg je van ons een nieuw product toegestuurd. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

rj
door rjw - Feb 23, 2021 om 22:40
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is natuurlijk geen oplichting. Het is gewoon een ongelukkige loop van omstandigheden. Voor oplichting moet opzet in het spel zijn. Maar als je toch vindt dat het oplichting is kun je beter aangifte gaan doen dan hier klagen. Wij kunnen er verder niets mee.

marita5
door marita5 - Feb 24, 2021 om 01:35
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mvmierlo ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/de-ing/klachten/index.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 24, 2021 om 09:42
16860 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt eventueel,  als u op andere vragen negatieve reacties krijgt ING schriftelijk in gebreke stellen en zie daarvoor https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  U leid schade door het niet nakomen en wettelijk geldt dan: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

Wees als al in andere woorden gezegd voorzichtig met het gebruik van het woord oplichting want indien dat niet bewijsbaar is en dus onterecht kan dat gevolgen voor u hebben in context van laster/smaad op een opnebaar forum zoals dit.

panter22
door panter22 - Feb 24, 2021 om 09:58
6599 Antwoorden / Vragen
Donuts
door Donuts Feb 24, 2021 om 10:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Maar een maand geleden was het gewoon leverbaar. De kwestie wordt zeer slecht opgepakt door ING, wat ze nog geen oplichters maakt natuurlijk.

panter22
door panter22 Feb 24, 2021 om 10:48
6599 Antwoorden / Vragen

Je weet niet wat er een maand geleden gebeurd is. Misschien was het de laatste en heeft iemand anders tegelijk besteld,
Niks gekregen is wat vaag. Je krijgt meestal een bevestiging als je iets besteld hebt.
Het is duidelijk dat er iets mis gegaan is. En hoe krijg je dat weer goed?
Gebleken is dat steeds maar bellen,niet helpt
Maar op de site van ing spaarpunten staat:

Of heb je een vraag? Stel deze dan via e-mail: klantenservice@punten.ing.nl

Donuts
door Donuts - Feb 24, 2021 om 10:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: off-topic]

mo
door mof - Feb 24, 2021 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft betaald met geld en punten. Vraag is slechts, met wie heeft udekoopovereenkomst gesloten. ING levert u punten, die staan op uw rekening bij ing alsof het een betaalmiddel is. Uiteindelijk koopt u bij de leverancier het product, denk ik, dus daar zult u moeten zijn. Uw geld terug, maar ook uw ounten terug op uw punten rekening van ing. Dat zouhet eindresultaat moeten zijn.

u zegt dat u contact moet opnemen meting Nederland? Heeft u de bestellingvanuit het buitenland gedaan?

jo
door joskaa Feb 24, 2021 om 13:51
80 Antwoorden / 44 Vragen

Nee zo werkt het dus niet in de ING puntenwinkel. Op het moment dat je daar een product of dienst bestelt, haalt ING zowel de punten van het puntentegoed als het bij te betal4en bedrag van je ING-rekening

sira
door sira - Feb 24, 2021 om 13:52
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Nooit geweten dat je spaarpunten krijgt bij de ING en dat ze een cadeaushop hebben. Bij een bank doe ik doorgaans bankzaken en bij de bakker koop ik brood.
Nu ga ik op mijn eigen rekening kijken, de spaarpunten waren moeilijk te vinden, maar uiteindelijk toch gevonden, blijk ik 11.901 punten hebben. Maar om eerlijk te zijn, vind ik het net Douwe Egberts, bepaalde hoeveelheid punten en dan nog veel bijbetalen.

diumenge
door diumenge Feb 25, 2021 om 19:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo compenseerde ING destijds de extra lage rente die ze gaven.

Mv
door MvMierlo - Feb 25, 2021 om 17:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat social media al niet kan doen. Wat de klantenservice na herhaaldelijk bellen niet lukte heeft het Webcare team het wel voor elkaar gekregen. Vandaag geld en punten teruggestort.

marita5
door marita5 Feb 25, 2021 om 19:10
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@mvmierlo , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

justmeagain
door justmeagain - Feb 26, 2021 om 02:19
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als de ING oplicht dien ze dat voor miljarden, niet voor punten en 299 euro.

De gemiddelde Nederlander koop een koffiezetapparaat voor snelfiltermaling tussen de 50 en 150 euro.
Bij DE begint het apparaat tussen 169 en 229 punten en n moet je nog vele tienduizenden punten inleveren.

Mijn ouders hebben er tot het overlijden van mijn vader in 2916 drie gebruikt prima machines maar veel te duur.
Moeders heft nu een mooie moderne Phillips zetter die beter presteert als de dure DE koffiemachine.